Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  809 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


Rekomendowane odpowiedzi

Gdyby ktoś był zainteresowany contour 1.1 plus standy komplet za 2 tys to proszę o info na priva. Myślę że są to kolumny lepsze od najnowszych wynalazków dynaudio - zdecydowanie bardziej muzykalne , łatwiejsze do wysterowania i nie tak napompowane jak focus - mogą grać w mniejszych pomieszczeniach. W przypadku porównania do audience 42 milowy krok naprzód.

Sprzedaję ponieważ zakupiłem marzenie z młodzieńczych lat - zdecydownie najlepsze kolumny jakie słyszałem i miałem ( a miałem prawie 20 par bardzo dobrych drogich i cenionych marek) czyli sonus faber electa amator 1.

 

Nie będę ściemniał że dynki są lepsze bo nie są ale jeśli chodzi o budowanie sceny , przestrzeń czy muzykalność to nie ustępują amator 1 - co mnie szczerze zdziwiło. Sonus ma lepszą górę (esotar 330 - po dłuższym słuchaniu już nie mam złudzeń że jest lepszy od ring radiatora scanspeaka). Sonusy grają bardziej kulturalnym dzwiękiem. Pozdrawiam

A ja zamieniłem Sonusy na Dynki...bez najmniejszego żalu.

Prosto z Monachium - zdjęcia nowych Focusów oraz Confidence Signature.

Confidence nie grały niestety, natomiast dźwięk Focus 160, w kompletnie nieprzygotowanym pomieszczeniu, z plików i niedrogiej elektroniki Chorda - nie-do-wiary. Naprawdę, dla mnie brzmienie wystawy w kategorii jakość / cena na bank.

post-2881-0-08173800-1306096093_thumb.jpg

post-2881-0-99244100-1306096165_thumb.jpg

post-2881-0-16487800-1306096269_thumb.jpg

Super - proszę jest już ktoś kto słyszał nowe Focusy 160. No jak tam w porównaniu ze starymi modelami - wiesz, barwa, bas i tym podobne szczegóły jeśli odnotowałeś?

Nie mogę odnieść się do starych Focusów niestety, gdyż celuję w wyższą półkę i przyznam się szczerze, że nie wsłuchiwałem się w żaden model jakoś szczególnie. Co do brzmienia 160: za rekomendację basu niech posłuży pomyłka kolegi, który zwiedzał ze mną, i niezauważywszy do których podłączony jest kabel głośnikowy, spierał się ze mną, że na bank grają wolnostojące 260. A grały "tylko" 160. Tak więc bas przywodził na myśl Special 25 od razu. Oprócz basu uwagę zwracało wypełnienie dźwięku, soczystość, żywość, aż chciało się tam zostać i zmieniać z ipada kolejne utwory. Myślę, że w cenie 2kEUR, do pomieszczeń <20m2 to będzie killer.

Doskonale. Jak tak dalej pójdzie kupię F160. Stare Focusy mi nie pasowały z różnych względów i zwróciłem ostatnio uwagę na Special 25 własnie, ale nie osmieliłbym się wydać więcej niż 2K. Na dokładkę pasuje mi ten piano white (znikną na tle ściany).

 

Na stronie Dynaudio własnie oznajmili debiut białych maskownic dla białych Excite. Wcześniej białych maskownic Firma nie prowadziła.

Edytowane przez Jakew

Doskonale. Jak tak dalej pójdzie kupię F160. Stare Focusy mi nie pasowały z różnych względów i zwróciłem ostatnio uwagę na Special 25 własnie, ale nie osmieliłbym się wydać więcej niż 2K. Na dokładkę pasuje mi ten piano white (znikną na tle ściany).

 

Na stronie Dynaudio własnie oznajmili debiut białych maskownic dla białych Excite. Wcześniej białych maskownic Firma nie prowadziła.

 

Gadałem z konstruktorem Dynaudio na temat tych maskownic. Są zrobione z niejako podwójnej tkaniny ze względów technologicznych (włókna zazębiają się w kratownicę 2 razy grubszą niż normalnie) i w związku z tym fabryka zdecydowanie zaleca, aby ściągać je do odsłuchu. Ale za to nie dopłaca się chyba za nie nic, pomimo że przychodzą na specjalne zamówienie.

a'propos maskownic... tak się zastanawiam, kiedy Dynaudio zacznie montować je na magnesach, jak robi wiele konkurentów? Czy stosowanie tych archaicznych kołków ma jakieś uzasadnienie? A na magnesach to i łatwiej by było je ściągać do słuchania...

a'propos maskownic... tak się zastanawiam, kiedy Dynaudio zacznie montować je na magnesach, jak robi wiele konkurentów? Czy stosowanie tych archaicznych kołków ma jakieś uzasadnienie? A na magnesach to i łatwiej by było je ściągać do słuchania...

magnesy kosztują i są zaawasowane technicznie do umieszczenia je pod fornirem :)

Focal + Naim

Kto powiedzial ze Dynaudio nie stosuje magnesow? Proponuje sprawdzic np. kolumny z obecnej linii Contour S.

 

Poza tym, jesli ktos nie zdejmuje maskownic to obecnosc/brak otworow na kolki ma imo drugorzedne znaczenie.

Kto powiedzial ze Dynaudio nie stosuje magnesow? Proponuje sprawdzic np. kolumny z obecnej linii Contour S.

 

Poza tym, jesli ktos nie zdejmuje maskownic to obecnosc/brak otworow na kolki ma imo drugorzedne znaczenie.

 

 

W mojej ocenie kolumny od średniej półki cenowej powinny już być wyposażone w "dyskretny" sposób na montowanie maskownic.

Jednym z lepszych obecnie jest mocowanie za pomocą ukrytych pod fornirem magnesów, można też montować maskownice do specjalnie ukształtowanych wkrętów mocujących głośniki jak to robi np. Audio Physic.

 

Niestety niektórzy producenci ciągle nie przejmują się tym jak estetycznie zamontować maskownice. Firma Xawian - wykonująca piękne obudowy głośnikowe ciągle stosuje ordynarnie wyglądające otwory - szkoda bo w ten sposób tracą na estetyce bardzo ładne obudowy.

 

Nie wiem czy dobrze pamiętam ale to chyba właśnie Dynaudio wymyśliło swego czasu genialną rzecz - mocowanie maskownicy z przodu lub z tyłu kolumny. Mocowanie niestety na kołkach ale pomysł wg mnie genialny. Z reguły po zdjęciu maskownic właściwie nie ma co z nimi zrobić a proste przeniesienie z przedniej ścianki na tylną załatwia sprawę.

Nie wiem czy dobrze pamiętam ale to chyba właśnie Dynaudio wymyśliło swego czasu genialną rzecz - mocowanie maskownicy z przodu lub z tyłu kolumny.

 

 

Miałem kolumny z takim patentem, tj. 72 SE. Rzeczywiście pomysłowa sprawa, przy czym kwestia tych otworów (czy też braku) na maskownice ma znaczenie wyłącznie dla osób które zdejmują maskownice, dla mnie jest to praktycznie bez znaczenia bo maskownice są zawsze założone.

 

Mnie osobiście rozczarował inny pomysł Dynaudio zastosowany w podłogowych Focusach - wydłużenie maskownic do poziomu podłogi (nieuzasadnione przecież budową kolumn) przez co "od frontu" nie widać świetnej jakości forniru. Miałem pierwszą wersję Focusa 220 z krótką maskownicą i estetycznie to było to:)

panowie, pytanko odnosnie serii dm. 3/7 ma lepszy tweeter niz 2/7 tak? midbass taki sam, tylko kosz odlewany, a w 2/7 blaszak? zas 2/6 i 2/7 maja taki sam tweeter, ale inny midbass i inny podzial zwrotnicy i opornosc, z tym ze w 2/6 kosz odlewany?

 

wtf? radosna tfoorczosc? na zasadzie: panowie, macie tu sterte posklejanych magnesami glosnikow, pile i sklejke i zrobcie z tego serie dm, ja ide na fajke.

 

moze mi to ktos poukladac w bance?

 

zdanie miksona na temat 2/6 znam. zaczynam sie do nich sklaniac po poczatkowym zachwycie nad 2/7.

panowie, pytanko odnosnie serii dm. 3/7 ma lepszy tweeter niz 2/7 tak? midbass taki sam, tylko kosz odlewany, a w 2/7 blaszak? zas 2/6 i 2/7 maja taki sam tweeter, ale inny midbass i inny podzial zwrotnicy i opornosc, z tym ze w 2/6 kosz odlewany?

 

 

 

W dm3/7 tweeter wygląda na esoteca a to już kawał świetnego głośnika.

Midbass w 2/7 różni się nie tylko koszem, ale również np. brakiem wentylacji dolnego zawieszenia...

Edytowane przez eMiL

W dm3/7 tweeter wygląda na esoteca a to już kawał świetnego głośnika.

Midbass w 2/7 różni się nie tylko koszem, ale również np. brakiem wentylacji dolnego zawieszenia...

 

dzieki emil za konkretna odpowiedz.

myslisz ze mozna zaryzykowac teze ze midbass w 2/6 mimo ze mniejszy niz 2/7, ale posiadajacy odlewany kosz, jest glosnikiem lepszej klasy?

 

pozdrawiam.

dzieki emil za konkretna odpowiedz.

myslisz ze mozna zaryzykowac teze ze midbass w 2/6 mimo ze mniejszy niz 2/7, ale posiadajacy odlewany kosz, jest glosnikiem lepszej klasy?

 

pozdrawiam.

 

Można. Podobnie było z Audience 40/50. W 40 średnio-niskotonowy był z wyższej serii, ale za to 50 grały z większym wykopem i niżej schodziły.

W dm3/7 tweeter wygląda na esoteca a to już kawał świetnego głośnika.

Midbass w 2/7 różni się nie tylko koszem, ale również np. brakiem wentylacji dolnego zawieszenia...

co może wpływać na większe zniekształcenia przy dłuższym dynamicznym graniu teoretycznie?

Focal + Naim

dzieki emil za konkretna odpowiedz.

myslisz ze mozna zaryzykowac teze ze midbass w 2/6 mimo ze mniejszy niz 2/7, ale posiadajacy odlewany kosz, jest glosnikiem lepszej klasy?

 

pozdrawiam.

 

 

Bez ryzyka można powiedzieć, że woofer z dm 2/6 jest w skali bezwzględnej głośnikiem lepszym. Natomiast czy w większym pomieszczeniu lepiej zagrają dm 2/6 od dm 2/7 tego już nie byłbym taki pewny.

Dm 2/6 widziałbym w pokojach około 9 - 13m2. W większych będzie pewnie problem z równowagą tonalną - za mało basu.

u mnie w 14m2 basu jest jak dla mnie a lubię ten zakres wystarczająco, myślę że też to zależy od pomieszczenia ale z mocniejszym wzmakiem i pod 18m2 te maluchy mogą zagrać, dosyć mocno go pompują jak na małe woofy i jest on troszkę podbity, trzeba posłuchać w większym pomieszczeniu ale nie skazywał bym ich na straty,

Edytowane przez mikson

Focal + Naim

co może wpływać na większe zniekształcenia przy dłuższym dynamicznym graniu teoretycznie?

 

Tak, cewka będzie się bardziej nagrzewać.

Blaszane kosze nie są tak stabilne jak odlewy, wyobrażam sobie, że obraz stereo może bardziej się rozmywać... ale to tylko domysły. Zresztą porządnych wooferów żaden z producentów nie robi na blaszanym koszu.

 

u mnie w 14m2 basu jest jak dla mnie a lubię ten zakres wystarczająco, myślę że też to zależy od pomieszczenia ale z mocniejszym wzmakiem i pod 18m2 te maluchy mogą zagrać, dosyć mocno go pompują jak na małe woofy i jest on troszkę podbity, trzeba posłuchać w większym pomieszczeniu ale nie skazywał bym ich na straty,

 

 

Zagrać to jakoś zagrają, ale potęgi na basie nawet ze świetnym wzmacniaczek i dobrym źródłem nie będzie.

 

u mnie w 14m2 basu jest jak dla mnie a lubię ten zakres wystarczająco, myślę że też to zależy od pomieszczenia ale z mocniejszym wzmakiem i pod 18m2 te maluchy mogą zagrać, dosyć mocno go pompują jak na małe woofy i jest on troszkę podbity, trzeba posłuchać w większym pomieszczeniu ale nie skazywał bym ich na straty,

 

 

Zagrać to jakoś zagrają, ale potęgi na basie nawet ze świetnym wzmacniaczek i dobrym źródłem nie będzie.

Tak, cewka będzie się bardziej nagrzewać.

Blaszane kosze nie są tak stabilne jak odlewy, wyobrażam sobie, że obraz stereo może bardziej się rozmywać... ale to tylko domysły. Zresztą porządnych wooferów żaden z producentów nie robi na blaszanym koszu.

 

 

 

 

Zagrać to jakoś zagrają, ale potęgi na basie nawet ze świetnym wzmacniaczek i dobrym źródłem nie będzie.

 

 

 

 

Zagrać to jakoś zagrają, ale potęgi na basie nawet ze świetnym wzmacniaczek i dobrym źródłem nie będzie.

potęgi nie będzie bo to małe monitory ale mają sporo dynamicznego basu jak na swoją wielkość,

mam je więc mogę tak napisać :)

Focal + Naim

co może wpływać na większe zniekształcenia przy dłuższym dynamicznym graniu teoretycznie?

No przede wszystkim jeśli przy dłuższym to najbardziej wpływa dobra...wódeczka!Poprawia dźwięk i wygląd.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.