Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  740 członków

Rotel Klub
IGNORED

Klub miłośników Rotela


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 2.09.2022 o 20:01, Riczi75 napisał:

Pan Maciej ma więcej takiej taniochy 

https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/16VI0h/

Ten rotel to mu się tam zaplątał jak plewa w ziarnie 😉

W dniu 2.09.2022 o 23:00, mol01 napisał:

Rzut beretem ode mnie - chyba wproszę się na odsłuchy.

Ruszaj waść, ja już osiadłem na laurach...

Edytowane przez baksiu
18 godzin temu, baksiu napisał:

Ten rotel to mu się tam zaplątał jak plewa w ziarnie 😉

Ruszaj waść, ja już osiadłem na laurach...

No właśnie kolega @mol01 może jechać i zrobić małe porównanie jak RHB10 bardzo odstaje od tych bardziej wysublimowanych sprzętów z kolekcji Pana Macieja. 😁 Mocy mu na pewno nie braknie, ale potrzeba jeszcze reszty toru która dobrze się zgra.

wzmocnienie: Rotel RHB-10 Michi, pre: Parasound P/LD 2000, dac: BURSON VIVID V6, źródła: Rotel RCD 975, Rotel RD 965BX, ROTEL RT 955, DUAL CS731Q, paczki: DALI Evidence 870, DALI Grand

2 godziny temu, Mariusz Marciniak napisał:

bardziej wysublimowanych sprzętów z kolekcji Pana Macieja.

Ja tam nie uważam, by na tych ogłoszeniach  było coś naprawdę wysublimowanego - ot rocznicowe flagowce bardziej mainstreamowych marek: Sony, Pioneer, Yamaha, Luxman, JVC (Victor na Japonię), które swego czasu na rynku wtórnym można było nabyć może nawet w niższych cenach niż Michi, gdyż są średnio z 10 lat od niego starsze. Jedyne, co wyróżnia te klocki, to wizualny stan zachowania - ciekaw jestem, czy techniczne to również tak dopieszczone egzemplarze... Kiedyś ktoś wystawiał podobne ogłoszenia z flagowcami Sony ES, Accuphase i innymi rodzynkami high-end, które technicznie nie zawsze były OK mimo wysokich cen i zastanawiam się, czy to nie właśnie kolega Maciej. Jest więc szansa, że w zanadrzu dysponuje on czymś bardziej wysublimowanym, choć nie ukrywam, że choćby porównanie Michi do Sony TA-N1 (bodajże najdroższej końcówki mocy w historii Sony) czy Luxmana M-05 mogłoby być ciekawym doświadczeniem. Pytanie tylko, czy będzie on zainteresowany prezentacją sprzętu bez wyraźnej chęci zakupu czegokolwiek, bo w tych cenach to ja napewno nic nie kupię - mogę jedynie w zamian zaprezentować swoje cacka.

2 godziny temu, Mariusz Marciniak napisał:

potrzeba jeszcze reszty toru która dobrze się zgra.

No i tu jest pytanie, z czym RHB-10 by się zgrał, bo preamp RHA-10 miałem u siebie i jakoś szczególnie wybitnie to on nie zagrał z końcówkami RB-990BX/991.

Edytowane przez mol01
4 godziny temu, mol01 napisał:

porównanie Michi do Sony TA-N1 (bodajże najdroższej końcówki mocy w historii Sony) czy Luxmana M-05 mogłoby być ciekawym doświadczeniem.

sam jestem ciekaw czy w sytuacji wyłożenia się Michi przy porównaniu z nimi (o ile w ogóle by to nastąpiło) któryś z tych sprzętów zagrałby "krotność kwoty" razy lepiej od Rotela - bo oba mają cenę 10 krotnie w przypadku Luxmana i ponad 20 krotnie w przypadku Sony, wyższą niż RHB-10 jeszcze kilkanaście miesięcy temu.

4 godziny temu, mol01 napisał:

No i tu jest pytanie, z czym RHB-10 by się zgrał, bo preamp RHA-10 miałem u siebie i jakoś szczególnie wybitnie to on nie zagrał z końcówkami RB-990BX/991.

ja już sobie odpowiedziałem na to pytane i chociaż nie jestem tak osłuchany jak Ty to połączenie w moim systemie w zupełności zaspokaja moje potrzeby stereofoniczne. I powiem nawet że bardziej podoba mi się granie na moich klamotach niż na niejednym zestawie nowszych i zdecydowanie droższych konstrukcji (pisałem kiedyś o nowym Michi X3 i RA1592), nawet granie na zestawie Yamachy A-S2000 (teraz AS-2200) z Heliconami 400MKII nie cieszy tak uszu jak muzyka na własnym zestawie. Jedyny element toru z którym mam na chwilę obecną ochotę poeksperymentować to kolumny - co w cale nie oznacza, że od razu chcę wymieniać na inne, po prostu ciekawi mnie jak ten set zgrałby się np z innymi modelami DALI (Grandy lub Helicony 800), albo infinity Kappa 9 - niestety do tanich one nie należą więc na razie na ciekawości muszę poprzestać 🙂.

jeśli chodzi o preampy Rotela to już ten temat kiedyś dyskutowaliśmy i o ile pamiętam padło stwierdzenie, że lepszym partnerem od RHA-10 dla RHB-10 mógłby być RC-995 i choć nie było mi dane usłyszeć tego połączenia to uważam że na chwilę obecną każdy przedwzmacniacz ze stajni ROTELA miałby ciężko konkurować z P/LD 2000.

wzmocnienie: Rotel RHB-10 Michi, pre: Parasound P/LD 2000, dac: BURSON VIVID V6, źródła: Rotel RCD 975, Rotel RD 965BX, ROTEL RT 955, DUAL CS731Q, paczki: DALI Evidence 870, DALI Grand

13 godzin temu, Mariusz Marciniak napisał:

I powiem nawet że bardziej podoba mi się granie na moich klamotach niż na niejednym zestawie nowszych i zdecydowanie droższych konstrukcji (pisałem kiedyś o nowym Michi X3 i RA1592), nawet granie na zestawie Yamachy A-S2000 (teraz AS-2200) z Heliconami 400MKII nie cieszy tak uszu jak muzyka na własnym zestawie.

Nie wiem, co tu miałeś na myśli odnośnie wieku i ceny, ale napewno bardziej sprawiedliwe byłoby zestawić w szranki Rotela "The Power Amp" RB-5000 z Luxmanem L-05, czy Yamahą MX-10000, a nawet monoblokami Pioneer Exclusive M6, bo są one mniej więcej z tej samej ery audio (ery totalnego rozpasania konstrukcji do monstrualnych rozmiarów i poszukiwania złotego środka bez wyraźnego ekonomicznego uzasadnienia). Znowu Sony TA-N1 odpowiada erą Rotelowi RHB-10, niemniej nowy Soniak kosztował co najmniej 10x tyle, co "Misiek", ale napewno nie należy się spodziewać 10x lepszego dźwięku przy takiej przebite cenowej (tym bardziej wiedząc, że Soniak konstrukcyjne nie jest jakimś arcydziełem inżynierii). Jeśli w ogóle wyższość ceny jest zasadna na tle brzmienia (gdyż często jest to "sztuka dla sztuki" - super podzespoły, kosmiczny wygląd, najdroższe materiały, ale wynikowo brzmienie nie powala), to różnica między klockiem za 15kzł, a za 150kzł napewno nie będzie tak samo znacząca jak przy zestawieniu klocka za 1,5kzł z klockiem za 15kzł (oczywiście mówię tu o zakupie totalnie losowego sprzętu, bo kupując bardzo tendencyjnie można spokojnie znaleźć sprzęt za 15kzł grający słabiej od jakiegoś zapomnianego rodzynka w s 1,5kzł). Dlatego przed odsłuchem nie zakładał bym żadnego scenariusza, a już napewno nie takiego, czy 10-20x tańszy Rotel zagra 10x gorzej, tylko czy jako wieloletni miłośnik brzmienia Rotela (obecnie zafascynowany Classe i Primare) będę jakkolwiek pozytywnie zaskoczony przez któryś z tych klocków?

Edytowane przez mol01

No i wracając do mojej poprzedniej  wypowiedzi na temat cen niższych od Michi - były czasy (końcówka lat 90-tych, początek 2000-nych), kiedy takie Pioneery Exclusive, Yamahy MX, sterty końcówek Luxmana, czy nawet starsze Krelle walały się zapomnienie na giełdach staroci przywiezionych z zachodu (nierzadko i na raczkującym wtedy Allegro) w cenach po kilkaset/góra 1,5 tysiąca złotych, a Rotela RHB-10, czy Sonego TA-N1 nigdy w takich cenach raczej nikt nie zobaczył, bo wtedy były to stosunkowo nowe klocki, do których można było jedynie wzdychać oglądając katalogi, potem zaś rynek stał się za sprawą internetu bardziej świadomy i nikt już nie sprzedawał flagowca za grosze nie wiedząc co tak naprawdę sprzedaje. Oczywiście na takim pchlim targu trafić coś w idealnym stanie graniczyło z cudem, ale napewno byli i tacy, co wiedzieli co mają, odpowiednio zadbali o ten sprzęt, odczekali i sprzedali po latach ze 100-krotnym zyskiem. I niech mi teraz ktoś powie, że stary kultowy sprzęt nie jest dobrą inwestycją, tylko topieniem pieniędzy w rozlatującym się szrocie. Mogę się założyć, że uważane dziś tu za przeżytek klocki serii 900 i 10 Rotela za kolejne 20 lat będą poszukiwanymi rarytasami (nawet mimo tego, że nie mają wyglądu cacka z prawdziwym drewnem na boczkach i "wycieraczkami" pod prawdziwym szkłem na froncie). A to, że dziś sprzęt dużo częściej zmienia właściciela dzięki kwitnącemu handlowi internetowemu, nie sprzyja utrzymaniu dobrego stanu urządzenia, więc te ładnie zachowane będą jeszcze rzadsze i tym samym bardziej drogocenne - prawo podaży i popytu.

14 godzin temu, Mariusz Marciniak napisał:

na chwilę obecną każdy przedwzmacniacz ze stajni ROTELA miałby ciężko konkurować z P/LD 2000

I co, udało Ci się rozwiązać problem z tym felernym transformatorem w nim?

Edytowane przez mol01

Zmierzam do tego, że cena absolutnie nie jest wyznacznikiem tego, jak coś gra - wtedy, na giełdzie staroci przywalone innym brudnym rzęchem stojące nierzadko w błocie/śniegu, w najlepszym wypadku zawinięte w stretch klocki wyceniane na kilkaset złotych przez kolesia w porwanych dresach i walonkach, większość z Was oceniło by zapewne zgoła inaczej niż widząc je teraz, wypicowane na ładnie wykadrowanych zdjęciach u kolekcjonera, w ciekawym towarzyskie i wystroju, wycenione na dziesiątki tysięcy złotych. Cena jest tylko i wyłącznie wyznacznikiem tego, ile ktoś jest w stanie zapłacić za to, by poczuć się wyjątkowo. No i wracając do "świadomości rynkowej", to polega ona dziś głównie na tym, że ludzie w dość łatwy/szybki sposób orientują na rynku jaka cena obecnie jest adekwatna, ale jeśli chodzi o świadomość tego, czy coś reprezentuje jakąś wartość soniczną to jest z tym niestety znacznie gorzej niż kiedyś (audiofile są dziś są dzieci we mgle, zwodzeni przez marketingowy bełkot, skrajnie różne opinie na forach i brak możliwości realnego poobcowania z danym sprzętem).

Edytowane przez mol01
19 godzin temu, mol01 napisał:

I co, udało Ci się rozwiązać problem z tym felernym transformatorem w nim?

Problem z trafem był w poprzedniku czyli P/LD 1100 - skończyło się na tym że trafo zostanie wymienione na nowe wykonane na zamówienie - czekam cały czas kiedy do mnie wróci. Trzymać go raczej nie będę chociaż u nas na rynku to rzadki sprzęt.

P/LD 2000 kupiłem w tym roku - wygląda na nie ruszany i zdecydowanie jest to wyższa już półka niż młodszy braciszek z tej serii.

17 godzin temu, mol01 napisał:

Zmierzam do tego, że cena absolutnie nie jest wyznacznikiem tego, jak coś gra - wtedy, na giełdzie staroci przywalone innym brudnym rzęchem stojące nierzadko w błocie/śniegu, w najlepszym wypadku zawinięte w stretch klocki wyceniane na kilkaset złotych przez kolesia w porwanych dresach i walonkach, większość z Was oceniło by zapewne zgoła inaczej niż widząc je teraz, wypicowane na ładnie wykadrowanych zdjęciach u kolekcjonera, w ciekawym towarzyskie i wystroju, wycenione na dziesiątki tysięcy złotych. Cena jest tylko i wyłącznie wyznacznikiem tego, ile ktoś jest w stanie zapłacić za to, by poczuć się wyjątkowo. No i wracając do "świadomości rynkowej", to polega ona dziś głównie na tym, że ludzie w dość łatwy/szybki sposób orientują na rynku jaka cena obecnie jest adekwatna, ale jeśli chodzi o świadomość tego, czy coś reprezentuje jakąś wartość soniczną to jest z tym niestety znacznie gorzej niż kiedyś (audiofile są dziś są dzieci we mgle, zwodzeni przez marketingowy bełkot, skrajnie różne opinie na forach i brak możliwości realnego poobcowania z danym sprzętem).

W tym wypadku nasze zdania się pokrywają w 100%. Też uważam że cena zupełnie nie ma znaczenia przy doborze i zestawieniu odpowiedniego toru. Dobrze dobrany zestaw w kwocie do 15 000 zł często zagra lepiej od chaotycznie poskładanych klocków po 50 000 zł. Dzisiaj liczy się prestiż i fakt, że ktoś ma sprzęt wartości nowego samochodu lub nieraz mieszkania czy nawet domu, który niekoniecznie dobrze gra - i ten ktoś nazywa siebie z automatu audiofilem. A ludzie którzy naprawdę mają świadomość co wybierają i udaje im się poskładać fajnie brzmiący set za niewielkie pieniądze uważani są za szarlatanów i nawiedzonych lub zbieraczy złomu. Ja nie należę do osób, które muszą wydać krocie żeby poczuć się wyjątkowo - wręcz odwrotnie - im mniej zapłacę, a efekt jest taki jak sobie wyobrażałem, to wówczas jest mi przyjemnie i czuję się dowartościowany 😄.

wzmocnienie: Rotel RHB-10 Michi, pre: Parasound P/LD 2000, dac: BURSON VIVID V6, źródła: Rotel RCD 975, Rotel RD 965BX, ROTEL RT 955, DUAL CS731Q, paczki: DALI Evidence 870, DALI Grand

Gość

(Konto usunięte)
4 minuty temu, Mariusz Marciniak napisał:

Dobrze dobrany zestaw w kwocie do 15 000 zł często zagra lepiej od chaotycznie poskładanych klocków po 50 000 zł

Ja składając zestaw zmieściłem się w 15tyś. i jestem bardzo zadowolony, z tym że wiedziałem jakiego dźwięku szukam.

24 minuty temu, Mariusz Marciniak napisał:

P/LD 2000 kupiłem w tym roku

A więc poszedłeś za ciosem - P/LD-2000 to już naprawdę fajnie zbudowany pre z kilkoma nieoczywistym rozwiązaniami. Mnie zawsze bardziej fascynowały DAC-i i końcówki mocy Parasounda, ale z Twojej opinii wynika, że wiedzieli co robili budując nie koniecznie zgodnie z kanonami budowy sprzętu audiofilskiego.

2 godziny temu, mol01 napisał:

Mnie zawsze bardziej fascynowały DAC-i i końcówki mocy Parasounda

Jeżeli o DAC-i chodzi to dłuższy już czas rozglądam się za DAC 2000 +C/BD 2000 do kompletu ale ustrzelić oddzielnie w dobrym stanie a tym bardziej w zestawie to prawie jak 6 w totka 😉

wzmocnienie: Rotel RHB-10 Michi, pre: Parasound P/LD 2000, dac: BURSON VIVID V6, źródła: Rotel RCD 975, Rotel RD 965BX, ROTEL RT 955, DUAL CS731Q, paczki: DALI Evidence 870, DALI Grand

4 minuty temu, Mariusz Marciniak napisał:

ustrzelić oddzielnie w dobrym stanie a tym bardziej w zestawie to prawie jak 6 w totka 😉

Znam ten ból - Parasounda w ogóle u nas mało, a nieliczne DAC-i na kościach Ultra Analog bez względu na producenta schodzą zawsze od ręki.

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj przez przypadek mój wujek trafił na prezentację nowych klocków Rotela RA-6000 i DT-6000 zestawionych z jakimiś wysokimi Bowers&Wilkins 802 lub 803 - podobno fajne granie. Mnie tyko ciekawi czy te WATY na papierze mają odniesienie w rzeczywistości bo po pamiętnej wtopie z X3 ostrożnie podchodzę do nowości ze stajni ROTELA. Czy ktoś z klubowiczów już słyszał ten zestaw w akcji (niekoniecznie z Bowerami)?

wzmocnienie: Rotel RHB-10 Michi, pre: Parasound P/LD 2000, dac: BURSON VIVID V6, źródła: Rotel RCD 975, Rotel RD 965BX, ROTEL RT 955, DUAL CS731Q, paczki: DALI Evidence 870, DALI Grand

Godzinę temu, MarcinStereo napisał:

Jestem ciekaw jak się to ma do serii 15🤔

W prasie RA-6000 chwalony, zgarnął nawet nagrodę EISA w tegorocznym plebiscycie. Wydaje mi się że pod względem konstrukcyjnym będzie trochę wyżej od serii 15, ale w tej kwestii powinien się wypowiedzieć nasz forumowy kolega @mol01 bo od tej strony chyba najlepiej on potrafi ocenić jak te klocki są zbudowane. Ta nowa seria podobno wzorowana na najnowszych rozwiązaniach z referencyjnej jednostki Michi. 

Mnie ciekawi czy za jakiś czas pokuszą się o wydanie dzielonki RC-6000//RB-6000 🤔😉

Poniżej linki do nowych klocków.

https://www.rotel.com/pl/product/ra-6000

https://www.rotel.com/pl/product/dt-6000

Edytowane przez Mariusz Marciniak

wzmocnienie: Rotel RHB-10 Michi, pre: Parasound P/LD 2000, dac: BURSON VIVID V6, źródła: Rotel RCD 975, Rotel RD 965BX, ROTEL RT 955, DUAL CS731Q, paczki: DALI Evidence 870, DALI Grand

2 godziny temu, negatyw napisał:

Brak wsparcia dla DSD - to już norma?

Sam wzmacniacz RA-6000 ma zapewne wbudowana jakąś słabszą wersję przetwornika cyfrowo-analogowego z obsługą plików w podstawowym zakresie. Natomiast DT-6000 jak sam producent deklaruje obsługuje DSD:

"Wejście PC-USB obsługuje rozdzielczość 32 bity / 384 kHz, włącznie z MQA (24 bity / 384 kHz) i DSD (4X).  W zestawie znajdują się także wejścia optyczne i koncentryczne, które obsługują strumienie o rozdzielczości 24 bity / 192 kHz."

Tylko trzeba wybulić jedyne 10k pln więcej na ten bajer. 😉

wzmocnienie: Rotel RHB-10 Michi, pre: Parasound P/LD 2000, dac: BURSON VIVID V6, źródła: Rotel RCD 975, Rotel RD 965BX, ROTEL RT 955, DUAL CS731Q, paczki: DALI Evidence 870, DALI Grand

Gość

(Konto usunięte)

Zobaczyli że ich klocki dobrze schodzą to sobie pozwalają na coraz więcej. Najbardziej wnerwia mnie ukrywanie braku obsługi DSD, autoryzowani dilerzy odpowiadają szybciutko na wszystkie pytania, a na to o DSD milczą.

W dniu 7.09.2022 o 09:54, MarcinStereo napisał:

Ja składając zestaw zmieściłem się w 15tyś. i jestem bardzo zadowolony, z tym że wiedziałem jakiego dźwięku szukam.

No niestety moim zdaniem elektronike można tanio poskładać, ale z kolumnami do dużego salony to w tym budżecie byłoby ciężko, dopiero ostatnio kupiłem takie, które grają jak oczekiwałem, ale kosztowały 10kzł za granicą w mocnej używce /20 lat/, teraz słychać wywalony na elektronikę chajs...

  • 2 tygodnie później...

 

@Mariusz Marciniak w ubiegłe święta BN popełniłeś taki post (skopiowana większość):

"Ledwo kilka dni temu miałem u siebie Michi X3 bo wujek zachorował na Rotela jak usłyszał sprzęt grający u mnie. I co...? A no to że tego samego dnia pędem wracaliśmy do salonu oddać to opiewane przez "fachową prasę" w peany urządzenie - jakie to ono jest świetne i jak to Rotel wrócił di High Endu. Jakież było moje zdziwienie jak usłyszałem to co zaprezentował X3 w połączeniu z Dali Helicon 400mk2 a potem z moimi Evidence 870. Fakt wzmacniacz nie wygrzany i co do poprawy detaliczności czy głębokości i szerokości sceny można by mieć nadzieję na poprawę to w ogólnej mojej ocenie ten wzmacniacz w cenie 20 000 zł to jakaś kpina. Totalny brak dynamiki, wykopu i masy na basie. Nie wiem gdzie są te WATY deklarowane przez producenta (200W przy 8 i 350 przy 4 omach ???!!!) bo po odkręceniu go na połowę skali 50dB poziom głośności był taki jak u mnie na może 20dB. Przy tym poziomie głośności wzmacniacz plumkał sobie a nie grał. Po odkręceniu go na 75-70dB można pwiedzieć że poziom głośności był taki jak zwykle słucham u siebie czyli około 30-35 db ale dalej to nie chciało grać. Jako ciekawostkę dodam że skala w Michi X3 kończy się na 95 😪. Dla mnie totalne rozczarowanie więc jeżeli tak grają nowe klocki rotela z seri 15 czy A czy nawet referencyjnej seri Michi to ja dziękuję za ten nowy "chiński" sort ROTELA. Dodam że po powrocie do salonu z rzeczonym X3 odsłuchiwaliśmy jeszcze zestaw RB1590 + RC1590mk2 i to zagrało już zdecydowanie lepiej chociaż szczerze gdybym miał to postawić obok swojego "zdezelowanego" RHB-10 to po raz drugi podziękuję. Ostatecznie wybór padł na Yamachę A-S2200. Ten wzmacniacz pokazał od pierwszych dźwięków czego jest wart. Może nie jest tak ładnie spakowany jak X3 i nie ma DACa ale dźwiękowo zaprezentował się zdecydownie lepiej od nowej integry Michi a i z dzielonką serii 15 śmiało może konkurować"

Przyznam szczerze, że nie znając tego Twojego opisu, jakiś czas temu słuchałem Mich X3 z Elacami Vela FS409, B&W 702S2 i B&W 804D4. Do tej pory myślałem, że coś było nie w porządku ze streamingiem. Ale teraz myślę, że chyba coś jest na rzeczy. Wyszedłem totalnie rozczarowany z odsłuchów.

FS409 brzmiało kompletnie nijak, a zamiast rozdzielczości na górze pasma była jakaś melasa pełna "syków" zlewających się w nieciekawe tło. Bas i średnie tyle, że były. O High Endzie w zakresie basów (a tak jest Michi X3 anonsowany) nie było mowy. 

702S2 - o dziwo wypadły najlepiej, chociaż i tu bas nie potargał mi śledziony, ale przynajmniej było czuć dynamikę grania oraz fajną średnicę i górę. Z tymi kolumnami Michi X3 sobie po prostu poradził. Ich sygnatura jest jednak specyficzna i nie do końca mi ona odpowiada.

804D4 - klapa Michi X3 na całego. Kolumny o ogromnym potencjale, owszem scena się rozszerzyła, detali przybyło, ale wzmacniacz ewidentnie nie mógł ich wysterować. Fakt 804D4 są skąpe w basie, ale kurcze jednak High Endowy bas Michi X3 powinien pokazać blask i niskie zejście. Nic z tego. Wiało nudą. A to zestaw detalicznie za 97 kPLN !!!

 

Przyznam szczerze, że zacząłem się rozglądać za Michi X5 bo była jeszcze do niedawna nieduża (relatywnie) różnica w cenie do X3: 20 vs 25 kPLN, ale już jest 28 kPLN. I sam nie wiem, czy iść w to jeszcze, czy nie?

 

Yamaha R N803D, CD J&M CDD 201V, Hyperion IV

30 minut temu, Rokownik napisał:

jakiś czas temu słuchałem Mich X3 z Elacami Vela FS409, B&W 702S2 i B&W 804D4.

Bardzo bym się zdziwił, gdyby Rotel zagrał dobrze z B&W albo Elac.

30 minut temu, Rokownik napisał:

Przyznam szczerze, że zacząłem się rozglądać za Michi X5 bo była jeszcze do niedawna nieduża (relatywnie) różnica w cenie do X3: 20 vs 25 kPLN, ale już jest 28 kPLN. I sam nie wiem, czy iść w to jeszcze, czy nie?

Posłuchaj z innymi kolumnami bardziej plastycznymi.

Edytowane przez Satori
59 minut temu, Rokownik napisał:

FS409 brzmiało kompletnie nijak, a zamiast rozdzielczości na górze pasma była jakaś melasa pełna "syków"

Teraz takie wzmaki robią, już kiedyś pisałem o tym na forum. Kiedy podpiąłem RA-1570 pod Dynaudio i do Mission taki właśnie był objaw syczenie wysokotonówek i dziura na środku pasma, słaby bas. To samo wzmacniacz Cyrus miałem go na testach nie pamiętam modelu.

U mnie zestaw dzielony 1582 i 1590 robi robotę, słucham z z poziomem 30 do 40 max. Jak kiedyś wspominałem zmiana na większą końcówkę będzie ale tylko z tego powodu że chciałem ją mieć na początku🙂 

W innym wątku przeczytałem, że końcówki 1552 i 1582 grają identycznie. Czy wobec powyższego integra 1572mk2 i 1592mk2 także dźwiękowo będzie taka sama, a jedyna różnica to moc? 

Piszecie, że Rotel nie gra z B&W i Elac - TopHifi namiętnie oferuje takie zestawy. Piszecie, że w Dynaudio syczą kopułki po włączeniu wzmacniacza. Trochę jestem przerażony...

8 godzin temu, captainprice napisał:

Piszecie, że Rotel nie gra z B&W i Elac - TopHifi namiętnie oferuje takie zestawy.

Rotel jak pamiętam zawsze współpracował z koncernem B&W i takie połączenie było rekomendowane. Ale w praktyce dla mnie te połączenie jest nieakceptowalne, może za wyjątkiem serii Nautilus, króra to seria grała ładną średnicą z umiarkowanymi wysokimi tonami. Słyszałem 703N i podobało mi się, wyższe modele np. 804N grają ponoć klasę wyżej ja nie słyszałem ale to stara seria. Wystarczy posłuchać na YT tych nowych klocków Rotelowskich z B&W by wyłapać te syki z metalowych kopułek i ogólnie jak to mdło gra.

Końcówka rb1582 gra lepiej niż rb1552. Nie chodzi tylko o moc. Oczywiście większe znaczenie ma jeszcze preamp. 

Niestety analogicznie jest z nowymi integrami. Ra1592 mk2 gra lepiej od 1572mk2. I tu wg mnie 1592mk2 gra dla mnie lepiej niż michi x3.                

Elac to nie jest dobre połączenie z rotelem. I nie wiem z czym byłoby dobre:)

 

 

38 minut temu, serwacy napisał:

I tu wg mnie 1592mk2 gra dla mnie lepiej niż michi x3.               

 

Pytanie do Waszmościa i innych, a jaki jeszcze zestaw Rotela (ktoś słuchał tych rocznicowych klocków?) zagrałby lepiej od Mich X3?

Któryś z systemów dzielonych? No i ewentualnie jakich kolumn radzilibyście posłuchać?

Edytowane przez Rokownik

Yamaha R N803D, CD J&M CDD 201V, Hyperion IV

21 godzin temu, captainprice napisał:

W innym wątku przeczytałem, że końcówki 1552 i 1582 grają identycznie. Czy wobec powyższego integra 1572mk2 i 1592mk2 także dźwiękowo będzie taka sama, a jedyna różnica to moc? 

Piszecie, że Rotel nie gra z B&W i Elac - TopHifi namiętnie oferuje takie zestawy. Piszecie, że w Dynaudio syczą kopułki po włączeniu wzmacniacza. Trochę jestem przerażony...

Te końcówki, jeśli są prostymi następcami 1052 i 1080, to ta druga to przepaść jakościowa dla tej pierwszej. 1080 ma nadal pewną manierę w postaci wycofanego środka i twardego basu, ale może się podobać. Namiastka hiendu zaczyna się w rb-1090, ta gra najdoroślej, niesamowicie równo i bezstresowo.

Edytowane przez baksiu
54 minuty temu, baksiu napisał:

1080 ma nadal pewną manierę w postaci wycofanego środka i twardego basu, ale może się podobać.

Mam, posiadam. Wycofanego środka nie uświadczyłem w połączeniu z RC 1082. Już NAD 375 Bee jako KM w połączeniu z RC 1082 grał szczuplej. Co do twardości basu, na RB 870BX bas był twardszy. Ogółem bardzo dobry zestaw dzielony, stawiam głowę że zagra lepiej o nowych klocków Rotela. Poluję na RB-1090. choć ostatnio w cenie 6900 jak widziałem dla mnie kosmos cena.

Generalnie dużo opinii ( przeważnie zagranicznych) krąży po sieci, jakoby RB 1080 był ostrym klockiem, u mnie to się nie sprawdziło w mojej konfiguracji z lampowymi urządzeniami gra tak jak powinien, a jestem wyczulony na wszelką ostrość i syki.

Edytowane przez Satori
Godzinę temu, baksiu napisał:

Namiastka hiendu zaczyna się w rb-1090

Baksiu, a co dla Ciebie znaczy Hiend? Co go wyznacza, bo ja nie pierwszy raz się spotkałem z tym Twoim stwierdzeniem jakoby 1090 był jego namiastką? Cena ? klasa sprzętu ? Bo dla mnie hiend jest wtedy kiedy bardzo mi się podoba jak mi pięknie gra. Jeśli nie widzę prawie żadnego niuansu i  kupuję coś nowego i jest jeszcze lepiej. Więc za każdym takim razem mam hiend i nie płacę za niego setki tysięcy. To jest dla mnie Hiend.

Edytowane przez Satori
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.