Skocz do zawartości
IGNORED

SOHA CLONE MK III - projekt PCB


Rekomendowane odpowiedzi

Uwaga na tantale!

 

Chciałbym uczulić kolegów na dwa drobiazgi związane z montażem kondensatorków C20P i C21P.

O ile C20P montujemy standardowo (nad symbolem -||- na opisie płytki, minus na masie), to C21P:

1. Ma plus na masie (co wynika zresztą ze schematu)

2. Montujemy go *obok* symbolu -||- na opisie płytki (mowa o tantalach z małym rozstawem nóżek)

 

gqsoft

>, trafo w metalowej ladnej puszce rowniez chce umiescic na wierzchu . Radiatory i kondensatory umieszczam od spodu pcb . Jaka wiec proponujesz mi obudowe ? Taka wlasnie zamowie.

 

Mam takie same plany, więc jak 0-10 wystarczy?

31 osób potwierdziło mi odbiór przesyłki, mam nadzieję, że prace w toku. Ja swój egzemplarz składam z zawziętością i jak dobrze pójdzie to jutro trafi do szuflady - będzie czekał na trafo.

 

Proszę pozostałych, którzy odebrali przesyłkę o potwierdzenie mi tego na PW.

Pewnie chodzi Ci o te zwory spinające 9 nogę lamp do masy?, jeśli tak, to jest to nasze działanie zamierzone, miało ich nie być i nie ma. To była zbędna rzecz wprowadzająca niepotrzebną komplikację podczas testowania układu na różnych lampach.

Oczywiście.

Żadna z dedykowanych do tego wzmaka lamp nie wymaga zwierania jej 9 pinu do masy, jest to jedynie dopuszczalne dla lamp z rodziny ECC88.

WAŻNA UWAGA!!!

PROSZĘ PRZECZYTAĆ I POWZIĄĆ ODPOWIEDNIE KROKI.

 

Niestety na dwóch z trzech swoich płytek odkryłem zwarcie.

Proponuję by każdy wziął miernik i jeśli posiada to jakąś lupę i skupił swoją uwagę na ujemnym polu lutowniczym kondensatora C6P.

Patrzymy od góry płytki, czyli od strony wylewki masy i sprawdzamy czy nie mamy niedotrawionego mostka idącego od ujemnego pada C6P w kierunku wylewki masy. U mnie obydwa przypadki wyglądały tak, że od minusowego pada w kierunku plusowego pada był jakby niedotrawiony ząbek miedziany, wystarczyło go nożykiem do tapet lekko skrobnąć i już było po problemie.

Rzecz jest o tyle ważna, że jeśli ktoś ma tam zwarcie i nie usunie go to na dzień dobry spali rezystor R3P (4,7R) a może i diody w mostku.

Oczywiście poprawność dotrawienia ścieżki najpierw sprawdzamy omomierzem, jedna sonda na masę a druga na ścieżkę, ale nawet jeśli nie ma zwarcia zróbmy oględziny i jeśli jest nawet szczątkowy mostek usuńmy go.

 

Tak nawiasem mówiąc zawiodłem się na firmie, która te płytki robiła, fakt, lutują się wspaniale i nic nie odłazi a ścieżki trzymają jak by były przynitowane, ale to o czym napisałem wyżej i obtarcia na płytce Neodoma (pisał o tym wcześniej) to totalna wpadka.

gqsoft, 28 Sie 2009, 07:13

 

>Przy obudowie 0+10 trzeba będzie zmieścić śrubę od transformatora nad płytką drukowaną w dosyć

>ciasnej przestrzeni na własne oczy..

 

..przy średnicy ok 12 cm śruba wypadnie w miejscu gdzie nie ma nic.

publikuje poprawione listy, proszę pozostałych kolegów o uzupełnianie brakujących danych

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-8644-100007295 1251441663_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mialem opisany problem ale na c14p . Na c6p bylo ok . Obejzalem i przemierzylem cala plytke pod katem zwarc i reszta byla ok . Polecam posprawdzac cala plytke jednak skoro ten sam problem pojawil sie w dwu roznych miejscach .

 

Robertinus , jaki projekt kolejny ? Moze jakis dobry DAC ? hmm ?

Bardzo proszę o sprawdzenie płytek - jeśli problem powtórzy się jeszcze przynajmniej 8x - proszę nie naprawiać tylko odesłać na mój koszt, do mnie - zareklamuję całą partię.

Płytki miały byc testowane elektrycznie, a jak się okazuje chyba jednak nie były:(

Dzisiaj skontaktowałem sie z producentem, ma podjąć decyzję co zrobi w przypadku większej liczby reklamacji.

Znalazlem jeszcze jedno zwarcie . Na padach gniazda sluchawkowego ( pad zaraz obok RLED1 ) . Plytki nie odesle bo juz cala zmontowalem . Poprostu trzeba BARDZO dokladnie posprawdzac .

pozwole sobie zamiescic instrukcje dotyczaca montazu potencjometru a raczej opis ktore pady zalac cyna ( fotki od Robertinusa )

Na pierwszej jest opis gdy montujemy potencjometr od gory plytki natomiast na drugiej fotce jesli zamierzamy zamontowac go od spodu pcb .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-12478-100007292 1251444048_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pozwole sobie zamiescic instrukcje dotyczaca montazu potencjometru a raczej opis ktore pady zalac cyna ( fotki od Robertinusa )

Na pierwszej jest opis gdy montujemy potencjometr od gory plytki natomiast na drugiej fotce jesli zamierzamy zamontowac go od spodu pcb .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-12478-100007290 1251444711_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga,

w jednej z moich płytek znalazłem niedotrawione miejsce i przywarcie do masy przy przekaźniku po lewej stronie gniazda słuchawkowego.

To jest akurat ważne miejsce gdyż tędy wysokie napięcie może przedostać się na masę.

Warto jednak sprawdzić wszystkie podejrzane miejsca, swoje płytki oglądam pod światło przez lupę, a następnie (w przypadku wątpliwości) mierzę miernikiem. W ten sposób znalazłem dwa zwarcia.

W niektórych miejscach hall nieco się "wylewa" z dużych padów, ale w czasie lutowania ten problem sam się naprawi, gdyż napięcie powierzchniowe ciekłej cyny trzyma kroplę tylko w miejscu pada.

Dodam, że zwarcia są tak małe, że gołym okiem trudno je zauwaważyć, proszę zatem starannie sprawdzić całą powierzchnię, gdyż pozostawione zwarcia mogą zniweczyć całą naszą pracę, że o kosztach nie wspomnę.

Luiis, 28 Sie 2009, 13:32

Dodam, że zwarcia są tak małe, że gołym okiem trudno je zauważyć,

----------------------------------------

Dokładnie, na prawdę te cieniutkie mostki są prawie niewidoczne gołym okiem.

Widzę, że zjawisko jest powszechne, na prawdę mam do siebie żal, że wcześniej tego nie zauważyłem, można by albo zareklamować cała partię albo najzwyczajniej sam bym pomierzył każdą jedną płytkę i pousuwał te zwarcia. Najbardziej boję się, że ktoś sobie z tym nie poradzi i uwali np. któregoś LT-ka, te są cholernie trudne do dostania i jeśli już to nietanie.

Chyba napiszę do wszystkich odbiorców wiadomość na PW, muszę być pewny, że nie przeoczą tego problemu i sprawdzą swoje płytki. Chyba, że zbierze się te osiem sztuk do zareklamowania całej partii (to o czym pisał Luiis, zresztą On dwie zwarte płytki ma u siebie), ale szczerze wątpię by ktoś chciał reklamować bo zwarcia sa wyjątkowo łatwe do naprawienia i praktycznie nie zostają po tym zabiegu widoczne ślady.

Dobrze, że piszecie gdzie znaleźliście zwarcia, to pozwoli innym zwrócić szczególną uwagę na te miejsca - zachęcam używać lupy i przyglądać się również białej warstwie opisowej, która często zachodzi na pady lutownicze, sprawdzajcie czy tam, pod tą warstwą opisową nie ma przypadkiem zbędnego skrawka miedzi - cieniutkiej niteczki dosłownie.

Jeśli ktoś zechce odesłać płytkę do Luiisa by ją zareklamować u producenta proszę o deklarację w tym wątku, normalna lista punktowa.

Zachęcam do używania miernika w celu sprawdzania zwarć.

Tylko pady z termalami mają prawo "być na masie".

Każdy inny przypadek to zwarcie.

Dokładne sprawdzenie jednej płytki zajmuje ok 5-10 minut i po sprawie.

Jestem przekonany że każdy sobie z tym poradzi.

pozdrawiam

L

Zrobilem z nudow cos takiego

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Potrzebuje tylko ladnej foty calego wzmaka ....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeszcze jedna sprawa, a mianowicie zamiana R4L i R2L miejscami.Ten błąd był sygnalizowany wcześniej i jest poprawka na schemacie, ale BOM został z błędem.

 

jest:

 

48.R2L, R2R, R3L, R3R --------------------------------- Dale 220R – 4 szt.

49.R4L, R4R, R16L, R16R ------------------------------ Dale 18K – 4 szt.

 

a powinno być:

 

48.R4L, R2R, R3L, R3R --------------------------------- Dale 220R – 4 szt.

49.R2L, R4R, R16L, R16R ------------------------------ Dale 18K – 4 szt.

neodom, 28 Sie 2009, 16:18

 

>C5L , C5R i C6P to beda mialy niezle piekielko wsrod tych radiatorkow ...

----------------------------------------------------

Nie jest źle, radiatory grzeją się na prawdę znacznie mniej niż w poprzedniej wersji. teraz najcieplejszy element to rezystor R3P.

W związku z problemami z wykonaniem otworów na lampy w górnej pokrywie, jakie pojawiły się już przy składaniu SOHAII, pomyślałem sobie, że można by na otwory wywiercone zwykłą ręczną wiertarką i powiększone pilnikiem zastosować maskownice w rodzaju pierścieni takiego typu:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

tak, aby zakryć nieuniknione niedokładności obróbki. Niestety nie mam u siebie w okolicy żadnej firmy, która by coś takiego wykonała. Może ktoś z kolegów ma zaprzyjaźnioną firmę, która by coś takiego zrobiła? Może zamówienie grupowe?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

u mnie zwarcia są na:

 

C21P

R3R

R2R

Q1P

 

To tylko pokazuje, że każdy sam musi sprawdzić swoją płytkę, bo każda ma gdzie indziej zwarcia. Swoją drogą nie wiem jak to mogło się stać, musieli chyba robić te płytki na kilka razy.

dla C21P występuje błąd oznaczenia, nie zwarcie!! znak kondensatora ---| |-- powinien być przesunięty w prawo. (widoki PCB na stronie neodoma nie mają dodatkowych przelotek - zaznaczyłem czerwoną kropką, czy są jeszcze jakieś różnice?)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

saczek_XTRM, 29 Sie 2009, 08:26

 

>dla C21P występuje błąd oznaczenia, nie zwarcie!! znak kondensatora ---| |-- powinien być

>przesunięty w prawo. (widoki PCB na stronie neodoma nie mają dodatkowych przelotek - zaznaczyłem

>czerwoną kropką, czy są jeszcze jakieś różnice?)

 

oznaczenie -||- jest dla kondensatora o max rozstawie padów, środkowy pad został dołożony dodatkowo,

stąd pozorne przesunięcie oznaczenia. To właściwie nie jest błąd - miało to być ułatwienie przy montażu kondów o mniejszy rastrze otworów:)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.