Skocz do zawartości
IGNORED

Amati Homage vs. Extrema do 25mkw


parantulla

Rekomendowane odpowiedzi

Elberoth, 18 Wrz 2008, 18:36

 

>parantulla - a ile chcą za te Amati ?

 

Do wyboru są "używane" za 36.oooPLN

i "nowe" za ... 75.000PLN

 

ale temat został już wyczerpany, przynajmniej jeśli chodzi o mnie i moje 25mkw :(

 

P.S.

Za Extremy wołają 22.oooPLN z dedykowanymi standami w komplecie.

Oczywiście "używane" chociaż ja osobiście nie mam pojęcia co można zużyć w kilkuletnich kolumnach, tym bardziej tej klasy...

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.
Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Czy może mi ktoś przy okazji wyjaśnić fenomen?

 

Dlaczego kolumny skonstruowane na dwóch 18-sto centymetrowych głośnikach na basie nie chcą grać dobrze w 40m2?

 

Jakim cudem kolumny skonstruowane na dwóch 18-sto centymetrowych głośnikach na basie są w stanie nagłośnić 80-cio metrowe pomieszczenie?

 

Jakim cudem kolumny skonstruowane na dwóch 18-sto centymetrowych głośnikach na basie są w stanie grać dobrze i głośno 80-cio metrowym pomieszczeniu?

 

Cóż to za fenomenalny konstruktor je zaprojektował skoro grają dobrze z Basfeflexem "przestrojonym" domowym sposobem (przytkanie połowę dziury).

Czy to może być świadomym zamysłem konstruktora? (logika).

 

Jeśli nie to jak to właściwie jest?

Szanowny Panie, myśle że Amati powstały dla zaspokojenia potrzeb osób posiadających relatywnie duże pomieszczenia ( 50 i więcej m2) które cenią bardzo muzykę klasyczną w dużych składach . To że w mniejszych pomieszczeniach sie "nie mieszczą" - to juz chyba problem niewłaściwej aplikacji zestawów w pomieszczeniu. Pan sugeruje że konstruktorzy projektując taką zatyczkę dla użycia ich w mniejszych pomieszczeniach nie wzięli pod uwage całej teorii Thiella-Smalla pod uwagę.... myśle że nie narażali by się na śmiesznośc w tej klasie cenowej poprzez nie przeliczenie parametrów dla mniejszego otworu.

Co do polecanej konstrukcji Pańskiej firmy - życzę aby była najlepsza na świecie - jednak polecam wielki funadment pokory jeśli chce Pan budować bardzo wysoko zwłaszcza wobec konstrukcji takich jak wprost "opluwane" przez pana Amati.

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

>>myśle że Amati powstały dla zaspokojenia potrzeb osób posiadających relatywnie duże pomieszczenia ( 50 i więcej m2)

 

Jak się to robi na dwóch 18-stkach?

 

>>>mniejszych pomieszczeniach sie "nie mieszczą"

 

Co to znaczy? Dlaczego? Jak skonstruowana jest dobra kolumna na dwóch 18-stkach, że się nie mieści?

 

>>Co do polecanej konstrukcji Pańskiej firmy

 

Nie polecałem żadnej konstrukcji jedynie podałem przykład (mogę inne innych firm).

 

>>>wprost "opluwane" przez pana Amati.

 

Ja tylko zadałem merytoryczne,rzeczowe pytania.

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

>>które cenią bardzo muzykę klasyczną w dużych składach

 

Jeszcze jedno pytanie .

Czym różni się naprawdę dobra kolumna do klasyki od kolumny do np.jazzu.

Czy kolumna wie co gra???

HarpiaAcoustics, 18 Wrz 2008, 20:40

 

>>>myśle że Amati powstały dla zaspokojenia potrzeb osób posiadających relatywnie duże pomieszczenia

>( 50 i więcej m2)

>

>Jak się to robi na dwóch 18-stkach?

 

Kwoli ścisłości - w Amati są dwie 22-ki na basie.

To może Szanowni Panowie pozostawie sobie moje Amati Homage, a Wy zakupicie sobie to co lubicie, a ja ponadto bedę dalej ze zwierzęcą pasją odsłuchiwał muzyki przez te "totalne porażki". A konstruktorzy niech konstruują, ja już na to nie lecę - za stary jestem na prawdy objawione - wcześniej miałem lekko licząc z 20 zestawów. Jeżeli miałbym na coś zamienić to tylko na wielodrożne prototypy nowych kolumn Amplifkatora . Ale jak pojawią się jako możliwe do kupienia pewnie zostawie jedno i drugie. Ponadto przypominam że wątek dotyczył wielkości pomieszczenia i ewentualnego doboru jednego z dwóch modeli.

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

>>Kwoli ścisłości - w Amati są dwie 22-ki na basie.

 

Rzeczywiście 2 x 210mm.

Przesuwamy skalę pomieszczenia o kilka metrów w górę.

Pytania pozostają bez zmian.

Widzi teraz Pan dlaczego nie nabieram się już na prasę,wykresy,prezentacje...... a na słuch gra doskonale. Urządzenia pomiarowe i metody pomiaru to jedno a ludzkie ucho to co innego. One mają coś magicznego, muzykalnośc, barwę , swietnie oddają róznicę w tempie i głosności i doskonale napełniają pomieszczenie muzyką. W aspekcie poprzedniego zdania pomiary są tutaj dla mnie nie istotne. amati mają dojrzałośc - emocje, magię to coś więcej niż kawał swietnie obrobionego drewna.

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

>>One mają coś magicznego, muzykalnośc, barwę

Przepraszam ale to widać na STEP - podbarwienie jest większe od podanego sygnału.

 

Czy Pana zdaniem mają bas?

Z pomiaru wynika , że są tu gorsze od dobrej kolumny podstawkowej na 18-stce.

Bez względu na logo na obudowie nie może Pan usłyszeć czegoś czego nie ma.

 

>One mają coś magicznego, muzykalnośc, barwę ,

 

Tu nie odważę się polemizować ze względu na brak kryteriów oceny.

Co to jest muzykalność kolumny?

Czy ona jest instrumentem i czy wie co gra?

 

 

Oczywiście (jak już wcześniej napisałem) ma Pan pełne prawo "głosować" swoimi pieniędzmi.

Ja wyrażam tylko pogląd , że dobra kolumna gra to co dostaje z płyty a nie jest instrumentem samym w sobie.

 

 

Całkowita zgoda co do mocnego wzmacniacza.

2 oHm na 40hZ. (to naprawdę trzeba pieca)

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Może jeszcze odnośnie pomiarów.

 

Zgadzam się, że kolumna z dobrymi pomiarami nie musi grać dobrze. (to dość skomplikowane)

 

Ale kolumna która ma złe pomiary na pewno nie może grać dobrze.

Może, ale podbicie basu jest nie miłosierne. I duże pomieszczenie musi być, ze względu na jakby nie patrzeć zbyt duże podbicie basu. Wszystko zależy od pomieszczenia również. W załączeniu podaje przykład pomiaru pary kolumn w pomieszczeniu (jakieś 15 m2), kolor zielony to wygładzona ch-ka pary kolumn w pomieszczeniu (linia ciągła). Ponad +- 10dB to i tak nieźle. U góry linia filtru. Linia przerywana charakterystyka po korekcji (roomeq). Powyżej 10kHz pomiar nie jest za bardzo wiarygodny. Dziury przy 100 Hz praktycznie mało co słychać. Za ile mogą to być głośniczki podłączone? :-)

Ps. Słyszałem Amati i muszę powiedzieć że nie specjalnie mi się podobały.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie bedę z Panem dyskutował od momentu kiedy napisał Pan że nie mam prawa usłyszeć w niej basu. W 50 m2 jest go na tyle, że kotły potrafią wprawic w rzeczywiste osłupienie. Domyslam się że Pańskiej produkcji kolumny za 5900/para nie mają nigdzie podbarwień i są całkowicie neutralne - natomiast ja pozostawie moje Amati i to nie po to żeby głosować portfelem tylko dlatego, że świetie grają. Trzeba wykazać sie wielkim wyczuciem żeby stroić kolumny oprócz pomiarów pod ucho. Widać tutaj się to udało - myśle ze to jest tak naprawdę przyszłość i ma to więcej wspólnego ze sztuką niż z rzemiosłem. Dla mnie to świetne instrumenty a nie przetworniki.

Konstruowanie na słuch i tylko na słuch to bzdura do kwadratu, i ściema marketingowa na szczęście coraz mniej popularna. Tak dobierana ch-ka powoduje że konkretne nagrania ( ulubione nagrania konstruktora) grają dobrze w jego pomieszczeniu. Proponuję zbudować kolumnę trójdrożną na słuch, życzę powodzenia. Po czym w 9 na 10 okaze się że ch-ka jest kiepska, kolumny jako tako graja, dopiero po zrobieniu poprawek w zwrotnicy mając wyniki pomiarów czuć różnicę na plus. Ch-ki Amati są w miarę poprawe, oprócz basu i troszke problemów na średnicy, i nie wyglądają wcale jakby powstały przypadkowo (tzn. na słuch TYLKO).

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

>bigos<

Odnośnie Twojego pierwszego postu.

To ociera się o filozofię dźwięku do której każdy ma prawo, ale po co podbijać bas aby go potem uwalać korektorem.Korektor nie doda niskiego basu.

Co robi korektor z podbarwieniami a co z brakiem szybkości narastania impulsu?

Prawdziwie wybitny dźwięk można osiągnąć tylko z normalnych, wybitnych urządzeń w normalnej akustyce.

Żaden korektor nie poradzi sobie z czymś co po drodze zostało utracone.

 

>revert>

Nie bedę z Panem dyskutował od momentu kiedy napisał Pan że nie mam prawa usłyszeć w niej basu.W 50 m2 jest go na tyle, że kotły potrafią wprawic w rzeczywiste osłupienie.

 

 

Jeśli 60Hz nazywa Pan basem to OK!

Skoro Amstaff to już hi-end to czym jest Dobremann Grand - Top-End? Dobrze że Amati Homage to low-end na dodatek wykońcozny wstrętnym drewnem. W Dobermann Grand można też bez konsekwencji zatykać otwory bass refleks..ciekawe jak to wpływa na dobroć takiej obudowy...Pewnie tylko pozytywnie..Drodzy Państwo kupujcie produkty Harpia Acoustics. Ja jednak pozostanę tetrykiem z tymi nic nie wartymi Sonusami. Panie wybacz głupotę i niechęć do nauki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-7333-100005254 1221768889_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

amati-low end -przerost formy nad treścią

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

z waszej strony

"Głośnik wysokotonowy. Stosowany przez nas Seas tym rożni się od innych, nawet ekstremalnie drogich przetworników, że w przeciwieństwie do nich idealnie przetwarza pasmo 1500-7000 Hz, którego jakość determinuje brzmienie kolumn."

Dziwna sprawa. Słuchałem tych kolumn, które wg pomiarów rzekomo nie mają prawa dobrze grać dawno temu na AS w towarzystwie jakiejś końcówki Gryphona i mam ten dźwięk do dziś w pamięci jako doskonały. Żywy, barwny, nasycony, dynamiczny.

Konkluzja jest jasna - Amati potrafią zagrać, ale w duzym pomieszczeniu i z mocnym piecem.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

o rany, każdy słyszał amati ze sto razy i nie ma o czym gadać...

Ładne meble i dobry dźwięk w dużym pomieszczeniu na dobranym wzmaku. Ale wybitnie nie jest, wcale bym się nie zdziwił gdyby te amstaff mini w cenie 5900zł/para grały na tym samym lub bardzo zbliżonym poziomie. W prasie nikt nie będzie testował kolumn za 5900zł na końcówkach Gryphon Antileon Solo bo za mało osób by mogło się utrzymać z racjonalnego i budowanego wyłącznie empirią rynku.

Sonus Faber włożył dużo wysiłku w marketingowe podkreślanie zalet skomplikowanej obudowy, techniki klejenia, sezonowania drewna itp.... Ale każdy wie, że takie ProAc-i wyglądające jak zwykły klocek potrafią zagrać nie gorzej niż takie sonusowe "instrumenty".

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.