Skocz do zawartości
IGNORED

TAS5630 wzmacniacz stereo w klasie D - płytka


trryt

Rekomendowane odpowiedzi

Parametry są dostępne w PDF-ie na TI

jeśli dokumentacja tak mówi to tak mniej więcej bedzie +/- oczywiście z jakimś błędem

Oczywiście jeśli zasilacz będzie miał odpowiednie parametry .

 

A pojawiają sie pytania pytania czy układ może być w wersji przewlekanej ? Sorry ale jeśli ktoś tak pyta to nie powinien zaglądać do tego artykułu znaczy ze nic nigdy nie litował SMD i w ogóle SMD dla niego to czarna magia. To nie czarna magia ale raczej dokładność + odpowiedni sprzęt i trochę chęci nic więcej. Lutowanie SMD to w sumie żaden problem no chyba że ktośto będzie robił transformatorówką to wtedy tak ....

Oczywiście tu już jakimś problemem może być rozlutowywanie ale my tu lutujemy a nie rozlutowujemy ...

 

PS dlatego tak się strzepię bo właśnie przez osoby handlujące samplami są BANY !

Jak ktoś się boi SMD może zanieść układ do porządnego serwisu gsm, tyle że to kolejny wydatek.

 

Max-bit rozmiem cię, ale to nie przeze mnie.

myśle ze przed dobrze by zbudować jakiś prototyp

Nie jest to konieczne jeśli PCB bedzie trzymać specyfikacje TI

Jednak muszę dostać pliki PCB i sch od trryt-a

Chętni na to PROSZĘ ZAPISYWAĆ SIĘ W WĄTKU :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

tutaj tylko merytoryczna dyskusja

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Musze przyznac trryt, ze dobra robota.

 

Zrobilem troche kosmetyki. Pogrubilem sciezki, zwiekszylem izolacje, rozrzucilem nioeco rezystory i minimalnie zaciesnilem PCB.

 

Zrobilbym sobie prasowanke, ale malo prawdopodobne, zeby sie dwie strony zgodzily :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

spokojnie jak juz jest ponad 10 osób można powoli się drapać w głowę pod zamówienie PCB

 

Trzeba na PCB pomyśleć o radiatorze ...

 

Januss Jak już grzebiesz w PCB to pomyśl o jakimś radiatorze i jakiś kołkach na PCB aby go przylutować najlepiej aby maksymalnie wypełnił wolne miejsce w prostokącie moze być też dość wysoki ... choć to wiadomo jak kto lubi...

PCB nie ma co na silę zmniejszać

A może coś jednak wyjdzie z tego wyjdzie ?

A myślał ktoś nad zasilaczem impulsowym ? Napisał do mnie ChUmI że coś takiego projektuje choć nie znam szczegółow...

Oczywiście największym problemem (a może nie) będzie zdobycie odpowiednich elementów indykcyjnych transformatora znaczy ...

Nie żeby toroid był zły ale, jak już budujemy wszystko na przetwornicy to dlaczego nie ?

januss73-> Dzięki.

No i ładnie to poprawiłeś.

Prasowanki dwustronnej nigdy nie robiłem, więc nie wiem jak to ciężko trafić. Ale problem to czy Ci się chce te wszystkie połączenia obu stron robić. Niby masy nie trzeba w tylu punktach łączyć, ale jak prototyp ma być wiarygodny to by wypadało;)

Pod radiator starczy myślę coś takiego jak na rysunku, po dw otwory z każdej strony TASa. To tylko poglądowy obrazek, bo skoro januss73 ma teraz lepszą wersję płytki, to sugestia dla niego;)

Zasilacz impulsowy to ciekawa sprawa, ale o wiele bardziej kosztowna od samego wzmacniacza i skomplikowana. Tam jest chyba z 6 elementów indukcyjnych, każdy pewnie mało typowy. Niby takie rzeczy można zrobić, albo zamówić w Ferysterze. Ale to na pewno tanie nie będzie. Bardziej myślałem że jeżeli już to wykorzystać jakiś gotowy zasilacz impulsowy.

Co do radiatora zdaje się, że te kondy 26, 28, 30, 32 są wyższe od TAS więc trzeba je albo odsunąć, albo na drugą stronę, albo radiator mocować przez jakąś podkładkę, żeby był wyżej.

 

W produkcji sertyjnej taki zasilacz impulsowy nazywa się low cost, bo nie trzeba wielkiego transformatora, w naszym przypadku jest chyba odwrotnie, będzie dużo drożej jak klasycznie. Poza tym nie wydaje mi się żeby zasilacz impulsowy miał jakąś jakościową przewagę nad transformatorem.

acha ... nie wiem czy orginalny radiator nie miał w po prostu podwyższenia pod TAS-a w innym wypadku trzeba te kondensatory chyba przenieść na drugą stronę lub znacznie oddalić ...

Ich nie można odsunąć. One mają być jak najbliżej i ścieżki do nich mają mieć jak najmniejszą impedancję czyli nie mają przechodzić przez via. Piszą o tym w dokumentacji, a nawet mocno to podkreślają więc jest to raczej ważne. To mają być ceramiki więc nie sądzę żeby były takie wysokie, w każdym razie trzeba poszukać niskich.

Co do zasilania to mam identyczne wrażenie, że trafo wyjdzie taniej i łatwiej.

 

Jak chciałem sprawdzić jak to piszą o tych kondach to zobaczyłem jeszcze jedno, radiator ma mieć dobre połączenie z masą, czyli te otwory pod niego to nie jako normalne wiercenia tylko via trzeba zrobić. A oto uwagi co do płytki z dokumentacji:

Note T1: PVDD bulk decoupling capacitors C60–C64 should be as close as possible to the PVDD_X and GND_X

pins; the heat sink sets the distance. Wide traces should be routed on the top layer with direct connection to the pins

and without going through vias. No vias or traces should be blocking the current path.

Note T2: Close decoupling of PVDD with low impedance X7R ceramic capacitors is placed under the heat sink and

close to the pins.

Note T3: Heat sink must have a good connection to PCB ground.

Note T4: Output filter capacitors must be linear in the applied voltage range, preferably metal film types.

W sumie tak też myślałem ... chodzi o ewentualne wzbudzanie

Może nie pamietam juz w dokumentacji ale moze radioamatorek w miejscu stuku miał wybrzuszenie ...

jednak należy wziąść dokumentację zobaczyć jaką dokładną wysokość ma IC i z dokumentacji wypisać Cap.. oraz nastepnie w dokumentacji producenta sprawdzić wysokość będzie wiadomo

Z umasowieniem radiatora nie ma problemów

A w PCB trzeba by więcej postawić tych przelotek znaczy nfajdać ile się da w szczególności w około IC, C L, Radiatora, brzegów PCB, zasilania.

TAS ma 1,20mm wysokości. Kondensatory by pasowały te o symbolu 1206YC225KAT2A w TME, ale w ich dokumentacji nie widzę wysokości. Ale takie duże ceramiczne są raczej płaskie.

Też tak myślałem żeby jeszcze więcej przelotek dać.

TAS ma 1,20mm wysokości. Kondensatory by pasowały te o symbolu 1206YC225KAT2A w TME, ale w ich dokumentacji nie widzę wysokości. Ale takie duże ceramiczne są raczej płaskie.

Też tak myślałem żeby jeszcze więcej przelotek dać.

1206YC225KAT2A wg datasheet ma 1,78mm thickness więc nie wlezie, trzeba będzie frezować radiator, lub znaleźć cieńsze kondensatory, co może być problemem...

 

zresztą popatrzcie na radiator w oryginale - jest rżnięty - strona 33 pdf-a...

Tak na szybko sprawdziłem ceny trafa do tego wzmaka i jak TS800VA 230/35V (22,8A) z toroidy.pl kosztuje 217.16 PLN (z VAT) to chyba nie ma sensu się bawić w zasilacz impulsowy.

dokładnie trzeba będzie nawiercać ... prosty i skuteczny pomysł ....

Czy odrazu potrzeba 800W trafo hmmm zadajmy sobie pytanie czy będzie się ciągnać 800W non stop no czyba ze jesteśmy purystami no ale to juz kto ile chce.

Co do zasilacza w naszych warunkach impuls będzie drogi i trudny do wykonania można na starcie założyć że nie ma to sensu (koszt zasilacza przypuszczam że osiągnął by kwotę ~300 - moze 350 PLN sztuka. + znaczne problemy z zebraniem elementów oraz sama budowa .. Zasilacz impulsowy jest fajny ale w naszych warunkach powiedzmy sobie szczerze za drobi ...

 

A do jannuss- a jak będziesz miał ostateczny layout PCB daj znać, mam też na myśli radiator (jakiś z TME? lub farnell-a bo z tamtąd będzie najprawdopodobniej pochodził TAS )

A czy będziesz montował ARK-ki na PCB ?

Jak co to pisz ja na to jeszcze rzucę okiem może ktoś (zawsze 3 x sprawdz :) )

 

Ja zacznę na dniach wyliczać koszty i dostępność elementów .

800W to napisałem w sensie, że nawet 800W trafo nie jest takie drogie jak wyszedłby SMPS, mało kto będzie tą moc ciągnął, no ale jak napisałeś jak kto chce.

Taki:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

za 107PLN też w zupełności starczy do normalnego użytkowania tego wzmaka, wybór jest duży i dostępność łatwa, a z SMPS łatwo nie będzie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Trafo 800W to przesada 600W wg. mnie też 500W jest rozsądny + oczywiście odpowiednia filtracja mogąca przekazać te ponad 10A na gałęzi zasilania.

ARK - spoko ale te duże np:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

lub

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jeśli można proszę podać listę elementów może znajdę coś tnio w moich źródłach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

lista elementów jest dość ładnie wyłuszczona w PDF-ie TAS-a rzuć okiem ....

 

A co do ARK-ów takie tylko trzeba pamiętać aby otwór w PCB był 1,3 mm a nawet 1,4 aby nie było problemu z włożeniem tego ARK-a ( pin ma taki cosik prostokątny )

Chyba nie znajdziemy tak płaskich kondów, jak ktoś pisał kondziołki w tej obudowie mają 1,7mm. Jak ktoś będzie chciał wiercić radiator wolna droga, ja mam zamiar zrobić 2mm aluminiową podkładkę, zwłaszcza, że pobliskie rezy też mają wysokość zbliżoną to TAS. Zresztą mi potrzebne parędziesiąt Wat na 8om więc się skwaru na PCB nie spodziewam :) O odsuwaniu kondensatorów oczywiście nie ma mowy.

 

Właściwie jest jeszcze inna opcja. Można by wstawić tam np MKS przewlekane i wywalić je na drugą stronę. Zalety:

1. MKS

2. Luty zostają na tej stronie co mają być

3. Mamy większy raster więc możemy wcześniej poszerzyć ścieżki OUT.

4. Koszt ceramika SMD tej pojemności to pewnie ze 2-3 eurusy. Podobnej pojemności foliowy poliester WIMA na 100V ok. 1Euro.

 

CO do ARK'ów pytanie czy to dobry pomysł? Skoro to wzmacniacz teoretycznie 600W to przy zasilaniu 50V parę amperów popłynie. Myślę, że lepiej to polutować. Pod sygnały wejściowe oczywiście czemu nie?

 

Max- Napisałes w wątku o zamówieniu, że to 2x600W, więc mnoże popraw póki nie powstanie nieporozumienie.

 

Chętnie dopracuję PCB na ile czas pozwoli, ale jak mam być szczery pojęcia nie mam o zamawianiu, gerberach itp, więc tu będzie potrzebna pomoc.

 

Co do liferanta trzeba sprawdzić wszystkie źródła. Chyba Mouser jest nieco tańszy. Wysłałem im zapytanie, bo oczywiście w katalogu też nie mają tej obudowy na stanie. Poza tym przy odpowiedniej kwocie zamówienia mam u nich wysyłkę 4free. Wyszukałem już chyba odpowiednie cewki wyjściowe po nie całe 2 Eurusy. Myślałem też czy by nie kupić pierścionków ferrytowych i samemu nie nawinąć. To chyba raptem paręnaście zwoi.

Chyba nie znajdziemy tak płaskich kondów, jak ktoś pisał kondziołki w tej obudowie mają 1,7mm. Jak ktoś będzie chciał wiercić radiator wolna droga, ja mam zamiar zrobić 2mm aluminiową podkładkę, zwłaszcza, że pobliskie rezy też mają wysokość zbliżoną to TAS. Zresztą mi potrzebne parędziesiąt Wat na 8om więc się skwaru na PCB nie spodziewam :) O odsuwaniu kondensatorów oczywiście nie ma mowy.

 

Właściwie jest jeszcze inna opcja. Można by wstawić tam np MKS przewlekane i wywalić je na drugą stronę. Zalety:

1. MKS

2. Luty zostają na tej stronie co mają być

3. Mamy większy raster więc możemy wcześniej poszerzyć ścieżki OUT.

4. Koszt ceramika SMD tej pojemności to pewnie ze 2-3 eurusy. Podobnej pojemności foliowy poliester WIMA na 100V ok. 1Euro.

 

CO do ARK'ów pytanie czy to dobry pomysł? Skoro to wzmacniacz teoretycznie 600W to przy zasilaniu 50V parę amperów popłynie. Myślę, że lepiej to polutować. Pod sygnały wejściowe oczywiście czemu nie?

 

Max- Napisałes w wątku o zamówieniu, że to 2x600W, więc mnoże popraw póki nie powstanie nieporozumienie.

 

Chętnie dopracuję PCB na ile czas pozwoli, ale jak mam być szczery pojęcia nie mam o zamawianiu, gerberach itp, więc tu będzie potrzebna pomoc.

 

Co do liferanta trzeba sprawdzić wszystkie źródła. Chyba Mouser jest nieco tańszy. Wysłałem im zapytanie, bo oczywiście w katalogu też nie mają tej obudowy na stanie. Poza tym przy odpowiedniej kwocie zamówienia mam u nich wysyłkę 4free. Wyszukałem już chyba odpowiednie cewki wyjściowe po nie całe 2 Eurusy. Myślałem też czy by nie kupić pierścionków ferrytowych i samemu nie nawinąć. To chyba raptem paręnaście zwoi.

 

1. mam namiar na gościa co ma dokładnie takie same rdzenie jak w oryginale, cena poniżej 10pln - nawinięcie nie problem - 29 zwojów DNE 1mm...

2. też uważam że ARK to bad idea...

3. radiator każdy sobie podłubie,

4. kondensatory muszą być jak w oryginale - jeśli jest ceramik, tak ma być!!! jeśli Wima - ma zostać! Jeśli zamienimy oryginalne ceramiki na MKS będzie lipa. Ma być TAK JAK JEST W PDF-ie Z Ti. kondensatory jak najbliżej chipa.

1. 10PLN za rdzeń to żadna rewelacja.

2. Max podsuął pomysół po dwie śrubki na sygnał. Nie jest to całkiem głupie, bo gruość ścieżek nadal będzie spora i będzie można sobie dpo wyboru polutować lub poprzykręcać. Kwqestia do dyskusji,

3. Tu chyba trzeba przegłosować. Ja skłaniał bym się do dodania radiatora do zamówienia. Będzie tanio i solidnie. Można nawet dołączć elementy mocowania.

4. Polemizowł bym. Konstruktorzy ti tworząc referencyjne układy tworzą low-cost. To co tanie w produkcji seryjnej, nie koniecznie musi być tanie w takich jednostkowych egzemplarzach jak nasze. Z drugiej strony mnie ceramiki SMD satysfakcjonują, z trzeciej im będzie taniej tym więcej chętnych i tym będzie taniej. Więc ceramiki SMD czy foliowe przewlekane??? Jak sprawdzałem na Prototypy nasza płytka nie należy do najtańszych, więc warto pójść w ilość.

1. Cewy się kupi ... z tym nawijaniem ... ktossie pomyli później bedzie problem, z zakupem odpowiednich cewek nie ma problemu to po co sie tu sparzyć ...

2. Ale przecież jak sie zrobi dziurki Pod ARK-ki to (i to takie większe dziurki) nawet 2 mm to każdy sobie albo wlutuje przewód albo ARK-a uniwersalne ? Tak wygodne tak ...

3. Ja też radiator jeden z możliwością (lub opcją lub coś przewidzimy z góry) tak aby można było zaprojektować otwory w PCB aby go przylutować ... jestem za 6 otworami 4 po przegach i 2 zaraz przy samym IC jeśli ma być dobrze zmasowany ? (co do tego czy ktos sobie powierci otworki czy też zastosuje przekładkę .... to bedzie już jego idea) rozwiązanie jest uniwersalne.

i wiążące się z 3

4. Kondensatory zostańmy przy specyfikacji producenta ... tu foliowe mogą się nie spełnić nie chcę wchodzić w teorię ale po prostu trzymajmy się spec aby się i tu nie sparzyć.

 

Co do samego zamówienia PCB chyba nie ma problemu jesli będziemy mieli ostateczną wersję PCB pliki wyśle sie do firmy aby zweryfikowali czy wszystko jest OK pod względem wykonania (nie mówię u o logice połączeń znaczy ewentualnych błędach bo to musimy sprawdzić sami)

Radiator fajny, świetnie by pasował.

Mnie osobiście ARKi średnio się podobają, wolę otwory na grubsze kable, tak jak jest. To do przegłosowania.

Te kondensatory to ewidentne odsprzęganie zasilania, więc ma być SMD żeby było jak najbliżej i jak najprościej, tu naprawdę nie ma co kombinować, bo to może mieć wpływ na działanie układu. Już nie wspominając że przewlekane od spodu płytki to trochę dziwacznie jak mamy wszystko od góry i łatwiej sobie zrobić zwarcie do radiatora źle uciętym doprowadzeniem przewlekanego niż płaskim SMD. O innych elementach jeszcze można dyskutować, ale te to akurat warto zostawić jak TI wymyśliło.

2 MM dziury byle o rozstawie 5 mm są uniwersalne każdy sobie włoży co będzie chciał arka drut przewód lub nic ? proste więc po co cokolwiek przegłosowywać ? bo tu nie ma nic do głosowania

Będziesz głosować na 5 czy 3 mm rozstaw otworów ?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.