Skocz do zawartości
IGNORED

Wzmacniacz Pioneer A-550R - naprawa

Shooter

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu mój pioneer zaczął niedomagać, objawy: w lewym kanale najpierw pojawił się cichy szum, później przeszło to w głośniejsze charczenie i trzaski. Po włączeniu wszystko działa ok, oba kanały grają ale po jakimś losowym czasie kanał lewy zaczyna trzeszczeć, prawy zawsze działa dobrze. Schemat wzmacniacza wrzuciłem tutaj:

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Potencjometr głośności nie wpływa na trzaski - czyli coś nie tak jest w końcówce mocy. Na oscyloskopie napięcie na wyjściu lewego kanału objawia się jako impulsy o różnym czasie trwania, amplituda kilka do kilkunastu volt.

Wymieniłem wszystkie elektrolity w końcówce mocy na nowe i poprawiłem wszystkie lutowania - nie pomogło. Napięcia zasilania są ok (+- 45V), prąd spoczynkowy ustawiony jak piszą w manualu. Niestety nie znam się zbyt dobrze na analogówce więc już mi brakuje pomysłów co robić dalej. Pomóżcie :)

Ukryta Zawartość

https://www.audiostereo.pl/topic/46425-wzmacniacz-pioneer-a-550r-naprawa/

Shooter, 23 Paź 2008, 22:39

>Od pewnego czasu mój pioneer zaczął niedomagać, objawy: w lewym kanale najpierw pojawił się cichy

>szum, później przeszło to w głośniejsze charczenie i trzaski. Po włączeniu wszystko działa ok, oba

>kanały grają ale po jakimś losowym czasie kanał lewy zaczyna trzeszczeć, prawy zawsze działa dobrze.

>Schemat wzmacniacza wrzuciłem tutaj:

Ukryta Zawartość

>Potencjometr głośności nie wpływa na trzaski - czyli coś nie tak jest w końcówce mocy. Na

>oscyloskopie napięcie na wyjściu lewego kanału objawia się jako impulsy o różnym czasie trwania,

>amplituda kilka do kilkunastu volt.

>Wymieniłem wszystkie elektrolity w końcówce mocy na nowe i poprawiłem wszystkie lutowania - nie

>pomogło. Napięcia zasilania są ok (+- 45V), prąd spoczynkowy ustawiony jak piszą w manualu. Niestety