Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  740 członków

Rotel Klub
IGNORED

Klub miłośników Rotela


Rekomendowane odpowiedzi

14 minut temu, mol01 napisał:

A ja znowu słyszałem teorię, że ekran należy podłączyć od strony odbiornika, ponieważ wyższy stopień wzmocnienia ma z reguły lepszą filtrację zasilania i lepsze prowadzenie masy od źródła, a więc ekran ma w tym wypadku lepsze umasowienie.

I popatrz tutaj:

34 minuty temu, eMCZe napisał:

Są również i inne opinie i teorie, bo zdania naukowców są podzielone.

Przykładem są przewody Audioqest które maja chyba jako jedyne ekran masowany od strony następnego stopnia, a które na przykład mój kolega podłącza i tak odwrotnie tłumacząc, że strzałka oznacza źródło a nie kierunek 😛

14 minut temu, mol01 napisał:

Poza tym, idąc Twoim tokiem rozumowania

Pytałeś o teorie, mój tok rozumowania jest taki:

34 minuty temu, eMCZe napisał:

Natomiast jako naczelny szaman powiem: podłącz tak, żeby nie brumało.

I jak już mówiłem nie ma tu jednoznaczej odpowiedzi bo:

16 minut temu, mol01 napisał:

Poza tym, idąc Twoim tokiem rozumowania, zebrane na ekranie zakłócenia już od samego źródła są wzmacnianie przez wszystkie kolejne stopnie, a od strony odbiornika jeden stopień wzmocnienia tych zebranych zakłóceń odpada 😉

Bląd merytoryczny, nic nie odpada, bo jeżeli zakłócenia wejdą na kolejny stopień to nie ważne czy poda je  ekan czy źródło ponieważ ich nie odfiltrowało. I cóż z lepszej filtracji w kolejnym stopniu, skoro dostajemy na nie pełne zakłocenia, wrzucając je na źródło mamy jeden stopień filtracji więcej. 

 

5 minut temu, sidru napisał:

I często wzmacniacze mają zacisk uziemienia a zródła nie mają.

A jak się ma on do ekranu połaczenego z masą ?? Chesz jak w TT puszczać dodatkowy zacisk do GND między różnymi stopniami ?? zrobisz tylko pętlę masy. Takie połączenie ma sens tylko w gramofonie ponieważ masa ramienia ( wkładki ) nie jest wspólna z masą urządzenia ( gramofonu ) 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

3 godziny temu, eMCZe napisał:

Ciii to voodoo.... a kondensatorów się nie mierzy tylko się je wywala i wkłada nowe 🙃

Wydaje mi się, że próbujesz odwrócić kota ogonem i, podając oczywiste z naukowego punktu widzenia przykłady, uwiarygodnić swoje nie do końca sensowne działania. Nic to, ja to widzę, może inni się nie poznają, tak się uwiarygodnia fejki, ja wiem jak się je obnaża. Smacznego baranka!

Czy chcesz robić ogonek z ekranu w przewodzie RCA i prowadzić go niezależnie do tego punktu uziemienia  ?? Wtedy nie będzie to połączenie łączące masę z ekranem we wtyku RCA z jednej strony o czym mówimy. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Gość

(Konto usunięte)

@eMCZechodziło mi o to:

0ef3f2b86c4f85aea8ec095ac47a04c2.thumb.jpg.7475beecfe7d18101b3285725d44f93b.jpg

Mój wzmacniacz ma raką śrubkę GND a nie ma wejścia na gramofon. W odtwarzaczach CD nie widziałem nigdy takich więc stwierdziłem że coś jest na rzeczy i możesz mieć rację z tą masą od strony wzmacniacza.

6 minut temu, sidru napisał:

Mój wzmacniacz ma raką śrubkę GND a nie ma wejścia na gramofon

Takie same, miałem w końcówkach Yamahy. Właśnie o takim GND mówiłem.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Gość

(Konto usunięte)
2 minuty temu, eMCZe napisał:

Takie same, miałem w końcówkach Yamahy. Właśnie o takim GND mówiłem.

Wiem że do tej śrubki były podłączane kondycionery masy, niestety nie mam z nim doświadczenia.

1 minutę temu, sidru napisał:

Wiem że do tej śrubki

W Yamahach ta śrubka występowała aby uziemić obudowę w razie problemów, bo miały wtyk zasilania dwupinowy, w nowych urządzeniach spełnia tą funkcję przewód ochronny. 

U Ciebie to GND będzie tożsame z masą więc nie ma to żadnego wpływu na rozmowę od której się to zaczęło.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

35 minut temu, eMCZe napisał:

Bląd merytoryczny, nic nie odpada, bo jeżeli zakłócenia wejdą na kolejny stopień to nie ważne czy poda je  ekan czy źródło ponieważ ich nie odfiltrowało. I cóż z lepszej filtracji w kolejnym stopniu, skoro dostajemy na nie pełne zakłocenia, wrzucając je na źródło mamy jeden stopień filtracji więcej. 

Idąc Twoim tokiem rozumowania można też dywagować, że "śmieci" zebrane na ekranie dodane do masy sygnałowej na na źródle w pewnym sensie będą w ramach swoistego "sprzężenia zwrotnego" się wzmacniać (odwrotnie do kabli symetrycznych, gdzie sygnał w przeciwfazie znosi zbierane przez kabel zakłócenia na obydwu jego połówkach o tym samym zwrocie).

Edytowane przez mol01
5 minut temu, mol01 napisał:

Idąc Twoim tokiem rozumowania

I tak możemy rozumować się w kółko a masz podłączyć tak, żeby był spokój, a jak jest spokój zawsze to olać strzałki i kierunki. Ja podłączam ekran od żródła i nigdy problemów u siebie nie miałem a dwa gdzie indziej tak rozwiązałem.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Gość

(Konto usunięte)

Na Nordost.com w zakładce FAQS /  CABLES/ Analog Interconnects napisano, że ekran zawsze podłączony jest od strony źródła (wyjścia) a kierunek strzałek oznacza kierunek do odbiornika.

Wybaczcie ale nie można skopiować tekstu.

Tu link :

https://www.nordost.com/faqs.php

więc się wyjaśniło 🥴..uff

 

 

 

14 minut temu, eMCZe napisał:

I tak możemy rozumować się w kółko a masz podłączyć tak, żeby był spokój, a jak jest spokój zawsze to olać strzałki i kierunki. Ja podłączam ekran od żródła i nigdy problemów u siebie nie miałem a dwa gdzie indziej tak rozwiązałem.

A ja mam kable kolumnowe połączone wstecznie - nie mają ekranu, ale ich żyły składają się grubszego koru i kliku oddzielnych splotów go oplatających (zamiast jednej zwykłej splotki w lince) w izolacji teflonowej. I wierzcie lub nie, podłączone zgodnie z sugerowanym kierunkiem strzałkami powodują, że basu jest znacznie więcej... voodoo jak nic!

Edytowane przez mol01
3 minuty temu, sidru napisał:

napisano

Każdy interkonekt Tellurium Q ma to samo na obrazku. 

2 minuty temu, mol01 napisał:

podłączone zgodnie z sugerowanym  kierunkiem strzałkami basu jest znacznie więcej

Czyli tak jak ma być 🙂

Poza tym nigdy nie widziałem kabli głośnikowych z ekranem podczonym z przewodem - o czym mówimy. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

19 minut temu, eMCZe napisał:

Poza tym nigdy nie widziałem kabli głośnikowych z ekranem podczonym z przewodem - o czym mówimy. 

A są - nawet ekran jest podłączony do puszki odpowiadającej za aktywną filtrację (z zewnętrznym zasilaniem) - kable MIT. Ale nie do tego zmierzałem, a do tego, że nawet bez ekranu kierunek podłączenia kabla potrafi zmienić charakter brzmienia - w tym wypadku raczej przez celowy zabieg zamieniający kabel w swego rodzaju filtr częstotliwościowy. 

spacer.png

spacer.png

19 minut temu, eMCZe napisał:

Czyli tak jak ma być 🙂

A ja jestem wywrotowcem i mi za dużo basu 😛

Edytowane przez mol01
59 minut temu, sidru napisał:

Mój wzmacniacz ma raką śrubkę GND a nie ma wejścia na gramofon.

A ten zacisk GND często służy do poprawy uziemienia sprzętu, gdy rezystancja uziomu w instalacji pozostawia wiele do życzenia. Ale to też dyskusyjna kwestia...

15 minut temu, mol01 napisał:

że nawet bez ekranu kierunek podłączenia kabla potrafi zmienić charakter brzmienia

Ale ja cały czas mówię, że podłączam według kierunku podanego na strzałkach dla samej zasady.  A że mam wszystkie interkonekty pomiędzy żródłami i pre łacznie z przewodem gramofonowym oraz między pre i końcówką Ultra Black II od Tellurium Q oraz przewody głośnikowe również to ich oznaczeń się trzymam. Podobnie jak u Nordost'a u TQ ekran jest masowany od strony źródła właśnie.

Dla mnie kable to nie voodoo tylko kolejny ważny element układanki tak samo ważny jak żródło, pre czy końcówka Rotel'a ( żeby było na temat 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 )

 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Gość

(Konto usunięte)
4 minuty temu, eMCZe napisał:

 

Dla mnie kable to nie voodoo tylko kolejny ważny element układanki tak samo ważny jak żródło, pre czy końcówka Rotel'a ( żeby było na temat 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 )

 

Dobrze Ciebie rozumiem ale zauważyłem że dla niektórych w tym klubie najważniejszy jest pilot do sprzętu, cała reszta to voodoo😆

13 minut temu, eMCZe napisał:

Dla mnie kable to nie voodoo tylko kolejny ważny element układanki tak samo ważny jak żródło, pre czy końcówka Rotel'a ( żeby było na temat 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 )

Dla mnie kable nie mają aż takiego wielkiego znaczenia, bo już w kablach małosygnałowych nie słyszę zbytnich różnic między poszczególnymi interkonektami. A jeśli są, to wynikają one właśnie z celowego manipulowania charakterystyką przenoszenia przewodzonego sygnału, bo kabel nie może "poprawić" dostarczonego sygnału, a tylko go filtrować w jakiś sposób przy użyciu użytych materiałów, a więc zawsze coś tracimy z sygnału źródłowego, a nie zyskujemy "z powietrza", o czym wielokrotnie już tu pisałem. A więc, tak naprawdę ten mój kabel kolumnowy nie wzmacnia basu, a lekko tłumi wyższy zakres, czego wynikiem jest wrażenie większej ilości basu, a tak naprawdę otrzymujemy mniej góry i średnicy. Stąd moja decyzja, by olać takowe Voodoo i podłączyć na odwrót.

Edytowane przez mol01
Godzinę temu, mol01 napisał:

Dla mnie kable nie mają aż takiego wielkiego znaczenia, bo już w kablach małosygnałowych nie słyszę zbytnich różnic między poszczególnymi interkonektami. A jeśli są, to wynikają one właśnie z celowego manipulowania charakterystyką przenoszenia przewodzonego sygnału, bo kabel nie może "poprawić" dostarczonego sygnału, a tylko go filtrować w jakiś sposób przy użyciu użytych materiałów, a więc zawsze coś tracimy z sygnału źródłowego, a nie zyskujemy "z powietrza", o czym wielokrotnie już tu pisałem. A więc, tak naprawdę ten mój kabel kolumnowy nie wzmacnia basu, a lekko tłumi wyższy zakres, czego wynikiem jest wrażenie większej ilości basu, a tak naprawdę otrzymujemy mniej góry i średnicy. Stąd moja decyzja, by olać takowe Voodoo i podłączyć na odwrót.

Stąd zapewne wielka wśród kablarzy popularność upadłej marki MIT zaopatrującej swoje wyższe modele w filtry w puszkach. Zmiany wnoszone przez te aktywne kable w systemie mają być dowodem na wpływ kabli na brzmienie, ekstrapolowane na ogół przewodów. Nie da się niezauważyć ich wpływu, ale już jego ocena pozostaje kwestią sporną, jak i użycie equalizerów itp. Ja nie jestem zwolennikiem takich polepszaczy, a wpływu większości zwykłych miedzianych kabli w ślepym teście nie jestem w stanie stwierdzić, pomijam kwestie brumienia, którą słychać od razu. Mam dobrej jakości kable, wykonane zgodnie ze sztuką dla spokoju ducha.

1 godzinę temu, sidru napisał:

Dobrze Ciebie rozumiem ale zauważyłem że dla niektórych w tym klubie najważniejszy jest pilot do sprzętu, cała reszta to voodoo😆

Akurat pilot to jest ta część systemu z którą kontakt bezpośredni mam najczęściej i powiem ci, że tandetność niektórych, w tym tych dołączanych do napędów thety potrafi odpychać, zwłaszcza jak się ma porównanie z metalowymi dostarczanymi ze sprzętem classe, krell i wielu innych marek. Życzyłbym sobie, by wszystkie sprzęty były w piloty tej klasy wyposażane, świat byłby milszy w dotyku... więc dla mnie dobry pilot ma większy wpływ na odbiór danego sprzętu i ogólny nastrój, niż większość kosztownych łączówek, których posiadanie niektórym też głównie poprawia nastrój, może też ich dotykają, taki fetysz?😜

2 godziny temu, mol01 napisał:

Dla mnie kable nie mają aż takiego wielkiego znaczenia, bo już w kablach małosygnałowych nie słyszę zbytnich różnic między poszczególnymi interkonektami. A jeśli są, to wynikają one właśnie z celowego manipulowania charakterystyką przenoszenia przewodzonego sygnału, bo kabel nie może "poprawić" dostarczonego sygnału, a tylko go filtrować w jakiś sposób przy użyciu użytych materiałów, a więc zawsze coś tracimy z sygnału źródłowego, a nie zyskujemy "z powietrza", o czym wielokrotnie już tu pisałem

Ja już dawno różniceuję kable nie pod kątem przenoszenia sygnału, bo tylko całość zakresu wchodzi w grę ale pod kątem kształtowania sceny i oddawania żródeł pozornych a tu jest wiele do zyskania.

A wracając do RHB-10 na Neotech'u...

wymieniłem zielone ROTEL high resolution wire na Neotech solid core OCC. Widać te białe.

20230408_203602.thumb.jpg.0c3482ea3fe88f1fa6fb81826f572b95.jpg

20230408_203239.thumb.jpg.b4207234122881d4208792f002c79658.jpg

sztywny przewód idealny do układania w obudowach. 

W odróżnieniu od tego co było u mnie na ori kablach czyli oczka, nowe przewody zostały zalutowane w gniazdach. Coś co jeszcze ukazało się po usunieciu ori przwodów to utlenienie się powierzchni cyny oraz mała powierzchnia styku oczka z gniazdem

20230408_204144.thumb.jpg.ad538562113fd949ba6a658ebacc45f9.jpg

Po włączeniu... różnica duża w przekazie ale wolałem poprzednią. Piszę dopiero teraz bo coś się zaczęło po dniu dziać ale od początku:

- po pierwsze odczucia "lampowe" idealny środek i piękna góra, całość w kameralnej scenie, wokale jak lubię bardzo na środku, na górze sceny.

- sama scena zrobiła się dużo mniejsza, czyli stracił się jej ogrom i rozmach, dla poprawnego odbioru musiałem rozstawić głośniki troszeczkę

- coś zjadło żeby nie powiedzieć wje....o bas, po prosu ziknął, wiesz, że jest ale nie słyszysz. Dotyczy to całego zakresu głośności. Po porstu się stracił. 

- bardzo dużo sybilantów, są ciekawe ale w dłuższym odczuciu męczące. 

 

Po jednym dniu a raczej paru godzinach odsłuchów:

- scena troszkę urosła ale wciąż bez rozmachu, przestała zaskakiwać

- bas zaczął wybrzmiewać przy kontrabasie ale wciąz jest słyszalna dziura, wcześniej przed odkręceniem mocno powstrzymywał mnie mocny dół a teraz głośna góra.

- sybilanty ustępują

 

Dam cholerze jeszcze z dwa dni na poukładanie w sobie cośków albo wrzucę równolegle dla testów ori przewód ROTELA, może wyjdzie cudowne połączenie dwóch światów. Może wyjdzie kupa. Zobaczę i dam znać. 

W tej chwili mogę powiedzieć, że wewnętrzne kable Rotela to naprawdę klasa w sobie, choć jak zawsze wszystko zależy od wszystkiego. Jak go wyrzucę z Rotela to wstawię do BAT'a bo tam basu za dużo, góry na lekarstwo a środek wycofany...

Jak widać jak nie sprawdzisz i się nie przekonasz to się nie dowiesz. Daję im jeszcze szanse bo moje głośnikowe kable zmieniały się bardzo długo aż dzwięk się ustabilizował. Jakby ktoś equalizerem kręcił. 

 

 

ogólnie mam wrażenie, że teraz to taka lepsza wersja Michi przed remontem, mało basu, granie bardzo wysoko tylko poprawiły się szczegóły i średnica. CHyba nie o to mi chodziło.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

4 godziny temu, Patryk89_896 napisał:

mogę wykorzystać pod amplituneru jako końcówkę mocy

Z tego co widać to oba mają "pre out" więc w drugą stronę, czymi możesz podpiąć je do zewnętrznej końcówki... ja wejścia na samą końcówke nie widzę. Może jest gdzieś ukryte ?? 😉

dz0xMTAwJmg9NDQw_src_44117-wzmacniacz_ro

dz0xMjAwJmg9NDUz_src_53597-wzmacniacz_ro

 

 

P.S. Kto wie od jakiego rocznika na Rotelach jest napisane Made in China ?? na których go nie ma ??

RHB-10 to jeszcze " Japan Tokio "

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Gość

(Konto usunięte)
5 godzin temu, Patryk89_896 napisał:

Witam . Mam pytanko czy rotela 1592/1572 mogę wykorzystać pod amplituneru jako końcówkę mocy ?

Niestety nie, tylko jako przedwzmacniacz do końcówki mocy. 

5 minut temu, MarcinStereo napisał:

Niestety nie, tylko jako przedwzmacniacz do końcówki mocy. 

Szkoda. A znajdę z rotela wzmacniacz który mogę wykorzystać jako końcówkę ?

7 godzin temu, Patryk89_896 napisał:

Witam . Mam pytanko czy rotela 1592/1572 mogę wykorzystać pod amplituneru jako końcówkę mocy ?

Trzeba by przestudiować instrukcję, czy oby nie można któregoś z wejść ustawić jako "fixed" w menu, czyli z pominięciem regulacji głośności - wielu producentów udostępniało w erze kin domowych taką opcję.

1 godzinę temu, MarcinStereo napisał:

https://www.rotel.com/pl/product/ra-1570 

Ma z tyłu zworkę do rozłączenia pre i końcówki.

Ale wtedy musiał by za każdym razem rozłączać zwory i podłączać amplituner, aby używać (jak rozumiem) w systemie kina domowego i przepinać spowrotem do stereo. Już lepiej w takim wypadku byłyby kupić końcówkę mocy i używać na stałe amplitunera jako preampu.

7 minut temu, mol01 napisał:

Trzeba by przestudiować instrukcję, czy oby nie można któregoś z wejść ustawić jako "fixed" w menu, czyli z pominięciem regulacji głośności - wielu producentów udostępniało w erze kin domowych taką opcję.

Ale wtedy musiał by za każdym razem rozłączać zwory i podłączać amplituner, aby używać (jak rozumiem) w systemie kina domowego i przepinać spowrotem do stereo. Już lepiej w takim wypadku byłyby kupić końcówkę mocy i używać na stałe amplitunera jako preampu.

Szukam wzmacniacz do kina by odciążyć fronty, ale też by posłuchać stereo

2 godziny temu, eMCZe napisał:

.S. Kto wie od jakiego rocznika na Rotelach jest napisane Made in China ?? na których go nie ma ??

Made in China na Rotelach zaczęło się pojawiać już zaraz po 2000 roku, ale wcześniej wszystkie Hotele były Masę in Japan, nie tylko Michi.

Ja mam na ten przykład RDD-980 made in Japan, RSP-1098 made in China i RD-960 made in Taiwan.

54 minuty temu, mol01 napisał:

Taiwan

RCD wszytkie jakie miałem to był Tajwan. Pytanie było o końcówki. 

Z ciekawości. Aczkolwiek w Krell'u jakoś spadło wszystko odkąd China ma na obudowie. 

A co do eksperymentów z okablowaniem wewnątrz. Poprowadziłem równolegle przewody Rotela i Neotech. Niech się wygrzeje. W tej chwili wrócił bas na miejsce a góra jest lepsza jeżeli chodzi o scenę oryginału. Zobaczymy co przyniesie czas. Eksperymenty są fajne i dużo uczą szczególnie gdy rezultat okazuje się odwrotny od założonego 😁

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

24 minuty temu, eMCZe napisał:

Poprowadziłem równolegle przewody Rotela i Neotech

Mnie uczono, że prąd popłynie zawsze drogą o mniejszej rezystancji, więc w teorii sygnał i tak popłynie jednym przewodem.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.