Skocz do zawartości
IGNORED

Klub miłośników Classe Audio


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Neolitic napisał:

Z tego co widzę cena CP-700 jest dość zaporowa (36 tys na eBay), w takich pieniądzach kolega Meitnera 3 kupił. 
Widzę, że ewentualnie zostaje przeróbka tego co mam lub dokupienie lepszego daca. W tym momencie mam podłączonego starszego maca mini na którym jest roon i jest podłączony USB do pre. 

skąd jesteś? może by zrobić jakieś porównanko cam-350 vs ca-m400? Tak do 150km, to może warto?!

miałem cp-65 i było na prawdę pięknie, ale pojawiła się theta integrująca DAC i Pre najwyższych lotów i pre Classe wyleciało, jako piąte koło u wozu... Mógłbym wziąć thetę i monobloki i posłuchać u Ciebie?! Tylko, żeby Thecie nie było przykro, to trzeba by i napęd CD zabrać w podróż...

Edytowane przez baksiu
7 godzin temu, Neolitic napisał:

Z tego co widzę cena CP-700 jest dość zaporowa (36 tys na eBay), w takich pieniądzach kolega Meitnera 3 kupił. 

Nie to rzeczywiście ktoś dał cenę zaporową - normalnie można go znaleźć w okolicach 10 tysi, a jak wyczaisz okazję, to i za mniej, ale tych klocków jest bardzo mało na rynku i raczej rzadko kto się chce z nimi rozstawać, no chyba że w okolicznościach podobnych do kolegi @baksiu.

5 godzin temu, baksiu napisał:

Mógłbym wziąć thetę i monobloki i posłuchać u Ciebie?! Tylko, żeby Thecie nie było przykro, to trzeba by i napęd CD zabrać w podróż...

Ja o czymś nie wiem? Kolega @Neolitic ma jakieś ciekawe kolumny, że tak się napaliłeś, czy po prostu chcesz koniecznie posłuchać tych CA-M400?

Edytowane przez mol01
46 minut temu, mol01 napisał:

Nie to rzeczywiście ktoś dał cenę zaporową - normalnie można go znaleźć w okolicach 10 tysi, a jak wyczaisz okazję, to i za mniej, ale tych klocków jest bardzo mało na rynku i raczej rzadko kto się chce z nimi rozstawać, no chyba że w okolicznościach podobnych do kolegi @baksiu.

Ja o czymś nie wiem? Kolega @Neolitic ma jakieś ciekawe kolumny, że tak się napaliłeś, czy po prostu chcesz koniecznie posłuchać tych CA-M400?

chciałbym wiedzieć w którą stronę poszło Classe z brzmieniem, bo podejrzewam, że CAM-400 bliżej do Omegi Mono, którą chciałbym kupić, niż moim CAM-350. Pytanie czy mi się to spodoba. Bliżej jednak mam w okolice Brna, gdzie są 400 na sprzedaż, niż pod granicę białoruską...

Czy ja wiem czy ciekawe, raczej nietypowe. Była sobie taka polska firma która nawet kiedyś się na audio show wystawiała. 
 

http://megalithaudio.com/pl/kolumny-podlogowe/megalith-audio-gx-se

Pewnie też nie będą ostatnimi 😉

 

tak sobie jednak myślałem w nocy, jak nie mogłem zasnąć, że skoro CA-M400 były projektowane, by pogodzić funkcje stereofonicznej końcówki mocy i monobloku, to mogą być mniej zoptymalizowane pod prace jako końcówka, tzn niepotrzebnie użyto dłuższych ścieżek sygnału, dodatkowych płytek drukowanych i radiatorów/choć tych nigdy za wiele/, przez co końcówka stereo oparta o ten projekt będzie korzystniej wypadała pod kątem jakość/cena, niż monobloki. Nie wiem, czy dobrze kminię?!

Wydaje mi się, że przesadzasz - to, że mój CA-2200 i CAM-400 mają ten sam układ wzmocnienia na radiatorach, sekcję zasilania i sterowania, nie oznacza, że są to urządzenia zaprojektowane pod pracę stereo lub mono. Układ wejściowy jest inny i w żadnym z urządzeń droga sygnału nie jest dłuższa. Oczywiście trany w stereo będą miały lżej niżeli współpracując w systemie różnicowym z "drugim kanałem" jako mono, ale myślę, że są tam trany, które spokojnie wytrzymałyby i 10x większe obciążenie...

10 minut temu, mol01 napisał:

Wydaje mi się, że przesadzasz - to, że mój CA-2200 i CAM-400 mają ten sam układ wzmocnienia na radiatorach, sekcję zasilania i sterowania, nie oznacza, że są to urządzenia zaprojektowane pod pracę stereo lub mono. Układ wejściowy jest inny i w żadnym z urządzeń droga sygnału nie jest dłuższa. Oczywiście trany w stereo będą miały lżej niżeli współpracując w systemie różnicowym z "drugim kanałem" jako mono, ale myślę, że są tam trany, które spokojnie wytrzymałyby i 10x większe obciążenie...

nadal pozostaje temat unifikacji projektu i tego jak bardzo firma poszła na skróty... Projektując Omegę i CAM-350 nikt sobie wersją dwukanałową nie zaprzątał głowy, mógł skupić się na jednej funkcjonalności i pod tym kontem optymalizować konstrukcję... Z drugiej strony oszczędzając na unifikacji Classe mogło użyć lepszych komponentów, lub po prostu zwiększyć zyski...

55 minut temu, baksiu napisał:

Z drugiej strony oszczędzając na unifikacji Classe mogło użyć lepszych komponentów, lub po prostu zwiększyć zyski...

Jak by tak to rozumować, to mógłbyś równie dobrze powiedzieć, że wszystkie końcówki z serii CA-x01 i wszystkie Rotele od 30 lat są zunifikowane, bo ich schematy różnią się od siebie max w 10% i bazują na tym samym zamyśle konstrukcyjnym, jedynie użyte komponenty się zmieniają. Nawet Twoje CAM-350, które ponoć są o tyle lepsze od poprzednio posiadanych przez Ciebie CAM-200, schemat mają niemalże identyczny i z zasadzie 350 to dwie zmostkowane 200 na lepszych tranach i z większym zasilaczem (choć nie dwukrotnie)...

Edytowane przez mol01
35 minut temu, mol01 napisał:

Jak by tak to rozumować, to mógłbyś równie dobrze powiedzieć, że wszystkie końcówki z serii CA-x01 i wszystkie Rotele od 30 lat są zunifikowane, bo ich schematy różnią się od siebie max w 10% i bazują na tym samym zamyśle konstrukcyjnym, jedynie użyte komponenty się zmieniają. Nawet Twoje CAM-350, które ponoć są o tyle lepsze od poprzednio posiadanych przez Ciebie CAM-200, schemat mają niemalże identyczny i z zasadzie 350 to dwie zmostkowane 200 na lepszych tranach i z większym zasilaczem (choć nie dwukrotnie)...

tak, tylko jakość wykonania obudowy, płyty czołowej, wnętrza, a nawet terminali głośnikowych jest wyraźnie, zauważalnie lepsza, każda rzecz jest przeskalowana, więc na pewno nie można mówić jedynie o prostym zmostkowaniu dwóch CAM-200

Godzinę temu, baksiu napisał:

tak, tylko jakość wykonania obudowy, płyty czołowej, wnętrza, a nawet terminali głośnikowych jest wyraźnie, zauważalnie lepsza, każda rzecz jest przeskalowana, więc na pewno nie można mówić jedynie o prostym zmostkowaniu dwóch CAM-200

No wiesz, obudowa czy nawet zaciski nie grają - w 99,9% brzmienie zależy od projektu elektronicznego, a pozostałe 0,1% to jakość wykonania (w sensie braku powstawania zimnych lutów, przegrzewania się elementów i słabych styków na połączeniach kablowych itp.) i ekranowanie części sygnałowej od zakłóceń (tu np. zaekranowanie trafa i poświęcenie uwagi np. kablom sygnałowym wewnątrz obudowy, bo już prowadzenie masy na/w płytkach to trzeba jednak już zaliczyć do projektu elektronicznego). Jak już napisałem Ci w Klubie Krell, audio nie kupuje się oczami... Ja wybierając klocki kieruje się tylko i wyłącznie tym jak coś gra i na jakim projekcie elektronicznym bazuje - wygląd ma dla mnie trzeciorzędne znaczenie mimo, że jestem estetą i jak coś na dodatek ładnie wygląda to ma dodatkowy mały plusik. Kompletnie niema dla mnie znaczenia czy front w sprzęcie ma 3 czy 15mm litego aluminium - dla mnie jeśli coś wygląda jak z kosmosu oznacza tylko jeno: zmarnowana kasa na projekt i materiał obudowy, która mogła pójść w lepszy zasilacz, lepszej jakości elementy i lepszego projektanta elektroniki... Stąd też cenię takie marki jak Rotel i Primare - prosta forma, a wewnątrz istny orgazm dla inżyniera elektronika.

Edytowane przez mol01

A jeszcze wejdź sobie tutaj i zobacz, co jest w 5-kanałowej końcówce do tak wyśmiewanego przez Ciebie kina domowego Classe CAV-500 - dokładnie 5 takich samych układów wzmocnienia jak w Twojej "niezunifikowanej" konstrukcji CAM-350 😄

Edytowane przez mol01
14 godzin temu, mol01 napisał:

A jeszcze wejdź sobie tutaj i zobacz, co jest w 5-kanałowej końcówce do tak wyśmiewanego przez Ciebie kina domowego Classe CAV-500 - dokładnie 5 takich samych układów wzmocnienia jak w Twojej "niezunifikowanej" konstrukcji CAM-350 😄

wyśmiewam się z KD o kosmicznych deklarowanych mocach i zbudowanych po taniości. Tutaj mamy piękną końcówkę 5 kanałową, choć widać, że pierwsze była CAM-350, a z niej zaczerpnięto i zmultiplikowano układy, zapewne spłycając pracę w klasie A, by się toto nie zagotowało. Również wolę, jeśli większość pary idzie w tłok, a nie w gwizdek, ale przy pewnym poziomie cenowym oczekujemy też organoleptycznych doznać, choćby, żeby guzik ON/Off działał solidnie, żeby obudowa się nie wyginała przy podnoszeniu itp. Jak inżynier potrafi połączyć właściwości użytkowe z pięknem budowy, to jest geniuszem, za tagi przebłysk geniuszu uważam Classe Omega Mono, ale wiadomo, że do dyspozycji był spory budżet. CAM-350 to solidna końcówka w rozsądnej cenie, nic nie jest przesadzone, projekt jest zrównoważony.

18 minut temu, baksiu napisał:

CAM-350 to solidna końcówka w rozsądnej cenie, nic nie jest przesadzone, projekt jest zrównoważony.

Zdecyduj się Paweł, raz piszesz, że to już high-end pełną gębą, a teraz że to tylko solidna końcówka w rozsądnej cenie. Myślę, że dla sporej części użytkowników cena CAM-350 jest poza zasięgiem, więc z tą rozsądną ceną też bym nie przesadzał.

18 minut temu, baksiu napisał:

zmultiplikowano układy, zapewne spłycając pracę w klasie A, by się toto nie zagotowało.

"Toto" ma z 8x większą powierzchnię radiatorów z dłuższymi żeberkami, co wynikowo daje grubo ponad 10-krotnie większą wydajność chłodzenia, więc zapewniam Cię, że grzeje się mniej od CAM-350, zwłaszcza, że w niej moduły te nie pracują w układzie różnicowym, jak u Ciebie.

Edytowane przez mol01
10 minut temu, mol01 napisał:

Zdecyduj się Paweł, raz piszesz, że to już high-end pełną gębą, a teraz że to tylko solidna końcówka w rozsądnej cenie. Myślę, że dla sporej części użytkowników cena CAM-350 jest poza zasięgiem, więc z tą rozsądną ceną też bym nie przesadzał.

w hi-endzie też mamy segmenty cenowe, jak porównujemy sprzęty, to cenę musimy brać pod uwagę, jak Omega kosztuje 2x więcej i ma lepsze parametry, to chyba może zagrać lepiej od CAM-350, a jak wiesz powoli dojrzewam do dosypania trochę $ w system. Dlatego kminię, czy zawracać sobie głowę nowszymi następcami CAM-350, czy od razu iść na całość 🙂 I tak mi ta Omega sen z powiek spędza, odkąd zobaczyłem jej nagie zdjęcia 😜

No tu się zgodzę - poza kilkoma niedociągnięciami, jak np. cienkie kabelki idące do gniazd głośnikowych od płytek PCB przygotowanych do szynoprzewodów to konstrukcja Omegi Mono robi wrażenie także pod względem doboru najlepszych możliwych komponentów elektronicznych, ale nadal to nie jest poziom inżynieryjny np. flagowych Krelli czy Mark Levinson. Inna inszość, czy w przypadku tych marek nie jest to już przerost formy nad treścią, gdy w Krellu mamy setki tranzystorów na kanał a w Levinsonie rozwiązania rodem z NASA.

Edytowane przez mol01

Aż się boję zapytać o ocenę techniczną końcówek w moim posiadaniu. Co do odobistych odczuć odsłuchowych , bo na technicznych się nie znam, to pre gramofonowe sobie radzi ale przetwornik dac, do zastąpienia. Chociaż i tak nie jest źle jak na tak leciwą konstrukcję. 

10 minut temu, Neolitic napisał:

Aż się boję zapytać o ocenę techniczną końcówek w moim posiadaniu.

Tu się nie masz czym martwić - to sprawdzona, stosowana przez Classe od lat topologia w nieco unowocześnionym wykonaniu - uważam, że ich wykonanie jest co najmniej o klasę lepsze niż CP-800, stąd też poleciłem jego wymianę na CP-700, który byłby znacznie bardziej przystający poziomem, nawet CP-500 w towarzystwie dobrego DAC-a może byłby lepszym wyborem od CP-800.

A playera jaki masz model?

Edytowane przez mol01
4 minuty temu, Neolitic napisał:

Czyli nie ma co się sugerować większą liczbą przy modelu pre? 

To tylko świadczy, że jest nowszy, ale zaprojektowany podczas mocnych kłopotów Classe, kiedy nowy właściciel wywalił większość załogi inżynierów... A CP-700 był projektowany w latach świetności marki i jest bardzo blisko spokrewniony z CP-65 i Omega Pre III.

11 minut temu, Neolitic napisał:

Odtwarzacz to CDP-300

CDP-300 to odtwarzacz DVD/SACD na ulta popularnych kościach DAC do zastosowań wielokanałowych (no chyba, że masz go połączonego drogą cyfrową z CP-800 i je pomijasz?). Ciężko coś o nim powiedzieć, bo nie widziałem jego schematów. Ale z odtwarzaczy stricte CD najlepszy konstrukcyjnie jest CDP-100, tak samo jak ze starszych CDP-1 i CDP-1.5 były o niebo lepiej zaprojektowane od CDP-3 i CDP-5.

1 minutę temu, Neolitic napisał:

A co sądzicie o najnowszych konstrukcjach Classe, jak się ma najnowszy pre do tych starszych modeli? 

Te urządzenia zostały zaprojektowane i wykonane w Japonii po wykupieniu upadłego Classe za grosze przez Sound Unlimited - konglomeratu skupiającego w sobie m.in. Denona i Marantza. Jest to zupełnie nowy projekt nie nawiązujący ze starszymi modelami elektronicznie - tylko obudowa i system chłodzenia tunelowego pozostały, ale użyto zupełnie innej myśli technicznej, w moim uznaniu lepszej w Delta niż w CP-800 i CAM-600.

Ja mając takie pieniądze do wydania, zdecydowanie wolałbym kupić zestaw Classe Omega od zestawu Delta, ale od "podstawowych" CP + CA/CAM może być to krok w przód, choć z całą pewnością będzie to także krok w bok.

Edytowane przez mol01

Kolega @Bumpalump widzę takiego CDP-300 naprawiał i nie ogarnął do końca usterki bez schematu, więc myślę, że odtwarzacz ma dość zaawansowany projekt:

 

Edytowane przez mol01
14 godzin temu, Neolitic napisał:

No to lepiej aby mi się nie popsuł 😉

zdecydowanie polecam zakup źródła z dedykowanym napędem CD, to inna jakość, szybkość, optymalizacja pod CD, bez procesorów i softów, proste urządzenie elektroniczne, złota era CD minęła bezpowrotnie i teraz trzeba odtwarzać naturalne procesy za pomocą nowoczesnych technik, jak z żywnością BIO... To już nie to samo i nie w tej cenie, kiedy wszystko było BIO...

Edytowane przez baksiu
3 godziny temu, baksiu napisał:

zdecydowanie polecam zakup źródła z dedykowanym napędem CD, to inna jakość, szybkość, optymalizacja pod CD, bez procesorów i softów, proste urządzenie elektroniczne, złota era CD minęła bezpowrotnie i teraz trzeba odtwarzać naturalne procesy za pomocą nowoczesnych technik, jak z żywnością BIO... To już nie to samo i nie w tej cenie, kiedy wszystko było BIO...

No i dlatego właśnie Classe CDP-100 i CDP-10 mają napęd Philips VAM1250 Pro, CDP-1.5 ma Philipsa CDM-12.4 Pro, a CDP-1 Sanyo/CEC SF-P1.

A ja polecam szczególnie źródła z napędem Philips CDM-1 mkII i CDM-9 Pro oraz Kenwood/Onkyo DLBA2 i DLBA1 stosowanym m.in. przez Accuphase.

Edytowane przez mol01
40 minut temu, mol01 napisał:

No i dlatego właśnie Classe CDP-100 i CDP-10 mają napęd Philips VAM1250 Pro, CDP-1.5 ma Philipsa CDM-12.4 Pro, a CDP-1 Sanyo/CEC SF-P1.

A ja polecam szczególnie źródła z napędem Philips CDM-1 mkII i CDM-9 Pro oraz Kenwood/Onkyo DLBA2 i DLBA1 stosowanym m.in. przez Accuphase.

CDM-4Pro i jeszcze Pioneer Stable Platter, to też ciekawe rozwiązania, nie wspominając o TEAC, który ma sporo do zaoferowania w dziedzinie napędów CD, albo bardziej miał...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.