Skocz do zawartości
IGNORED

Klub miłośników Harpia Acoustics


Rekomendowane odpowiedzi

Szkoda

Obecnie mam kolumny oparte o membranę bierną (Thiel CS 3.7) które wykosiły konkurencję do 170kpln . To już moja piąta para :-)))Wyżej nie startuję , bo byłoby to przegięcie formy nad treścią ... Jakie macie konstrukcje z absolutną kontrolą na dole , schodzące nisko , przeznaczone do sporych pomieszczeń ? Czy przytkanie dziurek od basrefleksu będzie równoznaczne z OZ ( specjalnie zaprojektowanym ) ? Moje monobloki mają w porywach 1200 W na kanał ... :-)

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Nie ma problemu:)

 

Odpowiedź na Pańskie pytanie jest kilka (kilkanaście) postów wyżej.

Opisałem jak stroimy BR.

 

Myślę , że powinien Pan zostać przy swoich kolumnach.

 

Po raz piąty wróciłem do CS 3,7. Zostaną ze mną do końca moich dni :-))))

 

Pójście w stronę naszych konstrukcji było by dla Pana błędem.

Wcale nie chodzi tu o bas.

 

Znam wiele modeli Thiel.

Sporo było dla mnie wzorcowych.

CS 3,7 jest akurat taką , która jako jedyna z ich oferty nie podobała mi się.

W związku z tym ( moim zdaniem) nie warto Panu zaprzątać sobie głowy naszymi konstrukcjami.

To ewidentna różnica w filozofii dźwięku.

To jak woda i ogień :)

 

Jeszcze raz.

Proszę cieszyć się z posiadanych kolumn.

Lepiej wydać pieniądze na muzykę niż na kolumny z "innej bajki".

 

Wcale nie wartościuję tu jakości bezwzględnej tylko sposób "widzenia" dźwięku.

Edytowane przez HarpiaAcoustics

Co do wykonania na zamówienie , to popełniłem zbyt wiele nieprzemyślanych ruchów które kosztowały zbyt dużo, by ponownie ryzykować :-)

Chętnie odwiedzę na AS i rzucę uchem . Jeśli chodzi o "widzenie" dźwięku , to CS 3,7 oprócz muzykalności , pokazują każdy dźwięk bardzo dokładnie . Szczególnie średnicę , której dźwięków mi brakowało słuchając innych bardzo drogich kolumn. Jakby ktoś je wyciął z nagrania . Trzeba z tymi kolumnami chwilę pożyć by je docenić i zobaczyć ułomność innych uznanych konstrukcji. Trzymam kciuki za Pańskie konstrukcje . Szczególnie zestawienie głośników do wyżej pokazanych do mnie przemawia i robi nadzieję na dobry dźwięk :-)

Co to za średniotonówki?

Napisał bym, że najlepsze jakie znamy ale nie są dość drogie aby uchodzić za Hi-End :)

 

Pojawi pojawi, bo w obiecanym projekcie diy miały być zastosowane no ale nie ma projektu... :)

http://www.audiostereo.pl/misiomor-homage-ii-harpia-diy_114915.html

 

 

Głośnik Fountek FM135

http://loudspeakershop.eu/glosnik-fountek-fm135-p-2418.html

Edytowane przez dolphin123

www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Jeśli chodzi o "widzenie" dźwięku , to CS 3,7 oprócz muzykalności , pokazują każdy dźwięk bardzo dokładnie . Szczególnie średnicę , której dźwięków mi brakowało słuchając innych bardzo drogich kolumn. Jakby ktoś je wyciął z nagrania .

 

Mam zupełnie inne zdanie na ten temat.

Poprzednie modele Thiel robiły to świetnie.

3,7 ( moim zdaniem) takie nie są.

Sprawdzałem to kilka razy.

Właściwie to jedyna inna kolumna w stajni tej znakomitej firmy.

 

Zostawmy to.

Niech każdy robi swoje.

Nic na siłę.

 

Jak mi się coś nie podoba to nie zamierzam tego kupować.

Nie zamierzam także notorycznie o tym pisać.

 

Polecam takie rozwiązanie każdemu.

Edytowane przez HarpiaAcoustics

no dobrze, chciałem się jeszcze trochę wstrzymać z opisem wrażeń ale dziś przy odsłuchu Scofielda z Hand Jive nie dałem rady i pomyślałem, że muszę się z Wami podzielić spostrzeżeniami.

 

Marcus MkII Be Edition,

Wykonanie

poza standardowe: fornir naturalny Imbuia Pomele, lakier front Nextel, nóżki SuperSpikes, terminale WBT, berylowy głośnik wysokotonowy.

Jakość wykonania sprawiła, że w pierwszych minutach odsłuchu po dostawie i podpięciu byłem bardziej skupiony na wizualnym aspekcie kolumn niż na dźwięku z nich płynącym. Po fortepianowej czerni Amstaffów Mini wykończone fornirem Marcusy z "zamszowym" lakierem na froncie wyglądają bardzo szlachetnienie. Traf sprawił, że szampańska barwa membran głośników nisko- i średniotonowego idealnie pokrywa się z kolorem zestawu stereo co dopełnia poczucia kompletu. Smaku dodaje tekstylna wszywka, o której pisałem wcześniej. Jedyna uwaga taka, że wszywki nie są "wszyte" symetrycznie. Minus niewielki, istotny tylko dla czepialskich.

Terminale i nóżki solidne.

Dźwięk.

Kolumny są w trakcie procesu wygrzewania, mają za sobą 20-30h grania. Mimo to, jak wspomniałem na wstępie, poranny odsłuch płyty Scofielda sprawił, iż nie mogę się dłużej powstrzymywać z opisem wrażeń.

Bas.

Amstaff faktycznie był mini. I mimo, że to bardzo dobre kolumny to Marcus wyprzedza je o kilka długości. To co jako pierwsze rzuca się na uszy, to miękko pulsujący bas, schodzący bardzo głęboko do poziomu niedoświadczanego w AM. Większe membrany, większe skrzynie a i zapewne mniej widoczne (ale nie mniej znaczące) aspekty konstrukcji sprawiają, że przy każdym odsłuchu bas zaskakuje swą obecnością. Bez zbędnych podkreśleń, z piękną głębią. Czy to stopa czy kontrabas, brzmią z miękkim uderzeniem, niemeczącym i powodującym delikatne uniesienie włosów na przedramieniu (z emocji, nie z fali dźwięku ). Pisząc te słowa zmieniłem nagranie na Joshuę Redmana "Trios Live". W pierwszym utworze dosłownie czuć wibrowanie strun kontrabasu. Tego jeszcze nigdy nie doświadczyłem. Piękne!

Jeżeli komuś za dużo basu, może przesłonić tylny otwór bass refleksu. U mnie nie ma takiej potrzeby mimo niewielkiego pomieszczenia. Nigdy nie słucham głośno. To też zaleta, że nawet przy niskim ustawieniu wzmocnienia, Marcusy dają tyle basu ile trzeba. Bas jest obecny zawsze a nie tylko przy głośnym słuchaniu. I w przypadku nocnego słuchania jest go tyle ile sobie życzę.

Góra,

Beryl jest niesamowity. Wszystkie blachy bębnów czy dęciaków brzmią jakby były obecne tu i teraz. Pięknie oddany dźwięk bez zniekształceń, czysto, naturalnie. Dźwięk nie kuje po uszach lecz brzmi bez zbędnego podbicia. Jest obecny fenomenalnie. Nic nie szeleści, słychać blachę, W zasadzie nie wiem co lepsze u Marcusów. Bas czy góra. W decyzji nie pomaga....

...Średnica.

Elegancka, nie wysunięta do przodu swym podbiciem, równa. Gitary brzmią cudownie, fortepian jest pełny, ukochany saksofon tenorowy brzmi naturalnie, a jego górne rejestry wciągają. Bajka. Środkowy i górny przetwornik wspaniale pracują w tym zakresie. Kończą mi się przysłówki do opisu wrażeń a pozostała jeszcze...

...Scena

zbudowana jest z oddechem i przestrzenią, szeroko, mimo dość wąskiego rozstawienia kolumn i wielkości pomieszczenia (~20m2). I to zapewne kolejna zasługa berylowego gwizdka, który świetnie współpracuje ze środkową membraną. Rozstawienie instrumentów precyzyjne, czyste i klarownie. Klubowe nagrania jazzowe brzmią naturalnie. Na szczęście wrażenia koncertowe to jeszcze parę innych składowych niż sam dźwięk (często traktowany po macoszemu). W przeciwnym razie Marcusy przyczyniłyby się do redukcji przychodów z biletów.

Summa summarum

Zastanowiło mnie nagromadzenie słów opisujących naturlaność i czystość dźwięku w słuchaniu Marcusów. Ale widac tak jest. Marcusy to wspaniałe kolumny, nie męczące w którymkolwiek z zakresów częstotliwości. Poprostu brzmią czysto i naturlanie. Tak jak kolmuny brzmieć powinny. Welcome Home, Marcus!

Kurtyna.

 

system: wzmacniacz Sony FA777ES, odtwarzacz CD Sony X707ES Swoboda 2+, Odtwarzacz plików Cambridge Audio StreamMagic 6

post-20550-0-62041100-1443346611_thumb.jpg

post-20550-0-61140000-1443346629_thumb.jpg

post-20550-0-96887500-1443346641_thumb.jpg

post-20550-0-70897000-1443346656_thumb.jpg

post-20550-0-86127800-1443346668_thumb.jpg

post-20550-0-54434500-1443346679_thumb.jpg

post-20550-0-90993300-1443346720_thumb.jpg

post-20550-0-17045300-1443346748_thumb.jpg

post-20550-0-14845800-1443346776_thumb.jpg

post-20550-0-87758000-1443346957_thumb.jpg

Edytowane przez Miszka

=> Miszka

 

Czy stereofonia Marcusów jest lepsza niż Amstaffów Mini?

 

Dowcip miesiąca :)

----------------------------------------------------

Czyli dobrze myślę, MID-REFLEX? Dolna średnica musi więc także reprodukować trochę basu... ciekawe.

 

Panie HarpiaAcoustics, czy ma Pan może jakiś sklep firmowy w Polsce? Może w Warszawie - by posłuchać kolumn, zapoznać się z ofertą na żywo?

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Czyli dobrze myślę, MID-REFLEX? Dolna średnica musi więc także reprodukować trochę basu... ciekawe.

 

Panie HarpiaAcoustics, czy ma Pan może jakiś sklep firmowy w Polsce? Może w Warszawie - by posłuchać kolumn, zapoznać się z ofertą na żywo?

 

Rzeczywiście projekt Marcus to bardzo ciekawa konstrukcja.

Kolumny są 2,5 drożne ( stąd Basreflex "na środku").

Pozwala to uniknąć dużego kondensatora w torze średniotonowym.

Dodatkowo Marcus jest spójny czasowo na filtrach pierwszego rzędu z metalowymi membranami głośników.

Wiem, że to nie musi robić wrażenia na "przeciętnym" kliencie ale każdy dobry konstruktor pochyli się nad takim projektem z szacunkiem.

 

Jeśli chodzi o posłuchanie to proszę o kontakt przez PW, mail lub telefoniczny.

Edytowane przez HarpiaAcoustics

=>squad05

Jeżeli nie masz nic do powiedzenia, to się nie odzywaj.

Miałem Amstaffy, mam obecnie Marcusy i nie widzę u mnie przewagi Marcusów. Powtarzam - u mnie. Ustawienie nie jest optymalne i akustyka pozostawia wiele do życzenia, dlatego moje spostrzeżenia nie są miarodajne. Jestem ciekaw opinii posiadaczy obu kolumn.

P.S.

Nie będzie mnie przez najbliższe 5 dni, także teraz nie odpowiem.

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

@dzett

 

Spokojnie :)

Nie ma się co denerwować.

Forum aktualnie jest zdominowane trollami i najlepsze co można zrobić to z nimi nie dyskutować albo ich wykorzystać.

Staram robić się to drugie :)

 

 

Jeśli chodzi o przestrzeń to bardziej jest ona zależna od akustyki pomieszczenia niż samych kolumn.

Zawsze bardzo dbamy o perfekcyjne fazowe zgranie przetworników.

Tu Marcus jako Time Coherent powinien wykazywać przewagę nad Amstafem który ma odwróconego średniaka.

 

Różnica jednak nie jest ogromna a akustyka pomieszczenia jest istotniejsza.

 

Paradoksalnie kolumny z rozjechaną fazą grają sztucznie większą przestrzeń.

Właściwie nie wiadomo jak powinno być.

Czy szersza przestrzeń jest lepsza od szerokiej?

 

My staramy się odwzorować to co zawarł na płycie realizator.

=>squad05

Jeżeli nie masz nic do powiedzenia, to się nie odzywaj.

...

 

Pozwól drogi, ze nie Ty będziesz mi mówił co mam robić.

 

Jakbyś zadał pytanie Harpii to bym sam bym chętnie przeczytał odpowiedz na nie. Ty jednak pytasz o scenę użytkownika co ma kolumny o bazie 1,5m oddalone od tylnej ściany o 20cm. Co on biedny ma odpisać ?

 

@dzett

 

Spokojnie :)

Nie ma się co denerwować.

Forum aktualnie jest zdominowane trollami i najlepsze co można zrobić to z nimi nie dyskutować albo ich wykorzystać.

Staram robić się to drugie :)

...

 

Panie Jerzy,

Z całym szacunkiem ale bądźmy poważnymi ludźmi.

p.s.

Ja sie Panu wykorzystać nie pozwolę ;)

 

Pozdrawiam

----------------------------------------------------

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Nic się nie zmieniło.

Seas rządzi :)

To na prawdę wybitny głośnik.

Jeśli chcecie Państwo płacić za droższe to.......bardzo proszę :)

 

Mamy prawo używać co chcemy.

Nie jesteśmy przywiązani do żadnej technologii i zawsze wybierzemy do danej konstrukcji to co najlepsze.

 

W dzisiejszych czasach najbardziej wartościowym towarem jest...marketing:)

Powoduje on, że związek pomiędzy jakością a ceną jest dość luźny.

 

Rozumiem, że amatorzy jako kryterium oceny jakości posługują się ceną.

Jednak na nas jako profesjonalistach ciąży obowiązek oddzielenia "ziarna od plew".

Staramy się to robić najlepiej jak umiemy.

 

Mamy w rękawie jeszcze inne asy:)

 

@EMIL

Spodziewasz się, że w paczce za 4600 zł zaaplikujemy Beryla ? :)

Edytowane przez HarpiaAcoustics

 

@EMIL

Spodziewasz się, że w paczce za 4600 zł zaaplikujemy Beryla ?

 

Jasne, że nie. Natomiast nigdy nie rozumiałem, że w swoich najlepszych konstrukcjach stosowaliście tego seasa.

 

Rozumiem, że amatorzy jako kryterium oceny jakości posługują się ceną.

 

Amatorzy znają granie seasa i znają granie illuminatora. Cieszę się, że sięgnęliście po tego drugiego. Z seasa niewiele zostaje przy porównaniu do szpilki czy beryla.

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Może wystarczyło posłuchać :)

 

Problem z dobrymi kolumnami jest taki, że wymagają dobrego towarzystwa.

Niestety potrafią pokazać ułomności słabych komponentów.

 

Zdają sobie sprawę z tego, że tańsze kolumny nie są stworzone do współpracy z drogą elektroniką ale trudno za wadę kolumn uznać, że są za dobre.

Ci którzy poświęcili więcej uwagi w dobraniu właściwej elektroniki cieszą się brzmieniem nieosiągalnym w tych zakresach cenowych u konkurencji.

 

Statystyka mówi, że większy "problem" z Seasem mieli nabywcy naszych tańszych kolumn.

Ci co kupili droższe z Seasem nigdy nie narzekali na górę.

 

p.s. Beryl jest rzeczywiście lepszy.

Za "szpilkę" ............dziękuję :)

Seas rulez :)

 

to teoria i praktyka.

 

http://www.audiotechnology.dk/iz.asp?id=4|g|138|7||HarpiaAcoustics

Edytowane przez HarpiaAcoustics

To jest kwestia marketingu i polityki cenowej,zarabia się najwięcej na tym co kupuje tzw masowy odbiorca a nie na drogich konstrukcjach sprzedawanych sporadycznie.Nikt nie oczekuje od masowego nabywcy ,że będzie szukał i zmieniał elektronikę pod kolumny natomiast przy bardziej zaawansowanych konstrukcjach zamożniejszy klient będzie mógł pozwolić sobie na taką fanaberię i tu już ma znaczenie Seas czy Scan

Dobre kolumny pokazują ułomności słabych komponentów a przeciętne kolumny maskują te dobre i uśredniają system jako całoś

Za "szpilkę" ............dziękuję :)

Seas rulez :)

 

to teoria i praktyka.

 

http://www.audiotechnology.dk/iz.asp?id=4|g|138|7||HarpiaAcoustics

 

Jak szpilkę to illuminator, Wy wsadziliście w konstrukcji wyżej ostrzejszego revelatora.

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Naszym "marketingiem" są dobre kolumny.

Każda z nich zrobiona jest jak dla nas samych.

 

To dość typowe dla małych firm tej branży.

Co innego tuzy które są w stanie zaoszczędzić nawet na minimalnych różnicach w cenie komponentów przy dużej sprzedaży nadrobionej marketingowym szumem.

 

Naszą największą siłą jest jakość dźwięku!!!

 

 

@Emil.

Miękkie jest miękkie:)

Nie dla nas.

Edytowane przez HarpiaAcoustics

Pojawi pojawi, bo w obiecanym projekcie diy miały być zastosowane no ale nie ma projektu... :)

http://www.audiostereo.pl/misiomor-homage-ii-harpia-diy_114915.html

 

 

Głośnik Fountek FM135

http://loudspeakershop.eu/glosnik-fountek-fm135-p-2418.html

Czy wątek diy będzie kontynuowany na tych średniakach?

www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Czy wątek diy będzie kontynuowany na tych średniakach?

 

Raczej nie.

Nie mam siły do napastliwych trolli.

Sytuacja pokazuje jak bardzo szczerze i z najlepszym przeświadczeniem chcieliśmy oddać za darmochę dobry projekt.

Nie zamierzam jednak tego robić wbrew innym i teraz już sobie.

 

Bardzo przepraszam ale forum wyleczyło nas z projektów DIY.

 

Dziwna ta konstrukcja, miękki audio technology na mid i bas?:) To w ogóle harpia?;) Wasze początki?

 

Ha. Ha .

Wierzyliśmy jeszcze wtedy, że drogie głośniki są dobre :) :) :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.