Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  258 członków

Technics Klub
IGNORED

Klub fanów firmy TECHNICS


Rekomendowane odpowiedzi

Były jeszcze ciekawe klocki typu SU-MA10 czy 7700K albo nawet całkowity lampowy rarytas, model 20A

 

Nigdy nie słuchałem SU-MA10, jak brzmi ten piecyk? W sumie literatury nie miał szczególnie pochlebnej, ale to tylko rankingi. Natomiast w 100% zgadzam się z bardzo wysokimi notami jakie uzyskał ST-G90 w prasie zachodniej. Mam takie dwa i to naprawdę rewelacyjne klocki.

 

Jestem bardzo ciekaw jakie są Twoje odczucia na temat SL-P1200?

Juras, facet okazał się znanym oszustem, od 2 lat nic nikt z tym nie robi, gość gra tak na nosie ludziom że awaria. Więc tyle z P1200...

 

Ma10 (aka Su-V900 bez DAC) nie znam, znam 7700K który zły nie był.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Jeszcze kilka słów apropo se a3 technicsa, jest to mój ulubiony wzmacniacz tej firmy i to nie bez powodu, nie jest on super szybki,nie strzela fajerwerkami jak to lubią robić inne japończyki.Ten wzmacniacz jest jedynym słyszanym przezemnie wzmacniaczem mający lampową górę i średnicę połączoną z tranzystorowym dołem.Używam go z kappami 7a, piękna scena, dzwięk dociążony i bardzo detaliczny, poprostu włączasz ulubioną płyte i wbija w fotel na całe godziny.Se a3 posiada taki dzwięk dzięki unikatowemu układowi przełączającego prace klasy- synchro bias, układ zbudowany jest na diodach germanowych przez które przepływa cały sygnał audio, a o walorach germanu można dość szeroko poczytać na zachodnich forach.Wiem że zaraz wytkniecie mi że wiele technicsów ma układ synchro bias, ale tylko se a3 ma go tak rozbudowanego.

Przykro czyta się że są jeszcze ludzie mający podłaczoną se a3 do altusów, ale co zrobić.....

Edytowane przez diabeł

Diable, ile trzeba wyłożyć za sprawną A3? Zastanawiam się nad jakimś piecem Technicsa.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

To zależy, ostatnio bardzo ich cena poszła w górę,nie polecam kupować z polski, ja zawsze kupowałem na ebay, kiedyś można było kupić za około 3kzł, ale teraz gdy jest ich już bardzo mało ceny spokojnie dochodzą do 1200-1500eu.Są teraz jeszcze 2 szt uszkodzone na ebay, ale to kompletny złom, jedna wybebeszona, druga nie kompletna i okrutnie pordzewiała.

 

To zależy, ostatnio bardzo ich cena poszła w górę,nie polecam kupować z polski, ja zawsze kupowałem na ebay, kiedyś można było kupić za około 3kzł, ale teraz gdy jest ich już bardzo mało ceny spokojnie dochodzą do 1200-1500eu.Są teraz jeszcze 2 szt uszkodzone na ebay, ale to kompletny złom, jedna wybebeszona, druga nie kompletna i okrutnie pordzewiała.

Poruszyliście ciekawy temat lampowego wzmaka technicsa 20a, kiedyś byłem napalony jak kruliczek na niego, ale dostać go nie łatwo, ma fajną konstrukcje, w każdym kanale 10 pentod mocy, uklad połno komplementarny zasilanie symetrycznym napięciem, nie spotkałem się z tak przemyślaną konstrukcją z lat 60-70 tych, naprawdę bardzo fajny klocek.

Co do modelu do 20A to słyszałem właśnie że to porządny kloc z jednym problemem, ponoć korzysta z jakichś bardzo nietypowych lamp, obecnie niedostępnych które nie mają zamienników.

 

Czyli wychodzi na to że A3 kosztuje tyle co 3 Yamahy B2, kicha.

 

To jest dopiero bydlak Technicsa, deck RS-9900US:

http://www.ebay.com/itm/Technics-RS-9900US-professional-cassette-recorder-deck-/230668985128?pt=Vintage_Electronics_R2&hash=item35b4f16328

Tu jeszcze inna ciekawostka, SE-A70!:

http://www.ebay.com/itm/RARE-Technics-SE-A70-Power-Amp-and-SU-A80-Control-Amplifier-/130574428667?pt=Vintage_Electronics_R2&hash=item1e66d7a9fb

Edytowane przez czolgista778

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Se a100 i se a70 neleża do najbardziej poszukiwanych klocków technicsa zaraz po se a3mk2 i se a1.Moim zdaniem właśnie na tych modelach technics powinien zaprzestać produkować serie se, i dalej nie ciągnąć firmy na dno takimi modelami jak se a1000 czy 2000.Studiowałem kiedyś papiery do se a100, jest to dość unikatowa konstrukcja,przypomina nieco se a1 w której jako biegun ujemny głośników zastosowano wzmacniacz pracujący w klasie A zasilany bardzo niskim napięciem(kilka volt), a jako biegun dodatni głośników standardowy wzmacniacz pracujący w klasie ab zasilany z napięcia +- 105v.

SE-A100 jest znacznie tańszy od A3, czasami pojawiają się w belgii w cenach 700-900 euro!

 

105V zasilania na końcówki, niech zgadnę, dużo?

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

SE-A100 jest znacznie tańszy od A3, czasami pojawiają się w belgii w cenach 700-900 euro!

 

105V zasilania na końcówki, niech zgadnę, dużo?

105v przy dobrych wiatrach może dać 85-90v amplitudy na wyjściu, przeliczywszy na moc 90v do kwadratu /8 daje nam 1012W na 4 ohm.Jest to oczywiście nie wykonalne w przypadku se a1 ale 600w napewno jest w stanie dostarczyć ta końcówka, a 600W to sami wiecie co potrafi.

Co do ceny se a100- ostatnio poszła na ebay za 1400, ale wiem że se a3 jest sporo lepsza od a 100, jej wysoka cena podyktowana jest niewielkim nakładem wyprodukowanych sztuk.

A ja zmontowałem już wieżyczkę. Su-C7000 jest bez regulacji tonów, ale się to okazało zbędne. Żarówki, uważam, też mi dobrze wyszły.

Wreszcie dołączyłem do posiadaczy najseksowniejszych wycieraczek w sprzęcie :-)post-32130-0-56771500-1315674763_thumb.jpg

SC-5, BB-5, 2 x SM-5, SA-1, DCD-SA1, B&W 802N

Dla mnie szok, że bez regulacji tonów jest tyle dołu. A w zasadzie to jakoś się zrobił. Na początku było płasko, prawie bez dołu. Po paru godzinach zaczął się pojawiać. Nie wiem czy to przez to, że się rozgrzał, czy może okablowanie. Wszystkie konektory nowe i prosto z folii podpięte. I na razie jest super. A, testuje na 24 kt japońskich płytach i na JVC XRCD24. Te płyty powalają dynamiką. Gra bez tonów tak jak SA-DA10 z wykręconymi na max sopranami i do połowy dołem. Pozbywam się beż żalu ampli. Nie ma natomiast dla mnie różnicy pomiędzy pracą preamapa z zasilania i z akumulatorów.

Czytałem wypowiedź kol. diabła. Mogłem kupić zamiast tej końcówki A-100 i była też A3 ale chcę zebrać całość w jednej lini.

SC-5, BB-5, 2 x SM-5, SA-1, DCD-SA1, B&W 802N

Gratuluję super sprzęciku. Szkoda, że nie sprawdziłeś jak gra SL-P900 na amplitunerze po analogu. Myślę, że te przetworniki w amplitunerze poniekąd całkiem porządnym są średnie raczej do słuchania w stereo. Nie chcę wysnuwać wniosków, że Twój nowy system nie jest lepszy, bo jest na pewno tylko szkoda, że nie puszczałeś po analogu, bo byłby dość obiektywny punkt odniesienia. Ciekawe byłoby też włączenie tego DVD Technicsa na nowym systemie.

Tak czy siak sprzęt wygląda super i na fotografii nie widać, że w końcówce coś było przerabiane, dorabiane... myślę szczególnie o boczkach :)))

Edytowane przez juras_h

Na razie podpiąłem telewizor do preampa i pierdzi. Kabelek za 10 zł z Saturna nie sprawdza się nawet do telewizora. Mam szatański pomysł kupna SH-GE100 srebrnego i przerobienia go na serię G. Napisy są do zrobienia, boki też, tylko czeka mnie wizyta w firmie od anodyzowania aluminium w sprawie koloru przedniego panelu. Barwili mi już elementy do samochodów to przetarłem szlaki.

 

Na razie podpiąłem telewizor do preampa i pierdzi. Kabelek za 10 zł z Saturna nie sprawdza się nawet do telewizora. Mam szatański pomysł kupna SH-GE100 srebrnego i przerobienia go na serię G. Napisy są do zrobienia, boki też, tylko czeka mnie wizyta w firmie od anodyzowania aluminium w sprawie koloru przedniego panelu. Barwili mi już elementy do samochodów to przetarłem szlaki.

Tzn. SH-8065 przerobić na złoto

 

Czy jest słyszalna różnica w dźwięku po zmianie kabli z RCA na XLR ?

SC-5, BB-5, 2 x SM-5, SA-1, DCD-SA1, B&W 802N

Tak myślałem, że będzie dobrze. Jak najbardziej podłącz po XLR - powinna być różnica in plus :) Żadnych korektorów nie potrzeba - zainwestuj w dobre kable i tyle :-)

Tak myślałem, że będzie dobrze. Jak najbardziej podłącz po XLR - powinna być różnica in plus :) Żadnych korektorów nie potrzeba - zainwestuj w dobre kable i tyle :-)

 

:-( tylko jakie ? Są po 16 $ i po kilkaset i więcej

SC-5, BB-5, 2 x SM-5, SA-1, DCD-SA1, B&W 802N

Nowe telewizory to raczej mają marny dźwięk niestety, to samo tyczy się tunerów. Wcześniej miałem z Polsatu, teraz mam z twardym dyskiem telewizji N. Plazmę miałem Panasonica pięćdziesiątkę i też średnio dźwięk. Niestety rewelacji nie ma i nie spodziewałbym się wielkiej zmiany po zmianie kabli. Lepszym rozwiązaniem byłby zakup zewnętrznego przetwornika cyfrowo analogowego. Nie jakiegoś szczególnie drogiego, wypasionego, analitycznego, raczej takiego ciepłego w brzmieniu. Może Beresford TC7520 USB. Jak miałeś włączone po optykach wszystko to jakoś tam w miarę dobrze grało i nic nie bolało, teraz się zaczęło Niestety im lepszy sprzęt tym bardziej zaczyna boleć, wychodzą różnicę, słabości poszczególnych klocków, źródeł.

Nowe telewizory to raczej mają marny dźwięk niestety, to samo tyczy się tunerów. Wcześniej miałem z Polsatu, teraz mam z twardym dyskiem telewizji N. Plazmę miałem Panasonica pięćdziesiątkę i też średnio dźwięk. Niestety rewelacji nie ma i nie spodziewałbym się wielkiej zmiany po zmianie kabli. Lepszym rozwiązaniem byłby zakup zewnętrznego przetwornika cyfrowo analogowego. Nie jakiegoś szczególnie drogiego, wypasionego, analitycznego, raczej takiego ciepłego w brzmieniu. Może Beresford TC7520 USB. Jak miałeś włączone po optykach wszystko to jakoś tam w miarę dobrze grało i nic nie bolało, teraz się zaczęło Niestety im lepszy sprzęt tym bardziej zaczyna boleć, wychodzą różnicę, słabości poszczególnych klocków, źródeł.

 

Dostałem propozycję kupna Z1000 i X1000 to przetwornik już by był. Ale koleś wykręcił numer - zainkasował kasę a towaru nie wysłał i stąd moje obawy. Chociaż wcześniej mi akurat wysłał.

SC-5, BB-5, 2 x SM-5, SA-1, DCD-SA1, B&W 802N

To super, jestem ciekaw jak to zagra! Pamiętaj jednak, że jeśli TV Ci nie zagra dobrze, to zawsze możesz pomyśleć o takim Beresfordzie upchanym za właściwym sprzętem. Hi Endowe przetworniki potrafią być bezlitosne dal słabych źródeł. No, ale zobaczymy, równie dobrze może zagrać super!

Witam ponownie, z moich doświadczeń gorąco polecam łaczyć systemy po torach analogowych,Miałem niegdyś wcale nie niski model preampa yamahy cx1000, i zdecydowanie grał gorzej na wejściach optycznych, dzwięk był płytki i śmierdział cyfrą.Co do kręcenia korektorem, mam 28 lat i nie kręce prampem od kiedy mam se a3, czyli od jakiś 5-6 lat.

Witam szanownego kolegę, jak najbardziej popieram :) Tylko my mówimy o analogowym Pre Ampie i podłączeniu do niego telewizora i cyfry. One mają fatalnej jakości dźwięk po analogu i dlatego polecam najpierw do jakiegoś DACa a potem po analogu do Pre Ampa. Sam polecałem koledze Sowawyborowa połączenie CD jeszcze do Amplitunera po analogu, pisałem o tym wcześniej w tym wątku.

Niestety nie miałem jeszcze SE-A3, a dużo o niej słyszałem. Zresztą w czasach jej powstania nawet niższe modele wzmaków Technicsa jakoś jeszcze grały, potem coraz gorzej niestety.

Ogólnie brzmienie Technicsów szlag trafił od czasu kiedy przerzucili się na hybrydy STK i SVI.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

SA-DA10 już wypicowany w pudle i obkręcony streach'em. Nie chce mi się wyciągać. I trochę już słabo tym regałem manewrować - ponad 120 kg, żeby się do kabli dostać

SC-5, BB-5, 2 x SM-5, SA-1, DCD-SA1, B&W 802N

Ten regał i marmury to jakiś rarytas Technicsa czy wsio na zamówienie robione?

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Dostałem propozycję kupna Z1000 i X1000 to przetwornik już by był. Ale koleś wykręcił numer - zainkasował kasę a towaru nie wysłał i stąd moje obawy. Chociaż wcześniej mi akurat wysłał.

Spokojnie, pewnie dojdzie. Jak nie to ścigać hienę ;-)

Edytowane przez zyzio

Granit na wymiar - zamówienie. Rurki sam tnę.

Co do brzmienia technicsó to powiem tyle, 99 procent z pośród technicsów pracujących z funkcją dc gra beznadziejnie, jest to spowodowane auto dc regulatorem w ujemnym sprzężeniu zwrotnym.Przykładów nie trzeba szukać zbyt daleko su v8 pracuje w dc ale nie posiada autoregulacji i gra wybornie,ale za to su v8x to istna żenada, tak samo se a5 i se a5mk2, se a50..Beznadziejnie też grają: su v3, su v5, su v303, su v505 i wiele wiele innych.Zaskoczeniem było dla mnie brzmienie su v2 i su v4, one grają zadziwiająco dobrze, lecz może dlatego że są oparte o układy stk jako stopień końcowy,stopień napięciowy jest tradycyjny-tranzystory.

Prawdziwym kozakiem jeśli chodzi o brzmienie jest su 8080, mocą może nie grzeszy, ale ma wybitną scenę i z dobrym okablowaniem porządny bas

Prawdziwym kozakiem jeśli chodzi o brzmienie jest su 8080, mocą może nie grzeszy, ale ma wybitną scenę i z dobrym okablowaniem porządny bas

 

 

No tak, większość nie grzeszy super dźwiękiem, swojego czasu kupiłem topową integrę z 87, SU-V85A i o ile ma całkiem fajną przestrzeń, są jakieś plany, szczegóły to dźwięk jest ostry, niepokojący na średnicy ze szczupłym basem, męczący. Dwa dni temu dostałem kupiony za 140 zł na Allegro NAD 3130 i przewyższa go w każdym względzie. Z klockami takimi jak mój Luxman L530 to już dzieli go przepaść lata świetlne. Zastanawia mnie czy taka szanowana firma nie miała ludzi, którzy zajmowali się odsłuchami tego co tworzyli?

 

Ja jest ze średnicą w SU-8080? Może łyknę jeszcze jakiegoś vintage? :)

Edytowane przez juras_h

No tak, większość nie grzeszy super dźwiękiem, swojego czasu kupiłem topową integrę z 87, SU-V85A i o ile ma całkiem fajną przestrzeń, są jakieś plany, szczegóły to dźwięk jest ostry, niepokojący na średnicy ze szczupłym basem, męczący. Dwa dni temu dostałem kupiony za 140 zł na Allegro NAD 3130 i przewyższa go w każdym względzie. Z klockami takimi jak mój Luxman L530 to już dzieli go przepaść lata świetlne. Zastanawia mnie czy taka szanowana firma nie miała ludzi, którzy zajmowali się odsłuchami tego co tworzyli?

 

Ja jest ze średnicą w SU-8080? Może łyknę jeszcze jakiegoś vintage? :)

Srednica jest dociążona,nic nie wrzeszczu, piękna scena bardzo szeroka, dzwięk plastyczny i spokojny, jak nie technics:)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.