Skocz do zawartości
IGNORED

Klub miłośników Classe Audio


wurger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Mario1976 napisał:

Witam wszystkich. Mam pytanie do posiadaczy urządzeń firmy Classe. Chciałbym podłączyć dwa subwoofery do pre Classe. I tu jest pytanie czy CP800 jest w stanie  taki manewr wykonać czy dopiero Delta 3 pre jest w stanie takie połączenie ogarnąć ? A może jest jakaś inna alternatywa?

Pozdrawiam Mariusz 

Pod każdy preamp podłączysz subwoofer, o ile owy preamp ma dwa wyjścia na końcówki mocy - pod jedną podpinasz końcówkę, pod drugie sub. Oczywiście wtedy kolumny dostają całe pasmo i sub dostaje całe pasmo i dopiero na subie ustawiasz częstotliwość odcięcia od jakiej ma pracować, a resztę filtrować, aby nie przeszkadzać kolumnom w reprodukcji wyższego basu/niższego środka, które to robią lepiej (sub powinien, jak sama nazwa wskazuje, odgrywać pasmo subsoniczbe - najniższe rejestry). I to jest najlepsza opcja także dla dwóch subwooferów, bo z lewego kanału podpinasz jeden sub w opcji mono (oczywiście ten stojący po lewej), z prawego drugi i masz najniższe rejestry w stereo. Nie mam pojęcia, co ma Delta 3 i CP-800 (który z tego, co wiem może pełnić także funkcję preampu wielokanałowego), ale jeśli Ci chodzi o typowe wyjście na subwoofer, czyli LFE (Low Frequency Effects) rodem z kina domowego, to jest to znacznie gorsze rozwiązanie, ponieważ nawet jeśli są w sprzęcie dwa takie wyjścia, to obydwa zawierają zsumowane niskie częstotliwości z obydwu kanałów i możesz zapomnieć o stereo na subach, a po drugie jest to już sygnał wstępnie przefiltrowany przez sprzęt, który na kolumny wysyła częstotliwości powyżej zadanego progu, a na sub poniżej. Czyli mając sub bez wyłączanego odcięcia sygnał jest dwukrotnie filtrowany, co nie odbywa się bezstratnie, jesteś skazany na częstość odcięcia, którą udostępnia owy sprzęt, a często jest to maksymalnie zaledwie kilka zdefiniowanych poziomów, a nie płynna regulacja o dużo większym zakresie jak na subie, no i wpływa dodatkowo na pracę głównych kolumn. Dlatego, o ile nie jest to sprzęt kina domowego 5.1/7.1/8.1 itd., gdzie to ".1" oznacza wydzielony kanał LFE już na poziomie masteringu płyty z zapisem dźwięku wielokanałowego (Dolby Digital, DTS itp.), a sprzęt stereo, wystrzegał bym się jakichkolwiek wyjść dedykowanych pod subwoofery, a podpinał je pod zwykle wyjście PRE OUT, tym bardziej jeśli to mają być dwa autonomiczne subwoofery (no chyba, że stoją w losowo wybranych miejscach i właśnie nam chodzi o odgrywanie niskich częstotliwości bez podziału na kanały, skoro nasze ucho i tak słabo sobie radzi z określeniem lokalizacji źródła najniższych częstotliwości, jeśli nie jest to wyraźnie zarejestrowane w nagraniu). Samo sumowanie niskich częstotliwości z dwóch zwykłych kanałów stereo też nie odbywa się bezstratnie, a przy tej klasie sprzętu wielkim marnotrawstwem jest poddawanie sygnału tyłu zabiegom, by ostatecznie otrzymać duden gorszej jakości niż z dobrze zrealizowanego filmu z dźwiękiem wielokanałowym...

Edytowane przez mol01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Mario1976 napisał:

Od pary tygodni mam te monobloki CAM 350 i nie zaobserwowałem żeby się grzały

Tylko zauważ, że on ma je upchane ciasno w komodzie... a Pass pewnie oddaje większość generowanej mocy w klasie A.

Edytowane przez mol01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, mol01 napisał:

Pod każdy preamp podłączysz subwoofer, o ile owy preamp ma dwa wyjścia na końcówki moc

Dziękuję za informację. Uzupełnię informację dotyczącą podłączenia suba. Mam dwa Rel212 i używam je w stereo, połączone są przez wejścia High Level  do  monobloków (wyjście na głośniki) . Prawy sub do prawego kanału, lewy sub pod lewy monoblok. Widziałem na zdjęciu że jest wyjście z ote na suba po XLR.  Screenshot_2023-03-25-06-54-46-24_680d03679600f7af0b4c700c6b270fe7.thumb.jpg.a2cdce53bd535f4b00ac21c8f6686656.jpg

6 godzin temu, mol01 napisał:

Pod każdy preamp podłączysz subwoofer, o ile owy preamp ma dwa wyjścia na końcówki moc

Dziękuję za informację. Uzupełnię informację dotyczącą podłączenia suba. Mam dwa Rel212 i używam je w stereo, połączone są przez wejścia High Level  do  monobloków (wyjście na głośniki) . Prawy sub do prawego kanału, lewy sub pod lewy monoblok. Widziałem na zdjęciu że jest wyjście z pre na suba po XLR. Oczywista oczywistość że wyjście XLR SUB da się podłączyć a czy XLR-AUX da się podłączyć High Level subwoofera?Screenshot_2023-03-25-06-54-46-24_680d03679600f7af0b4c700c6b270fe7.thumb.jpg.a2cdce53bd535f4b00ac21c8f6686656.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Mario1976 napisał:

Oczywista oczywistość że wyjście XLR SUB da się podłączyć a czy XLR-AUX da się podłączyć High Level subwoofera?

Wejście High Level, jak sama nazwa wskazuje, to wejście wysokopoziomowe - podłącza się je pod zaciski głośnikowe (większej różnicy niema, czy od strony końcówki mocy, czy kolumny). Natomiast w kwestii wyjść niskopoziomowych zbalansowanych (XLR), o ile sub takimi dysponuje (a już tu raz na forum się spotkałem z przypadkiem, że ktoś miał REL-a i nie posiadał w załączeniu kabla do standardowego połączenia niskopoziomowego - trzeba było taki dokupić, bo sub nie posiadał zwykłych wejść a tylko gniazdo typu speakon, co zakrawa o absurd), instrukcja mówi o tym, że w ustawieniach można wybrać, aby wyjście AUX1 służyło do napędu jednego suba, zaś wyjście SUB drugiego i wtedy (po odpowiednim ustawieniu) będą to wyjścia stereo - normalnie na wyście SUB idzie zsumowany sygnał LFE z obydwu kanałów. CP-800 ma dokładnie tą samą funkcjonalność, ale ja bym od tych "procesorów dźwięku" zdecydowanie wolał CP-700 - tam pod wyjścia BALABCED 1 i BALABCED 2 możesz podłączyć, co Ci się żywnie podoba bez żadnego ustawiania w menu 15 parametrów i zrobić odcięcie na subie jak należy.

https://www.manualslib.com/manual/1921830/Classe-Audio-Delta-Pre.html?page=12#manual

https://www.manualslib.com/manual/1921830/Classe-Audio-Delta-Pre.html?page=27#manual

Edytowane przez mol01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jednak, czemu chcesz odejść od połączenia High Level, skoro to preferowane przez REL-a połączenie? Nie mówię, że jest dobre i bez kompromisów, a raczej upraszczające podłączenie do granic możliwości - możesz taki sub podpiąć nawet pod integrę bez żadnych wyjść niskopoziomowych, ale skąd chęć połączenia tego po XLR? Owszem, przyniesie to wymierne korzyści jeśli się to wykona dobrze (napewno nie z wyjścia SUB z sygnałem LFE), ale nie sugeruj się tym, że jak sprzęt ma dedykowane wyjście na SUB to od razu będzie lepiej - obecnie multum sprzętów ma wyjścia SUB LFE, które kaleczą brzmienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, mol01 napisał:

tylko gniazdo typu speakon

Coś mi się pomyliło z tym XLR. Oczywiście że REL ma wyjście typu speakon na wyjście wysokopoziomowe. Tak więc zostawiam tak jak  do tej pory. Bezpośrednio do zacisków przy monoblokach.

Pytanie, jakie pre polecacie do CAM 350? Obecnie korzystam z wyjścia pre z Integra Pass INT 150. Może da się lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Mario1976 napisał:

Pytanie, jakie pre polecacie do CAM 350? Obecnie korzystam z wyjścia pre z Integra Pass INT 150.

Ja jak zwykle będę polecał gorąco z Classe modele: CP-700, CP-65 i CP-47.5 oraz Omega Pre poza archaicznym potworem Classe DR-7.

Ale skoro, wnosząc po powyższym, jesteś fanem raczej potężnego basu, to Tobie bym polecił Krella KRC-HR, KRC-2 oraz Evolution 202. W razie potrzeby chętnie podejmę się przeglądu starszych urządzeń 😉

Edytowane przez mol01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie jeszcze Krell Phantom Stereo (nie Pantom II ani III), choć ja osobiście wolałbym coś bardziej finezyjnego jak Sonic Frontiers Line 3 lub Sphinx Projekt 8. Wszystko zależy też od źródła, bo z byle czym nie wykorzystasz możliwości tych pre, ale są tacy jak kolega @baksiu, którzy uważają, iż pre tylko ogranicza ich źródło i się ich pozbywają z systemu... Ale napewno każdy z powyższych będzie lepszy od PRE OUT tej integry Passa. Może opowiesz coś o różnicach, jakie wniosły monobloki Classe względem INT-150?

Edytowane przez mol01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, mol01 napisał:

Ewentualnie jeszcze Krell Phantom Stereo (nie Pantom II ani III), choć ja osobiście wolałbym coś bardziej finezyjnego jak Sonic Frontiers Line 3 lub Sphinx Projekt 8. Wszystko zależy też od źródła, bo z byle czym nie wykorzystasz możliwości tych pre, ale są tacy jak kolega @baksiu, którzy uważają, iż pre tylko ogranicza ich źródło i się ich pozbywają z systemu... Ale napewno każdy z powyższych będzie lepszy od PRE OUT tej integry Passa. Może opowiesz coś o różnicach, jakie wniosły monobloki Classe względem INT-150?

Jak się ma thetę generation 8v3 jako dac/pre, to się odechciewa dodatkowych elementów, cam-350 grzeją się mocno a komoda w tym nie uczestniczy, bo radiatory wystają w całości i jest odsunieta 15cm od ściany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale masz je od góry "zapchane", a to mimo wszystko wewnątrz jest generowana większość ciepła - radiatory odprowadzają jedynie ciepło z tranzystorów mocy, które nie zapominajmy, zamontowane są od wewnątrz i wystające żeberka oddają góra 75% odbieranego ciepła z tranzystorów - reszta też promieniuje do wewnątrz. Zresztą nie porównajmy Passa, który ma po 20 wysokoprądowych tranzystorów MOS-FET na kanał do CAM-350 z 16 tranami polowymi sterowanymi przez 4 MOS-FETy. Jak widać, mimo że porównujemy integrę do monobloków, to wcale nie przesądza, który sprzęt konstrukcyjnie wygrywa ten pojedynek (tu zdecydowanie preamp przesądzi) - dlatego mnie ciekawią wrażenia właściciela z ich bezpośredniego starcia. Pass to brzmieniowo sprzęt zbliżony do Krella, choć wydaje mi się, iż niejednokrotnie wykonany z większą pieczołowitością. Classe to już trochę inne rejony brzmienia - większy nacisk kładzie na szczegół i przestrzeń niż potęgę i nieskrępowaną dynamikę - stąd zapewne pomysł na dwa potężne subwoofery...

Edytowane przez mol01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, mol01 napisał:

A sprawdzałeś/ustawiłeś w nich prąd spoczynkowy tranów końcowych?

Jeszcze nie, bo grzeją się równo, ale zrobię to, tylko poleć jakiś fajny miernik, najlepiej żeby mierzył też pojemność i esr kondów, no i współczynnik wypełnienia sinusoidy! 80W w klasie A musi się grzać, nie ma innej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, baksiu napisał:

Jeszcze nie, bo grzeją się równo, ale zrobię to, tylko poleć jakiś fajny miernik, najlepiej żeby mierzył też pojemność i esr kondów, no i współczynnik wypełnienia sinusoidy! 80W w klasie A musi się grzać, nie ma innej opcji.

Wszystkiego się nie da. Multimetry z pomiarem współczynnika wypełnienia przebiegu nie będą miały pomiaru pomiaru ESR, a mierniki LRC poza pomiarem parametrów kondów, cewek i rezystorów, nie mierzą niczego innego. Z multimetrów mierzących pojemność w szerokim zakresie oraz współczynnik wypełnienia (oraz mnóstwo innych wielkości), dostępnych u nas mogę polecić Brymen BM859 oraz bliźniaczy Sanwa PC5000, ale zawsze możesz ściągnąć z Chin coś ciekawego za 1/4 ich ceny...

Edytowane przez mol01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, mol01 napisał:

Jak widać, mimo że porównujemy integrę do monobloków, to wcale nie przesądza, który sprzęt konstrukcyjnie wygrywa ten pojedynek (tu zdecydowanie preamp przesądzi) - dlatego mnie ciekawią wrażenia właściciela z ich bezpośredniego starcia.

Jak się osłucham to napiszę parę zdań na temat zmian i wpływu poszczególnych elementów toru audio na dźwięk. W testach będą brały udział monobloki CAM 350 , wyżej wymieniony Pass i przetwornik cyfrowo-analogowy firmy Chord.

18 godzin temu, baksiu napisał:

Jak się ma thetę generation 8v3 jako dac/pre, to się odechciewa dodatkowych elementów, cam-350 grzeją się mocno a komoda w tym nie uczestniczy, bo radiatory wystają w całości i jest odsunieta 15cm od ściany.

Wydaje mi się że komoda nie jest najlepszym miejscem na wepchanie tam urządzenia które powinno mieć dobrą wentylację że wszystkich stron . Jak pisałem,u mnie monobloki umieszczone są na otwartej przestrzeni i nie wykazują podniesionej temperatury. Pass pokazuje mi 48 stopni. Classe przy temperaturze integry zdaje się być chłodny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety słucham w salonie i nie mogę inaczej ustawić, co najwyżej zamiast komody postawić szafkę, ale sprzęt i tak by musiał stać piętrowo, co blokowało by cyrkulacje w podobnym stopniu co komoda bez pleców i z otwartym frontem... nic się nie gotuje, ale jest ciepłe, myślę że pełen luz 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, Mario1976 napisał:

Ponoć zrezygnowałeś z pre w systemie. Dlaczego? Nie wnosiło zmian ? Nie odczuwa poprawy?

Myślę nad kupieniem Classe Delta 3. Przydałoby się najpierw może wypożyczyć żeby móc sprawdzić co by wniósł do mojego systemu.  

Dac przez pre grał na podobnym poziomie jak dac ze swojego zintegrowanego pre analogowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.03.2023 o 18:01, baksiu napisał:

cam-350 grzeją się mocno a komoda w tym nie uczestniczy, bo radiatory wystają w całości i jest odsunieta 15cm od ściany.

W Twoim ustawieniu muszą się grzać, niestety.....

gdyby chociaż od góry miały z 10-15 cm przestrzeni to byłoby lepiej, sam mam podobny problem z komodą, tylko mam dwa piętra i dolne ma 35 cm.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, wit-told napisał:

W Twoim ustawieniu muszą się grzać, niestety.....

gdyby chociaż od góry miały z 10-15 cm przestrzeni to byłoby lepiej, sam mam podobny problem z komodą, tylko mam dwa piętra i dolne ma 35 cm.....

Zobaczę czy dac i napęd krella zmieszczą się na górze, wtedy końcówki miałyby więcej luftu... czekam na napęd od @mol01, już jest na chodzie, dopieszczę i porównam z thetą Pearl😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, wit-told napisał:

Tak by było pewnie znacznie lepiej.....

Mam nadzieję, że Krell pokaże co potrafi.

Coś poza standardowym przeglądem było w nim robione?

może mol01 coś skrobnie w wolnej chwili....

Pewnie skrobnie... sprawdzone wszystkie kondy, posypały się głównie te philipsowskie na płytce drivera, umyty i ustawiony laser, zmierzony, ma conajmniej 80% mocy i długie życie przed sobą, zostaje tylko do zrobienia porządek z dociskiem, bo się slizga i z jednym elastomerem, bo ktoś go zespół... po odsłuchach coś powiem, na pewno sprzęt prezentuje się dostojnie i jest w świetnym stanie techniczno-wizualnym, spodziewałem się więcej usterek i wątpliwych ingerencji, tu poza elastomerem nikt nic nie zepsuł 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.03.2023 o 19:44, Mario1976 napisał:

Ponoć zrezygnowałeś z pre w systemie. Dlaczego? Nie wnosiło zmian ? Nie odczuwa poprawy?

Myślę nad kupieniem Classe Delta 3. Przydałoby się najpierw może wypożyczyć żeby móc sprawdzić co by wniósł do mojego systemu.  

Daj jakieś foty, jak stoją twoje monobloki! Masz je przy kolumnach, czy dalej? Może mnie zainspirujesz, ja bym nie chciał o nie zachaczyć po ciemku małym palcem u stopy 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, wit-told napisał:

może mol01 coś skrobnie w wolnej chwili....

A co ja mam dodać? Laser nie czytał - rozebrałem go, wyczyściłem pryzmat i kolimator od spodu, przemierzyłem wszystkie kondensatory i jak @baksiu już zdążył zauważyć, namierzyłem padniętych kilka kondensatorów na płytce drivera lasera (tej pod napędem - mają tam trochę duszno i dogrzewane są armadą zielonych diod podświetlających napęd od spodu, więc nie powiedziałbym, że to "wina Philipsa", bo kondy były dokładnie tej samej klasy, co i na płycie głównej - no... może poza jednym osiowym padaką produkcji Philipsa, który się w zasadzie zaczął rozlatywać) i jeden na płycie głównej. 3 z nich wymieniłem na kondensatory polimerowe, idealne do miejsca zastosowania, bo nie znalazłem dokładnie takich elekrolitów jak w były w oryginale, pozostałe zostały zastąpione identycznymi nowymi z tym, że wytrzymujących 105oC, a nie 85oC - czyli żaden tuning, a leciutki upgrade. Ogólnie jestem pozytywnie zaskoczony stanem kondensatorów, ponieważ znając Krella byłem przygotowany na pogrom widząc upchaną armadę kondów zasilacza tuż przy stabilizatorach. Następnie podregulowałem punkty pracy według serwisówki lasera i sam laser śmiga jak ta lala - nawet czyta CD-Ry, choć w czasach jego produkcji takie płyty jeszcze nie istniały i teoretycznie nie powinien ich w ogóle widzieć, tak że laser czeka jeszcze drugie życie, choć ja sam nie przepadam za CDM-4 (preferuję CDM-1mkII i CDM-9/Pro). Największym problemem jest docisk - pianko-guma pod jego spodem, która miała poziomować i "kleić" krążek dociskowy na płycie ma zapchane pory syfem i jest "oklapnięta" (ogólnie wygląda słabo) i krążek podczas startu się ślizga na płycie, tym samym powodując uślizg płyty na talerzyku. Najpierw myślałem, że wystarczy przyszlifować delikatnie "trzpień" krążka wchodzący w środek talerzyka, aby krążek opadał niżej i miał większą siłę tarcia na owym trzpieniu, ale to nie pomogło, bo krążek zapiera się już o górną cześć talerzyka nadal niedostatecznie przylegając do płyt (zwłaszcza CD-Rów, które są cieńsze od tłoczonych płyt - te tłoczone zresztą obecnie też są cieńsze niż niegdyś). A więc trzeba koniecznie wymienić ten materiał pod krążkiem na taki o adekwatnej grubości i lepkości, ale to już Paweł postanowił rozwiązać sam, bo mi jak na razie nie udało znaleźć odpowiedniego materiału (niby można na eBay kupić krążki dociskowe w zamienniku, ale oryginał z logo Krella to zawsze oryginał) - niemniej klejąc krążek na taśmę dwustronną laser wczytuje TOC poniżej sekundy, więc napędu jestem pewien w 100%. Wymieniłem też spody stopek na samoprzylepne filce 3M, bo jednego brakowało, a pozostałe były w słabym stanie - odkrywałem też podczas rozbiórki (aby wyjąć płytę główną, odtwarzacz trzeba rozebrać do części pierwszych), że kogoś najwidoczniej ciekawiło, z czego się składa absorber drgań stoki... bo sobie go rozciął wzdłuż, a następnie "złożył do kupy" przy pomocy opasek zaciskowych (potocznie "trytytek") - zaproponowałem Pawłowi kilka zamienników, ale postanowił na razie to zostawić jak jest, bo zamienniki najprawdopodobniej będą bardziej twarde. Co do brzmienia, mnie jakoś nie powalił - może na światłowodowym połączeniu ST (zwłaszcza z połączeniem zegara po ST) pokazał by więcej, AES/EBU wydaje się być odrobinę lepsze od zwykłego optyka i koaksjala (lepsza przestrzeń), ale ogólnie ten Krell niczym szczególnym nie różni się od mojego taniutkiego Rotela RDD-980, także jak na moje, sprzęt może wygląda ciekawie, ale poza tym to nic szczególnego, czego w zasadzie się spodziewałem znając jego konstrukcję układową (zdecydowanie fajniejszą od każdego MD-ka mają Krelle DT-10 oraz KPS-20t). Żałuję, że nie porównałem go z moim nowym nabytkiem Couterpoint DA-11, ale ten niestety musi przejść poważniejszy "przeszczep", abym go uruchomił - więżę z nim spore nadzieje, bo można go wyposażyć w każdy możliwy protokół transmisji, a konstrukcyjnie to fajnie podrasowana przez speców z tej marki płyta z Philipsa znanego z częstych modów DIY.

Edytowane przez mol01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek, że to solidna konstrukcja, skoro po tylu latach jest w takim stanie...

Też mam słabość do CDM 9Pro;-)

Ten Counterpoint może być niezły, kiedyś chodził mi po głowie (w komplecie z daczkiem)

Ciekawe, jak Krell wypadnie u Baksia na Jego Dacu i w porównaniu z Pearl....

czekamy;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, wit-told napisał:

Ciekawe, jak Krell wypadnie u Baksia na Jego Dacu i w porównaniu z Pearl....

Na jego DAC-u to i discman z wyjściem cyfrowym zagra dobrze - to naprawdę świetny DAC, nawet do starszych modeli Thety niema co porównywać... Ale ten Krell to moim zdaniem niestety przerost formy nad treścią, no ale z drugiej strony, jeśli źródło cyfrowe zagrało by znacznie inaczej, to znaczyłoby, że coś zostało sztucznie podrasowane (jak w moim interfejsie USB) - niewiele rzeczy da się poprawić, aby sygnał cyfrowy był pod jakimś względem lepszy. Gra po prostu prawidłowo, czyta bez zająknięcia, a ten laser w zasadzie nie używa żadnej korekcji błędów, więc dostajemy to co było na płycie bez żadnych "wklejek" i o to zapewne w głównej mierze chodziło konstruktorom robiąc wnętrze z wielkiego kawału aluminium frezowanego CNC i "zawieszając" konstrukcję na czterech poziomowanych bardzo elastycznych tłumikach drgań. I chyba za to głównie płacimy kupując ten napęd - za jak najwierniejszy odczyt płyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A uślizg top-loaderów na płytach CD-R to też dość powszechna rzecz - miałem kiedyś KPS-30i (nawet ktoś w recenzji na Audiosteteo użył mojego zdjęcia...) z dociskiem wyposażonym w magnes (w MD-10 docisk działa tylko grawitacyjnie swoją wagą) i też potrafił się uślizgnąć na CD-Rach. Oczywiście w znacznie mniejszym stopniu i tam już nic z tym nie dało rady zrobić, bo ani krążek, ani talerzyk nie posiadają żadnych materiałów antypoślizgowych - działają tylko w oparciu o zacisk jaki daje magnes i dość miękki plastik talerzyka. Tak, że ten typ tak ma i może tylko modele z grupy KPS-20 i późniejsze z krążkiem wyposażonym w "pająka" opinającego całą średnicę płyty rozwiązują ten problem definitywnie. Wspomniany KPS-30i też lepiej spisywał się jako DAC aniżeli jako napęd, więc jeśli chodzi o źródła cyfrowe, to po Krellu raczej nie spodziewał bym jakichś rewelacji. Znają się na wzmacniaczach i tyle, reszta była tylko uzupełnieniem oferty bez większych rewelacji jak na mój gust.

Edytowane przez mol01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, wit-told napisał:

Wniosek, że to solidna konstrukcja, skoro po tylu latach jest w takim stanie...

Raczej obstawiał bym bardzo małą ilość przepracowanych godzin - musiał głównie "reprezentacyjnie" stać i zbierać kurz, skoro w środku nie widać było absolutnie oznak grzania się stabilizatorów i mostka prostowniczego (swoją drogą, dużo tam nie mają też do roboty), którego np. niefortunnie dotyka taśma lasera. Sprzęt zrobiony jest napewno z rozmachem, ale żeby był jakoś niesamowicie genialnie zaprojektowany, to bym nie powiedział - mógłbym tu przytoczyć wiele dużo fajniej zaprojektowanych urządzeń, które wyglądają zupełnie niepozornie przy nim.

 

U mnie niestety urządzenia nie mają tak lekko - przez trzy lata zdążyłem zajechać kondy w swojej Thecie, które były w dobrym stanie po zakupie, a dziś niektóre mają po 50% pojemności i 40 omów ESR-u - jestem w trakcie jej remontu 😜

Edytowane przez mol01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.