Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofony szpulowe.


Rekomendowane odpowiedzi

Revox C270 - czy ktoś może mi coś powiedzieć o tym modelu? Jak brzmieniowo? Podobno jest to ostatni magnetofon jaki wyprodukował Revox.

Revox C270 to bardzo podobny pod wieloma względami magnetofon do Studera a807 - jednak znacznie gorszy... to produkt domowy - wiele m zaczerpnięte z A807 ...a do niego trochę mu jednak brakuje.

Pytanie jaka cena - moim zdaniem lepiej celować w a807... sam mam dwa MK1 i MK2 - i każdego dnia jak je odpalam nie moge się nadziwić nad jakością dźwięku i wykonania tych magnetofonów.

A807 ma jeszcze jedną bardzo ważną cechę - elektroniczne strojenie przyciskami - z pamięcią 2 taśm... rewelacja - bez śrubokręta z panela przedniego.

Edytowane przez rollins

krzysiek to stary radiowiec ... podobnie jak i ja - chociaż na pewno z mniejszym doświadczeniem .. polecam posłuchać jego audycji z kanału na ytbie ... Pozdrawiam

Dzięki Rollins, cena 750euro z nabami i stojakiem. Podobno nówka, za tydzień mam dostać zdjęcia i opis.

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Revox C270 - czy ktoś może mi coś powiedzieć o tym modelu? Jak brzmieniowo? Podobno jest to ostatni magnetofon jaki wyprodukował Revox.

 

Neomamut to bardzo dobry magnetofon dźwiękowo jest na wysokim poziomie ciut niżej niż Studer A 810 i B 67 ale naprawdę ciekawie gra.

Często gram na nim ze starych taśm i digitalizuje ciekawa konstrukcja ale nie zachwyci ludzi którzy kochają starsze vintage ;)

audiomagia.blogspot.com

Dzięki chłopaki za info!

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

tutaj masz dodatkowo z

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

The Studer A807 was a pro broadcast oriented tape recorder, with all the features expected for that job (reliable and fast reactive transport), and superb audio quality, as many people here did already notice... Whereas the Revox C270 was somewhat of a scaled-down version of the A807, designed to be the highest-end of the last of the Revox famlly of tape recorders. That is, it was the most expensive Revox ever built, with some features never seen before on previous models (taken from the Studer range of machines), notably the tape tension sensor and the "one-hand" Edit function... Apart from that, and the capstan motor, which was the very same model used in the A807, every other part is totally incompatible with the pro model:

- the die-cast transport chassis is the very same part designed for the original B77 (and PR99), whereas the A807 uses a "simplified" (with less fixing holes, that is) Studer A67 chassis from 1973 or something, which is much deeper, thicker and so much heavier...

- spooling motors are completely different on both machines (A807's are more powerful)

- the tape tension sensor is much lighter on the C270 (and differently arranged, as one can see on the above post's picture), whereas the A807 uses a "scaled-down" version of the Studer A810's sensor (that is, without the sensor's blocking solenoid), but with the same larger, robust and precise quality parts used on Studers

- the A807 has a different PCB for the tape transport, capstan control and spooling motor driving, whereas the C270's main (very!) large board contains both tape transport and spooling drivers

- compared to the C270, service is MUCH easier on the A807: just unscrew 7 screws on the back of the machine and you can then flip down the main control PCB (with built-in hinges) to gain access to the other transport PCBs... tell me about testing the C270's motherboard while the machine is on: practically impossible without (many!!!) extension cables!!! :-(

- on the A807, audio alignment is most done with the on-board processor (almost no trimmers), and two different settings can saved in memory, whereas the C270 still uses small carbon trimmers, meaning you can't align it for different tape types or equalizations

- all versions of the 1/4" A807 have three tape speeds, the C270 only has two

- as said in a post above, the C270 doesn't have a shuttle wheel

- it can't spool at the "Library" speed for smooth and tight tape pancakes

- also, contrary to what was said in a previous post, the two machines DO NOT share the same heads at all: the C270 uses the same "traditional" Revox's small heads used on older models since the B77, whereas the A807 uses larger Studer tape heads as found on bigger recorders like the other members of the 1/4" A-series family of pro machines (and those heads were available in butterfly format, which was very rare on Revox recorders, for that matter...)

 

The most interesting features of the C270 are both the easy access to the audio trimmers, which are beneath the hinged main command panel, and the Mono/Stereo switching circuit which is built into the output circuitry, whereas it was an expensive option on the A807. Also, like the higher-end Studer recorders, the C270 was capable of pre-selecting PLAY or REC while spooling to a tape address: nice feature never found on B77s and PR99s. And, like the A807-VU, the C270 was equipped with built-in microphone inputs (but, unlike its Studer big brother, without phantom power, so not for condenser mikes...). By the way, the VU-meters share a common specialty found only on three Studer/Revox machines (the A807 and A827, and the C270): the presence of three overload LEDs (+6/+9/+12)... The C270 was a also the only Revox with a built-in speaker.

 

The C270 truly was a very high-end audiophile or even prosumer machine, while the A807 (designed and released shortly before the C270) was a professional recorder, even if it was marketed as the "most affordable" Studer model of that time (i.e., second half of the 80's, and the 90's), because Studer simplified its design compared to higher end models (like the absence of true modular PCBs, and only one tape tension sensor instead of two...). Still, the A807 is a real audio workhorse if it's gently used and well maintained, and its sound IS almost as great as on the A810/12/16/20 :-)

 

Dzięki Rollins, cena 750euro z nabami i stojakiem. Podobno nówka, za tydzień mam dostać zdjęcia i opis.

 

jak dobrze poszukasz to kupisz za niewiele więcej a807 w wersji bez VU. A uwierz mi, że są niepotrzebne :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeszcze raz dzięki za info Panowie, porządna z Was firma :)

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Krzysiekq1981 masz radiowy głos. Trochę przypominasz mi stylem Tomka Beksińskiego :)

 

Dzięki :) Miło mi słyszeć. Przymierzam się jeszcze do wrzucenia prezentacji Tascama 302, ale to już kaseciak, więc nie wiem, czy będzie zainteresowanie. Z kaset korzystam równie chętnie jak ze szpul - na bliższe dystanse (w granicach Polski) generalnie raczej nie ruszam się bez walkmanów i kaset.

 

A właśnie - jak to jest z tymi A807 bez VU? Widziałem podobne modele w Radiu Łódź (oni do dzisiaj ocalili przed wyrzuceniem jeszcze pojedyncze egzemplarze) i realizatorzy bardzo je sobie chwalą - ale do odtwarzania. Poziomy oczywiście widoczne na konsoli Studera (sam pracowałem i realizowałem programy radiowe na konsoli Studer On Air 2000 M2 - ale niestety, już nie w czasach puszczania muzyki z taśm). Ale co z nagrywaniem? Czy ta maszyna ma jakieś automatyczne wysterowanie poziomu? BTW pierwsze swoje radiowe demo nagrali mi na takim studerze, a potem w innym pokoju przegrali (wtedy jeszcze) na kasetę.

Tomek też kochał szpulowce. Miał przerobionego 2405S. Maszyna ta grała wyśmienicie i skrywała swoją tajemnicę. Tomek mówił mi o pewnym magiku, który dokonał w niej zmian m.in. zwiększył w niej prędkość nagrywania oraz dodał jakiś reduktor szumu.

Tranzystor to ciemna strona mocy... strzeżcie się jej... I nie dajcie się zwieść, jakoby mocniejsza była... bo jest tylko szybsza... łatwiejsza... a przez to pociągająca tak bardzo... Podczas gdy jasna, lampowa strona trudna jest... cięższa... wyrzeczeń licznych wymaga... ale bać się jej nie musicie... by Twonk

A właśnie - jak to jest z tymi A807 bez VU? Widziałem podobne modele w Radiu Łódź (oni do dzisiaj ocalili przed wyrzuceniem jeszcze pojedyncze egzemplarze) i realizatorzy bardzo je sobie chwalą - ale do odtwarzania. Poziomy oczywiście widoczne na konsoli Studera (sam pracowałem i realizowałem programy radiowe na konsoli Studer On Air 2000 M2 - ale niestety, już nie w czasach puszczania muzyki z taśm). Ale co z nagrywaniem? Czy ta maszyna ma jakieś automatyczne wysterowanie poziomu? BTW pierwsze swoje radiowe demo nagrali mi na takim studerze, a potem w innym pokoju przegrali (wtedy jeszcze) na kasetę.

 

Generalnie w radiach oraz studiach wszystkie Studery były w wersjach bez VU. Mierniki były zbędne bo poziom miałeś na stole.

Co do używania ich w warunkach domowych - to możesz sobie skalibrować go w prosty sposób pod sprzęt konsumencki - poziom wyjść/wejść - jest to banalnie proste w przypadku a807 - robisz przyciskami w trybie adjust.

Oczywiście możesz też sobie jakiś miernik VU wpiąć przed magnetofonem i obserwować co się dzieje - ale to naprawdę zbędne.

Mam dwa Studery A807 i używam ich bez mierników z powodzeniem.

Panowie ... zapytanie ... mój philips n4504 przestał nagrywać ... odtwarza bezproblemowo , podczas nagrywania wskaźniki wychyłowe pokazują ,że dźwięk ze żródła dochodzi ( nie moge odsłuchać po taśmie - stary wzmacniacz ) - kable sprawdzone , inne urządzenia tak samo ... gdzie szukać usterki?

Masz przełącznik taśma-źródło? Głowice czyste? Może jakiś konektor nie styka? Rozumiem, że jeszcze wczoraj wszystko działało? :)

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

nie nagrywałem od 2 tygodni ... mam przełącznik taśma - żródło , ale ze względu na stary wzmak i gniazda din także w magnetofonie .. nie mam jak słuchać po taśmie ... głowice czyste ...

Panowie ... zapytanie ... mój philips n4504 przestał nagrywać ... odtwarza bezproblemowo , podczas nagrywania wskaźniki wychyłowe pokazują ,że dźwięk ze żródła dochodzi ( nie moge odsłuchać po taśmie - stary wzmacniacz ) - kable sprawdzone , inne urządzenia tak samo ... gdzie szukać usterki?

po pierwsze: sprawdzić, czy kasuje stary zapis - jeżeli tak, to gen.ppik pracuje, czyli gdzieś sygnał się zgubił;

po drugie - słuchawki warto podłączyć i na nich sprawdzić

Witajcie. Nazywam się Marcin i jestem nowym użytkownikiem.

Chciałbym zasięgnąć od Was porady. Do rzeczy. Mam stare taśmy magnetofonowe, nagrane na Unitra ZRK 120 lub 140. Nie pamiętam teraz ddokładnie. Magnetofon był uszkodzony, ale taśmy zostały. Chciałbym je zarchiwizować i nagrać, na przykład na CD. Czy taki magnetofon (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) Revox pr99 mkIII odtworzy owe taśmy? Odnośnie archiwizacji, proszę mi podpowiedzieć, jak najlepiej to zrobić, co trzeba mieć. Na pewno jakaś stacjonarna nagrywarka (może jakieś sugestie, co do modelu? Czytałem coś o nagrywarkach Tascam, czy to możecie je polecić? Czy owy Revox pr99 mkIII byłby dobrym zakupem do tego celu, czy raczej powinienem szukać czegoś innego. Jak wyżej napisałem, jest takowy na aukcji, ale nie wiem, czy będzie się nadawał.

 

Dziękuję z góry za pomoc, no i Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku, żeby się taśmy nie rwały :)

Marcin

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witajcie. Nazywam się Marcin i jestem nowym użytkownikiem.

Chciałbym zasięgnąć od Was porady. Do rzeczy. Mam stare taśmy magnetofonowe, nagrane na Unitra ZRK 120 lub 140. Nie pamiętam teraz ddokładnie. Magnetofon był uszkodzony, ale taśmy zostały. Chciałbym je zarchiwizować i nagrać, na przykład na CD. Czy taki magnetofon (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) Revox pr99 mkIII odtworzy owe taśmy? Odnośnie archiwizacji, proszę mi podpowiedzieć, jak najlepiej to zrobić, co trzeba mieć. Na pewno jakaś stacjonarna nagrywarka (może jakieś sugestie, co do modelu? Czytałem coś o nagrywarkach Tascam, czy to możecie je polecić? Czy owy Revox pr99 mkIII byłby dobrym zakupem do tego celu, czy raczej powinienem szukać czegoś innego. Jak wyżej napisałem, jest takowy na aukcji, ale nie wiem, czy będzie się nadawał.

 

Dziękuję z góry za pomoc, no i Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku, żeby się taśmy nie rwały :)

Marcin

No,no ! Tylko po to żeby zarchiwizować stare taśmy chcesz kupić taką boską maszynę ???

Takie cudo kupuje się na całe życie i potem szczęśliwym umiera przekazując sprzęt następnym pokoleniom :-)

A tak serio to jeśli jest to wersja 4 track, a raczej jest to oczywiście będzie OK. Magnetofony ZK120 i 140 są monofoniczne więc odtwarzając taśmy na Revox,ie będziesz musiał tylko przełączyć ścieżkę na żądaną i odtwarzać oczywiście w "mono".

Podłączasz Revoxa do wzmacniacza, a wzmacniacz do wejścia liniowego w karcie dźwiękowej komputera i możesz zacząć nagrywać. Jakość karty dźwiękowej oczywiście ma znaczenie, ale spokojnie wystarczy jakaś starsza Creative Audigy 2ZS najlepiej "Platinum Pro". Jest tylko jeden problem, mianowicie te taśmy mogły zostać nagrane na magnetofonach z nieprawidłowo ustawionym skosem głowicy. A przecież nie będziesz rozregulowywał skosu głowicy w Revoxie tylko dla tych starych taśm. Gdybyś jednak musiał, to już lepiej było by kupić M2405 w bdb. stanie a nie Revoxa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kasjel
Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Jeśli chcesz kupić PR99 tylko po to, aby zgrać zawartość starych taśm na płyty CD, to jego kupno będzie przypominało kupienie ciężarówki do przewiezienia doniczki z kwiatkiem.

REVOX PR 99 MKIII jest magnetofonem dwuścieżkowym stereofonicznym i chyba nie odtworzy prawidłowo nagrań wykonanych na ZK120/140.

 

Do nagrania na płytę CDR trzeba mieć:

- komputer z kartą dźwiękową i napędem CDR,

- kabel do połączenia wyjścia magnetofonu z wejściem karty dźwiękowej,

- program jakiś, np. Audacity,

- magnetofon dwuścieżkowy, ale monofoniczny, bo takimi są magnetofony ZK120/140.

 

Możesz oczywiście zakupić tego Revoxa i podzielić się efektami jakie uzyskałeś odtwarzając na nim stare taśmy nagrane monofonicznie.

 

GM

Dziękuję Wam za odpowiedzi. Zapomniałem dodać, że nie mam komputera stacjonarnego, a laptopowa karta (w Asus VX6), to raczej słabo. Pozostaje mi kupno nagrywarki. Co do M2405, to nic w super stanie nie widać.

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Poprawka.

Powinno być tak:

 

Jeśli chcesz kupić PR99 tylko po to, aby zgrać zawartość starych taśm na płyty CD, to jego kupno będzie przypominało kupienie ciężarówki do przewiezienia doniczki z kwiatkiem.

 

Do nagrania na płytę CDR trzeba mieć:

- komputer z kartą dźwiękową i napędem CDR,

- kabel do połączenia wyjścia magnetofonu z wejściem karty dźwiękowej,

- program jakiś, np. Audacity,

- magnetofon czterościeżkowy.

 

GM

Edytowane przez G.Mark

Rzeczywiście wersja mkIII to dwuślad

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kasjel

Dziękuję Wam za odpowiedzi. Zapomniałem dodać, że nie mam komputera stacjonarnego, a laptopowa karta (w Asus VX6), to raczej słabo. Pozostaje mi kupno nagrywarki. Co do M2405, to nic w super stanie nie widać.

Rzeczywiście wersja mkIII to dwuślad

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli jednak ZK120 i 140 wykorzystywały dwie sąsiadujące z sobą ścieżki na taśmie razem zapisując dźwięk mono, to tym bardziej taki dwuśladowy Revox by się nadał. Tylko że jak już była o tym mowa, nie wart kupować tak dobrego sprzętu dla starych taśm nagranych na byle jakim monofonicznym sprzęcie.

 

Dziękuję Wam za odpowiedzi. Zapomniałem dodać, że nie mam komputera stacjonarnego, a laptopowa karta (w Asus VX6), to raczej słabo. Pozostaje mi kupno nagrywarki. No tak, tylko że specjalnie kupić jakiś magnetofon, żeby przegrać tylko te taśmy, a później i tak nic z niego (bo kiepski), to też mija się z celem. A na Revoxie mógłbym też na te taśmy już nagrywać i jakościowo będzie miło :).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czyli tak jak pisałem. Kupić w bdb. stanie M2405S albo np. był fajny Sony TC377 w wiadomym miejscu za 240zł. On spokojnie by wystarczył. Jego twarde ferrytowe głowice poradziły by sobie z starymi polskimi taśmami.

Dziękuję Wam za odpowiedzi. Zapomniałem dodać, że nie mam komputera stacjonarnego, a laptopowa karta (w Asus VX6), to raczej słabo. Pozostaje mi kupno nagrywarki. Co do M2405, to nic w super stanie nie widać.

 

 

Dziękuję Wam za odpowiedzi. Zapomniałem dodać, że nie mam komputera stacjonarnego, a laptopowa karta (w Asus VX6), to raczej słabo. Pozostaje mi kupno nagrywarki. No tak, tylko że specjalnie kupić jakiś magnetofon, żeby przegrać tylko te taśmy, a później i tak nic z niego (bo kiepski), to też mija się z celem. A na Revoxie mógłbym też na te taśmy już nagrywać i jakościowo będzie miło :).

To kup sobie Revoxa B77 w wersji 4-track. Będziesz mógł przegrać sobie te taśmy a później normalnie eksploatować magnetofon ciesząc się bdb. jakością dźwięku. Te Twoje stare taśmy i tak są zbyt słabej jakości jak dla Revoxa PR99mkIII. To magnetofon profesjonalny głównie na szpule 26,5cm. Do takiego magnetofonu stosuje się specjalne profesjonalne taśmy. Chociaż jak założysz starą Stilonkę to też szlag go nie trafi :-)

A karty dźwiękowe można kupić też w wersji zewnętrznej. Podłączasz do laptopa poprzez USB, instalujesz sterowniki oraz całe software i wio !

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

... Zapomniałem dodać, że nie mam komputera stacjonarnego, a laptopowa karta (w Asus VX6), to raczej słabo. Pozostaje mi kupno nagrywarki...

 

No to rzeczywiście słabiutko. Biorąc pod uwagę wybitną jakość nagrań na taśmach, które posiadasz, musisz zaopatrzyć się w nagrywarkę wysokiej jakości. Obawiam się, że Tascam to zbyt niska półka jakościowa i cenowa.

 

A na Revoxie mógłbym też na te taśmy już nagrywać i jakościowo będzie miło :).

 

Zgadza się. Taki Revox na takich taśmach pokaże na co go stać. Myślę jednak, że zanim zainwestujesz jakiekolwiek pieniądze w cokolwiek co jest związane z nagrywaniem, przegrywaniem, itd., powinieneś trochę o tym poczytać. Ten wątek może być na początek.

A wracając do Revoxa, mnie by do głowy nie przyszło, żeby narazić jego głowice na kontakt ze starymi taśmami, w nie wiadomo jakim stanie technicznym.

 

GM

Edytowane przez G.Mark

Widać wyraźnie że "Highlander_zuk" z jednej strony ma potrzebę zdigitalizowania starych taśm, a z drugiej po prostu spodobały mu się profesjonalne magnetofony szpulowe. Inaczej nie pomyślał by nawet, że można wydać tyle kasy na tego rodzaju sprzęt. Sam musi zdecydować. Jak chce wejść w świat magnetofonów szpulowych tak od razu z wielkim hukiem, to niech kupi sobie tego Revoxa PR99mkIII. Ale jeśli chodzi mu wyłącznie o digitalizację starych taśm, to jakiś Sony z głowicami ferrytowymi był by najlepszy i wystarczający.

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

... Ale jeśli chodzi mu wyłącznie o digitalizację starych taśm, to jakiś Sony z głowicami ferrytowymi był by najlepszy i wystarczający.

 

I to jest słuszne podejście do sprawy. Nie ma potrzeby strzelać z armaty do wróbli.

 

GM

Dopiszę jeszcze: ZK 120 była dwuścieżkowa, ale ZK 140 (którą kiedyś posiadałem), jest czterościeżkowa. Wtedy na dwuśladowym PR99 nic z tego. Na początek proponowałbym jednak dobry magnetofon czterościeżkowy stereo na małe szpule (a z separatorem ścieżek, choć można potem je rozdzielić także w komputerze), tak żeby nie wydać jakiejś gigantycznej kwoty. Mogą to być Sony TC, ale także Akai GX (np. GX-4000D albo GX-215D lub inne) czy TEAC.

Z drugiej strony, jeśli chciałbyś nagrywać na jakieś stare taśmy (zwłaszcza Stilony czy ORWO), to najpierw i tak się upewnij, czy przy zgrywaniu do komputera z taśm się nie sypie. Bo jeśli tak, to jedyne, co możesz zrobić po cyfryzacji, to je wyrzucić. Potem warto zainwestować w kilka porządnych taśm (TDK, MAXELL, BASF LPR itd) i przekonać się, co na nich może dobrej jakości i porządnie ustawiona czterościeżka. Zresztą, czterościeżki na duże szpule też potrafią być drogie. I niejednym zadziwić.

Jeśli ZK 120 jest dwuśladem to sprawa się jeszcze bardziej komplikuje. Idealnym rozwiązaniem był by Sony TC 766-2 z możliwością przełączania z 2-track na 4-track.

No...tak sobie trochę żartuję, ale chciał bym go mieć żeby mój TC 765 nie czuł się samotny :-))

 

Albo magnetofon 4-track/4 channel też był by uniwersalny w odczycie dowolnych taśm. A jest Sony TC 788-4 w wiadomym miejscu....

Mam rację czy nie ? Magnetofon 4track/4channel odtworzy prawidłowo taśmy nagrane na dwuśladzie stereo ?

 

Edytowane przez Kasjel

Jeśli ZK 120 jest dwuśladem to sprawa się jeszcze bardziej komplikuje. Idealnym rozwiązaniem był by Sony TC 766-2 z możliwością przełączania z 2-track na 4-track.

No...tak sobie trochę żartuję, ale chciał bym go mieć żeby mój TC 765 nie czuł się samotny :-))

 

Albo magnetofon 4-track/4 channel też był by uniwersalny w odczycie dowolnych taśm. A jest Sony TC 788-4 w wiadomym miejscu....

Mam rację czy nie ? Magnetofon 4track/4channel odtworzy prawidłowo taśmy nagrane na dwuśladzie stereo ?

 

Kiedyś zgrywałem na CD stare nagrania z łódzkiej studenckiej Yapy z lat 70. - były nagrane na stilonce na ZK-120. Miałem wtedy Arię MDS-2411. Zgrywałem oczywiście same lewe kanały, bo w prawym (ścieżka 3-2) słyszałem odwrotnie (dobra bania swoją drogą, uśmiałem się :))). Więc moim zdaniem da się odtworzyć, chociaż na pewno tracąc część oryginalnych parametrów, bo na 4-śladzie we właściwym kierunku odczytana jest tylko jakaś część szerokości oryginalnej ścieżki. Z drugiej strony, czy można w ogóle w przypadku starych stilonek nagranych na ZK przed laty mówić o jakichś parametrach?...

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.