Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  740 członków

Rotel Klub
IGNORED

Klub miłośników Rotela


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, mol01 napisał:

Zakładam, że nasz Pawełek jak zwykle miesza modele serii 10 i 15 zamiennie, bo klasowo są to odpowiedniki, choć akurat RC-1572 w analogu uważam za jeszcze gorszy konstrukcyjnie od RC-1070.

To znak rozpoznawczy Rotela na każdych kolumnach.

dobrze zakładasz, nie mylę, tylko nie zwracam uwagi na jedną cyferkę 😉 Obojętne czy kupisz 20-letnią rb-1090 w dobrym stanie, czy rb-1590, będziesz bardziej zadowolony niż z RB-1X80, czy tam RB-1X82, wiadomo o co cho 😜

16 minut temu, Satori napisał:

Dobry DAC na lampach i gra gitara więcej nie trzeba do tego pre😉

dobry DAC na tranach i będzie jeszcze większa gitara, najlepiej z DSP, a w ogóle najlepiej Theta 😜

19 minut temu, Satori napisał:

Dobry DAC na lampach i gra gitara więcej nie trzeba do tego pre😉

O to, właśnie to. 

18 minut temu, Knaplukasz napisał:

A to jaki taki dobry ba lampach ? 

Taki który ma dynamikę i atak układów SS, pełne pasmo i brzmienie analogowe niedostępne układom SS. 

I da się to połączyć. 

6 minut temu, baksiu napisał:

dobry DAC na tranach i będzie jeszcze większa gitara, najlepiej z DSP

Prosty a dobrze zrobiony analog lampowy daje więcej niż DSP, DSD i inne DVD. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

12 minut temu, baksiu napisał:

dobry DAC na tranach i będzie jeszcze większa gitara, najlepiej z DSP, a w ogóle najlepiej Theta 😜

Zaraz wjedzie @eMCZe i zapewne napisze, że najlepszy DAC to DIY zbudowany pod własne gusta na ulubionym filtrze, kościach DAC i lampach lub wyjściu na elementach dyskretnych (tranach) i bez DSP się obędzie 😅

Edytowane przez mol01
Teraz, mol01 napisał:

Zaraz wjedzie @eMCZebo zapewne napisze

Prorok jakis czy co... 

 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

6 minut temu, eMCZe napisał:

Prosty a dobrze zrobiony analog lampowy daje więcej niż DSP, DSD i inne DVD. 

🙃 Troszkę na ludziach się znam...

Ej, ale jakto tak? DAC na lampach lub ze stopniem dyskretnym, a pre już na OP-APMach? Coś niekonsekwentny jesteś 😛

Edytowane przez mol01
4 minuty temu, mol01 napisał:

🙃

może i dawać sporo, skoro dwie kolumny w dobrym stereo potrafią wykreować takie zjawiska przestrzenne, to i może DSD niepotrzebne, a już DVD i SACD na pewno nie 😉 Czasem prościej znaczy lepiej, dlatego nie mam pre 😬

1 minutę temu, mol01 napisał:

Troszkę na ludziach się znam...

A ja mam dobre uszy i klientow u których na przykład taki prosty DAC gra w systemie na zmianę z DCSem za naście tys euro. Oba się uzupełniają i traktowane są na równi. 

19 minut temu, mol01 napisał:

nie jest skupienie się, co jest najważniejsze w torze, tylko na tym, by osiągnięte brzmienie było jak najlepsze

Oj tak, ale... dla mnie pełne pasmo i przezroczystość i neutralność w pre i głośnikach jest najważniejsze bo: robiąc analogi do DAC i CD, ofldbudowujac końcówki czy modyfikując je chce mieć pewność że to co z nich wychodzi jest tym co wychodzi. Gdy przy zamówieniu analogu słyszę że będzie grał z bardzo jasnym systemem i ma go uspokoić to muszę słyszeć co będzie na pewno na wyjściu. 

A co w systemie wydaje mi się osignalem trochę pokazuje wpis człowieka osluchanego i z ogromnym doświadczeniem sprzętowo muzycznym. 

Oczywiście każdy ma swoje ucho i dla jednego może to być fajne a dla drugiego nie ale mam wielu znajomych którzy wpadają tylko na kawę żeby sobie chwilę posłuchać. Teraz już tylko inwestuję w kable i doświadczam kolejnych małych ale znaczących kroczków ku niebu. 

Zasługa RHB-10 w tym duża. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

5 minut temu, eMCZe napisał:

A ja mam dobre uszy i klientow u których na przykład taki prosty DAC gra w systemie na zmianę z DCSem za naście tys euro. Oba się uzupełniają i traktowane są na równi. 

No i bardzo fajnie - grunt to zadowolony klient...

37 minut temu, mol01 napisał:

OP-APMach? Coś niekonsekwentny jesteś 😛

Ale kto to powiedział?? U mnie w pre na wyjściu było oryginalnie NE5534. Ponieważ jest wyjście zbalansowane to było ich 4 sztuki. Aby pracować w warunkach idealnych każdy OPA jest zasilany przez dwa osobne regulatory jeden na + drugi na -. Łącznie więc w samej sekcji liniowej do OPA jest ich sztuk 8!! Oprócz tego każdy OPA ma osobno regulowany DCoffset na VR. 

Restek przeszedł upgrade fabryczny i wstawiono tam OPA134 bo jak mówi konstruktor oprócz właściwości ma on minimalny DCoffset. W upgrade weszło jeszcze trochę innych spraw ale to już inny temat. 

Tak to wygląda u mnie na wyjściu 8 regulatorów, 4 VR i 4 OPA

20230112_212448.thumb.jpg.d754585ff2d2e7bda84ed014faf86d53.jpg

... ojoj. Jakie OPA.. to dyskretne wzmacniacze operacyjne na JFETach

🙂

Edytowane przez eMCZe

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

15 minut temu, eMCZe napisał:

ojoj. Jakie OPA.. to dyskretne wzmacniacze operacyjne na JFETach

🙂

Ale w oryginale były OPA - o konstrukcji nie musisz mnie instruować, bo jak wspominałem, sam miałem na niego chrapkę, a ja zanim coś kupię zawsze muszę gruntownie przestudiować konstrukcję urządzenia.

33 minuty temu, eMCZe napisał:

którzy wpadają tylko na kawę żeby sobie chwilę posłuchać.

A do mnie nikt nie wpada, bo nie lubię towarzystwa i mam to szczęście, że robię sprzęt głównie dla siebie, a nie pod klienta 😉

Edytowane przez mol01
Teraz, mol01 napisał:
16 minut temu, eMCZe napisał:

ojoj. Jakie OPA.. to dyskretne wzmacniacze operacyjne na JFETach

🙂

Ale w oryginale były OPA

Tak, ale idealnie zaimplementowane. A jak coś dobrze zrobione od podstaw to ważny jest efekt a nie środki 🙂Ja i tak zrobiłem pod siebie. 

Co się zmieniło?? Jeszcze więcej wyrównało pełny zakres i dodało dynamiki i szczegółów. Od razu powiem że przy tradycyjnych głośnikach ilość szczegółów była na podobnym poziomie ale z elektrostatow wyciągnely dyskrety taki plankton że aż nie wiadomo gdzie patrzeć i słuchać 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Godzinę temu, Knaplukasz napisał:

A to jaki taki dobry ba lampach ? 

Napisz do kolegi eMCZe, ja mam DAC DIY od McGyver, niestety już nie prowadzi działalności. Następny DAC będzie robiony u kolegi eMCZe, tylko z gotówką muszę pokombinować, parę klamotów sprzedać. Kto nie ryzykuje ten nic nie ma jak ktoś tu na forum powiedział😉 

28 minut temu, Satori napisał:

Napisz do kolegi eMCZe, ja mam DAC DIY od McGyver, niestety już nie prowadzi działalności. Następny DAC będzie robiony u kolegi eMCZe, tylko z gotówką muszę pokombinować, parę klamotów sprzedać. Kto nie ryzykuje ten nic nie ma jak ktoś tu na forum powiedział😉 

w sprzęcie zrób to sam najbardziej kuleje powtarzalność, brak niezależnej kontroli jakości, to mnie martwi, bo możemy mieć dwa niby identyczne klocki od tego samego elektronika, ale elementy kupione z innej selekcji, innego dostawcy i już zmiana parametrów, duże firmy najczęściej zamawiają duże partie takich samych elementów, a te lepsze w specyfikacji/selekcji pod swoje potrzeby, takich elementów nikt nie zrobi dla detalisty, chyba że za milion monet, na razie się trzymam konstrukcji z małych fabryk, ale kto wie, może jakiś sprzęt ZTS mnie kiedyś zauroczy i porzucę przyzwyczajenia?!

32 minuty temu, baksiu napisał:

w sprzęcie zrób to sam najbardziej kuleje powtarzalność, brak niezależnej kontroli jakości

Ja na to nie patrzę, liczy się dźwięk jaki cieszy moje ucho.

Godzinę temu, baksiu napisał:

najbardziej kuleje powtarzalność,

Powtarzalność w sprzęcie na indywidualne zamówienie??

I tak i nie.

Kolega ma sprecyzowane życzenia, dociążony dźwięk nie ma rzucać na uszy szczegółami ale scena ma być ogromna.. i tak dalej. Ja już wiem na jakim przetworniku, na jakich lampach z jakich lat produkcji i na jakich kondensatorach. 

Ale jeżeli posłuchasz jego brzmienia i będziesz chcial taki sam to powtórzę dokładnie ten sam efekt. 

Często robiąc jeden DAC kolejne są zamawiane po wspólnych odsłuchu u właściciela. Wtedy pytanie. Robimy to samo czy pod Ciebie. Przykład mam ostatnio gdy zrobiłem DAC do Niemiec i robie tam kolejne dwa. Jeden bliźniak drugi z innym brzmieniem. 

Kolejna sprawa. Używam tylko elementów z "docenianiej" brzmienowo półki, tam jest pilnowana niepowtarzalność. W końcu sygnatura dźwiękowa jest ich wizytówką. 

Jedyne co może odbiegać to lampy. Kupuje ilości dosyć duże dla powtarzalności ale to jak z lampami. 

Za to robiąc Ci DAC dostajesz gotowy produkt z możliwością modyfikacji pod swoje gusta. Często gdy nabywca ma poziom manualny odpowiedni dostaje komplet kondensatorow do własnego dostrojenia pod inne systemy lub zestaw lamp do testów. 

Dla mnie to plus, wartość dodana. Oczywiście każdy ma swoje podejście i to już temat na DIY

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Godzinę temu, baksiu napisał:

w sprzęcie zrób to sam najbardziej kuleje powtarzalność

Bym napisał, co za chwilę napisze @eMCZe, ale się jeszcze obrazi, że mu wyjmuję słowa z ust... albo wkładam :x

Edytowane przez mol01
Teraz, mol01 napisał:

Bym napisał, co za chwilę napisze @eMCZe, ale się jeszcze obrazi, że mu wyjmuję słowa z ust...

Ha ha ha... 

a co do: 

Godzinę temu, baksiu napisał:

brak niezależnej kontroli jakości

Kontrola jakości jest na dwóch etapach, u mnie i u Ciebie. Więc najważniejszych. Do tego wszelkie modyfikacje pod nowy sprzet, upgrade gdy wyjdzie mi coś lepszego przy rozwiązaniu które włożyłem do Ciebie. Serwis, przegląd i pełna wiedza techniczna gdy chcesz sam coś zmienić. 

Spróbuj inaczej a to będzie ostatni sprzęt który dla kogoś złożyłeś.... 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

3 minuty temu, eMCZe napisał:

Ha ha ha... 

a co do: 

Kontrola jakości jest na dwóch etapach, u mnie i u Ciebie. Więc najważniejszych. Do tego wszelkie modyfikacje pod nowy sprzet, upgrade gdy wyjdzie mi coś lepszego przy rozwiązaniu które włożyłem do Ciebie. Serwis, przegląd i pełna wiedza techniczna gdy chcesz sam coś zmienić. 

Spróbuj inaczej a to będzie ostatni sprzęt który dla kogoś złożyłeś.... 

czyli tylko brać u Ciebie i się cieszyć, mamy świętego Graala! A ja się męczę z jakimś szajsem masowym od Jakiś burgerożerców... kur zapiał!

10 minut temu, baksiu napisał:

tylko brać u Ciebie i się cieszyć, mamy świętego Graala

To nie moje słowa. Podałeś argument za DAC fabrycznym ja za DIY 

EDIT: 

Może inaczej, podałeś argument przeciw DIY który jest akurat z... burgera wzięty

Edytowane przez eMCZe

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

27 minut temu, eMCZe napisał:

Powtarzalność w sprzęcie na indywidualne zamówienie??

I tak i nie.

Kolega ma sprecyzowane życzenia, dociążony dźwięk nie ma rzucać na uszy szczegółami ale scena ma być ogromna.. i tak dalej. Ja już wiem na jakim przetworniku, na jakich lampach z jakich lat produkcji i na jakich kondensatorach. 

Ale jeżeli posłuchasz jego brzmienia i będziesz chcial taki sam to powtórzę dokładnie ten sam efekt. 

Często robiąc jeden DAC kolejne są zamawiane po wspólnych odsłuchu u właściciela. Wtedy pytanie. Robimy to samo czy pod Ciebie. Przykład mam ostatnio gdy zrobiłem DAC do Niemiec i robie tam kolejne dwa. Jeden bliźniak drugi z innym brzmieniem. 

Kolejna sprawa. Używam tylko elementów z "docenianiej" brzmienowo półki, tam jest pilnowana niepowtarzalność. W końcu sygnatura dźwiękowa jest ich wizytówką. 

Jedyne co może odbiegać to lampy. Kupuje ilości dosyć duże dla powtarzalności ale to jak z lampami. 

Za to robiąc Ci DAC dostajesz gotowy produkt z możliwością modyfikacji pod swoje gusta. Często gdy nabywca ma poziom manualny odpowiedni dostaje komplet kondensatorow do własnego dostrojenia pod inne systemy lub zestaw lamp do testów. 

Dla mnie to plus, wartość dodana. Oczywiście każdy ma swoje podejście i to już temat na DIY

No to tym razem bym się pomylił - myślałem, że napiszesz coś w stylu, że fabryczne sprzęty są dziś robione maszynowo, a maszyna zalutuje bezmyślnie to co będzie na taśmie z elementami lub (na nowocześniejszych liniach produkcyjnych) zalutuje elementy z taśmy mieszczące się zaprogramowanej odchyłce. To samo kontrola jakości - obrywa się automatycznie i sprzęt musi się mieścić w punktach pomiarowych w założonych widełkach - taki test nie przewiduje wszystkich możliwych fuck-upów w układzie i często założone widełki są dość szerokie (robię w kontroli jakości i wiem dokładnie jak to wygląda). Natomiast tworząc coś samemu można starannie wyselekcjonować elementy z większej puli i np. nawet dać celowo elementy o zawyżonej/zaniżonej wartości, które będą idealnie się spisywać w danym punkcie układu, by coś skompensować np. Druga rzecz, że owszem, firmy składając hurtowe zamówienia mogą sobie zażyczyć dany komponent o w zasadzie dowolnych parametrach u producenta, a kupując detalicznie nie kupisz 1000szt. jakiegoś elementu, gdy tyle wynosi minimalne zamówienie, a Ty potrzebujesz np. 2 sztuk. Ale z drugiej strony, możesz wynaleźć gdzieś jakieś kultowe leżaki magazynowe, które będą "perłą w koronie" Twojego sprzętu, a duży producent, o ile niema swoich zapasów, raczej skazany jest na obecną produkcję i raczej nie zastosuje nic ultra-kultowego, bo księgowi na to nie pozwolą...

Edytowane przez mol01
3 minuty temu, mol01 napisał:

No to tym razem bym się pomylił

Nie do końca, bo to co mówisz też jest racją, to urok manufaktury. 

Fabryka to: 

Jest projekt - akceptacja przez producenta - liczenie kosztów - minimalizacja kosztów - zmiany w projekcie - akceptacja - masowa produkcja - wyrywkowa kontrola jakości -  szukanie klienta który się w to co wysżło wpisze.

Osoby skłądające sprzęt mają inny schemat: 

Jest KLIENT - jego oczekiwania - projekt - liczenie kosztów - akceptacja przez klienta - indywidualna produkcja - testowanie do bólu - drobne zmiany poprawiające końcowy efekt - wysyłka do klienta - konsultacja - akceptacja lub zaproponowane przez klienta zmiany 

Tu jest różnica. To nie Święty Gral - to szycie na miarę.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

9 minut temu, eMCZe napisał:

Nie do końca, bo to co mówisz też jest racją, to urok manufaktury. 

Fabryka to: 

Jest projekt - akceptacja przez producenta - liczenie kosztów - minimalizacja kosztów - zmiany w projekcie - akceptacja - masowa produkcja - wyrywkowa kontrola jakości -  szukanie klienta który się w to co wysżło wpisze.

Osoby skłądające sprzęt mają inny schemat: 

Jest KLIENT - jego oczekiwania - projekt - liczenie kosztów - akceptacja przez klienta - indywidualna produkcja - testowanie do bólu - drobne zmiany poprawiające końcowy efekt - wysyłka do klienta - konsultacja - akceptacja lub zaproponowane przez klienta zmiany 

Tu jest różnica. To nie Święty Gral - to szycie na miarę.

i tłumaczenie że tak miało być, jak Ci delikatnie coś nie wyjdzie, zmiany końcowe ratujące reputację... jak bym czytał poradnik młodego marketingowca normalnie 😜 , niestety dobrze wiemy, że poprawiając jedno, jednocześnie psujemy drugie, tak jest z każdym remontem, przeróbką, naprawą, lepiej zaczynać od 0 posiadając nową płytkę i nowe elementy do zalutowania, przelutowanie, czasami już kolejne z rzędu uszkadza ścieżki, kompozyt i elementy blisko umieszczone, wszystko ma określoną trwałość n cykli, niektóre płytki mają n=1, zwłaszcza te wielowarstwowe i do montażu powierzchniowego, nie mówiąc o zerwanych gwintach, przypadkowych zarysowaniach itp, nobody is perfect, więc nie tylko poprawiasz sprzęt, ale go jednocześnie psujesz, ważne, żeby bilans był na plus i tego życzę w dalszej karierze!

4 minuty temu, baksiu napisał:

i tłumaczenie że tak miało być...

a już myślałem, że nic mi nie poprawi dziś humoru 🙂🙃🙂🙃

P.S. myślę, że dyskutując na tematy DIY DAC trzeba mieć minimum znajomości tematu choćby na temat strojenia analogu lampowego szczególnie robionego point to point ... zamiast rzucać kolejne argumenty z szynki wzięte jak zalutowywanie i przelutowywanie płytek. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

1 minutę temu, eMCZe napisał:

a już myślałem, że nic mi nie poprawi dziś humoru 🙂🙃🙂🙃

P.S. myślę, że dyskutując na tematy DIY DAC trzeba mieć minimum znajomości tematu choćby na temat strojenia analogu lampowego szczególnie robionego point to point ... zamiast rzucać kolejne argumenty z szynki wzięte jak zalutowywanie i przelutowywanie płytek. 

przecież nie tylko o diy DAC-u była mowa, wrzuciłeś zdjęcie z płytką jak byk, na której sporo przelutowałeś, nie obracaj kota ogonem, no proszę, bo wyjdzie że uważasz, że moje jest bardziej mojsze i nic Ci się nie udaje nigdy spaprać...

36 minut temu, eMCZe napisał:

analogu lampowego szczególnie robionego point to point

Tu muszę stanąć w obronie kolegi @baksiu (kto by pomyślał...), mimo że nie przepadam za jego stylem prowadzenia "dialogu". Otóż projekty lampowe łączone punktowo są robione tylko i wyłącznie dla wygody (żeby nie powiedzieć z lenistwa) konstruktora - odchodzi projekt i wykonanie płytki drukowanej, której często trzeba wykonać kilka prototypów, bo na płytce często ścieżki muszą być dużo bardziej przemyślane, aby uniknąć brumów itp. zakłóceń towarzyszących technice lampowej (w point-to-point wystarczy przesunąć nieco kabelek i gitara..). Nie oznacza to jednak, że każdy konstruktor idzie na łatwiznę i robi analogowy DIY a'la spaghetti, a więc nie ekstrapoluj obranej przez Ciebie drogi na cały świat DIY i nie ogłupiaj ludzi z nikłą wiedzą, którzy może mają i wyolbrzymione obawy, że pierdzielą farmazony po zobaczeniu dwóch klocków Twojej inwencji. Oczywiście z drugiej strony, należy też zauważyć, że raczej nie stosuje się płytek wielowarstwowych w DIY, a dobrej jakości płytkę dobrej jakości sprzętem lutowniczym poszukujesz 10x bez śladu mając doświadczenie.

Edytowane przez mol01
50 minut temu, baksiu napisał:

przecież nie tylko o diy DAC-u była mowa, wrzuciłeś zdjęcie z płytką jak byk, na której sporo przelutowałeś, nie obracaj kota ogonem, no proszę, bo wyjdzie że uważasz, że moje jest bardziej mojsze i nic Ci się nie udaje nigdy spaprać...

Natomiast ostatnie zdjęcie, drogi Pawle, prezentuje płytkę z gotowymi dyskretnymi zamiennikami OP-AMPów od Myzg Audio, które zostały wsadzone w gniada DIP-8 przystosowane pod OP-AMPy i tam nic nie jest lutowane - co najwyżej te ceramiczne kondy polutowane chyba do nóżek tych podstawek

51 minut temu, baksiu napisał:

przecież nie tylko o diy DAC-u była mowa, wrzuciłeś zdjęcie z płytką jak byk, na której sporo przelutowałeś, nie obracaj kota ogonem,

oczywiście, przebudowałem starego STAXa pod siebie i mówiłem o tym (  te literki nad i pod zdjęciami ). A co to ma wspólnego z robieniem DACa pod zamówienie od podstaw ?? Przecież nie mówiliśmy o modyfikacjach tylko o pracy nad DAC a STAX to madyfikacja w pełni istniejącego analogu oraz części pełna modyfikacja części cyfrowej.  To mój eksperyment jak wiele z niego da się wycisnąć i do tego bardzo udany.

Co do samego lutowania. PCB i 100 razy zlutujesz jeżeli masz sprzęt a nie rozgrzany pogrzebacz do pieca. Po drugie elementy kluczowe jak filtry na przykład czy OPA jeżeli chcesz z nich korzystać montujesz od początku w podstawkach aby można było je wymienić prawie w locie. Samo strojenie analogu odbywa się już na lampach. Część cyfrową robisz raz a dobrze i tam nie ma co poprawiać. Jeżeli pracujesz nad brzmieniem to już poza PCB określając punkt pracy na lampie oraz całe wyjście 

Dalej twierdzę, że brak Ci wiedzy.

19 minut temu, mol01 napisał:

Otóż projekty lampowe łączone punktowo są robione tylko i wyłącznie dla wygody (żeby nie powiedzieć z lenistwa) konstruktora - odchodzi projekt i wykonanie płytki drukowanej, której często trzeba wykonać kilka prototypów, bo na płytce często ścieżki muszą być dużo bardziej przemyślane, aby uniknąć brumów itp.

Tu ja się nie zgodzę, nie używam PCB pod analog celowo. A po co ?? Korzystając na przykład z rezystorów na srebrze AudioNote wrzucanie ich na PCB pod lampe mija się z celem, miedź zabije całą wartość dodaną. Robiąc point to point na złoconej czy srebrzonej podstawce unikam tego. Dla mnie właśnie PCB w przypadku lampy to lenistwo. Masz płytke i powielasz projekt... dla mnie za duży wpływ mają połączenia i przewody których nigdy nie odda PCB ( ale widać ja dziwny jestem )

19 minut temu, mol01 napisał:

a więc nie ekstrapoluj obranej przez Ciebie drogi na cały świat DIY

to raczej robi mój adwersarz, może ma złe doświadczenia z zestawami z DIY ze sklepu wysyłkowego i przekłada to na cały świat DIY. 

19 minut temu, mol01 napisał:

ludzi z nikłą wiedzą

o tym już pisałem.

20 minut temu, mol01 napisał:

mimo że nie przepadam za jego stylem prowadzenia "dialogu".

agresywny jak reklamy Toyoty i Media Expert razem wizęte 🙂

3 minuty temu, mol01 napisał:

co najwyżej te ceramiczne kondy polutowane chyba do nóżek tych podstawek

nie, te kwadratowe ceramiki po bokach montowane są na PCB wzdłóż podstawek. Prostokątne biały obrys pola na PCB.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

4 minuty temu, eMCZe napisał:

nie, te kwadratowe ceramiki po bokach montowane są na PCB wzdłóż podstawek. Prostokątne biały obrys pola na PCB

Zdjęcie jest nieostre w tym miejscu, a po bokach obrysu są niewykorzystane przelotki pół lutowniczych, co mnie zmyliło - nie znam tego sprzętu na pamięć...

8 minut temu, mol01 napisał:

nie znam tego sprzętu na pamięć...

A skąd jesteś, mogę kiedyś z nim podjechać, taka praca, że 3/4 roku w rozjazdach. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Żyrardów, ale jak mówiłem, nie lubię gości w mojej pieczarze - jestem hard-introwertyk. Też kiedyś pracowałem w serwisie terenowym...

Edytowane przez mol01
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.