Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofony szpulowe.


Rekomendowane odpowiedzi

Yamaha RX-V800RDS.A miałem Denona PMA-720.

Mixer jest dla zawodowców.A ja jestem amator z doskoku.

Napisałeś o sobie, że jesteś amatorem, ale wybierając wzmacniacz z wieloma przełączalnymi wejściami dokonałeś (nieświadomie co prawda) „zawodowego” wyboru. Wydłużanie toru elektroakustycznego w tym przypadku o mikser powoduje zawsze, mniejsze lub większe zależnie od klasy miksera pogorszenie dźwięku. Wiele wysiłku wkładamy by nasze magnetofony były w pełni sprawne pod względem mechanicznym i elektronicznym, kupujemy najlepsze taśmy, drogie przewody, aby później podłączyć mikser, który ma tylko poprawić komfort obsługi, psując tym dźwięk. To naprawdę byłoby złym podejściem, skłaniającym do postawienie pytania: Co jest najważniejsze w tej zabawie?

Z mojej strony wygląda to tak .

Oko nie to co dawniej .

Ucho też nie to samo.

Sprzęt budżetowy .

Co mi tam przeszkodzi pogorszenie jakiegoś tam parametru skoro wcześniej opisane przypadłości mnie z racji wieku siegają .

A wygoda z mikserem jest niezaprzeczalna..

I żadne to zawodowstwo .

Zwyczajna wygoda i ładny wygląd na oko.

Napisałeś o sobie, że jesteś amatorem, ale wybierając wzmacniacz z wieloma przełączalnymi wejściami dokonałeś (nieświadomie co prawda) „zawodowego” wyboru. Wydłużanie toru elektroakustycznego w tym przypadku o mikser powoduje zawsze, mniejsze lub większe zależnie od klasy miksera pogorszenie dźwięku. Wiele wysiłku wkładamy by nasze magnetofony były w pełni sprawne pod względem mechanicznym i elektronicznym, kupujemy najlepsze taśmy, drogie przewody, aby później podłączyć mikser, który ma tylko poprawić komfort obsługi, psując tym dźwięk. To naprawdę byłoby złym podejściem, skłaniającym do postawienie pytania: Co jest najważniejsze w tej zabawie?

Masz wiele racji.Ale tym razem to nie był świadomy wybór,gdyż akurat amplituner dostałem w prezencie.Dotychczas wybierałem sprzęt b.chaotycznie i nie zawsze zgodnie ze zdrowym rozsądkiem.Dopiero na starość dostałem jakieś szanse żeby urzeczywistnić choć część marzeń młodości.Czasem te marzenie ówczesne okazały się zupełnie chybione,a zwłaszcza nie zgodne z dzisiejszymi trendami.Dlatego czasami kiwam głową nad pomysłami poniektórych odważnych nowatorów choć nie powinienem bo b.podobne miałem kiedyś i musiałem z różnych powodów zarzucić.Zwłaszcza finansowych.Najgorsza jest końcowa konstatacja,że nasze szanse by poprawić fabrykę są nie wielkie acz kosztowne.Zwykle musi nam wystarczyć satysfakcja,że przywróciliśmy sprzęt do stanu fabrycznego.Inna sprawa iż nie wielu jest takich którzy potrafią,a nie tylko chcą.Grunt,ze całe życie się człowiek uczy,a nauka zawsze kosztuje.I tak dobrze,że mamy jeszcze czym się bawić zwłaszcza iż nasze zabawki mają zwykle 40 lat.

Mądre słowa @KraVetz ja swojego akai kupiłem bo nie było mnie na niego stać za poprzedniego ustroju . To naprawdę fajne hobby coś się rusza coś kręci muzyka ma duszę . Ja nie mam zdolności technicznych a żałuję zostaje mi tylko czyszczenie i celabracja przed słuchaniem

Luxman PD 444 Nakamichi Dragon ,Lector CDP 707 , Linnart Prephono Dual Tube Power Supply   Technics 30A , Technics 40A EV FR 300 

Mądre słowa @KraVetz ja swojego akai kupiłem bo nie było mnie na niego stać za poprzedniego ustroju . To naprawdę fajne hobby coś się rusza coś kręci muzyka ma duszę . Ja nie mam zdolności technicznych a żałuję zostaje mi tylko czyszczenie i celabracja przed słuchaniem

Ja może zdolności i praktykę kiedyś miałem,ale to było dawno (a może i nie prawda).O wiele większy kłopot sprawiało mi przez lata brak możliwości porównawczych.Polegało to na tym,że czasami kupowaliśmy kota w worku opierając się na marce.Sumarycznie z tego powodu miałem kilka różnych modeli tej samej marki,żeby dopiero po czasie i kupie roboty przekonać się iż co prawda lekrama dźwignią handlu ale brzmienie nie to.Tak mi się przydarzyło z Grundigiem.Od 246 do 945.A w końcu najbardziej spodobał mi się TK600.Zaznaczam,ze mówię tu o brzmieniu.O dziwo obecnym ich właścicielom wszystko pasi i twierdzą,że to ja dziwaczę.Tak więc przyrzekłem sobie,że to co piszą w ulotkach będzie w mojej ocenie dopiero na III miejscu.Ponieważ b.wątpię czy usłyszę ponad 16kHz,więc przyznaję się bez bicia iż prędkości ponad 19 cm/sec mnie raczej nie ruszają.Są sprzęty które mają

ekstra osiągi w tych granicach więc po co szukać kwadratowych jaj.Zwłaszcza,że jest ich sporo.

Z mojej strony wygląda to tak .

Oko nie to co dawniej .

Ucho też nie to samo.

Sprzęt budżetowy .

Co mi tam przeszkodzi pogorszenie jakiegoś tam parametru skoro wcześniej opisane przypadłości mnie z racji wieku siegają .

A wygoda z mikserem jest niezaprzeczalna..

I żadne to zawodowstwo .

Zwyczajna wygoda i ładny wygląd na oko.

Tym razem z innej beczki.Ponieważ kiedyś robiłeś eksperymenty z taśmami VHS,więc może pomożesz mi rozwiązać pewien dylemat.Otóż dostałem kilkadziesiąt kaset VHS,w tym 90% 240tek.Mam dodatkowo jeden magnetofon dobrej klasy z możliwością obsługi różnego rodzaju taśm,więc prosiłbym o poinformowanie mnie czy da się wykorzystać taśmy wideo B&S chromium do celów stricte komercyjnych.Magnetofon Sony TC558 ma świetne ,ferrytowe głowice. Edytowane przez KraVetz

Witam .

jak rozumiem komercyjne wykorzystanie ma polegać na wykorzystaniu tych taśm jako nośnika do rzeczonego Soniaka?..

Nie bardzo rozumiem czy pytasz o możliwość pocięcia tychże taśm na ćwiartki , czy te pytasz jak i czy takie taśmy grają na szpulakach .

Odnośnie cięcia .

Mam maszynę do cięcia takich taśm .

Odnośnie Jakość dżwięku tychże taśm jako nośnika do szpulaków.

Zawsze piszę tak .

Jak dla mnie jakość jest super .

Zalety?

Jakość dżwięku

brak szumów .

Koszt nośnika .

Nie brudzi i nie ściera głowic .

Wymagania?

Podwyższona delikatność w obsłudze z racji grubości nośnika .

Na szpulę 265 mm wejdą 4 kasety 240min.

Będzie to grało ok 7 godzin na prędkości 9,53..

Pozdrawiam

Witam .

jak rozumiem komercyjne wykorzystanie ma polegać na wykorzystaniu tych taśm jako nośnika do rzeczonego Soniaka?..

Nie bardzo rozumiem czy pytasz o możliwość pocięcia tychże taśm na ćwiartki , czy te pytasz jak i czy takie taśmy grają na szpulakach .

Odnośnie cięcia .

Mam maszynę do cięcia takich taśm .

Odnośnie Jakość dżwięku tychże taśm jako nośnika do szpulaków.

Zawsze piszę tak .

Jak dla mnie jakość jest super .

Zalety?

Jakość dżwięku

brak szumów .

Koszt nośnika .

Nie brudzi i nie ściera głowic .

Wymagania?

Podwyższona delikatność w obsłudze z racji grubości nośnika .

Na szpulę 265 mm wejdą 4 kasety 240min.

Będzie to grało ok 7 godzin na prędkości 9,53..

Pozdrawiam

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.Mała dygresja.Sony TC558 niestety ma max 18 szpule,to pikuś,ale mnie interesuje jeszcze inna sprawa.jest kilka rodzajów nośników kasetowych.I chodziłoby mi o wybranie najlepszego .B&S jest chromowy,a już Basf żelazowy.Dodatkowo mam taśmę która jest domieszkowana kobaltem.I prawdopodobnie każda z nich będzie wymagała innego prądu podkładu co z racji braku płynnej regulacji ma swoje wady.Więc musiałbym się raczej zdecydować na jeden rodzaj.Pozdrawiam.

Jeśli maszyna ma być kalibrowana pod dana taśme to opcja jednego typu nośnika jest odpowiednia ..

Zapewne niebawem odbiorę Philips który jest w naprawie prawie rok - Taki to dobry majster.

kazałem skalibrować prędkosc 4,76 pod taśme video ,ale bez podawania konkretnych danych taśmy .

Ciekaw jestem jak to po kalibracja grało bardzo dobrze .

Pozdrawiam

Jeśli maszyna ma być kalibrowana pod dana taśme to opcja jednego typu nośnika jest odpowiednia ..

Zapewne niebawem odbiorę Philips który jest w naprawie prawie rok - Taki to dobry majster.

kazałem skalibrować prędkosc 4,76 pod taśme video ,ale bez podawania konkretnych danych taśmy .

Ciekaw jestem jak to po kalibracja grało bardzo dobrze .

Pozdrawiam

To jest myśl.Skoro w magnetowidach uzyskuje się 10kHz przy zapisie wzdłużnym i prędkości 2,4 cm/sec.to chyba warto poeksperymentować na 4,76.Szkoda tylko,że trzeba do tego poświęcić jakiś lepszy sprzęt z racji b.delikatnej taśmy.Jeśli wyniki byłyby pozytywne to ekonomia przedsięwzięcia może pobić na głowę zastrzeżenia purystów.Wreszcie skończyły by się utyskiwania na koszty nośnika.Kilka lat temu czytałem na jakimś forum,że jakiś Czech uzyskał na 9,5 ok 31kHz i to wg ich normy czyli znacznie twardszej niż IEC.Więc życzę powodzenia.Na marginesie ludzie dzisiaj wyrzucają duże ilości kaset VHS,bo w nowych telewizorach nawet nie ma gdzie włączyc magnetowidu.

Do Waszej wymiany opinii o ciętych VHS dodam od siebie, że używam z niezłym powodzeniem tych taśm na magnetofonach z ustawieniem EE (w przypadku GX-747 jeszcze regulacją biasu na płycie czołowej) i do tej pory sobie cenię ten dźwięk. On jest jednak inny, niż z tradycyjnej, żelazowej, dobrze rozpędzonej taśmy - zazwyczaj cichszy, twardszy, ostro i precyzyjnie zarysowanym sopranem - ale ten dźwięk może się spodobać. Tzw. równowagi tonalnej nie traktuję serio: to jest zresztą dla mnie abstrakcyjny, idealny konstrukt myślowy; każdy słyszy inaczej i inne ma wymagania, a wielu producentów audio ma też dość różne tego pojęcia wyobrażenie. Wrażenia odsłuchowe są zbyt subiektywne, bym miał wdawać się w dyskusję na ich temat. Posiadanie różnych nośników o różnych parametrach i wyglądzie jest rzeczą ciekawą.

 

Natomiast faktem jest, że nośnik jest bardzo tani, czysty (jeszcze nigdy nie ubrudziłem sobie głowicy VHS-em), właściwie obecnie można go pozyskać za darmo. Sam wskutek tego wyrzucania mam dziś chyba około 300 kaset :) I muszę się brać ostro do cięcia, bo szafki w domu i nawet w pracy zawalone :) Zdecydowaną wadą tych taśm jest ich wiotkość - z tym trzeba się obchodzić naprawdę ostrożnie. Najgorszy jest chyba moment zatrzymywania taśmy po przewijaniu. Przy intensywnym i częstym odtwarzaniu też niestety w stopniu widocznym się wyciągają (zwłaszcza 240stki i 300tki).

A powiedzcie mi czy na moim GX630D te taśmy zdały by egzamin? bez modyfikacji magnetofonu

Edytowane przez kawosz

Luxman PD 444 Nakamichi Dragon ,Lector CDP 707 , Linnart Prephono Dual Tube Power Supply   Technics 30A , Technics 40A EV FR 300 

Nie wiem jak Krzystof ma ustawione szpulaki.

Gram tasmami video od lat na kilku szpulakach.

Nie ma absolutnie objawu rozcigania tasmy video.

Napisze tak.

Studer A 807 zapitalal jak szlifierka katowa i Nigdy nie rozcignal tamy video..

Jestem z natury ciekawskim facetem .

Pisano o Vikolu i czyszzceniu analogów - sprawdziłem - nie dziala .Reklamują nagrywanie na 38 cm-s. Zapytałem kto i ile ma takich taśm .

I Cisza.

Itd itp.

Do wyglaśzanych opini proszę podchodzic ostrożnie .

A najlepiej samu sprawdzić Być może jestem przerwrażliwiony

 

Pozdrawiam

 

A jak słyszę ludzi opisujących dżwięk to jestem wprost załamany.

Wiek wyklucza ucho nietoperza a jednak niektorzy slyszą to o czym ja pojęcia nie mam .

A słucham muzyki od ponad 43 lat .

pełen podziw dla takich słuchaczy

 

A powiedzcie mi czy na moim GX630D te taśmy zdały by egzamin? bez modyfikacji magnetofonu

.

Nie słuchac opini innych .

Zwyczajnie sprawdzić

To będzie obiektywna opinia..

Twoja m,aszyna -taśma - ucho.

Edytowane przez dulon184

Najgorszy jest chyba moment zatrzymywania taśmy po przewijaniu.

 

W magnetofonach trzysilnikowych - zwłaszcza z elektronicznie sterowanym naciągiem - dobrze sprawdza się "studyjny"(*) sposób na łagodne zatrzymywanie po przewijaniu, czyli "hamowanie silnikiem". Chcąc łagodnie zatrzymać taśmę po przewijaniu, przełączamy się bezpośrednio na przewijanie w przeciwnym kierunku, i gdy szpule się zatrzymają, dajemy stop, zanim ruszy w przeciwnym kierunku. Sposób sprawdza się bardzo dobrze w przypadku Sony TC-755. O ile wiem, użytkownicy Revoxów także powszechnie go stosują.

 

Małe Philipsy (N4504 i pokrewne) stosują to same z siebie, tzn. po naciśnięciu STOP z przewijania, najpierw wdrażane jest hamowanie elektrodynamiczne, a dopiero po sekundzie-dwóch opada hamulec mechaniczny - i hamowanie zawsze jest łagodne. O ile pamiętam, chwalą się tym w instrukcji serwisowej :-)

 

(*)Przy ciężkich szpulach z szeroką taśmą był to w zasadzie jedyny sposób - miały one zbyt dużą bezwładność, aby je dobrze wyhamować samymi hamulcami mechanicznymi, a i regulacja takich hamulców byłaby niełatwa, a skutki błędów - nieprzyjemne (taśma zerwana, lub kilkadziesiąt zwojów na podłodze).

Edytowane przez adamstan

A powiedzcie mi czy na moim GX630D te taśmy zdały by egzamin? bez modyfikacji magnetofonu

Dulon ma świętą rację rację,że każdy posiadacz magnetofonu jest w końcu przyzwyczajony do brzmienia swojego sprzętu.Inaczej do tego podchodzą posiadacze kilku różnych egzemplarzy.Niektórzy nawet wrogo.Ja ten temat przedyskutowałem (teoretycznie)11 lat temu w czasie bytności w sanatorium.Spotkałem tam kogoś kto już wcześniej myślał i praktycznie zastosował ten pomysł.Co prawda dysproporcja naszej wzajemnej wiedzy na ten temat była ogromna,ale b.dużo się dowiedziałem.Przedmiotem eksperymentu(?) tego pana był rosyjski supersprzęt Olimp.Widziałem go tylko na zdjęciach i raz na wystawie w r.92.Wg posiadacza podstawowym argumentem do przeróbki był doskonały tor przesuwu taśmy.I chyba mu się udało skoro następnym etapem przeróbki było obniżenie prędkości do 4,76.Jednak poza sprawami mechanicznymi wymagało to całkowitej zmiany korekcji.Chrom to chrom.I dlatego pytałem się Dulona o ten problem.Nie wystarczy tylko podkręcić prąd podkładu.A efekty powinny być pozytywne skoro mój kasetowy Pioneer CT-737 mk II osiąga na chromie 20kHz podobnie jak na Fe.Sądzę zatem,że posiadacze kilku magnetofonów raczej nie będą usatysfakcjonowani z powodu braku zamienności taśm.

Witam

Chciałem się przywitać,pozdrowienia dla pozytywnie zakręconych:)

Lubię firmę sansui a trafił się szpulak SD-5050 w dobrym stanie,to specjalnie się nawet nie zastanawiałem i kupiłem.W związku z tym,że niestety technicznie to jestem zielony dam go komuś do przeglądu,na przesmarowanie i regulację,myślałem o p.Kałuży.

 

Pytanie:

jak zmniejszyć ,,wagę" zdjęcia?

A jak słyszę ludzi opisujących dżwięk to jestem wprost załamany.

Wiek wyklucza ucho nietoperza a jednak niektorzy slyszą to o czym ja pojęcia nie mam .

A słucham muzyki od ponad 43 lat .

pełen podziw dla takich słuchaczy

 

 

Dulon, coś czuję leciutką złośliwość w Twoim głosie :) Pewnie, że te uwagi o dźwięku były subiektywne. Nie słucham muzyki od 43 lat, bo żyję dopiero 34 - ale co nieco już nauczyłem się słyszeć :)

 

A propos ustawień szpulowców: nie grzebałem w żadnym z nich, więc są to ustawienia poprzednich właścicieli (czy fabryczne, tego nie wiem). Teac X-300 EE nawija taśmę przy przewijaniu bardzo luźno, ale przy graniu już dość ciasno i przy cienkich taśmach jak VHS wskutek dłuższej eksploatacji występują odkształcenia - najczęściej pofalowania krawędzi.

Za to AKAI GX-747 jest ustawiony wprost perfekcyjnie - taśma przy odtwarzaniu i przewijaniu nawijana jest dość równo i z podobną, nie za dużą siłą. Poza mało przyjemnym efektem zatrzymywania z przewijania (tylko dla taśm VHS 240, grubsze raczej nie są zagrożone), ten magnetofon jeszcze nie zrobił żadnej krzywdy odtwarzanej, choćby bardzo cienkiej taśmie.

Z tego co pamietam Tascam 34 B miał chamowanie silnikami co mnie z początku mocno złościło .Kiepsko grał taśmami video i miał duże prędkosci ,więc poszedł w dobre ręce.

Nie narzekajcie.Macie najlepsze magnetofony, jakie kiedykolwiek zbudowano.

Ja pamiętam swojego pierwszego .Tonette ,tak się to ustrojstwo zwało.Hamulce musiałem regulować co najmniej raz w tygodniu.Były tam,tylko hamulce mechaniczne.Ile razy mnie przy tym prąd popieścił,bo przycisk zwalniający hamulce był tuż obok lampy magicznego oka.Oczywiście pokrywa była zdjęta do tej zabawy.

No i miałem jeszcze taśmy na podłożu acytelynowym,a nie poliestrowym.Miały wytrzymałość papieru.Rwały się nadzwyczaj chętnie

Edytowane przez Marek-41

Witam

To moje ,,maleństwo",stan naprawdę bardzo dobry,bardzo mi się podoba i pasuje do innych klocków jakie mam.Załączam zdjęcie pierwszy raz,mam nadzieję,że się uda.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Fajny .

Pobaw się i opisz jak to działa .

I Piękne wskażniki .

 

Zarobiony jestem:) ale liczę,że 1-2 tygodnie uda mi się przewieżć na serwis,słyszałem,że p.Kałuża obłożony jest pracą więc dopiero jak go przeserwisuje to będę mógł go przetestować.Zresztą chciałem mu podrzucić jeszcze i inne klocki sansui qrx 7500 i lampowy sansui 500a.

W sansui qrx 7500 coś się z kanałem zrobiło a lampiak tylko do pomierzenia bo dawno mu przeglądu nie robiłem,po za tym jest sprawny.

Witam i pozdrawiam wszystkich.

Ciekawy jestem czy ktos moze wie albo ma gotowe rozwiazanie.

Chcialbym zmodyfikowac w Revox A77 uklad elektroniczny VU meter tak zeby dzialal rowniez w czasie odtwarzania tak jak to ma zdecydowana wiekszosc magnetofonow. Gdzies czytalem o jakims polowicznym rozwiazaniu ale to nie jest to co mam na mysli. Czy wtedy byla taka moda na niekompletne dzialanie wskaznikow czy poprostu obawa ze pokazalaby one cichszy poziom nagrania i nierownomiernosc kanalow. Ech czas to zmienic i mysle ze nie jest to trudne wyzwanie dla elektronikow.

Dlaczego miałyby pokazać nierównomierność czy cichszy poziom nagrania przy dobrze skalibrowanym magnetofonie?

 

Uważam, że w magnetofonie amatorskim gdzie nie ma możliwości kalibracji z poziomu użytkownika praca wskaźników w czasie odtwarzania to jedynie wizualny bajer. Koniec końców niczemu nie służy,

 

Przejżyj sobie instrukcję serwisową Revoxa A77 w wersji z układem redukcji szymów Dolby - Tam wskaźniki pracowały również w trakcie odczytu i zastanów się jakie zmiany musiałbyś wprowadzić.

 

Dulon, coś czuję leciutką złośliwość w Twoim głosie :) Pewnie, że te uwagi o dźwięku były subiektywne. Nie słucham muzyki od 43 lat, bo żyję dopiero 34 - ale co nieco już nauczyłem się słyszeć :)

 

A propos ustawień szpulowców: nie grzebałem w żadnym z nich, więc są to ustawienia poprzednich właścicieli (czy fabryczne, tego nie wiem). Teac X-300 EE nawija taśmę przy przewijaniu bardzo luźno, ale przy graniu już dość ciasno i przy cienkich taśmach jak VHS wskutek dłuższej eksploatacji występują odkształcenia - najczęściej pofalowania krawędzi.

Za to AKAI GX-747 jest ustawiony wprost perfekcyjnie - taśma przy odtwarzaniu i przewijaniu nawijana jest dość równo i z podobną, nie za dużą siłą. Poza mało przyjemnym efektem zatrzymywania z przewijania (tylko dla taśm VHS 240, grubsze raczej nie są zagrożone), ten magnetofon jeszcze nie zrobił żadnej krzywdy odtwarzanej, choćby bardzo cienkiej taśmie.

 

Jakiej maszynu używasz do rozcinania kasetowej taśmy 1/2 cala na dwie połówki po 1/4 cala?

Czy jest to może jakiś przerobiony magnetowid?

Jestem ostatnio bardzo zainteresowany budową takiej maszyny, sprawdziłaby się idealnie jako źródło taśmy dla UHERA 4200 Report Monitor gdzie ograniczeniem są małe szpule.

 

Podejżewam, że można by przy pewnym nakładzie pracy przekalibrować magnetofon do nagrywania na takich taśmach nawet jeśl będzie to wymagać z mian w pętli korekcji czy przebudowy generatora prądu podkładu.

Witam i pozdrawiam wszystkich.

Ciekawy jestem czy ktos moze wie albo ma gotowe rozwiazanie.

Chcialbym zmodyfikowac w Revox A77 uklad elektroniczny VU meter tak zeby dzialal rowniez w czasie odtwarzania tak jak to ma zdecydowana wiekszosc magnetofonow. Gdzies czytalem o jakims polowicznym rozwiazaniu ale to nie jest to co mam na mysli. Czy wtedy byla taka moda na niekompletne dzialanie wskaznikow czy poprostu obawa ze pokazalaby one cichszy poziom nagrania i nierownomiernosc kanalow. Ech czas to zmienic i mysle ze nie jest to trudne wyzwanie dla elektronikow.

Moj revox A77 jak odtwaza tasmie VU maters pracujo tak jak przy nagrywaniu, albo morze zle zrozumialem twoj post co masz na mysli

muj revox A77 jak nagrywam jest na pozycji Aux pozycja 4, lewy i prawy vu meters pokazujo 3db , jak odtwazam nagranie pozycja Aux pozycja 4 vu meters 3db tak powino byc magnetofon 2tr

Moj revox A77 jak odtwaza tasmie VU maters pracujo tak jak przy nagrywaniu, albo morze zle zrozumialem twoj post co masz na mysli

muj revox A77 jak nagrywam jest na pozycji Aux pozycja 4, lewy i prawy vu meters pokazujo 3db , jak odtwazam nagranie pozycja Aux pozycja 4 vu meters 3db tak powino byc magnetofon 2tr

 

 

Tylko

Revox A77 z Dolby tak sie zachowuje. Pewnie stosujesz metode, ktora nazywam polsrodkiem. poprzez ustawienie przelacznikoe dokladnie nie pamietam jak, czytalem o tym. Inne magnetofony np Braun TG1000, ASC5000 to samo zachowanie, przy odtwarzaniu wskazniki VU nie istnieja.

Jakiej maszynu używasz do rozcinania kasetowej taśmy 1/2 cala na dwie połówki po 1/4 cala?

Czy jest to może jakiś przerobiony magnetowid?

 

Obawiam się, że robię to bardzo prymitywnie... Mam magnetofon M2405S, którego nie używam do normalnego odtwarzania i nagrywania. Ma trochę zluzowany naciąg lewego talerzyka, żeby nie stawiał zbyt dużego oporu. Do tego prościutka prowadnica po rolce video z wtopionym w nią nożem i druga rolka video z wytopionym w niej motylkiem. Czysto chałupnicza robota. Najpierw przewijam z rolki video na moją rolkę z motylkiem. Potem z tej z motylkiem przewijam tnąc przy pomocy wspomnianej prowadnicy z nożem i nawijając rozcięte warstwy razem na zwykłą szpulkę 15 cm średnicy. Potem odwijam z niej dwie warstwy taśmy na dwie inne szpulki: jedna nad drugą, sczepione kołkiem, żeby się obracały razem. Partanina bez ścian i podłogi! :))) Ale działa :))

Dlaczego miałyby pokazać nierównomierność czy cichszy poziom nagrania przy dobrze skalibrowanym magnetofonie?

 

Uważam, że w magnetofonie amatorskim gdzie nie ma możliwości kalibracji z poziomu użytkownika praca wskaźników w czasie odtwarzania to jedynie wizualny bajer. Koniec końców niczemu nie służy,

 

Przejżyj sobie instrukcję serwisową Revoxa A77 w wersji z układem redukcji szymów Dolby - Tam wskaźniki pracowały również w trakcie odczytu i zastanów się jakie zmiany musiałbyś wprowadzić.

 

 

 

Jakiej maszynu używasz do rozcinania kasetowej taśmy 1/2 cala na dwie połówki po 1/4 cala?

Czy jest to może jakiś przerobiony magnetowid?

Jestem ostatnio bardzo zainteresowany budową takiej maszyny, sprawdziłaby się idealnie jako źródło taśmy dla UHERA 4200 Report Monitor gdzie ograniczeniem są małe szpule.

 

Podejżewam, że można by przy pewnym nakładzie pracy przekalibrować magnetofon do nagrywania na takich taśmach nawet jeśl będzie to wymagać z mian w pętli korekcji czy przebudowy generatora prądu podkładu.

.

Moja Cud maszyna jest tutaj .

Tylko

Revox A77 z Dolby tak sie zachowuje. Pewnie stosujesz metode, ktora nazywam polsrodkiem. poprzez ustawienie przelacznikoe dokladnie nie pamietam jak, czytalem o tym. Inne magnetofony np Braun TG1000, ASC5000 to samo zachowanie, przy odtwarzaniu wskazniki VU nie istnieja.

 

zadnych metod tz polsrodkiem nie stosuje jest tak jak napisalem i moj revox A77 nie ma dolby.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.