Skocz do zawartości
IGNORED

Klub miłośników Harpia Acoustics


cichom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

to logo na wszywce to moim zdaniem jeden z lepszych nietuzinkowych pomysłów znakowania produktu w tej branży. Nie kojarzę innej firmy z branży audio, która podeszłaby do tego w tak niekonwencjonalny sposób (ale tez i nie jestem oblatany we wszystkim co istnieje). Pierwotnie miało być znakowanie na obudowie kopułki ale wszywka to jest to. Pan Jerzy na szczęście ma ich jeszcze parę sztuk a obudowa Marcusa nie jest frezowana pod kosze głośnika więc można było to spokojnie tam zamontować.

 

Co do wykończenia to długo się zastanawiałem nad wersjami "fortepianowymi" ale na szczęście wybrałem fornir z katalogu firmy Zagłoba. Dzięki temu kolumny prezentują się baaardzo dobrze. Dwie uwagi dla tych, którzy będą wybierali forniry:

- warto wybrać się do przedstawicielstw Zagłoby. jest ich parę w kraju. Pozwoli to Wam w realu obejrzeć płaty forniru i wybrać odpowiedni. Chociaż...

- ... lakierowanie wydobywa barwę drewna. Fornir lakierowany i nielakierowany to dwie różne sprawy. Ten wykończony jest ciemniejszy. Stąd to co otrzymamy będzie o większym kontraście niż surówka.

 

Tu uwaga do Pana Jerzego. Moim zdaniem warto byłoby tworzyć katalog zdjęć wykończeń na bazie wykonanych egzemplarzy. Pozwoli to przyszłym klientom ocenić barwę wykończenia gdyż to co jest na stronach Zagłoby mocno odbiega od uzyskanych z forniru efektów. Katalog byłby do umieszczenia na stronach firmowych po ich aktualizacji. To trochę zachodu ale polepszy marketing, który - bez urazy - przynajmniej w wersji internetowej czyli podstawowej w obecnych czasach mocno u Harpii kuleje. Wszak bardzo często na stronach firmowych można spotkać zakładkę w stylu "Nasze realizacje" czy coś w tym stylu.

Jak na przykład tutaj: http://www.audiostrefa.pl/realizacje.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę zachodu ale polepszy marketing, który - bez urazy - przynajmniej w wersji internetowej czyli podstawowej w obecnych czasach mocno u Harpii kuleje.

Łagodnie napisałeś. Strona nie aktualizowana była od sześciu lat. Jest tam również ewidentne przekłamanie dotyczące Marcusów (o tym pisałem dwa razy). Nie ma umieszczonych kolumn z nowej serii - Graffiti, Collage i innych. Pisałem również swego czasu, żeby umieścić świetną recenzję Amstaffów (ona była przyczyną, dla której zainteresowałem się Harpią).

Harpia ma to gdzieś i później się dziwi, że kolumny nie sprzedają się dobrze. Także zapomnij, że twoją radę weźmie sobie do serca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Łagodnie napisałeś. Strona nie aktualizowana była od sześciu lat. Jest tam również ewidentne przekłamanie dotyczące Marcusów (o tym pisałem dwa razy). Nie ma umieszczonych kolumn z nowej serii - Graffiti, Collage i innych. Pisałem również swego czasu, żeby umieścić świetną recenzję Amstaffów (ona była przyczyną, dla której zainteresowałem się Harpią).

Harpia ma to gdzieś i później się dziwi, że kolumny nie sprzedają się dobrze. Także zapomnij, że twoją radę weźmie sobie do serca.

 

To, że kuleję marketingowo jest oczywiste.

Nie jest jednak prawdą brak aktualizacji strony od sześciu lat.

W zasadzie żaden z modeli nie jest tak długo w wersjach jak na stronie produkowany.

 

Usprawiedliwieniem może być moje "zatrudnienie" na wielu etatach.

Muszę dbać o tak wiele rzeczy, że na wszystko nie starcza czasu.

 

Może ktoś zechce przejąć choć 20% moich obowiązków? :)

Było by tego na co najmniej dwa etaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawa sprawa, były pytania o maskownice, odstęp od ściany, całość systemu, czy wielkość otworu bass refleksu natomiast nikt nie zwrócił uwagę na info o berylowej kopułce. spodziewałem się dyskusji raczej w tym obszarze :)

Beryl , alu , firmowe brzmienie plus Sony i takie ustawienie - odważne posunięcie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że kuleję marketingowo jest oczywiste.

Nie jest jednak prawdą brak aktualizacji strony od sześciu lat.

W zasadzie żaden z modeli nie jest tak długo w wersjach jak na stronie produkowany.

 

Usprawiedliwieniem może być moje "zatrudnienie" na wielu etatach.

Muszę dbać o tak wiele rzeczy, że na wszystko nie starcza czasu.

 

Może ktoś zechce przejąć choć 20% moich obowiązków? :)

Było by tego na co najmniej dwa etaty.

Zgoda. Rozumiem. Są jednak priorytety. Marketing powinien być zaraz po jakości produktów, albo na równi. Nie brakuje firm, gdzie jest na pierwszym miejscu, jednak Harpii leży przede wszystkim na sercu jakość kolumn i taką filozofię popieram.

Jeśli strona była aktualizowana od sześciu lat, to przepraszam (na dole pisze "Harpia Acoustics 2009 Copyright", ale to pewnie dotyczy czegoś innego).

Panie Jerzy, nikt nie mówi, żeby Pan osobiście przeredagował stronę. Trzeba to zlecić firmie, która się tym zajmie. I parę innych rzeczy też trzeba zlecać. Człowiek się nie rozdwoi.

Edytowane przez dzett
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego tak uważasz? opisz proszę swoje doświadczenia na tym polu. Dzięki.

Masz kolumny które zasługują na lepszą elektronikę niż SONY ( bardzo lubię sprzęt Sony z dawnych lat ale to jednak nie klasa takich kolumn które są przejrzyste i pokażą dobitnie klasę sprzętu ) . Ale najbardziej kuleje ustawienie i akustyka . Z jednej strony ściana a obok drugiej kolumny pusta przestrzeń . Wąskie rozstawienie kolumn stojących niemal przy scianie i ta wysoka szafka która bedzie przeszkadzać .

Tu pomogą chłopaki z zakładki AKUSTYKA ;)

Edytowane przez muda44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są Sony i Sony. Są przebarwione/niedobarwione, ale są i prawidłowe barwą, przestrzenią, rozdzielczością, selektywnością i wszystkim innym, które świetnie się nadają do przejrzystych kolumn. Gdyby Sony dzisiaj sprzedawało te modele, które są u Miszki kosztowałyby po 10-15 tysięcy za klocek w odniesieniu do jakości dzisiejszych sprzętów.

Ja osobiście byłbym bardzo ciekawy brzmienia u Miszki, bardziej ciekawy niż skory do nazwania jego systemu "odważnym posunięciem", zwłaszcza nie widząc całego pomieszczenia i nie znając jego geometrii, możliwości/ograniczeń akustycznych. U jednych szafka przeszkadza, u innych pomaga... Czasami trzeba dosunąć blisko ściany (serii Time Coherent to niekoniecznie zaszkodzi, gdzie mamy do dyspozycji regulację strojenia dowolną konfiguracją zamknięcia/otwarcia dwóch - trzech bass refleksów), zwłaszcza gdy dźwięk nie ma możliwości oparcia się na pobliskich ścianach bocznych. Poza tym, skrzynki Marcusów jak i pozostałych Time Coherent są dość głębokie, a w akustyce liczy się odległość przetwornika basowego od ściany a nie końca skrzynki. Analizując pobieżnie zdjęcia Miszki sądzę, że przetwornik basowy jest jakieś 65-70cm od ściany i to jeszcze pod kątem do jej powierzchni, a to niekoniecznie jest mało w zależności od uwarunkowań geometrycznych pomieszczenia i akustyki. Z tego, co pamiętam, Muda, kiedyś się chwaliłeś swoimi panelami nad szafką audio umieszczając zdjęcie swojego ustawienia. R900, pomimo bliskości ścian bocznych, też jakoś fenomenalnie daleko od ściany tylnej nie stały i myślę, że przetworniki na tym zdjęciu były w podobnej odległości od ściany tylnej jak i teraz u Miszki, no może z 5cm dalej...

To jak? Chłopaki pomierzcie miarką odległości prostopadłej do kierunku powierzchni przetworników od ściany tylnej i zobaczmy, jak bardzo się mylę? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Przepraszam ale spędziłem u Pana Michała (Miszka)a sporo czasu.

 

Dźwięk był tak dobry, że w ogóle nie zaprzątaliśmy sobie nim głowy.

Rozmawialiśmy o i słuchaliśmy muzyki.

 

Panie Michale.

Gratuluję wspaniałej płytoteki.

 

 

a w akustyce liczy się odległość przetwornika basowego od ściany a nie końca skrzynki.

 

DOKŁADNIE!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk był tak dobry, że w ogóle nie zaprzątaliśmy sobie nim głowy.

Rozmawialiśmy o i słuchaliśmy muzyki.

No proszę. Osobiście nie zestawiłbym Harpii z Sony ale jak widać warto próbować połączeń, które wydawać by się mogło, średnio pasują do siebie.

Choć dla mnie jak słyszę super dźwięk to zaprząta mi on głowę dzień i noc :)

Z chęcią skonfrontowałbym Harpie (Amstaffy albo Fresco) bezpośrednio z moimi Focalami, jeśli ktoś mieszka w pobliżu Łodzi czy Warszawy to może na jakiś wieczór uda się przyjechać?

Słyszałem kiedyś Harpie w Łodzi w salonie ale nie podobały mi się, cokolwiek do nich nie podpięliśmy grało bardzo przeciętnie ale Pan Jerzy mówił, że sam Harpii nie poznawał w tamtym salonie.

Wniosek. Akustyka pomieszczenia to znaczna część sukcesu.

Edytowane przez defol

"Odmienny obraz każde widzi oko a każde ucho inny słyszy śpiew. A każde serce gdy wejrzysz w nie ukaże własną słabość i grzech"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są Sony i Sony.

Oczywiście ale myślałem że to kolumny Hi End a Sony z całym szacunkiem do firmy są i Hi ENDowo wykonane ale brzmieniowo już niekoniecznie .

Gdyby Sony dzisiaj sprzedawało te modele, które są u Miszki kosztowałyby po 10-15 tysięcy za klocek w odniesieniu do jakości dzisiejszych sprzętów.

Pioneer PD75 też by tyle kosztował , jest obłędnie wykonany i gra dla mnie gorzej niż Arcam rDAC za 8 stówek .

Muda, kiedyś się chwaliłeś swoimi panelami nad szafką audio umieszczając zdjęcie swojego ustawienia. R900, pomimo bliskości ścian bocznych, też jakoś fenomenalnie daleko od ściany tylnej nie stały i myślę, że przetworniki na tym zdjęciu były w podobnej odległości od ściany tylnej jak i teraz u Miszki, no może z 5cm dalej...

Tyle że u mnie na wysokości tweetera i głośnika średniotonowego i mimo bliskości ścian to właśnie te panele dużo pomagają w akustyce . Głośniki coaxialne tez mają inne rozpraszanie ( warto popatrzeć na pomiary ) co wiele ułatwia .

 

To jak? Chłopaki pomierzcie miarką

No bez przesady ;)

 

Nie widzę potrzeby żeby dalej się w tym temacie rozpisywać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się rozpisywać na temat systemu, życzę jedynie wszystkim aby mieli przynajmniej taki. Niezależnie czy wart 800 czy 8.000PLN. Ja jestem z niego bardzo zadowolony a zmiana kolumn była ostatnim elementem układanki.Choć od dłuższego czasu zastanawiam się nad zmianą odtwarzacza plików gdyż to zdecydowanie najsłabszy element całości. CD bije go o parę długości. Widać to było przy Amstaffach, Marcusy ten dystans powiększyły.

Rozpoczynam dłuższą zabawę z Marcusami, postaram się skrobnąć podsumowanie w przyszły weekend

 

Panie Jerzy, ja tego Kirklanda to katowałem jeszcze parokrotnie. Zupełnie zapomniałem o nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Marcusy New chyba od razu jak ta wersja weszła do sprzedaży .

Przetestowałem kilka porządnych wzmacniaczy i doszedłem do wniosku ,że zasługują na znacznie

droższą (lepszą ) elektronikę niż same kosztują .

Ze wszystkim grają dobrze bo są łatwe do wysterowania , u mnie stanęło ostatecznie na Luxmanie L-590AII .

Ostatnio przeszedłem na trochę inne granie (słabe lampy OTL i wysokoefektywne kolumny) i nosiłem się

z zamiarem sprzedaży moich Marcusów ale jak porównałem kolumny w cenie tych moich używanych to odpuściłem,

szkoda gadać .Marcusy zostały i grają w moim drugim systemie .

Jest to system KD/stereo gdzie stworzyły zadziwiającą synergię ze wzmacniaczem lampowym 2A3 Pana Dubiela.

Edytowane przez tadeo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Miszki i nie tylko.

Jestem właśnie w trakcie wygrzewania Marcusów przy pomocy płyty XLO "Test & Burn-In CD". Efekt po dokładnie 150 godzinach jest wyrazisty, bardzo wyrazisty.

CD nabyłem bardziej z ciekawości niż przekonania o celowości tego przedsięwzięcia. Po dobrych kilku miesiącach od zakupu kolumn doszedłem do wniosku, że z powodu moich ograniczeń czasowych i organizacyjnych (moja kobieta uważa, że do słuchania muzyki wystarczą mi słuchawki i niestety ma kobieta siłę perswazji:/ ) praca stereo sprowadza się do góra 2 godzin tygodniowo, co oznacza że doprowadzenie moich Marcusów do prawidłowej użyteczności może potrwać latami.

W skrócie powiedziawszy: to naprawdę działa.

Wygrzewania odbywa się w godzinach służbowych, ponieważ emitowany dźwięk jest w stanie zamroczyć, a tych zażywających środki odurzające doprowadzić do uzależnienia. Poprawa jakości brzmienia jest w każdej kwestii, aż na początku trudno było mi uwierzyć. Nie posiadam skłonności ani umiejętności do tego prasowego języka :) więc powiem tylko, że odkładam na później (dużo później) zakup nowego DACa- działam wciąż na Vlinku i SMSL po przeróbkach. Gdyż czuję się, jakbym właśnie apgrejdował swój cały tor. No może oprócz kolumn ;) i na nowo odsłuchuję swoje najlepiej znane CD.

Edytowane przez MajkeM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się ten kształt. Ciekawe jak to zagra z 26cm na basie. średnie i wysokie to jakie? Miałem Dali Grand w układzie MTM bardzo fajne brzmienie.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Prawie jak utopia :)

 

Bardzo ładne

 

Dziękuję.

Poświęciłem sporo czasu i inwencji aby ukryć podobieństwo do Focali :)

W ramach określonych założeń konstrukcyjnych jest to bardzo trudne.

Nie ma jednak co wstydzić się inspiracją dobrymi wzorcami.

 

 

Podoba mi się ten kształt. Ciekawe jak to zagra z 26cm na basie. średnie i wysokie to jakie? Miałem Dali Grand w układzie MTM bardzo fajne brzmienie.

 

Zestaw głośników poniżej :)

post-13845-0-24570500-1443201142_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Napisał bym, że najlepsze jakie znamy ale nie są dość drogie aby uchodzić za Hi-End :)

 

 

Napiszę więc- są znakomite do tego projektu.

 

Jestem pewien, ze zaraz pojawi się nazwa producenta i model:)

post-13845-0-35769000-1443206217_thumb.jpg

Edytowane przez HarpiaAcoustics
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawa konstrukcja się zapowiada.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Karta katalogowa nie jest teraz priorytetem.

Na dziś są istotniejsze problemy.

 

 

 

Zanim Nimbus zostanie "gimbusem" :) na zdjęciu poniżej prawdziwy "dawca" nazwy.

 

Na drugim zdjęciu ( z prawej) prawdziwe pochodzenie nazwy Jantar.

 

Ja "chwilowo" zarzuciłem latanie na szybowcach ale z tego miejsca pochwalę się, że mój 86-cio letni ojciec cały czas lata.

Ostatnio na Jantarze 2B !!!

post-13845-0-09394800-1443279588_thumb.jpg

post-13845-0-85550400-1443279652_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

OZ nie ma aż tak wielu zalet jak powszechnie się sądzi.

Mamy za sobą wystarczającą ilość doświadczeń .

Nawet nie chodzi o OZ samą w sobie ale o współpracę ze współczesnymi wzmacniaczami.

 

W projekcie z naszej regularnej oferty nie przewidujemy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.