Skocz do zawartości
IGNORED

Common Rail


misiomor

Rekomendowane odpowiedzi

misiomor

nie -niezbyt lubie tematy oszczedzania paliwa za wszelka cene ale zapytam kolege

to jego dawny zawod ale nadal duzo czyta o nowych :) i amatorsko reanimuje stare gruchoty

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1354928
Udostępnij na innych stronach

W bieżącym poradniku "Auto-Świata" artykuł o blaskach i cieniach CR, oraz ceny wtryskiwaczy i pomp ciśnienia w wybranych modelach.

 

Chyba się raz na zawsze wyleczyłem z myśli o common-railu.

Zajeżdżę mojego klekota, po czym kupię sobie jakąś benzynę. Może być z turbo.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1358487
Udostępnij na innych stronach

Zpewne niedługo będzie nam czekać na spadek zainteresowania silnikami z zasilaniem CR wśród pojazdów używanych.

Od dawna twierdziłem, że oszczędność może i jest pod dystrybutorem. Ale wizyta w serwisie weryfikuje nasze spostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1358703
Udostępnij na innych stronach

Dalszy ciąg zabijania prawdziwych samochodów przez walkę o gramy emisji CO2.

 

BMW planuje wypuścić silniki benzynowe 3-cylindrowe, turbodoładowane o pojemności 1.3dm3 i mocy do 240HP. Mają być instalowane nawet w serii 5. A po dodaniu jednego cylindra i osiągnięciu "luksusowej" liczby 4 może nawet ktoś wpadnie na pomysł wsadzenia tego wynalazku do limuzyn? Nie sądziłem że dożyjemy takich podłych czasów.

 

Ciekaw jestem o ile zwiększyłoby się zużycie paliwa (na kWh na hamowni) gdyby przy tej samej technologii zrobić jednak deko mniejsze garnki w ilości co najmniej 5. Bo takie 3- a nawet 4-cylindrowe wynalzaki z gatunku "pierdzit - stuczit" na pewno będą prowokowały do ciśnięcia gazu w podłogę żeby dojechać jak najszybciej i uciec od ich wstrętnego dźwięku oraz wibracji, ze szkodą dla emisji CO2.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1361254
Udostępnij na innych stronach

misiomor

Jaki masz cel w wypisywaniu /seryjnie/ kompletnych durnot dotyczących CRa !

Siedzę w tej branży ponad 25 lat, ale takiego przygłupa nie było jeszcze mi dane spotkać !

Serwisuję firmy/z.flotowe/ bazujące na autach diesel CR i żadna z nich nie ma takich problemów,a można nawet stwierdzić,że osiągają wprost kosmiczne przebiegi / Fiat,Citroen,Ford / bez większych ingerencji serwisowych.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1361357
Udostępnij na innych stronach

Frank> w końcu rozsądny głos. Z całym szacunkiem dla misiomora wydaje mi się jednak że są to dywagacje teoretyczne. Używamy w firmie różnych samochodów z TDI (pompa rotacyjna, pompowtryski i słynny CR)i żaden, podkreślam żaden nigdy nie miał kłopotów z układem wtrysku paliwa niezależnie od technologi. Aha, trochę tych kilometrów tłuczemy;-)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1361363
Udostępnij na innych stronach

>> Frank, 15 Maj 2009, 16:05

 

Nie jestem osamotniony w swoich poglądach. Poza tym - zapodając temat kontrowersyjny można sporo dowiedzieć się na temat kultury dyskusji niektórych użytkowników.

 

>> Walery, 15 Maj 2009, 16:17

 

To nie są dywagacje teoretyczne, rozmawiałem na ten temat z paroma mechanikami, testy długodystansowe rozmaitych pism motoryzacyjnych też pokazują problemy z tym układem. Wśród znajomych było parę przypadków awarii systemów CR.

 

Może jak mamy szczęście, CR wytrzyma nawet spory przebieg (i w wątku pojawiło się parę wpisów świadczących o takiej możliwości). Jednak wszyscy wiemy że jakość paliwa na naszych stacjach ma tendencję do fluktuacji - chrzczone paliwo, awarie (CR jest tutaj b. wrażliwy) - zwiększone nasilenie kontroli - poprawa - osłabienie czujności odnośnych władz - kółko się zamyka.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1361371
Udostępnij na innych stronach

Żywotność w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Przy "butowaniu" wtryskiwacze pracują przy ekstremalnych warunkach. Co tu dużo gadać...

 

>>misiomor

 

jakoś nie wierzę żeby BMW wprowadziło 3 cylindrowe silniki, NIGDY. To jest chyba tylko taka propaganda i "pitu, pitu". Ich wszystkie silniki charakteryzują się wysoką kulturą pracy, 3 cylindry oznacza nierównomierną, telepiącą pracę. Z 1.3dm3 240HP to można osiągnąć chyba tylko w 1 sposób - połączyć ze sobą kompresor i turbosprężarkę, ale to idiotyczne posunięcie przy 3 cylindrach.

Pożyjemy, zobaczymy...ja w to nie wierzę...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1361449
Udostępnij na innych stronach

>> saczek_XTRM, 15 Maj 2009, 18:59

 

Może BMW sonduje rynek:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Niewykluczone że postępowe kobiety chcące się jednak lansować w BMW kupią takiego potworka. Tyle że żeby samochód z takim silnikiem miał sens, należałoby skrócić maskę - a to wyklucza zastosowanie ich firmowej rzędowej 6-tki. Może wsadzą to badziewie do Mini?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1361474
Udostępnij na innych stronach

"new range of 3-cylinder petrol engines for the next generation 1- and 3-Series models as well as the upcoming Z2 baby roadster."

 

Niesamowite. Następca serii 1 powinien pojawić się w najbliższych latach, bo obecna wersja ujrzała rynek w 2004r. Ciekawi mnie tylko, jak będzie wyglądała żywotność tych silników. Kiedyś uznawano, że >100KM z litra to już silnik wysilony (przecież M3 miało trochę ponad 100km/litr) a tutaj wychodzi 178,5....może BMW znalazło kolejny sposób na dawkowanie paliwa...?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1361489
Udostępnij na innych stronach

O!

Fajny wątek...

To i ja dołożę swoje 3 grosze :)

Od roku jeżdżę BMW E39 530D TOURING z połowy 2001 - czyli po liftingu.

Silnik właśnie CR po liftingu - 194km i 410NM od 1750 d0 3000 obrotów/min.

Samochód ma teraz 230tys/km. Ja nim zrobiłem 18tyś. I jak dotąd , jak dla mnie jest to rewelacyjny silniczek. Rozpędza auto ważące 1815kg od 0-100km/h w 8sekund.

Wyprzedzanie na 4ce 80-120km/h dopiero V8 4,4litra ma lepsze :)

Spalanie - w zimie z załączającym się WEBASTO w cyklu mieszanym mieściłem się w 8litrach.

To było 1/4 dookoła komina , 1/4 gaz do dechy , 2/4 spokojna jazda 90-110km/h.

W poprzednią sobotę zrobiłem sobie wycieczkę do AKKUSA - ponad 1000km. I gnałem ile fabryka dała.

Na A1 jechałem 190-200km/h. Średnia spalania wyszła 7,4l/100km.

Kiedyś próbowałem jechać na 5tce 70km/h i spalanie wychodziło 4litry!!

Tak wiec rewelacja.

Tankuje wyłącznie Shella V-powera.

Tak więc osiągi , dynamika , spalanie - REWELACJA.

Ale...

Koszty utrzymania.

Olej CASTROL EDGE 0W40 + filtr powietrza KNECHT + filtr oleju KNECHT - ponad 500zł!!

Filtr paliwa MANN - 150zł.

Nie wspominając o znikających w oczach tarczach itd.. Ale to akurat nie wina silnika tylko masy auta.

Silnik jest max naszpikowany!!

Ma się co psuć.

Turbina , 6 wtrysków , chłodnice i ogrzewacze ON . Pompa w zbiorniku , pod siedzeniem ( ta często pada )i CR , WEBASTO , zawór EGR ( AGR ) i wiele innych których nie ma w benzynach.

Na szczęście nie ma jeszcze filtra cząsteczek stałych - tutaj koszta tez szokują.

Tak więc - CR świetne silniki. Ale trzeba dobrze trafić i umieć to eksploatować.

A i tak nie wiadomo kiedy coś padnie.

 

Trochę z innej firmy...

Od lat pracuję w VW. Kiedyś , do teraz klepiemy 1,9 i 2,0 TDI.

Klekoty i wyciągacze oleju , ale dobrze eksploatowane robię duże przebiegi.

Od jakiegoś czasu składamy 1,6 i 2,0 l CR.

FULLL plastik-fantastik !!

Wszystko co możliwe - plastikowe.

Pompy oleju - na pasek!!

Do tego głowice 16tki - wałki to rurki z nakładanymi krzywkami.

Tanio :) i z tego co wiem lubią się krzywki obracać.

Do tego łożyskowanie wałka bez panewek i na cieniuteńkich ściankach głowicy...

Ale nie ma się co dziwić - tu i gdzie indziej trwa akcja - TNIEMY KOSZTA.

 

A ja myślę że przyszłość to jednak turbo-benzyny. Osiągi świetne , mniej skomplikowane itd...

Przykład - właśnie VW ze swoimi turbo- 1,4

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1361971
Udostępnij na innych stronach

>>muda44, 16 Maj 2009, 16:38

 

Na pewno część z posunięć to próba oszczędności, ale nie wszystko lżejsze i zrobione inaczej niż dotąd musi oznaczać cięcie kosztów. Wałki o przekroju rury mogą być wcale nie gorsze niż "pełne" - zwróć uwagę, że półosie też są "puste", pełne szybciej się urywały. Odejście od panewek też nie musi być złe - o ile materiał jest uszlachetniony poprzez jakąś obróbkę PVD czy plazmową.

Sam wygląd nie musi świadczyć o gorszej jakości. Gorzej z tym cholernym plastikiem, który niby ewoluuje, ale jeszcze zanim będzie miał dobre parametry, to kilka lat minie.

Ciekawi mnie kiedy powstanie Diesel kręcący się powyżej 7k rpm... bo to w tę stronę wszystko zmierza.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1362029
Udostępnij na innych stronach

>> saczek_XTRM, 16 Maj 2009, 18:45

 

Diesel i 7krpm? Jak na razie diesle CR osiągają max. moc przy niższych obrotach niż stare klekoty. 3500 nie jest wartością niezwykłą w dzisiejszych osobówkach.

 

Diesle nie mają problemów ze spalaniem stukowym, dlatego wzmacnianie całej konstrukcji i b. wysokie ciśnienia w komorze spalania są nawet lepszą metodą zwiększania mocy. Zjawiska podobne do spalania stukowego w dieslu są wręcz korzystne, liczba cetanowa jest tym wyższa im więcej prostych łańcuchów - zupełnie odwrotnie niż liczba oktanowa.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1362051
Udostępnij na innych stronach

>Na pewno część z posunięć to próba oszczędności, ale nie wszystko lżejsze i zrobione inaczej niż

>dotąd musi oznaczać cięcie kosztów.

 

W " starych " PD taki np zaworek do kręcenia zmienną geometria turbiny był masywny-przykręcany. W CR jest na zatrzask który nawet przy montażu pęka. Pokrywa klawiatury - plastik , tak jak filtra oleju itd. Były nawet próby z plastikową miską olejową :).

Co do wałka - tańszy w wykonaniu bo :

- mniej materiału

- jedna rurka i wystarczy zmiana programu w maszynie żeby inaczej ustawić kąty

- ZNACZNIE mniej maszyn do obróbki.Czyli znaczna redukcja kosztów

A z hamowni i opinii wiem że krzywki lubią się przestawić

 

Podsumowując - gdyby przy dzisiejszych olejach i technice robić silniki jak dziesiat lat temu to normą dla nich by był 1000 000 km ;)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1362068
Udostępnij na innych stronach

A tu pare informacji na temat 3 zylindrowych silnikow BMW

 

Zrodlo Auto-Motor Sport:

 

Und unter dieser Hülle wird er weiter auf Energie-Effizienz getrimmt. Der sparsamste 1er bringt es als BMW 116d jetzt schon auf einen CO2-Ausstoß von 118 g/km, mit der nächsten Generation sollen es in speziellen Sparmodellen weniger als 100 g/km sein. Dafür ist der Einsatz einer neuen Motorengeneration notwendig, und so wird es den 1er künftig auch mit hoch aufgeladenen Dreizylindermotoren geben, welche die bekannten Zweiliter-Saugmotoren ersetzen sollen. Entwickelt werden die Motoren übrigens bei BMW selbst und nicht, wie vielfach erwartet von PSA zugekauft.

 

Die Dreizylinder starten bei 110 PS, die Vierzylinder-Turbomotoren soll es mit 204 und 240 PS (300 bzw. 350 Newtonmeter) geben. Bei allen - also auch den Sechszylindern – ist dann die verbrauchssenkende Start-Stopp-Automatik mit an Bord des BMW.

 

sumujac po polsku:

 

ze wzgledu na ochrone srodowiska i cel przektroczenia granicy CO2 ponizej 100g/km beda 3 zylindrowe silniki mocno doladowane.Zazczynac sie maja od 110KM

czerozylindrowe przejmuja paleczke dopiero od 204 KM

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1362163
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsze PD mają wszystkie cechy CR poza tym że pompa wysokiego ciśnienia jest tuż przy zaworku wtryskiwacza, a nie jedna dla wszystkich.

 

Kiepskim paliwem można tak samo załatwić najnowsze PD jak i CR.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1362196
Udostępnij na innych stronach

taa...PD...

 

moj silnik nie ma przeleciane 100.000 km i w piatek diagnosa:

 

glowica ma maly rys i turbo do kitu..a mowiac dokladniej nie turbo ale Krümmer -a turbo siedzi na Krümmer.. (krümmer to te kolanko do ktorego wychodzabezposrednio po spaleniu spaliny..

 

 

Kosztorys lezy na stole 3,340 euro ..

 

Taa..kupujcie 2.0 TDI PD..(tylko nie roczniki 2003-2004)

A glowica poszla bo robiona byly na Wegrzech(tak szly te motory ze zdecydowali sie pomocniczo na Wegrzech wytiapic glowice)..

VW wie o tym doskonale i wymienial na gwarancji za darmo ale po 5 latach ma to gleboko w d.

 

Calkiem inaczej Audi...te same jednostki napedowe BkD wymienia Audi na korzystych dla klienta opcjach niezaleznie od przebiegu..

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1362341
Udostępnij na innych stronach

>> szumidokolalas, 17 Maj 2009, 10:12

 

No cóż - wyrazy współczucia, skoro sprawdził się najgorszy wariant.

 

Tym niemniej to jest rzecz która równie dobrze mogła zdarzyć się i w CR - gdyby księgowi dorwali się do planowania produkcji, kontroli jakości itd.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1362386
Udostępnij na innych stronach

znajomy sprzedaje wolkswageny i z tego co mi mowil te co przechodza przez kulczyk tradex sa hmmm specyficznej jakosci , a wogole do polski idzie trzeci sort wiec jesli szumi ma problem z wyprodukowanym w niemczech to co pisac o sprzedawanych w polsce...

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1362389
Udostępnij na innych stronach

..nie sadze zeby Polska dostawala "odrzut z exportu"..moze sa inne opcje wyposazenia..ale nie sadze ze specjalnie cos montuja i jako kit zprzedaja do PL.

 

a co do Worst Case misiomor...to nie wiem czy to tak nazwac mozna bo....

 

oddajac samochow powiedzialem, ze schodzi mi powoli woda i czasami mi cos piszczy prz przyspieszaniu/dodawaniu gazu ale tylko w czasie jazdy.

W piatek do pracy telefo glowica i turbo do kitu VW(Wolfsburg) odmawia udzialu finnasowego w naprawie.

w Piatek o 16 odbior samochodu. Rachunek za diagnose 50 euro. Ja se mysle kur...a to co oni robil ???

50 euro to rachunek za 20 minut pracy. Czyli wjazd na podnosnik, demontacja dolnego wyciszenia, potem male zerknicie na silnik i zamontowanie okrycia dolnego spuszczenie samoch0idu ..

i amen!!!!

 

To debil ten majster!!..takie cos moze se robic jak samochod jest na gwarancji..to ok. Niech VW placi..100%.

 

Delikatnie sie zpytalem...no to jak pan to stwierdzil ze glowica do dupy??

 

no wie pan..to jest ten silnik z tymi glowicami od konca 2003 do lipca 2004, tej jeden agregat ktory tez moze byc nieczczelny wymieniony byl 2006. A ja na to...a uszczelka , a szlauchy polaczeniowe..a dzira po gryzoniu..??no...(i nie wiedzl co ma dalej gadac)

 

dobra..mowie a co z tym turbo??...no tam na silniku pomiedzy 3 i 4 zylindrem jest czarne od spalin..

 

Moj plan:

 

jest mala szansa ze VW zaplaci 50%. wtedy gra za 1600 euro mam nowa glowice + turba..auto sprzedam..i pasuje.

jak nie to bedzie ale nie przez dego VW-debile czy woda przez nos czy przez uszy..

 

a naprawa sie nie przejmuje zbytnio..jest tu duzy rynek z czesciami uzywanymi - chocisz fakt, ze nowa glowica jak czesc kosztuje 800euro turbo kosztuje 1200 euro..u VW i tak nie bede naprawial skoro wszystkie servisove przeglady byly robione punktualnie i nie zostaly uwzglednione.

 

Pozatym mam swoje kotakty

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1362437
Udostępnij na innych stronach

szumidokolalas

trudno to nazywac jakims odrzutem, to tylko trzeci sort czesci i montazu by kulczyk tradex, po roku zaczynaja rdzewiec jak ktos ma niefart...tanie mieso psi jedza...

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1362440
Udostępnij na innych stronach

co do mojego super textu to jadlem objad,pisalem jadlem lody..i maslo maslane wyszlo:

 

krotko:

do d mi to sprawdzili w VW..

 

ale moze i niezle na tym wyjde..zobaczymy...

 

 

co do odrzutu..nie nie sadza..zeby specjanie kierowali jakies nieudaczne exeplarze do PL.

to wymagaloby dosc duzo logistycznej pracy.

 

Co ja obserwuje...

 

w D smigaja DTI super..te z 105 KM sa calkiem bezproblemowe, DSG super sprawa, czasami troche jest efekt bonanza..pozatym TDI smigaja 300Tkm.

 

W PL widze ze sa duze problemy z wtryskiem ..itd..to chyba zasluga machlojek z paliwem?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1362449
Udostępnij na innych stronach

szumi, ja nie wiem tak naprawde kiedy moja bemwu przekroczyla 300tysi choc mam 260 na liczniku ale do silnika i osprzetu to sie nikt nie dotykal , niedawno wymianialem amory oryginalne z 2000 roku, wiec 9 lat niecale przedygaly, o czym gadka? po co ci szajswagen jak za podobne pieniadze masz klasyczne e -39, e -38, e-60, w 210, chytry dwa razy traci, jak bedziecie z rodzinka w polsce kupcie sobie na zapas lody kokosowe w rożku princessa , super sprawa...

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1362479
Udostępnij na innych stronach

w tym silnkiu znajomy mi mowil jest jakis problem masowy z wtryskiem na drugim cylindrze i ogolnie to jest padaka, ale malo pali, w sam raz dla oszczednego niemca....

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1362480
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

Jak VW to SDI albo 1,9TDI.Nigdy 2,5TDI!!!-chodzi o Vkę. Nie pamiętam od kiedy u mnie były robione 2,0TDI , ale wiem że bywają z nimi problemy. A te nowsze z filtrem cząsteczek stałych to już całkiem kicha. Unikajcie też TDI z modułem AGW - to taki moduł w misce z wałkami równoważącymi drgania.

Im więcej nakombinowane tym gorzej.

Co do DSG - musieli coś wymyślić. Jeździłem 2,0TDI i czuć wyraźnie moment ( punkt ) w którym przyspiesza. Nie ma czegoś takiego jak w moim - pełen moment od 1750 do 3000/min. I DSG przełączą biegi utrzymując auto właśnie w tym określonym momencie.

Co do odpadów - jaki jest VW taki jest , ale np. silniki ze zwrotów są rozbierane na części i szrotowane. Do tej pory. Nie wiem jak długo. Rok temu byłem w Kassel. Tam jest oddział VW gdzie przywożą do naprawy silniki gwarancyjne.Opcja jest taka - maja określony czas na naprawę. Jeżeli nie zdążą wstawiają nowy silnik.

I z opinii wynika że TDI z Polkowickiej fabryki maja najmniej zwrotów i usterek.

Widziałem wszystkie diesle VW. Nie wiem czy wiecie , ale VW ma tylko jeden model diesla wykupiony z Meksyku. Diesel według starych technologii. 2 litry , a miska jak z 2-3 z 1,9TDI. Nie wspominając o bloku. Jaki był mój ubaw jak zobaczyłem malutki blok - myślałem że to jakiś 1,4TDI a tu niespodzianka - 2,7TDI V6 160ileś tam KW :) I ile to wytrzyma ?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/48301-common-rail/page/7/#findComment-1362495
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.