Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  740 członków

Rotel Klub
IGNORED

Klub miłośników Rotela


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, eMCZe napisał:

Korzystając na przykład z rezystorów na srebrze AudioNote wrzucanie ich na PCB pod lampe mija się z celem, miedź zabije całą wartość dodaną. Robiąc point to point na złoconej czy srebrzonej podstawce unikam tego. Dla mnie właśnie PCB w przypadku lampy to lenistwo. Masz płytke i powielasz projekt... dla mnie za duży wpływ mają połączenia i przewody których nigdy nie odda PCB ( ale widać ja dziwny jestem )

No i tu też, co konstruktor, to inna filozofia - jeden wkłada elementy ze srebrzonymi wyprowadzeniami, srebrzasnkę, cynę z dodatkiem srebra, a drugi kondy papierowo-olejowe, rezystory węglowe i miedziany drut nawojowy do połączeń...

Godzinę temu, mol01 napisał:

Żyrardów, ale jak mówiłem, nie lubię gości w mojej pieczarze - jestem hard-introwertyk. Też kiedyś pracowałem w serwisie terenowym...

Ale ja nie muszę tam wchodzić. Jadąc na północ podrzucam go Tobie a wracając odbieram... tyle. Jak będę więc w trasie to dam znać na priv.

Godzinę temu, mol01 napisał:

No i tu też, co konstruktor, to inna filozofia

Gdybym nie słyszał różnicy to bym tego nie robił... 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

3 godziny temu, mol01 napisał:

nie znam tego sprzętu na pamięć...

przy okazji

tu jest więcej info od środka co by tu o Restkach w zacnym temacie Rotela nie pisać.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

4 godziny temu, eMCZe napisał:

A skąd jesteś, mogę kiedyś z nim podjechać, taka praca, że 3/4 roku w rozjazdach. 

Zapraszam do Żywca, może tu kiedyś cię zawiedzie latający dywan, chętnie usłyszę te czary niczym z baśni o lampie alladyna, tylko wiedz, że jeśli to wszystko co piszesz okaże się jeno bajką, to ciupaga będzie ostatnim przedmiotem jaki zobaczysz 🤣

6 minut temu, baksiu napisał:

Zapraszam do Żywca

No popatrz a ja Oberschlesien 😛 Jak beda jechać kajś na Grojec co by se pochodzić to wpadna. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Godzinę temu, eMCZe napisał:

tu jest więcej info od środka co by tu o Restkach w zacnym temacie Rotela nie pisać.

Przejrzałem i widzisz, ten kwadratowy obrys na płytce, o którym wspominasz, jest do rezystora, który akurat w tym miejscu nie został użyty, a nie do wspomnianego kondensatora ceramicznego.

A na wejściu zostawiłeś OPA604? Ja mam je na wejściu w końcówce Primare oraz słyszałem je też w kilku innych urządzeniach i uważam je za jedne z lepszych OP-AMPów.

Edytowane przez mol01
9 minut temu, mol01 napisał:

A na wejściu zostawiłeś OPA604

Wszystkie zostały.

10 minut temu, mol01 napisał:

ten kwadratowy obrys na płytce, o którym wspominasz, jest do rezystora

Tu masz zbliżenie od góry jeszcze na starych OPA które nie zasłaniają. Prostokąt był punktem orientacyjnym, skrótem myślowym, gdzie patrzeć 🙂 Oznaczenia na PCB i schematach są mi tak jak Tobie znane. 

pole.thumb.jpg.079f457c38ec8564d53be859f1e99a5f.jpg

jak widać za prostokątem rezystora jest miejsce kondensatora z jego oznaczeniem na PCB.

 

 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Próbowałeś niesymetrycznie zasilać OP-AMPy? Gdzieś kiedyś czytałem, że niektóre lubią gdy napięcia na gałęzi dodatniej i ujemnej delikatnie się różnią, a jak tu są PR-ki przy stabilizatorach to można się pobawić...

50 minut temu, eMCZe napisał:

No popatrz a ja Oberschlesien 😛 Jak beda jechać kajś na Grojec co by se pochodzić to wpadna. 

To pudź, ino wstudu nie przynoś! Jeno ci się coś gwara pokićkała wszystek pięknie, hej!

3 minuty temu, mol01 napisał:

a jak tu są PR-ki przy stabilizatorach to można się pobawić...

tutaj potki służą nie do regulacji napięc w zasilaniu tylko do zminimalizowania DC offset'u w NE5532. Restek potem zmieniał przy upgrade OPA na 134 aby mimo  możliwej regulacji zminimalizować jego występowanie. 

1 minutę temu, baksiu napisał:

Jeno ci się coś gwara pokićkała

To ni gwara, my tak w doma godomy. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

7 minut temu, eMCZe napisał:

tutaj potki służą nie do regulacji napięc w zasilaniu tylko do zminimalizowania DC offset'u w NE5532. Restek potem zmieniał przy upgrade OPA na 134 aby mimo  możliwej regulacji zminimalizować jego występowanie. 

To ni gwara, my tak w doma godomy. 

Szpetnie, ale co zrobiemy 😜 przeca cie z forum nie wyciepiemy...

Godzinę temu, MarcinStereo napisał:

I jak wrażenia?

Już pisałem, ale powtórzę że 90 gra doroślej, równiej, bez napinki, bardzo relaksacyjnie, można słuchać godzinami, taki przedsionek hi-endu. Natomiast 80 ma podbity wyższy bas kosztem najniższego zakresu, gra efekciarsko, twardym łupiącym basem i ogólnie trochę nerwowo, raczej na 45min punkowy koncert i przerwa. Moim zdaniem to są wzmaki nieporównywalne ze zdecydowanym głosem na ten większy model.

A mój RHB-10 dostał na zajączka wewnętrzne okablowanie Neotech'a OCC, zobaczymy czy jest jakaś różnica pomiędzy zielonym kabelkiem Rotel for audio a przewodem w nowej technologii... żeby było bardziej "audiofilsko" całość zakuta we wsuwki Furtech z czystej miedzi i polutowane srebrem/złotem 🙂

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Godzinę temu, eMCZe napisał:

A mój RHB-10 dostał na zajączka wewnętrzne okablowanie Neotech'a OCC, zobaczymy czy jest jakaś różnica pomiędzy zielonym kabelkiem Rotel for audio a przewodem w nowej technologii... żeby było bardziej "audiofilsko" całość zakuta we wsuwki Furtech z czystej miedzi i polutowane srebrem/złotem 🙂

Chyba już z nudów rytuały voodoo odprawiasz... ale twoja sprawa, na pewno usłyszysz Wlk poprawę jak sobie tyle trudu zadałeś i w dodatku kosztownego. Rozumiem że bezpieczniki audiofilskie już wcześniej miałeś?

23 minuty temu, baksiu napisał:

Chyba już z nudów rytuały voodoo odprawiasz

Odpowiem Ci jak pewna tłusta amerykanka w metrze na krytykę po co tyle chipsów w siebie wrzuca:

"uj Ci do tego, wpierdalam za swoje"

Jako iż to cytat nie czuj urazy. 

 

I jak zawsze zapraszam na odsłuch, daleko nie masz, a nie wykluczam, że ciupaga z wrazenia opadnie. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

6 minut temu, sidru napisał:

@eMCZenie ma sensu 😉

Przecież nie polemizuję 🙂

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

39 minut temu, eMCZe napisał:

Przecież nie polemizuję 🙂

problem tylko taki, że występujesz tu jako osoba świadcząca płatne usługi, więc nie myśl że nikt Ci na ręce nie będzie patrzył, twojego marketingu i kryptomarketingu nie łykam, próbuj dalej, może przekonasz i sobie kupię więcej paczek chipsów, oczywiście u Ciebie, za moje, Wesołego Jajka tak przy okazji...

16 minut temu, baksiu napisał:

problem tylko taki, że występujesz tu jako osoba świadcząca płatne usługi

Wiesz, problem jest taki, że tutaj opisuję tylko to co wkładam u siebie i dla siebie. Jeżeli ktoś u mnie robi wzmacniacz to według swoich, życzeń i ani mi ani Tobie nic do tego a sprzetu takiego na forum nie wrzucam, chyba, że to wątek DIY gdzie wszelkiemi rozwiązaniami się ludzie dzielą, ie ważne czy robią dla siebie czy dla kogoś. Związku więc nie widzę. 

Ogólnie myślałem, że to klub Rotela i piszemy o swoich Rotelach, subiektywne porównania, echy i achy. Ja swój sprzęt dopieszczam. I fajnie jest wymienić poglądy na temat zmian po przeglądzie. 10 letni elektrolit pracujący w wysokiej temperaturze to popsuty elektrolit. Są tacy którym to nie przeszkadza i cieszą się słuchając "popsutego" dzwięku. Szanuję i nie polemizuję. Są tacy, którzy wolą przywrócić parametry i warunki pracy elektroniki. Są różne progi wrażliwości. Mogę teraz śmiało postawić moje RHB-10 zrobione za dobrych czasów i zaprojektowane za dobrych czasów z dowolnym nowym wytworem i nie będę miał ani kompleksów ani powodów do obaw jak zagra, wcześniej przed remontem - żałowałem, że kupiłem.

35 minut temu, baksiu napisał:

Wesołego Jajka tak przy okazji...

coś wcześniej mówiłeś o wierze i voodoo... 

W odróżnieniu od boga którego nikt nie widział i nie słyszał różnice w dzwięku po remoncie i modyfikacjach sprzętu są całkiem słyszalne więc wierzyć w nie nie trzeba. 

Ale o wierzeniach i światopoglądzie dyskutować tu nie będę, trzymajmy się w tym wątku faktów nie mitów.

Dodaję więc do ignorowanych bo rozmawiając o technice warto by adwersarz jakiś poziom techniczny sobą reprezentował.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Gość

(Konto usunięte)

@eMCZeostatnio przestał mi działać wzmacniacz wi-fi Netis. Już miałem szukać nowego ale znalazłem na Elektrodzie że ktoś naprawił, winny kondensator 630mikro. Wylutowałem ten kondensator i pomierzyłem, pojemność, ESR wszystko ok. Po zainstalowaniu innego kondensatora wzmacniacz działa 😃

Teraz, sidru napisał:

Po zainstalowaniu innego kondensatora wzmacniacz działa 😃

Ciii to voodoo.... a kondensatorów się nie mierzy tylko się je wywala i wkłada nowe 🙃

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

@sidru to posłuchaj tego. Jakiś czas temu, przyszedł znajomy ze sprzętem żebym go osłuchal. Daje mu kable i mówię podłącz do pre. Patrzy na nie i mówi z szyderą "audiofilskie" ja pytam ale o co chodzi. On na to, "no mają strzałki, to pewnie lepiej grają takie kierunkowe, na specjalny audiofilski prąd" ciągnie szydere i podłącza jeden tak a drugi tak.

Miałem zignorować ale niech będzie ze sztuką i przełączam strzałką w kierunku pre. 

I słyszę "nie wiedziałem że tak Cię to voodoo poniosło" 

Wtedy rozkręciłem wtyczkę i pokazałem, dwie żyły i ekran. Ekran z jednej strony połączony z masą z drugiej strony nie. "Przypadkiem" oba połączenia ekranu z masą były od tej samej strony strzałki. Wtedy kolega zapytał z prawdziwym zaciekawieniem dlaczego. Jak odpowiedzialem że ekran masowany z obu stron nie jest ekranem tylko kolejną masą to już nie mówi więcej o voodoo a zaczął zadawać konkretne pytania. 

Życie.... 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

To jeszcze wytłumacz kolegom, od o której strony kabla powinien być podłączony ekran do masy i dlaczego tak, a nie na odwrót?

Edytowane przez mol01
32 minuty temu, mol01 napisał:

To jeszcze wytłumacz kolegom, od o której strony kabla powinien być podłączony ekran do masy i dlaczego tak, a nie na odwrót?

Ale przecież to nie wątek o voodoo 😉 niech podążają za strzałkami i podłaczają w jednym kierunku, żeby zachować ekran lub w obu, żeby zrobić dodatkowe połączenie masowe 🙂

Ja stosuję się do strzałek bo ładniej wygląda, ha ha ha... 

Ogólnie teoria mówi, że ekran z masą jest łączony po stronie źródła. Teoria mówi też, że jest to spowodowane tym, że każdy kolejny stopień wzmacnia a więc nie powinno się do niego wprowadzać dodatkowych zakłóceń, teoria mówi również, że wszelkie indukowane w ekranie zakłocenia powinny wracać do żródła. 

Kolejna sprawa to zmiana pojemności przewodu przy połączeniu ekranu do masy z obu stron co ma wpływ na przykład przy przewodach do wkładek MC. 

Są również i inne opinie i teorie, bo zdania naukowców są podzielone.

Natomiast jako naczelny szaman powiem: podłącz tak, żeby nie brumało. Zapauzuj źródło i odkręć wzmak na maksa. Jak nie zauważysz różnicy pomiędzy podłączeniami kierunkowymi albo mieszając kierunki olej i więcej sobie tym w swoim systemie nie zawracaj głowy. Weź natomiast pod uwagę, że to, że u Ciebie nie ma zakłoceń i podłączenie ekranu w konkretnym kierunku nic nie wnosi nie oznacza, że inni z brumem nie mają problemu a zmiana połączenia potrafi tą składową z sygnału usunąć. 

Przykład. Wysłałem DAC na analogu lampowym, zero brumu i szumu na wyjściu. Całkowita cisza w moim systemie. Właściciel odebrał go i mówi, że brumi, nagrał film słychać, DAC do mnie wraca. Podłączam, nic. Cisza, robię podmianę zasilania, zmianiam lampy ciągle zero, odsyłam, dzwoni, że bez zmian. Coś mnie tknęło i dzwonię, mówię mu: włącz pre i odłącz od pre kable z DAC, daj na głos - mówi, że cisza. Mówię więc podłącz jeszcze raz DAC do pre i daj na głos - mówi, że brumi. Mówię więc odłącz tym razem kable od DAC a zostaw wpięte w pre i daj na głos - mówi, że brumi... się zdziwił. Zmiana kabli na masowane z ekranem od strony źródła całkiem wyciszyła brum. 

Koniec na dziś z czarami i zaklęciami, bo są tu tacy których już całkiem szlag trafił. A poza tym to nie ten dział 😜 

P.S. Żeby było w temacie Rotel RHB-10 po wrzuceniu hook-up occ by Neotech ciagle nie wybuchł 🙂

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

A ja znowu słyszałem teorię, że ekran należy podłączyć od strony odbiornika, ponieważ wyższy stopień wzmocnienia ma z reguły lepszą filtrację zasilania i lepsze prowadzenie masy od źródła, a więc ekran ma w tym wypadku lepsze umasowienie. Poza tym, idąc Twoim tokiem rozumowania, zebrane na ekranie zakłócenia już od samego źródła są wzmacnianie przez wszystkie kolejne stopnie, a od strony odbiornika jeden stopień wzmocnienia tych zebranych zakłóceń odpada 😉

Gość

(Konto usunięte)
14 minut temu, mol01 napisał:

A ja znowu słyszałem teorię, że ekran należy podłączyć od strony odbiornika,  😉

I często wzmacniacze mają zacisk uziemienia a zródła nie mają.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.