Skocz do zawartości
IGNORED

Tone control i dzikie węże.


szybki Gonzo

Rekomendowane odpowiedzi

Re: Arek__45, 22 Sie 2010, 00:52

 

>

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

tak to jest przyzwoite "tone control" w dobrej cenie

u mnie zresztą w lepszej, no ale jednak nieidealny stan - są jeden/dwa suwaki do czyszczenia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I tak oto w mgnieniu oka przeszliśmy od psującej wszystko regulacji tonów we wzmacniaczu, po naprawiające wszystko rupiecie z epoki Króla Cwieczka, które nawet wyłowione z rzeki jeszcze "biją na głowę" i "zjadają na śniadanie" tylko tu trzeba posmarowac, tam pospawac i gra gitara.

 

P.S.

Ja to bym oszczac tego śmietnikowego syfu nawet nie chciał, ale na forum naiwnych baranów nie brakuje, wszystko kwestia odpowiedniej reklamy. Już czekam z utęsknieniem jak zaraz tone control jednak okaże się niezbędny w każdym jednym systemie, nawet tym super doskonałym Arka 45

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.

Arek__45, 22 Sie 2010, 01:01

 

>..moze parantula kupi...nic mu nie gra a to tylko pare butelek finlandii...:)

 

Nie żadne "nic mu nie gra" tylko z ponad 1000 CD na regale może by się znalazło z 30% tytułów, do których nie mam zastrzeżeń. Nie jest to moja wina ani tym bardziej nie widzę najmniejszego powodu, dla którego nie miałbym reszty słuchac z taką samą przyjemnością zamiast się męczyc z dudniącym basem czy zaciskac zęby od męczących sybilantów, bo prawdziwy audiofil nie ma gałek. No to niech sobie nie ma, czy ja mu bronię? A w wolnej chwili niech sobie może puści na tym swoim wymuskanym audiofilskim systemie np. "Blasfemia" Dezertera i po kuracji w psychiatryku wróci opowiedziec wrażenia z odsłuchów, polecam.

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.

Sposób regulacji barwy dźwięku nawet najprostszy ma sens, realizuje pewną i racjonalną idee korekcji na podstawie ogólnych założeń z dziedziny akustyki. Zakłada że zmiany w sygnale są płynne, jeśli pomieszczenie czy sprzęt tłumi niepotrzebnie górę, to robi to płynnie - im wyższa częstość tym bardziej tłumi. Tak samo doły. Korektory barwy działa "płynnie" w szerokim pasmie, im dalej od środka jest częstość sygnału tym mocniej jest korygowany. I to wydaje się być tak słuszne i oczywiste, że nie wiadomo po co o tym tak się rozpisuję. A po to, że istnieje jeden naprawdę bezsensowny sposób korekcji olewający wszystkie zasady i bazujący tylko na tym że tak jest najprościej. Chodzi o korekcję za pomocą regulacji głośności bespośrednio na głośniku wysokotonowym, tak jak to jest zrealizowane w ASP AEON i niektórych innych aktywnych monitorach. Takie brutalne łamanie charakterystyki częstotliwościowej wydaje się być paradoksem, gdyż występuje w studujnych monitorach służących do produkcji nagrań muzycznych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arek__45, 22 Sie 2010, 01:35

 

>..ale smietnik ten sam....

 

Ten odrapany złom z wyrwaną klapką i dorabianymi pokrętłami, to na pewno śmietnik ten sam co Technicsy powyżej.

A jeśli pijesz do mojego egzemplarza, to nawet z lupą nie znajdziesz na nim ani jednej ryski. Tylko dlatego go kupiłem i to nie do słuchania, a do postawienia i patrzenia, podobnie jak kilka innych sprzętów, które u mnie stoją nieużywane z tego samego powodu. Ani ich nie sprzedaję, ani nie reklamuję w wątkach do tego nie przeznaczonych, więc związek widzę tutaj nadal żaden.

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.

A mnie się wydaje że uzywanie tone control to tak jak dorysowywanie Monie Lizie wąsów: niekt nie

"koryguje" jak wygląda dzieło sztuki, a przecież muzyka też jest dziełem sztuki - wykonawcy, realizatora, i paru innych -> ergo: jesli macie "przebasowaną" płytę, to może o to szło w dziele ?

 

pozdr - Krzysiek

PS. a propos mam do opchnięcia 10-pasmowy equalizer Radmora (szary), nie uzywany od jakichs 20 lat -

może jest ktos chętny ?

krzysmxx, 22 Sie 2010, 07:57

 

>A mnie się wydaje że uzywanie tone control to tak jak dorysowywanie Monie Lizie wąsów: niekt nie

>"koryguje" jak wygląda dzieło sztuki, a przecież muzyka też jest dziełem sztuki...

 

Takim samym dziełem sztuki mogą byc na przykład alpejskie serpentyny, po których można gładko sunąc na przykład Ferrari czerpiąc radośc z doskonałego prowadzenia się wozu w ciasnych zakrętach. Ale niech spadnie chocby milimetr deszczu czy śniegu i bez komputerowego wspomagania kontroli trakcji pojazdu nie ujedziesz nim nawet stu metrów.

Takim samym dziełem sztuki może byc na przykład jakaś tam galeria, teatr czy opera, do których zwyczajnie nie wypada pójśc w dresie i trampkach, chocby nie wiem jak były wygodne i dopasowane. Zazwyczaj trzeba się wcisnąc w sztywny uniform i udawac, że świetnie się bawimy, chociaż mamy gówniane miejsca i śmierdzącego sąsiada obok rechoczącego jakby był niepełnosprawny umysłowo.

Takim samym dziełem sztuki może byc na przykład jakaś potrawa, ale przygotowana przez skacowanego szefa kuchni, której nie sposób przełknąc bez doprawienia przyprawami po swojemu. Ja na przykład uwielbiam dobrego tatara, ale dobry to on dla mnie będzie tylko wtedy, kiedy sam go sobie przygotuję.

I tak można mnożyc w nieskończonośc przykłady dzieł sztuki którym drobna regulacja na pewno nie zaszkodzi, a często dopiero umożliwia w miarę komfortowe obcowanie z tą sztuką czy "sztuką" bo z tym też różnie to bywa.

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.

parantulla, 22 Sie 2010, 10:39

 

Uważam, że masz rację. Tone control daje to samo w dźwięku, co przyprawy w potrawie. Niby używa się ich w znikomych ilościach, ale to one właśnie nadają właściwego wyrazu i czegoś, co Francuzi nazywają poezją smaku. Potrawa bez grama soli tudzież innych przypraw jest obrzydliwa, mdła i w sumie trudno jadalna. Jak kto lubi - niech tak je. Ale proszę mi nie wmawiać, że prawdziwy smakosz tak właśnie jada. Jest dokładnie odwrotnie.

 

Natomiast nie mogę zgodzić się z Tobą, że kolumny podstawkowe mają więcej wad niż zalet. Chyba niepryzpadkowo w studiach używa się monitorów.

ciekawe czy i kiedy do dyskutantów w ogóle dotrze, że NIE MA dziś na rynku konsumenckim żadnych "tone control", którymi można by sobie w wyrafinowany sposób cokolwiek doprawiać, żadnych żółteczek ani kaparków

 

trzeba źreć tatara na surowo jakiego kelner przyniesie - to jest wasza smutna rzeczywistość "audiofilska" chcecie czy nie

 

są tylko ewentualnie sól i pieprz czyli "jakieś" pokrętło do "basów" i "jakieś" do "sopranów"

 

poza urządzeniami studyjnymi prawdziwe "tone control" można dziś tylko znaleźć na śmietniku albo sprzedając obie nerki (choć pewnie też nie starczyłoby) na EAR-a 825

 

więc cała ta dyskusja o wyższości jednego nad czym innym jest bez sensu, nie ma żadnych "tone control" do wyboru

 

zostały tylko "kolorujące kable", nota bene i tak mające więcej sensu niż te dwa żałosne pokrętła, które się tu i ówdzie czasem uchowały

 

paradise lost, ot co

no jeszcze są kable i strojenie główniejszych elementów (jak wiadomo kable tez są "główne", w łacznie z sieciówkami) systemu elektronika-kolumny-pokój pod kątem "dosmaczania", czyli tak jakby esencja współczesnej audiofilii

 

być może w tym tkwi przyczyna dla której nie ma już dziś na rynku konsumenckim parametryków - jak sobie można większość problemów z brzmieniem wyregulować jednym urządzeniem to jest to "bad for business" - znika spora częśc motywacji dla niekończących się zakupów coraz to nowych produktów, zwłaszcza kabli

 

tak - kable są "good for business"

Bobcat, 22 Sie 2010, 11:15

 

>Natomiast nie mogę zgodzić się z Tobą, że kolumny podstawkowe mają więcej wad niż zalet. Chyba

>niepryzpadkowo w studiach używa się monitorów.

 

Chyba nieprzypadkowo słuchamy muzyki zazwyczaj w normalnych pokojach mieszkalnych, a nie w studiu.

Poza tym rasowy monitor studyjny służy bardziej do rozkładania muzyki na czynniki pierwsze, co niekoniecznie musi byc przyjemne przy słuchaniu muzyki czysto relaksacyjnie i zazwyczaj nie jest.

Również nieprzypadkowo po normalnych drogach poruszamy się nieco bardziej cywilizowanymi samochodami niż bolid F1 na przykład czy wyczynowa rajdówka WRC, które mają niewątpliwie wiele zalet, ale w codziennym użytkowaniu jazda czymś takim byłaby niewyobrażalnie uciążliwym koszmarem.

Kończąc już ten temat zapytam tylko po co komu gałka volume, biorąc pod uwagę wrażenia z koncertu słuchanego na żywo i tego samego koncertu słuchanego w domu, których nijak nie da się porównac, a zwłaszcza manipulując głośnością w zależności od własnego aktualnego widzimisię słuchacza.

To wszystko w temacie z mojej strony i jadę nad morze zjeśc jakąś rybę z frytkami, najlepiej wszystko na surowo i absolutnie bez soli, a popijac koniecznie świeżą wodą prosto z jeziora obok, bo to takie naturalne i purystyczne...

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.

parantulla, 22 Sie 2010, 12:49

 

Wiele osób uważa, że podstawkowe brzmią bardziej szlachetnie. I nie chodzi tu o monitory studyjne. Ja się raczej nie kieruję opiniami i recenzjami. Chodziłem, słuchałem i na tej podstawie wybrałem coś, co MNIE się najbardziej podoba. Otóż właśnie są to podstawkowe. Ale na temat indywidualnych gustów trudno dyskutować.

w studio dzwiek ma byc w pelni wyrazny przejzysty najdokladniejszy jaki moze byc wiec tylko monitory bo w przypadku duzych kolumn to tylko zwiekszenie niepotrzebne kosztow zeby uzyskac te same parametry ktore sa niezbedne w studiu

 

a co do bass treble, zalezy jakiego sprzetu sluchamy jakiej muzyki... czesto sa przydatne i tyle

 

tworzycie nowy mit w stylu "nie uzywam galek bo tak powinno byc w audiofilskim systemie" majac jakies nady denony ktore w samym dzwieku nawet bez galek maja odpowiednio pokorektowane pewne aspekty brzmienia zeby uzyskac okreslony efekt, bez sensu (przyklad tani rotel - podbicie wyzszej srednicy i pogranicza srodek-gora, podbicie dynamiki poprzez podbicie pogranicza dolu i srednicy im wyzej w chierarchi tym mniej ale przeciez to tez tone control) takze opamietajcie sie i po prostu oceniajacie po tym co slyszycie a nie po tym jak powinno byc

chwilowy brak działalności w audio.

Gość Arek__45

(Konto usunięte)

....bo koncert w domu to powiedzialbym wartosc ...proporcjonalna, dzwiek 1:1 to nie ta droga...dzwiek w domu to fotografia muzyki...zdjecie chwili ...ja cenie sobie takie "chwile" bez retuszu i oszustwa...

discomaniac71 - moglbys pisac na temat i przestac analizowac moje wpisy przeciez nie musza sie zgadzac z Twoimi wolny kraj duzo ludzi duzo pogladow, i prosze pisac na temat nie chce robic sobie wrogow wiec proponuje po prostu zebys nie analizowal moich wpisow bo cos gdzies w jakims wpisie napisales i teraz bedziesz analizowal i dokladal swoje ideologie, po co Ci to

chwilowy brak działalności w audio.

antymalkontent, 22 Sie 2010, 13:04

 

>dzwiek ma byc w pelni wyrazny przejzysty najdokladniejszy jaki moze byc wiec tylko monitory bo w przypadku duzych kolumn to tylko zwiekszenie niepotrzebne kosztow zeby uzyskac te same parametry

 

Czyli przyznajesz: monitory dają tę samą jakość dźwięku ze znacznie mniejszych rozmiarów.

 

W moim konkretnym przypadku jest jeszcze jeden aspekt, o którym piszę w "O mnie". Jestem miłośnikiem wielokanałowej muzyki (nie kina domowego, muzyki 5.1). Dla takiego zastosowania muszę mieć 5 identycznych kolumn (+ SW). Do tego celu (dobre) podstawkowe nadają się idealnie. Zarówno pod względem jakości dźwięku, jak i efektów przestrzennych. Stawianie 5 podłogowych nie wnosi nic więcej, za to zagraca pokój odsłuchowy, czyniąc z niego omalże sklep z głośnikami :)

Już tu kiedyś w podobnym wątku napisałem jakiemuś puryście że nie używanie paskudnych gałek treble i bass, tak go przybliża do brzmienia żywych instrumentów, jak lądowanie Apollo 13 do lądowania na Księżycu.

Mariusz.

zacytuje wam pare wpisow poszukajcie poprawiajcie bez galem przeciez ma byc audiofilsko wiec jak korygowac dzwiek to bez galek:D

 

"

48486 Kable głosnikowe wycofujące srednicę STEREO PiMi 17 Sty 2009, 19:26

48148 Kable z miedzi beztlenowej. Dlaczego? STEREO rochu 3 Sty 2009, 19:37

48067 Nemesis oszalał!! a kable daje;) STEREO Tench 31 Gru 2008, 14:49

48056 Kable w Stereo STEREO Mrpawlo 30 Gru 2008, 14:59

47982 Kable głosikowe. STEREO nautilus81 2 8 Gru 2008, 12:15

47866 wojskowe kable łącznościowe z II WŚ STEREO delivelator 21 Gru 2008, 21:16

46957 Czy te kable to trafny wybór STEREO mariuszdab 15 Lis 2008, 10:11

46865 Kable w systemie STEREO marven 11 Lis 2008, 21:33

46063 Najlepsze kable z mocnym bassem 4x2,5m STEREO dropson123 5 Paź 2008, 20:45

46049 Jakie kable do jasnego stereo? STEREO kil 4 Paź 2008, 21:24

45892 Kable... oszustwo? STEREO Jazzz 27 Wrz 2008, 13:28

45660 Kable - poszukiwanie pięknej barwy STEREO tomek11 15 Wrz 2008, 20:04

45430 kable do 50zl uscislenie. STEREO kopaczmopa 5 Wrz 2008, 08:51

45065 Piękne kable... STEREO VoiceKraft 18 Sie 2008, 23:04

45055 Kable głośnikowe za około 50zł/m STEREO konrad_1977 18 Sie 2008, 17:22

44553 Kable posrebrzane czy koloru srebrnego? STEREO bogdanmazur 18 Lip 2008, 16:48

44530 Co zrobić z za grubym kablem? STEREO wildchild 17 Lip 2008, 12:32

44259 Kable - czy potrzebne? STEREO guitarmen 30 Cze 2008, 17:15

42288 za dużo wysokich tonów jakie kable ? STEREO koniuszy82 5 Maj 2008, 23:36

42269 kable głośnikowe raz jeszcze 100-300zł/m STEREO hazardzista 5 5 Maj 2008, 10:36

41919 Jakie Kable do Sieciówek ? DIY Karol_Szymanowski 19 Kwi 2008, 16:17

41402 Od jakiej kwoty kable graja? STEREO foxbat 28 Mar 2008, 12:23

40757 Jakie kable... STEREO lipa 7 Mar 2008, 20:22

40683 Uwaga ! Podrobione kable Cardasa STEREO Cocine 4 Mar 2008, 21:06

40664 Uwaga ! Podrobione kable Cardasa STEREO zoltar7 4 Mar 2008, 00:48

40647 Uwaga ! Podrobione kable Cardasa. STEREO Elberoth 3 Mar 2008, 10:38

40453 Platynowe kable STEREO pablo31 24 Lut 2008, 17:49

40207 CZY KABLE GŁOŚNIKOWE COŚ wnoszą i ile? DIY kiki 15 Lut 2008, 20:11

40028 1 MILION DOLARÓW DLA SŁYSZĄCEGO KABLE ! STEREO marianek 8 Lut 2008, 17:31

39707 Kable gł. w kolorze białym lub drewn. STEREO piotr_lass 24 Sty 2008, 22:42

38241 ktore kable maja wiekszy wplyw na dzwiek STEREO dobrus 7 Gru 2007, 17:48

37860 Czy warto zmieniać kable? STEREO rafal735r 21 Lis 2007, 18:49

37170 Czy >50 też, albo jeszcze? słyszą kable? STEREO gregin 25 Paź 2007, 23:20

36905 Dziwna sprawa z kablem STEREO Genesis 16 Paź 2007, 11:52

36705 Kable Sieciowe - prawda czy mit ? STEREO ciupaga 8 Paź 2007, 10:49

34300 Dlaczego kable sieciowe grają? STEREO Edward 22 Cze 2007, 13:14

34055 Jakie kable STEREO opolanin 9 Cze 2007, 20:39

33958 Czy stare kable sa lepsze od nowych? STEREO marianek 4 Cze 2007, 16:10

33942 kable - mały test porównawczy. STEREO KOpyt25 3 Cze 2007, 18:39

33291 Kable pod podkladki STEREO Vlad 3 Maj 2007, 22:32

32707 kable przyciemniajace STEREO cubi 6 Kwi 2007, 18:53

32693 SoundRight -kable Xindaka STEREO Fr@ntz 5 Kwi 2007, 18:42

32507 Podłączenie kablem coaxialnym - problem! KINO DOMOWE qwezxc 28 Mar 2007, 11:47

31392 Popularne kable i scena. STEREO Fenervil 2 Lut 2007, 12:34

31114 Jakie kable ?-"odwieczny " dylemat. KINO DOMOWE endrju71 22 Sty 2007, 23:18

30306 kable OEM - po co płacić za naklejkę? STEREO Fr@ntz 19 Gru 2006, 15:45

30243 czy długość ma znaczenie - czyli kable STEREO abtman 17 Gru 2006, 01:04

30205 zmiana dzwieku przez kable glosnikowe KINO DOMOWE trunek 15 Gru 2006, 14:36

30204 zmiana dzwieku przez kable glosnikowe STEREO trunek 15 Gru 2006, 14:35

29947 jakie kable? STEREO ziem5 3 Gru 2006, 21:46

29585 KABLE KABLE KABLE STEREO goffer 17 Lis 2006, 12:10

28739 Kable - czy i dlaczego różnie brzmią STEREO Piotr Ryka 7 Paź 2006, 20:48

"

chwilowy brak działalności w audio.

> gatto1

 

Bo regulacja glosnika wysokotonowego w monitorach studyjnych nie sluzy opisywanej tutaj regulacji barwy.

Takiej regulacji nie ma tylko w niektorych monitorach studyjnych. Ta regulacja jest w niemal wszystkich monitorach studyjnych, a niektore sa w tej materii naprawde odjazdowe:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Czy Ty uzywasz/uzywales AEON-ow i robiles regulacje tymi potencjometrami tak wiele razy, ze mozesz z cala pewnoscia stwierdzic ze to nic nie daje ? Jak napisales, nie rozumiesz tego rozwiazania.

Spiesze Ci z wyjasnieniem.

Mam stycznosc z AEON-em juz 3 miesiace i na poczatku dla mnie te regulacje byly tylko zwiekszaniem/zmniejszaniem sily dzwieku z glosnika wysokotonowego. Takie jasniej, ciemniej.

Dzisiaj potrafie spasowac sobie tymi regulatorami monitor tak, ze calosciowo jest "poukladany".

I robi sie to raz dla konkretnego ustawienia monitora w pomieszczeniu i wiecej sie juz nie kreci.

Przy innym ustawienu/dogieciu monitor bedzie wymagal nowego doregulowania potencjometrem.

Te regulacje sa zwiazane scisle z ustawiniem monotora (geometria polozenia glosnikow wzgledem sluchacza), a nie jakies dobarwianie.

U mnie monitory leza a nie stoja i wplyw tych regulacji jest znaczacy, tym bardziej ze glosniki mozna skierowac w osi na sluchacza, przed sluchaczem, za sluchaczem. I wtedy zmieniaja sie diametralnie proporcje dzwieku dobiegajacego z glosnikow. Wzmacnianie sily na glosniku wysokotonowym ma tu znaczenie calosciowego przetwarzania, a nie dobarwiania jakiegos podzakresu.

Byc moze regulacje monitora stojacego nie sa tak widoczne/slyszalne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

I jeszcze o monitorach studyjnych jako elementach toru audiofila.

 

Jak juz wielokrotnie powiedziano, o wszystkim decyduja gusta sluchacza.

Sa ludzie ktorzy szukaja dzwieku poteznego, bliskiego, z duzym basem, pokazujacego szczegoly, albo je maskujacego, itp.

Monitor studyjny owszem pokazuje szczegoly i jest bezlitosnym narzedziem mowiacym wszystko o nagraniu.

Ale monitor studyjny jest tylko koncowym elementem toru i zagra tak jak zrodlo sygnalu.

Zrodlem moze byc CD (czy inne zrodla nagran) lub zrodlo i preamp.

To jaki ostatecznie charakter dzwieku uzyskamy na koncu, mozna na wiele sposobow konfigurowac.

Np. sa opinie ze monitor studyjny dobrze zgrywa sie z lampowym pre.

Jest naprawde wiele kombinacji, a to pasuje mojemu podejsciu do wielu zagadnien:

"Lepiej miec co zdjac, niz nie miec co wlozyc".

Monitor mozna lekko "przyciemnic", podbarwic, zmienic.

Mozna go dostosowac.

 

Ja monitory kupilem miedzy innymi dlatego, ze od wielu lat slucham na sluchawkach Sennheisser HD-600, ktore sa takimi sluchawkowymi "monitorami studyjnymi". Nie sa stricte studyjne, bo maja swoje wady charakterystyki, ale pokazuja szczegol do bolu.

Ja lubie takie granie i jest wielu zwolennikow takiego grania.

Sluchalem tych sluchawek w jasnych i ciemnych zestawieniach toru i taki szczegolowy dzwiek mi pasuje.

 

Mowienie ze monitor studyjny sie nie nadaje bo akurat ma sie takie a nie inne pereferencje dzwiekowe, jest pozbawione wiekszego sensu.

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

Krzysiek, 22 Sie 2010, 18:29

>U mnie monitory leza a nie stoja i wplyw tych regulacji jest znaczacy, tym bardziej ze glosniki

>mozna skierowac w osi na sluchacza, przed sluchaczem, za sluchaczem. I wtedy zmieniaja sie

>diametralnie proporcje dzwieku dobiegajacego z glosnikow. Wzmacnianie sily na glosniku wysokotonowym

>ma tu znaczenie calosciowego przetwarzania, a nie dobarwiania jakiegos podzakresu.

 

To brzmi bardzo sensownie w ostatnim zdaniu. Ale takie ustawianie monitorów na boku na dodatek w połączeniu z zabawą w różne kierowanie osi powoduje zazwyczaj dużą niezgodność fazową dźwięków od głośników w okolicy częstotliwości podziału. Kompensowanie niezgodności fazowej za pomocą wysterowania głośności jednego z głośników jest chyba dość kontrowersyjną metodą. Druga sprawa - przy takim sposobie regulacji podbijamy równo lub tłumimy całe pasmo od 3 do 20 kHz. Chcąc poprawić dźwięk naprzykład na końcu pasma taką regulacją istotnie zmieniasz brzmienie w znacznie szerszym pasmie wprowadzając tym samym duże zniekształcenia barwy. I trzecie - czy te monitory mają tryb DIREKT odłączający filtr kształtujacy najniższy zakres? Chyba ten układ jest stałe włączony i nie można go obejść jak w zwykłych wzmacniaczach.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.