Skocz do zawartości
IGNORED

Kopiowanie płyt SACD


soundchaser

Rekomendowane odpowiedzi

jesli chodzi o jakość to płyta SACD (warstwa gęsta) jest albo oryginalnym na graniem, jeśli w studio nagrywano na sprzęt SACD (takie płyty powstają w naszym kraju), albo przekodowaniem gęstym z materiału studyjnego 24/96- aż do 24/384, natomiast płyta CD (warstwa) to materiał stratnie skompresowany i wszystko w temacie. To wyjaśnia kiepską jakość płyt CD.

^Edward, 18 Wrz 2009, 15:04

 

>dong,

>

>tam gdzie jedna osoba widzi kopalnię muzyki inna nie znajdzie nic dla siebie. To naturalne, bo

>ludzie słuchają różnej muzyki.

 

Niezupełnie o to mi chodziło. :)

 

Po prostu od trybu:

format -> poszukiwanie tytułu

wolę

tytuł -> poszukiwanie formatu

 

Innymi słowy, w tym przypadku treść (muzyczna zawartość) jest dla mnie ważniejsza od formy (nośnika). Nie wątpię, że spośród dostępnych płyt SACD znalazłbym całkiem sporo takich, które chętnie miałbym w swojej kolekcji. Ale niekoniecznie będą to tytuły najbardziej przeze mnie upragnione.

Prawdziwie czysta płyta SACD powstanie wówczas, kiedy podczas prac nad dźwiękiem nie będzie dokonywana obróbka w standardzie PCM.

Oznacza to, że pozostaje nam tylko obróbka w pełni analogowa i wygląda to w ten sposób.

Nagranie w DSD na system zapisu wielościeżkowego (np Sonoma DSD) -> przetwornik DSD/Analog -> stół mikserski z zapiętymi analogowymi procesorami obróbki dźwięku -> miks -> przetwornik Analog/DSD -> zgranie do pliku w DSD.

Plik DSD trafia do studia masteringowego -> przetwornik DSD/Analog -> obróbka analogowa wszelaka -> przetwornik Analog/DSD -> zgranie do pliku DSD master -> z pliku DSD master można przekonwertować bezpośrednio do standardu CD np. za pomocą oprogramowania SONY SBM Direct

 

Robi się tak jak powyżej ponieważ w zapisie DSD nie jest możliwa jakakolwiek edycja materiału. Nie ma mowy o kształtowaniu dynamiki, reverbu, o stosowaniu jakichkolwiek efektów czy o prostej korekcji. Aby dokonac edycji materiału zarejestrowanego w DSD trzeba nagranie przekonwertować na analog bądź do gestego PCM 24 bit / 96 kHz bądź 192 kHz

Tak więc SACD sprawdza się dobrze w klasyce - rejestrujemy koncert, orkiestra dobrze i równo gra, nie potrzeba edycji, nie musimy stosować cyfrowych procesorów pogłosowych, efektów uprzestrzenniających, enhancerów itp.

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

>Tak więc SACD sprawdza się dobrze w klasyce - rejestrujemy koncert, orkiestra dobrze i równo gra,

>nie potrzeba edycji, nie musimy stosować cyfrowych procesorów pogłosowych, efektów

>uprzestrzenniających, enhancerów itp.

 

czyste DSD, a tak naprawdę nie tylko DSD ale nagrania wysokiej rozdzielczości wogóle, sprawdzają się najlepiej w klasyce, muzyce akustycznej , blues, jazz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) oraz wszelkich transferach z taśm matek czy to nagrań jazz, blues, klasyce...

 

co do edycji materiału DSD to jak było wcześniej wspomniane czynność ta może zostać wykonana w domenie DXD 8x44,1kHz (352,8kHz) lub DSD 2.8MHz (Sonoma

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

misiomor, 18 Wrz 2009, 14:52

 

>>> yayacek, 18 Wrz 2009, 12:30

>

>Dodałbym że 44.1kHz pasowało do zapisu dźwięku cyfrowego na taśmach video w standardzie PAL (294

>linie, 50 klatek/s), a 44.056kHz - do NTSC (245 linii, 59.94 klatki/s).

 

to jest właśnie geneza płyt redbook CD, niestety, tak naprawdę pierwszym cyfrowym formatem dedykownanym do audio jest standard DSD/SACD.

>> yayacek, 18 Wrz 2009, 16:49

 

Jest jeszcze coś takiego jak DSD-wide a więc 2.8224MHz 8-bit - co umożliwia cyfrową obróbkę w oryginalnej częstotliwości próbkowania SACD. Z punktu widzenia przetworników ADC nie jest to żaden problem, przy 3MSPS można mieć nawet 16-bit SAR.

 

To pokazuje jak archaicznym pomysłem jest 1-bit 2.8224MHz.

niestety wytwórniom filmowym udało się narzucić ten 16 bitowy dziwoląg przemysłowi muzycznemu w roku 1982, całe szczęście dzisiaj mamy już specjalistyczne wytwórnie, które odrzuciły ten przeszczepiony z video standard jak tylko pojawiła się możliwość wykorzystania formatów wysokiej rozdzielczości audio.

>> audioholik, 18 Wrz 2009, 18:31

 

Naucz się czytać - z video pochodził tylko nośnik (taśma). Zapis cyfrowego audio był na całej taśmie, w miejscu informacji video a więc dostępne pasmo informacyjne było całkiem spore. Sygnał cyfrowy był dekodowany z wyjść video przez specjalny adapter.

 

Cyfrowe audio w standardzie VHS (dostępne razem z video) to późniejszy NICAM o znacznie gorszych parametrach (14-bit, 32kHz, prymitywna stratna kompresja).

soundchaser, 18 Wrz 2009, 10:16

 

>Seba78 - oczywiście, że mój wpis, cytowany przez Ciebie był żartem. To chyba widać.

>Rozumiem różnicę między formatami zapisu HDCD i SACD (poczytałem sobie ;)).

>Wyraziłem jedynie swoją radość z faktu iż udało mi się skopiować płytkę Dire Straits SACD

>i nie słyszę żadnej różnicy między oryginałem a kopią, a słuch mam dobry. :)

 

soundchaser, warstwy SACD w domowych warynkach skopiować się nie da, jeśli udałoby Ci się skopiować warstwę SACD plik powinien mieć rozszerzenie .dsf

 

jeśli nie słyszysz różnicy między wykonaną kopią warstwy CD a nagraniem SACD, wynika to z faktu iż płyta będąca przedmiotem dyskusji powstała z zapisu 16bit/44,1kHz, warto mieć to na uwadze.

 

pozdrawiam

Po pierwsze DXD to standard PCM tylko że bardzo gęsty.

Jak już pisałem nie można dokonac edycji jakiejkolwiek w DXD ponieważ nie ma zewnętrznych cyfrowych procesorów obrabiających dźwięk w standardzie DXD. Nie istnieje cyfrowy zewnętrzny pogłos ani kompresor ani reverb ani żaden korektor (itp) zdolny pracować w DXD. Obróbka w DXD MUSI być dokonana wewnątrz komputera z zainstalowanym oprogramowaniem Pyramix. Obróbka taka jest dokonywana wówczas za pomocą pokładowych softwarowych wtyczek (plug-in).

Jeśli ktoś chciałby obrobić sygnał DXD przykładowo wysokiej klasy zewnętrznym cyfrowym kompresorem wielopasmowym to niestety dupa blada! Trzeba konwertować z DXD do PCM (96 lub 192 kHz).

 

System Sonoma DSD nie pozwala na edycję!!! Jest to zwykły wielościeżkowy rejestrator połączony z przetwornikami Analog/DSD/Analog (np Prism). Używa się takiego rejestratora jak dawnego magnetofonu wielościeżkowego. Sonoma po prostu podaje ścieżki i nic więcej - nie można zaaplikować żadnego efektu w systemie DSD. Mamy więc możliwość czystego miksu - czyli nakładania ścieżek czy też robienia podrzutek i nic więcej. Aby dokonać edycji trzeba wyjść poza DSD - czyli do analogu albo do gęstego PCM.

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

:) napisaliście coś audioholikowi o nagrywaniu na kasety Video a ten już wie, że RB jest złe bo pochodzi o od video;))

PawelXYZ - powiedz jak się gada z gościem typu audioholik?:) jesteście tacy podobni...:)

yayacek, 18 Wrz 2009, 18:53

 

>Po pierwsze DXD to standard PCM tylko że bardzo gęsty.

>Jak już pisałem nie można dokonac edycji jakiejkolwiek w DXD ponieważ nie ma zewnętrznych cyfrowych

>procesorów obrabiających dźwięk w standardzie DXD. Nie istnieje cyfrowy zewnętrzny pogłos ani

>kompresor ani reverb ani żaden korektor (itp) zdolny pracować w DXD. Obróbka w DXD MUSI być dokonana

>wewnątrz komputera z zainstalowanym oprogramowaniem Pyramix. Obróbka taka jest dokonywana wówczas za

>pomocą pokładowych softwarowych wtyczek (plug-in).

>Jeśli ktoś chciałby obrobić sygnał DXD przykładowo wysokiej klasy zewnętrznym cyfrowym kompresorem

>wielopasmowym to niestety dupa blada! Trzeba konwertować z DXD do PCM (96 lub 192 kHz).

>

>System Sonoma DSD nie pozwala na edycję!!! Jest to zwykły wielościeżkowy rejestrator połączony z

>przetwornikami Analog/DSD/Analog (np Prism). Używa się takiego rejestratora jak dawnego magnetofonu

>wielościeżkowego. Sonoma po prostu podaje ścieżki i nic więcej - nie można zaaplikować żadnego

>efektu w systemie DSD. Mamy więc możliwość czystego miksu - czyli nakładania ścieżek czy też

>robienia podrzutek i nic więcej. Aby dokonać edycji trzeba wyjść poza DSD - czyli do analogu albo do

>gęstego PCM.

 

Sonoma nie pozwala na edycję z tym, że przykładowo nowa płyta Fiony Joy Howkins została właśnie zmasterowana na Sonomie przez Bob Ludwig'a

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

PS owszem do obróbki DXD niezbędny jest Pyramix

post-17470-100005493 1253293823_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A jakie znaczenie ma czy płyta jest gdzieś tam obrabiana w DSD, PCM czy w czymkolwiek ? Ważne jest tylko to, aby już nigdy nigdzie na świecie nikt nie nagrywał płyt w czystym 16 bitowym formacie CD - takie płyty z początku lat 80-tych do dzisiaj straszą i to skutecznie. Ważne jest tylko to żeby w żadnym momencie powstawania płyty aż do jej wydania nie zejść do poziomu CD, a czy to będzie 24/96, czy stosowany obecnie w wytwórniach audiofilskich 24/384, czy też DSD to już bez jakiegokolwiek znaczenia.

Seba78, 18 Wrz 2009, 19:08

 

>:) napisaliście coś audioholikowi o nagrywaniu na kasety Video a ten już wie, że RB jest złe bo

>pochodzi o od video;))

 

Seba, ostatnio kwestię tą zaadresował publicznie Kevin Killen podczas dyskusji "Deep listening: why audio quality matters"

 

poniżej link

 

Jeszcze słowo odnośnie dostępności płyt- ilości bo o to spieramy się od dawna.

Największy wybór jest oczywiście płyt winylowych- to oczywiste. Potem mamy wspomniane 6000 płyt SACD i trochę DVDAUDIO. Następnie mamy w sumie pewnie podobną ilość płyt HDCD, XRCD, MFSL czy B&W, natomiast najmniejszy wybór jest wśród płyt CD, które praktycznie nie nadaja się do słuchania. Wytrawni audiofile zwykłe płyty CD trzymaja przeważnie w innym pokoju, w salonie odsłuchowym mają prawo przebywać jedynie wspomniane płyty winylowe, SACD czy XRCD.

>> Seba78, 18 Wrz 2009, 19:08

 

Jakby się 0.5s zastanowić, to sampling rate standardu SACD też pochodzi od owego video. W końcu to 64*44.1kHz. Format SACD zdyskwalifikowany bo w pewnym stopniu pochodzi od video!!! Przynajmniej wg. "logiki" audioholika.

-> audioholik, 18 Wrz 2009, 19:10

 

>Sonoma nie pozwala na edycję z tym, że przykładowo nowa płyta Fiony Joy Howkins została właśnie

>zmasterowana na Sonomie przez Bob Ludwig'a

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

-------------

 

Nie można dokonać żadnego mastera ani remastera na Sonomie. Sonoma to po prostu system rejestrujący i nic więcej. Po chłopsku mówiąc to coś takiego jak analogowy magnetofon wielościeżkowy spięty ze stołem mikserskim. Tylko zamiast tego magnetofonu mamy cyfrową wielościeżkową stację rejestrującą DSD.

Tak więc skoro jest podana informacja, że master/remaster został dokonany za pomocą Sonoma System to znaczy to dokładnie tyle, że materiał audio był zapisany na tym cyfrowym rejestratorze. To tak samo jakby podać informację, że master został wykonany z użyciem magnetofonu Studer.

Sonoma pozwala co najwyżej na ustalenie poziomów, fade in/fade out, kopiowanie, przesuwanie. Tak więc nie można tutaj dokonywać żadnej obróbki. Obróbka materiału muzycznego musi zostać wykonana w innej domenie - analogowej bądź gęstym PCM.

 

Zresztą na stronie, którą podałeś jest takie ładne stwierdzenie

"The Sonoma Pure DSD Recording Workstation will make your fine analog studio shine. "

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

masakra... myślałem, ze jestem gość, bo zacząłem w końcu kupować sobie płyty:) ale okazuje się, że ze mnie frajer skończony:) Ale moja potrzeba bycia gościem jest spora więc zmienię gusta muzyczne. Wstawię gówniane DVD pioneera DV600 w ładnym aluminiowym opakowaniu przypominającym odtwarzacz płyt do muzyki i będę kolo:) Koniec szpanowania dźwiekiem, teraz będę szpanował anodowanym alu z frontu DVD pioneera PD 9. Ważne jest wrażenie i nie ważne, ze nie gra, ważne, że wygląda:) Trudno, moich perełek na CD będę słuchał w utajeniu w piwnicy a trzymał je w skrzyni pod ziemią:D nazwę to Tajne komplety:)

misiomor, 18 Wrz 2009, 19:23

 

>>> Seba78, 18 Wrz 2009, 19:08

>

>Jakby się 0.5s zastanowić, to sampling rate standardu SACD też pochodzi od owego video. W końcu to

>64*44.1kHz. Format SACD zdyskwalifikowany bo w pewnym stopniu pochodzi od video!!! Przynajmniej wg.

>"logiki" audioholika.

 

misiomor, 44,1kHz a 64*44,1kHz to jednak różnica, jeśli zależy Ci na tych 44,1kHz czy standardzie PAL to słuchaj tych 44,1kHz.

Przecież ten człowiek nie ma bladego pojecia jak płyta CD brzmi, nie wspominając o standardach, systemach zapisu.

Leci po koleji z tym co wyczyta (jak już wielu zauważyło)byle coś było na korzyść SACD.

Wydaje mu się że SACD brzmi lepjej bo nigdy nie słyszał dobrze grającej CD, gdyby choć uszłuszał i dalej broni SACD i tak kupiłby lepszy sprzęt, bo ten jego odtwarzacz po prostu brzmi słabo.

I tego sie nie wyprze, bo faktzcynie gra lepje niy przecietne bzdzetowe CD.

 

Niestztz sluchalem z ciekawosci tego modelu i powiem jedno... tzlko przecietnie na SACD. Tyle.

ek, 18 Wrz 2009, 19:34

 

>-> audioholik, 18 Wrz 2009, 19:10

>

>>Sonoma nie pozwala na edycję z tym, że przykładowo nowa płyta Fiony Joy Howkins została właśnie

>>zmasterowana na Sonomie przez Bob Ludwig'a

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>

>-------------

>

>Nie można dokonać żadnego mastera ani remastera na Sonomie. Sonoma to po prostu system rejestrujący

>i nic więcej.

 

oto kilka z funkcjonalności Sonomy

 

• Sonic Superiority via ST Optical with Separate Optical Clock

• True DSD recording, editing, and level adjustments

• Real-time cross-fades (Plays 48 streams during edits)

• Overdubs with gapless punch-out monitoring

• Real time waveform generation during record

• Time code generation and synchronization

• Powerful music oriented editing and event-based editing

• SA-CD Edit Master generation

• Real time level interpolation between edits

• True SA-CD Scarlet Book Annex D&E DSD metering

• Meter Interface Design by an ex-studio maintenance engineer

• Available in 8, 16, 24 and 32 channel configurations

• Physical Controller now available in three versions

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

żółwik, 18 Wrz 2009, 19:43

 

>Przecież ten człowiek nie ma bladego pojecia jak płyta CD brzmi, nie wspominając o standardach,

>systemach zapisu.

 

jak możesz tak mówić o Kevin Killenie, czlowiek ma ze 30 lat doświadczenia w masteringu audio, i wprost mówi iż SACD i DVD-A brzmią lepiej niż CD, a sam format 44,1kHz został narzucony branży muzycznej przez potężniejszą branżę video, jeszcze raz wrzucam link gdybyś go wcześniej przeoczył

 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.