Skocz do zawartości
IGNORED

Proszę o pomoc w doborze igły

rzempek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam znawców. Mam dylemat. Nie znam się na wkładkach, igłach. Niestety. Mam od niedawna gramofon HITACHI HT-354. Wygląda na lata 80-te. Wszystko fajnie ale irytować mnie zaczęło że płyty kupione dopiero co, nówki - trzeszczą, niektóre jak stare. Pomyślałem, może igłą zdarta? Gramofon posiada wkładkę Shure M75B i podejrzewam że sama igła jest od tego modelu Jako że się nie znam to i porównywać ciężko, zwłaszcza że jedynym obiektem porównawczym jakim dysponowałem była MF 104 Unitry ze starego gramofonu. Zdumiałem się bardzo jak zobaczyłem że Unitra ma wyraźną igiełkę a u Shure'a mam wrażenie jakby w ogóle zamiast igły było jakieś "łagodne wzgórze", jakaś taka zaokrąglona, płaska, że zastanawiam się czy w ogóle to jest jeszcze igła? Ale że się nie znam to dopuszczam możliwość taką iż taki właśnie kształt ten model ma mieć (?)

I dlatego właśnie zwracam się z prośbą o pomoc. Szkoda mi skatować płyty. Tak więc:

1. Czy ta wkładka M75B jest coś warta? Jeśli nie to jakie inne dobre ale w rozsądnej kwocie pasują, czyli mają mocowanie i wymiary zbliżone?

2. Jeśli wkładka może zostać to jaką igłę kupić i przede wszystkim GDZIE?

Dziękuję z góry za porady. Pozdrawiam miłośników czarnego krążka :)

Myślę, że na początek ta wkładka jest dobra. Moim zdaniem posiada lepsze brzmienie niż Ortofon 510MkII, który miał wiele pochlebnych recenzji. Niestety posiada też wady, największa to sferyczny szlif, który nie daje pełnej swobody dźwięku (oczywiście w granicach możliwości wkładki). Igły można kupić w north.pl

pzdr

Proponowałbym zaiwestowanie w eliptyczną igle N55E. Są do upolowania na E bayu .Inna droga zakup w e sklepach.N p. LP Gear, NeedleDoctor. itp branżowych. Warto zaiwestować w oryginał .

Dzieki za odpowiedzi. Conri a czy ta igła o której piszesz jest że tak powiem kompatybilna z moją wkładką M75B ? wsunie się jak w masło? Czy muszę kupić nową, tożsamą z nową igłą?