Skocz do zawartości
IGNORED

Nasz Air Force One uległ katastrofie!


subagazi

Rekomendowane odpowiedzi

>grehotnix, 19 Kwi 2010, 09:48

 

>czyli Katyń był słuszny,

 

Przepraszam, a z czego to niby wynika???

 

 

>Kaczyński nie przeszkadza, możemy ruskim podziękować za katyń i za reformę rolną

 

No właśnie to kopanie po własnej dupie, kochamy robienie z siebie ofiar co?

Jestem Europejczykiem.

 

Chyba już czas przyłączyć się do okrzyków Santo Subito:

"uż po katastrofie na niebie nad lotniskiem w Smoleńsku biały ślad prezydenckiego samolotu Tu-154 przeciął się z obłokiem, tworząc krzyż. Wszystko podświetlone przez słońce."

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Gość stary bej

(Konto usunięte)

Znów popadamy z jednej skrajności w drugą, a okazuje się że Polska nie może być nawet kartą przetargową w jakichkolwiek rozmowach między mocarstwami.

W Brukseli też możemy tylko wspomnieć o brukselce, łanach zbóż i kartoflisku.

Nie posiadając już nic możemy tylko cicho warczeć z niezadowolenia zapadanych decyzji.

Kto doprowadził kraj do takiej ruiny ?

...ale tej jej mordy to nigdy nie zapomnę...

hehehe

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

bardzo prawdopodobna przyczyna samej katastrofy natomiast nadal bez odpowiedzi dlaczego zdecydował się na lądowanie w tak ekstremalnych warunkach

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość Arek__45

(Konto usunięte)

>>>>>Prezydent Obama odwołał swoją niedzielną wizytę na pogrzebie prezydenta Lecha Kaczyńskiego i jego żony Marii, po tym jak przestrzeń powietrzna nad większością Europy została zamknięta, w związku z nadal unoszącą się chmurą pyłu wulkanicznego. Prezydent Obama nie marnował słonecznego niedzielnego popołudnia. Po odwołaniu swojego lotu do Krakowa spędził czas na grze w golfa – donosi "The Washington Times".

Prezydent Obama nie był jedynym z liderów światowej polityki, którzy z powodu chmury pyłu wulkanicznego nie przybyli do Polski. Nie dotarł prezydent Francji Nicolas Sarkozy i kanclerz Niemiec Angela Merkel, ale byli i tacy, którym chmura nie przeszkodziła. Prezydent Rosji Dmitrij Miedwiediew przyleciał z Moskwy pomimo chmury, inni przywódcy spędzili wiele godzin w samochodach, by dotrzeć na uroczystość pogrzebową prezydenckiej pary. Do Krakowa, mimo trudnych warunków atmosferycznych, dotarły delegacje Słowenii, Rumunii, Czech czy Ukrainy – wylicza "The Washington Times".

 

"The Washington Times" zauważył także, że prezydent Barack Obama od czasu katastrofy pod Smoleńskiem nie pofatygował się ani razu do polskiej ambasady w Waszyngtonie, i nie złożył wpisu do księgi kondolencyjnej.>>>>>

>wladz

 

w zasadzie ten szkic z ukształtowaniem terenu wyjaśnia,dlaczego pilot nie zauważył, że jest za nisko na przyrządach - bo wysokościomierz mierząc do dna wąwozu pokazywał wysokość bezpieczną. A jak ziemia zaczęła się zbliżać, było już za późno ...

piloci podchodzili do ladowania prawidlowym kursem. ktos w wywiadzie z obslugi lotniska mowil, ze schodzili z precyzja jubilerska (przy panujacej mgle)

jesli byli tam juz drugi raz, to dobrze znali mapy lotniska w Smolensku i owa anomalie terenowa, czyli gleboki jar lezacy na trasie ladowania

1. jesli zawiodl/zle byl wyskalowany wysokosciomierz barometryczny (cisnienie do skalowania miernika podaje wieza), to pozostal jeszcze radiowysokosciomierz

2. dlaczego nie bylo alarmu o za niskiej drodze podchodzenia samolotu do ladowania

3. jesli podchodzil prawidlowo (wg. zalogi wiezy), to co stalo sie w ostatniej fazie lotu?

4. mimo ostatnich atakow terrorystycznych w Rosji nie wzieto tej mozliwosci pod uwage = teren nie byl obstawiony, bo publikowane w sieci zdjecia sladowi zniszczen podchodzacego do ladowania Tu-154M zostaly zrobione przez jakiegos Rosjanina juz po katastrofie i to bez przeszkod

Raczej nie.

"wysokościomierz barometryczny:

przyrząd pokładowy służący do pomiaru wysokości lotu; działa na zasadzie pomiaru ciśnienia stat., wykorzystując zależności spadku ciśnienia atmosf. wraz ze wzrostem wysokości. W samolotach pasażerskich lotnictwa cyw. jest wymagany dokładny, wykluczający błędny odczyt wskazań, wysokościomierz cyfrowo-analogowy (wywzorcowany w stopach); skale poprawki barometrycznej (zależności ciśnienia od wysokości) są wywzorcowane w milibarach (mb) i calach słupka rtęci. Procedury kontroli ruchu wymagają, aby wszystkie samoloty znajdujące się powyżej 6000 m miały wysokościomierze barometryczne ustawione na wartość ciśn. 1013 mb, natomiast samoloty znajdujące się poniżej 6000 m (w obszarze przylotniskowym) na wartość ciśnienia atmosf. panującego na danym lotnisku, co gwarantuje pomiar wysokości w odniesieniu do poziomu lotniska. "

wydaje mi się, że to bardziej błąd w ocenie odległości - lotnisko było na wzgórzu, a pilot o tym wiedział - gdy przeleciał wąwóz, być może uznał, że ma pas pod kołami (dlatego nie zadziałał TAWS - bo bo wypuszczone podwozie) .

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W rzeczywistości miał do pasa kilometr ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wydaje mi się, że część z forumowiczów nie może pojąć faktu, że w tego typu katastrofie nie da się jednoznacznie ocenić jednej jedynej przyczyny katastrofy. Zwykle składa się na to wiele czynników. "Proste" przyczyny, typu awaria, stanowią ułamek wszystkich wypadków/katastrof lotniczych, większość to serie błędów ludzkich.

 

W tym przypadku można na tę chwilę (w znacznej mierze dzięki pracy Siergieja) stwierdzić, że niewiele zabrakło i wyszliby z tego bez szwanku. Widać, że pilot zorientował się w sytuacji, poderwał maszynę i gdyby nie zabrakło tych 3-4m (drzewo, które uszkodziło lewe skrzydło) udałoby im się.

 

Wszelkie zarzuty, że lotnisko miało słabe wyposażenie nie maja, moim zdaniem podstaw. Organizator lotu, piloci znali to lotnisko (3 dni wcześniej) i przy dobrej pogodzie nie stanowiło dla nich wyzwania.

 

W tym miejscu rodzi się wiele pytań natury organizacyjnej m.in decydujące: dlaczego wylot był tak późno (na styk), stąd brak planu B (gotowy konwój samochodowy/śmigłowcowy z np. Moskwy). I tak dalej, nie chcę się tu wdawać w politykę.

 

Z całym prawdopodobieństwem czynnikiem decydującym był błąd ludzki. Poczekajmy.

Gość stary bej

(Konto usunięte)

Mnie również zastanawia nieujawnianie "treści intymnych" zawartych w "czarnych skrzynkach".

Czyżby te zapisy były bardziej dramatyczne niż sama śmierć pasażerów feralnego lotu ?

Wiem, wiem, samo oczekiwanie na nieuchronną śmierć może być dramatyczniejsze, i na pewno jest, niż spotkanie z nią, czyli to ostatnie tchnienie.

jak chcecie posłuchac dzwieków masowej histerii to proponuje jakis horrorek z wypozyczalni

nie słyszałem aby ktos takie dane ujawnił zwłaszcza ze samolot jest wojskowy

od soboty jest sledztwo w sprawie i niemozliwe aby oficjalnie cos wypłyneło

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Gość stary bej

(Konto usunięte)

Kolejna sprawa.

Kto powinien ponosić koszty pogrzebu przy założeniu że pan Dziwisz "wyskoczył jak Filip z konopi" z akcją pochówku na Wawelu.

Dziwi mnie jeszcze jedna informacja, z jakiego powodu "gubernatorem" Wawela jest kler w osobie p. Dziwisza.

Wawel nigdy nie był własnością kleru tylko kolejnych panujących królów.

Ci się zawsze pętali miedzy nogami jedynie doradzając monarsze.

Napisałbym że, w chu.. cięcie też zajęcie, ale chyba nie wypada.

thonO22

 

wydaje się to najbardziej prawdopodobne i logiczne wytłumaczenie.Trudno wymagać od pilota dokładnej znajomości ukształtowania terenu otaczającego mało uczęszczane polowe lotnisko.Czytał dane i na tej podstawie prawidłowo podchodził do lądowania i niewiele brakowało do wybrnięcia z pułapki.

wladz, 19 Kwi 2010, 20:47

 

>thonO22

>

>wydaje się to najbardziej prawdopodobne i logiczne wytłumaczenie.Trudno wymagać od pilota dokładnej

>znajomości ukształtowania terenu otaczającego mało uczęszczane polowe lotnisko.Czytał dane i na tej

>podstawie prawidłowo podchodził do lądowania i niewiele brakowało do wybrnięcia z pułapki.

 

Jak wszystko prawidłowo to zapewne ruskie przestawiły pas startowy.

stary bej skrzynki raczej nie wyjaśnią dlaczego zdecydowano o lądowaniu w tych warunkach decyzja zapadła na lotnisku w Warszawie i już nikt nie powie w jakich okolicznościach.Podobno odlot był opóźniony o półgodziny.To są chyba kluczowe minuty tragedii.

Gość stary bej

(Konto usunięte)

To zacznijmy może od spraw finansowych.

 

Proponowana zbiórka wśród katoli RP + manifestacyjna zbiórka na AS wśród PISuarów i wszelkiej maści popleczników ś.p L.K.

Nicki wszystkim dobrze znane.

jaro1 przeczytaj dokładnie opisaną hipotezę i przeanalizuj wysokości samolotu....każdy pilot nie znający topografii terenu i korzystając z odczytu urządzeń pokładowych zrobiłby to samo.

 

inną kwestią jest decyzja o lądowaniu w tak ekstremalnych warunkach

wladz, 19 Kwi 2010, 20:55

 

Jestes pilotem? Wiesz jakie mieli odczyty wysokosci? Jakie są przyrzady pomiarowe, na jakiej zasdzie działają? Jakie mieli rozeznanie terenu? Skąd wiesz, że każdy....

Nie konfabułuj. Jakby wszystko było prawidłowo - nie doszłoby do katastrofy.

po pierwsze jest to hipoteza

 

po drugie to nie moja tylko wydaje mi się najbardziej prawdopodobna

 

po trzecie mówią o niej piloci znający wyposażenie samolotów

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.