Skocz do zawartości
IGNORED

Pytanie początkujacego dotyczące subwoofera.

ratanpuri

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jeśli był podobny temat to przepraszam z góry lecz ja nie znalazłem nic co rozwiało by moje wątpliwości.

Mianowicie czy mógłbym zrobić subwoofer wykorzystując gotową skrzynię w którą wmontowałbym tylko głośnik(w odpowiednim rozmiarze) i wzmacniacz??? Czy jednak muszę sam wykonać skrzynie poprzedzoną wyliczeniami co do pojemności i wymiarów.

Wiem że może być to głupie pytanie i od razu mnie skarcicie ale wybaczcie jestem nowicjuszem ;)

Chciałbym do tego wykorzystać głośnik JBL GTO 1214:

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

oraz tą skrzynię:

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Jednak nie mam pojęcia jaki ma być do tego wszystkiego wzmacniacz.

Jeśli jest to pomysł niedorzeczny proszę to powiedzieć prosto w twarz ;)

pzdr:)

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

update:

Wiem że jest to skrzynia przeznaczona do samochodu ale czy nadawała by się także do domu???

I jeszcze jedno:czy skrzynia którą sam wykonam względem obliczeń będzie lepsza niż gotowa???

Czy taki wzmacniacz byłby dobry??

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

>Wiem że jest to skrzynia przeznaczona do samochodu ale czy nadawała by się także do domu???

Ten głośnik JBL ma otwór 30cm, a skrzynia 28. Czyli tak czy inaczej czekałaby Cię robota ze stolarką.

Sama skrzynia zbyt estetyczna nie jest. W bagażniku ujdzie, ale w domu nie bardzo.

Głośnik JBL to model do samochodu, znacznie różni się wooferów "domowych". Te 23Hz to może osiągnąć w samochodzie, który ma małą kubaturę, ale nie osiągniesz tego nigdy w normalnym pomieszczeniu.

Wzmacniacz może i coś jest warty, ale nie tylko moc się liczy. Ważne jest jak zostały zrealizowane filtry. Jeżeli ktoś to spartaczył to nigdy nie uda Ci się dźwiękowo zgrać suba z kolumnami, zawsze będzie coś nie tak.