Skocz do zawartości
IGNORED

Kolejny koniec CD


asfanter

Rekomendowane odpowiedzi

przeczytaj,skomentuj:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

rykuj, 11 Lis 2008, 13:52

 

>okazuje że się jakoś da ...

 

Wy dalej o tym samym? A gdzie pisze że się da? Jeśli ktoś tak twierdzi to jest technicznym analfabetą, artykuł specjalnie pobieżnie tylko "przeleciałem" i nawet tam nikt nie próbował takich głupot pisać. Powtarzam raz jeszcze rykuj, cokolwiek innego wsadzonego do CD niż 44,1/16 zaowocuje komunikatem "no disc".

 

Reszta niech się dalej kłóci.

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

rykuj, 11 Lis 2008, 14:21

 

>czyli o co chodzi z tymi 20 i 24 bitami. Nie obrażaj się tylko wytłumacz technicznym ciołkom

 

To znaczy tyle co znaczek turbo na fiacie 126p.

I ja się nie obrażam...

 

Pozdrawiam

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

W "moim" MM pan na stoisku z płytami nie jest w stanie mi powiedzieć ,nawet używając komputera czy mają w sprzedaży płyty w formacie SACD.

Poradził mi żebym zapytał pani praktykantki,która rozkladała płyty czy są i gdzie ich ewntualnie szukać ,pani je poznaje po charakterystycznych pudełkach

a tu fajny cytat z tego samego tekstu

 

"Tu jednak pojawia się pierwsza wątpliwość: skoro wiadomo było, że końcowa edycja ma mieć postać SACD, dlaczego od razu nie skorzystano z rekordera Sonoma DSD? Okazuje się, że przy produkcji płyty "Shangri-La" Chuck wraz z Markiem Knopflerem wykonali ciekawy eksperyment: sygnał z taśmy-matki został zarejestrowany równolegle w domenie cyfrowej w postaci PCM 24/96, w domenie cyfrowej w DSD, w domenie analogowej na magnetofonie z prędkością 30 ips i z prędkością 15 ips. Następnie odsłuchano nagrania, puszczone jednocześnie, w trakcie odsłuchów przełączając między różnymi źródłami. Okazało się, że format PCM 24/96 był bezkonkurencyjny, następnym była... taśma analogowa 15 ips i dopiero potem DSD i na końcu analog 30 ips. Obydwaj panowie zgadzali się co do tego, że dźwięk DSD (z rekordera, jeszcze nawet bez przejścia na płytę SACD) był nieco zbyt miękki i złagodzony - dążył w kierunku analogu, ale po drodze poświęcał zbyt wiele z definicji dźwięku. Hmmm... Brzmi znajomo, toż takie samo wrażenie miałem podczas testów odtwarzaczy dCS-a w "Audio"."

 

nosz kurde - takie samo miałem wrażenie po odsłuchach Accuphase SACD i potem na CD - miękko, gładko ale wyprane z dynamiki i rytmiki

 

płaski smak powraca ;)

josef, 11 Lis 2008, 17:09

>płaski smak powraca ;)

 

tak josef, SACD jest wyprane z dynamiki i rytmiki, SACD ma mniejszą dynamikę niż CD, płaski smak powraca...do tego rykuj, xrcd to CD z zapisem 24bit... no po prostu pięknie panowie, fajnie że mogę się od Was czegoś nauczyć

 

LOL

audioholik, 11 Lis 2008, 17:33

 

>tak josef, SACD jest wyprane z dynamiki i rytmiki, SACD ma mniejszą dynamikę niż CD

 

mówię o dynamice nagrania (czyli tzw. PRAT) a nie dynamice formatu

 

zauważ jedno - tamten wpis odnosił się DCS'a, mój Accu - czyli playerów z górnej półki

w przypadku tanich modeli może być innaczej

bez względu na cenę odtwarzacza, dynamika możliwa do uzyskania w formacie DSD jest większa, a więc jeśli ktoś skorzystał z możliwości formatu i dobrze nagrał SACD nigdy dynamika SACD nie będzie mniejsza niż CD

teoria teorią a praktyka praktyką ;)

 

i do znudzenia powtórzę - nawet tych "nędznych" 96dB z CD nikt nie potrafi wykorzystać bo szum tła na nagraniu zabierze lwią część dynamiki

Niewiedziałem że płyty SACD można słuchać już za 350zł.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

josef, 11 Lis 2008, 18:16

 

>teoria teorią a praktyka praktyką ;)

>

>i do znudzenia powtórzę - nawet tych "nędznych" 96dB z CD nikt nie potrafi wykorzystać bo szum tła

>na nagraniu zabierze lwią część dynamiki

 

ciekawa teoria

ktoś się tam pytał o XRCD24 - te płyty są oczywiście zgodne z formatem CD audio czyli 16/44. A napis to tylko marketingowa nazwa procesu obróbki studyjnej dźwieku. Podobnych znaczków firmowych z dodatkiem gold, super hiper cd itp jest wiele. Faktycznie z reguły są to lepsze realizacje - za odpowiednio wieksze pieniądze. Tak czy inaczej nie ma tu w ogóle odstępstwa od for,atu CD audio.

W tym wszystkim małym wyjątkiem jest HDCD. Tam w "pustym" bicie zaszyty jest jest sygnał, który może być zdekodowany przez dekoder HDCD który otrzymując dodatkowe informacje zwieksza dynamikę nagrania. Jest to format zgodny z Cd audio i gdy w odtwarzaczu brak jest dekodera dodatkwe informacje są po prostu ignorowane a płyta jest czytana jak każda inna.

a Ty dalej swoje - nie wierzysz - zmierz sobie - szczególnie, że preferujesz muzykę klasyczną to zobaczysz o czym mówię

 

dobra - idę się zrelaksować - wpadnę tu za jakiś czas ;)

Seba78, 11 Lis 2008, 18:34

 

>Tam w "pustym" bicie zaszyty jest jest sygnał, który może

>być zdekodowany przez dekoder HDCD który otrzymując dodatkowe informacje zwieksza dynamikę nagrania.

 

a tam zwiększa dynamikę nagrania, nie widziałeś co josef głosi, nie możliwe jest uzyskanie większej dynamiki nagrania, max to 96dB i kropka

specjalnie mylisz pojęcia czy faktycznie nic nie kumasz?

 

96dB to dynamika formatu - stosunek najniższego poziomu to najwyższego czyli jak 1 do 65535

120dB to jak 1 do 2^20

144dB to jak 1 do 2^24

 

jasne, że możesz "zsyntetyzować" nagranie tak, że będą dwa sygnały zakodowane jako 0xffff i 0x7fff i proszę - masz piękną sinusoidę 22050Hz o pełnej dynamice 96dB

 

a teraz dynamika nagrania

weź mikrofon postaw w studio i zacznij nagrywać sam szum tła - nie, nie będzie zerowy - nie ma ch*ja we wsi ;)

czyli 30-40dB to tło - to co poniżej tego poziomu ginie w szumie mimo iż to tam jest i teoretycznie da się wyekstrachować

 

druga strona - odtwarzania - w pokoju masz też znaczny poziom szumu - jakbyś nawet odtwarzał tę płytę co opisałem powyżej to i tak użyteczny poziom nie będzie wynosił 96dB - żeby tak było musiałbyś słuchać na poziomach głośności oznaczonych jako "insane" ;)

HDCD rozszerza dynamikę do 20 bit - ale nie oznacza to, że możesz całę nagranie traktować jako 20-sto bitowe - dekoder HDCD wie po prostu, że pewne fragmenty ma innaczej interpretować - FRAGMENTY!

josef, 11 Lis 2008, 19:14

 

>HDCD rozszerza dynamikę do 20 bit - ale nie oznacza to, że możesz całę nagranie traktować jako

>20-sto bitowe - dekoder HDCD wie po prostu, że pewne fragmenty ma innaczej interpretować -

>FRAGMENTY!

 

oczywiście że rozdzielczość 20bitów nie jest wykorzystywana w każdej sekundzie nagrania, ważne żeby kiedy potrzeba mogła zostać wykorzystana do wierniejszego odtworzenia zapisanego nagrania

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.