Skocz do zawartości
IGNORED

Kącik samochodowy- ciekawy test


wasylak

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli te tory są na ulicach, to nie są to tory. To raz.

 

Dwa, wjazdy na wszystkie tory na świecie są płatne. To norma, bo za coś trzeba je utrzymywać. Na tory jeździ się podczas zorganizowanych eventów - z ang. track days, i również jest to standard.

 

Jeżeli twierdzisz że wjazd na Słomczyn jest darmowy, to znaczy to tylko tyle, że nigdy tam nie jeździłeś.

 

Idź lepiej jeździć po tych swoich 'torach ulicznych' ze swoimi kolegami w BMW E30 - bo o samochodach i jeździe masz takie samo pojęcie jak o hifi - czyli dokładnie żadne.

porady racz udzielac swoim fanom i dla nich pozostaw swoj protekcjonalny ton

w przeciwienstwie do ciebie nie kreuje sie na gwiazde tego forum bo mi na tym nie zalezy

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Elbe, może wymyślisz dla nas jakiś challenge wiosną/latem jak masz wejścia na torach. Zrobimy sobie Audiostereo Track Day, bo widzę że temat jest gorący :) Będzie także okazja porównac czasy :) Ja się piszę.

Ja w tym roku odwiedziłem chyba ze 40 track day'ów, tak więc generalnie to serdecznie zapraszam :)

 

Pojeżdżawki są co tydzień, czasami nawet kilka razy w tygodniu, na różnych torach i lotniskach ... bieżące i chyba najbardziej kompletne info jest zawsze na forum subaru i racingforum.

 

Najbliższe imprezy są w sobotę i niedzielę 18-19.12 (Nowe Miasto nad Pilicą) i w poniedziałek 20.12 (Tor Kielce). Z tym że oczywiście o tej porze są to imprezy zimowe, a więc dla raczej chcących polatać bokiem niż mistrzów prostej.

 

Najlepszym torem do nauki jazdy (czyli dla osób wybierających się po raz pierwszy) są moim zdaniem Kielce i np. Ułęż. O Poznaniu, bez odpowiednich opon i klocków, możesz zapomnieć.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Ja to generalnie już nie jeżdżę.. nie lubię imprez, gdzie wszyscy znają tor/trasę na pamięć co do centymetra. A tak się porobiło. Dla mnie zabawa jest jak jest zupełnie nieznany, długi odcinek i wszyscy muszą jechać na gorąco w nowym miejscu. Wtedy jest ogień, wtedy trzeba wykazać się wszystkimi umiejętnościami rajdowymi, wyczuciem, cierpliwością, wytrwałością. Kiedy suma czasów przekracza pół godziny, tam gdzie każdy ma szansę popełnić wiele błędów. Sam wiesz jakie masz szanse z miejscowymi upalaczami... Oprócz mistrzów jednej prostej porobili się mistrzowie jednego odcinka...

Też jestem za jednorazowymi przejazdami nieznanymi / słabo znanymi trasami. Tym niemniej wątek jest głównie o testach mocno sportowych maszyn (zaczęło się od 911 w jakiejś fabrycznie podrasowanej wersji, GT-R'a i M3 z Veyronem na dokładkę). O własnoręcznym kręceniu kółek na krajowych torach to chyba "Forumowe upalanie" bardziej pasuje. O tutaj:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przeciez nawet w rajdach nawet najlepsi kierowcy nie wyjezdzaja na trase bez jej dokladnej znajomosci. Cos takiego co proponujecie bardziej przypomina rosyjska ruletke niz sciganie sie samochodem. Co do jazdy po torze, to dobry kierowca potrzebuje kilku okrazen zeby zapoznac sie z torem i wybrac najlepsza linie trasy.

Przeciez nawet w rajdach nawet najlepsi kierowcy nie wyjezdzaja na trase bez jej dokladnej znajomosci. Cos takiego co proponujecie bardziej przypomina rosyjska ruletke niz sciganie sie samochodem. Co do jazdy po torze, to dobry kierowca potrzebuje kilku okrazen zeby zapoznac sie z torem i wybrac najlepsza linie trasy.

 

W tym przypadku sprawiedliwie chyba byłoby Wam przyjąć wersję: toru nie znamy, zapoznajemy się przejeżdżając tą samą liczbę razy, a potem ścigamy.

Najlepsza linia trasy do tego momenty hamowania dla danego samochodu i ewentualne miejsca gdzie mozna w miare bezpiecznie wyprzedzic badz uwazac by nie byc wyprzedzonym...kilka kolek to zdecydowanie za malo.

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Czy przy użyciu hamulca roboczego (nożnego) koła tylne również są hamowane? (jeśli tak, to w przypadku bębnów również to działa?) gdzieś na necie przeczytałem, że auta z tarczami na tyle mają dodatkowe bębny, które działają tylko przy użyciu hamulca ręcznego...

 

w aucie mam ABS i bebny z tyłu- podobno to auto ma korektor sily hamowania tylnych kol- do czego to dokładnie służy?

Czy przy użyciu hamulca roboczego (nożnego) koła tylne również są hamowane? (jeśli tak, to w przypadku bębnów również to działa?) gdzieś na necie przeczytałem, że auta z tarczami na tyle mają dodatkowe bębny, które działają tylko przy użyciu hamulca ręcznego...

 

w aucie mam ABS i bebny z tyłu- podobno to auto ma korektor sily hamowania tylnych kol- do czego to dokładnie służy?

 

Żartujesz, nie?

 

Ale jeśli nie, odpowiadam: używając hamulca zasadniczego, tylne koła są zawsze hamowane równocześnie z przednimi, niezależnie, czy z tyłu są bębny, czy tarcze.. Dodatkowe bębny z tyłu służą do uruchamiania hamulca ręcznego. Powód- większa skuteczność takiego hamulca (ręczny tarczowy bywa czasami słabowity), gdyż do przyhamowania tarczą trzeba większej siły, niż w przypadku bębna.

Korektor służy do równomiernego rozłożenia siły hamowania między przód i tył- hamując, masa auta idzie na przód i gdyby korektora nie było, tył szybko by się blokował. Najłatwiej sprawdzić to, hamując podczas jazdy w tył- jako, że korektor jest ustawiony tak, że siła rozstawiona jest z dużą przewagą przodu, właśnie przednie koła zablokują się szybciej, niż tylne i ogólnie hamowanie podczas jazdy do tyłu jest słabsze.

Ja to generalnie już nie jeżdżę.. nie lubię imprez, gdzie wszyscy znają tor/trasę na pamięć co do centymetra.

 

Tak jest tylko w Poznaniu. W Kielcach, w NMnP czy w Ułężu, trasa zawsze jest inna i na pewno nudno nie jest.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Przeciez nawet w rajdach nawet najlepsi kierowcy nie wyjezdzaja na trase bez jej dokladnej znajomosci. Cos takiego co proponujecie bardziej przypomina rosyjska ruletke niz sciganie sie samochodem. Co do jazdy po torze, to dobry kierowca potrzebuje kilku okrazen zeby zapoznac sie z torem i wybrac najlepsza linie trasy.

 

Co innego zapoznanie, a co innego ujeżdżanie tej samej trasy sto lub dwieście razy :) Ja zawsze się pieczołowicie przygotowywałem, nawet przyjeżdżałem dużo wcześniej i obchodziłem trasy z pilotem na piechotę. To nie to samo. Co innego przejeżdżać trasy na 90% a co innego na 99% :)

 

Tak jest tylko w Poznaniu. W Kielcach, w NMnP czy w Ułężu, trasa zawsze jest inna i na pewno nudno nie jest.

 

W Kielcach też tak jest. Mały tor, można się nauczyć wszystkich wariantów, a na pewno znasz wszystkie łuki z obu kierunków. W Poznaniu jest duży teren, choć wiele utartych sekwencji się powtarza. Niemniej Poznań jest git, ale tak jak już wspomniałeś. Komplet opon, hamulców, dużo paliwa, generalnie spore koszty żeby śmigać po dużej pętli :) Co tu dużo mówić. Jak chce się mieć wyniki, to potrzebne są spore pieniądze :)

W Kielcach też tak jest.

 

Oczywiście wszystkiego można się nauczyć na pamięć. Jednak złożoność Toru Kielce (bo przecież nie jest to sam owal, ale także wszystkie 'przecinki' wewnątrz owalu + odcinek leśny, do tego nawroty na beczkach itp) jest na tyle duża, że możesz ustawić naprawdę spora ilość tras.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Oj dosyć bo się wkręcam :) Weź na przykład takiego Ostrego, który właściwie mieszka obok toru. Nie sądzę żeby nie znał jakiejś konfiguracji co do centymetra :) Jak widzę taki przejazd, to już widzę że bym dostał 10 sekund po dupce na odcinku 2 minutowym :) I nie mógłbym już nic zrobić :) Na chwilę obecną :)

Ostry istotnie śpi w Miedzianej Górze. Ale weź również poprawkę na to, że:

 

a) jedzie na slickach

b) jego auto waży tylko 1300kg

c) ma z 400KM i 600Nm

 

W porównywalnym sprzęcie jest moim zdaniem do objechania. Pamiętam że na którymś Lap Race miał czas zaledwie o 7s lepszy od mojego (2:19s vs 2:26s), a ja jechałem zwykłym cywilnym WRXem - 250KM, 1500kg i na zwykłych oponach RE70 ... gdzie sam slick daje ci ok 4-5s.

 

Z takich niedzielnych upalaczy najlepiej ogarnia chyba jednak Adam Tomaszek.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Oki, nie to miałem na myśli. Nie umniejszajmy niczyich sukcesów. Każdy ma prawo być królem na własnym podwórku, takie jest życie. Dobre czasy, przygotowanie, przygotowanie sprzętu są zawsze chwalebne. Jakie 4wd jest dobrą opcją do sportu? To znaczy tanie w zakupie z małym budżetem i mało psujące się?

Najtańsze do upalania są chyba Hondy. Albo jakieś stare BMW E-30 z dużym silnikiem. Upalanie WRXem czy EVO wychodzi BARDZO drogo - średnio musisz liczyć 2000zł na jedną pojeżdżawkę (paliwo, opłaty, opony, klocki, tarcze itd) ... pojedziesz 5x i już nie masz 10kzł :-(

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

bez przesaady... paliwo to owszem, ale reszta podobnie chyba schodzi w innych autach... bardziej się boję zakupów poważniejszych części w serwisie :? jak awaryjność subaru i mitasubiszi?

Najlepsze male, lekkie auta. Opony i hamulce sie az tak nie zuzywaja, mniej pala;) A powaznie to replika lotus 7 jak najbardziej!

 

Ponizej ciekawy tescik endurance, 20 minut na torze przy temperaturze powietrza prawie 34, w kabinach aut wskazniki temperatury oleju i wody. Polecam!

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przy drugim wyscigu zalozyli tablice rejestracyjne by sprawdzic jaki ma to wplyw na przeplyw powietrza do chlodnic.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Do upalania można pomyśleć o Mazdzie MX-3 bądź, jeśli ktoś preferuje RWD, MX-5 ze swapem na 2,5 V6 bądź niewiele słabsze 2,0 V6, np z Xedosa. W stosunkowo lekkiej budzie te silniki nawet w serii "dają radę", są natomiast różne wariacje na ich temat pozwalające znacząco przekroczyć moc 300 KM a wtedy to już jedzie... ;)

Bullshit! Adin: Do takich warunków stosuje się specjalne oleje o dużej lepkości. Dewa: dobry kierowca potrafi monitorować stan swojego auta i delikatnie się nim posługiwać. Jeżeli coś jest nie tak, to problem się rozwiązuje tak, żeby było dobrze. Tri: są kierowcy, którzy potrafią wykończy auto w jeden dzień i nic nie osiągnąć. Są też kierowcy, którzy tym samym autem potrafią zrobić 30 wyścigów bez znaczącego zużycia i zrobić znaczące wyniki. Cztery: Japończycy jeżdżą jak chorzy ludzie, nie mają tego czegoś, praktycznie nigdy nie mają "tego czegoś" - talentu do prowadzenia. Do tego amerykański, debilny pomysł, pełen infantylizm... niech lepiej robią testy kosiarek do trawy.

Piotr, po pierwsze to auta po czesci sportowe lecz cywilne, wiec nikt tutaj sie nie bedzie bawil w profesjonalne ich przygotowywanie, bo wiekszosc niedzielnych kierowcow tego nie zrobi.

Tak Ci kierowcy sa kiepscy, to napisz prosze czy uwazasz, ze jestes od Nich LEPSZY?

Moim zdaniem pokazali bardzo duzo ciekawych rzeczy ktore moga sie przydac niedzilenemu kierowcy ktory chcialby pojezdzic po torze, moze chcialby kupic auto, to taki test, pokazali jak sie opony zuzywaja w takich warunkach, ile auta spalaja, jaka byla temperatura opon, tarcz, poprostu fajny tescik, moze nie dla pro jak Ty ale dla mnie np ciekawy.

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

... jeśli ktoś preferuje RWD, MX-5 ze swapem na 2,5 V6 bądź niewiele słabsze 2,0 V6, np z Xedosa. ...

Ciekawe dlaczego Mazda nigdy firmowo czegoś takiego nie zrobiła? W końcu przy odkrytym nadwoziu silnik słychać bardziej, a 4 gary to trochę jednak obciach. Brak logiki - w MX-3 był V6 1.8

 

PS. A co znawcy sądzą o Clio V6?

Zobaczcie na to: (wiem, że honda crx 2gen to dla Was raczej wiocha dla gówniarzy, ale nie zmienia to faktu, że ma facet talent)

(5 części, kolejna w Wigilię)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

w 5 części tył nabiera już ostatecznego kształtu- a tak wygląda oryginał

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jezdzilem kiedys WRX'em na wyscigi asfaltowe, po kilku razach kupilem Miate (MX-5). WRX zostal na zime i wyscigi na lodzie. Juz samo podstawowe przygotowanie Miaty jest sporo tansze niz WRX'a. Amortyzatory 2x tansze, opony 2x tansze, hamulce 4x tansze itd. Do tego zuzycie tych elemetow jest 2-3 razy wolniejsze. Miata bardzo dobrze spisuje sie z silnikiem 1.6 (115hp) czy tez 1.8. Silniki V6 dodaly by wagi i zepsuly balans.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.