Skocz do zawartości
IGNORED

Audi A4 - najlepsze auto.


Voicekraft2

Rekomendowane odpowiedzi

Ale vanos wyremontować to banał. Jakieś tam uszczelki, oringi, to co się starzeje. A to jest naprawdę świetnie dopracowane zarządzanie wałkami. Silniki są tak elastyczne... Rzędowe szóstki z vanosem są naprawdę bardzo dobre i szukanie alternatywy jakiegoś nissana v6 to dla mnie się tylko wiąże z niechęcią i mitologicznymi uprzedzeniami do bawarskiej marki. Sam mam e30 z silnikiem od M3 z podwójnym wanosem. Pojemność 3.2, a cylindry przy niskich obrotach napełniają się jak w v8 4.0. W ogóle na co dzień nie trzeba kręcić tego motoru. Żadnego turbo, ze spalaniem w mieście wyrabiam się poniżej 15 litrów. To doskonałe, elastyczne auto na co dzień, tutaj jak przyspiesza:

 

tak tylko w silniku 4,4 po lifcie, a ja chcialem taki juz nie bylo tak kolorowo i to nie sa uprzedzenia niestety, troche zbadalem temat i nie jest to bezawaryjny silnik i niestety jak jest w bardzo dobrym stanie to nikt takiego samochodu nie spzredaje, ja sie zniechecilem troche, no , ale polski rynek jest specyficzny , a nie chcialo mi sie gdzies daleko szukac...w tym silniku jest kilka rzeczy rozwiazanych nie do konca, on ma duza temperature pracy itd. lepsze w ostatecznym rozrachunku sa te silniki 3,5 i 4,0 przedliftowe....tutaj jest troche prawdy miedzy wierszami napisane o tym silniku....http://forum.7er.pl/mechanika-m62-v8-44-najlepszy-silnik-do-e38-vt13496.htm?sid=fccbcb64698d640e0b9368ed44e12527

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Nie no ten wątek ma 9 stron i skargi są na nim dość filozoficzne... silniki się psują... bywa... Nie widzę jakieś systematycznej, permanentnej wady. Ci ludzie ruszają z pod szkoły na zamarzniętym silniku z piskiem opon, nie sądzę aby byli zdolni wypracować jakąś uniwersalną teorię... Ja uszczelki od wanosa zmieniłem u siebie pod blokiem w godzinę nie wyjmując nic, nawet chłodnicy. Części zakupiłem za 250zł Aso. Na forum zaś czytałem niestworzone rzeczy i dziesięć osób nie było w stanie zdiagnozować co jest nie tak z silnikiem, choć objawy podałem permanentnie... jak na tacy. A dokładnie podane objawy wykluczały większość tez.. hipotez. Tak samo równolegle do dzisiaj na forach bmw toczą się dyskusje na temat czy używac oleju mineralnego czy sytnetycznego. Przecież to woła o pomstę do nieba...

tzn. bardziej tez chodzi o to, ze samochody po tych ludziach mozna niechcacy kupic, no i posrednio swiadczy to o jakosci mechanikow skoro goscie jezdza , diagnozuja i ich to przerasta....zreszta ja z niewielkimi usterkami elektryki itp sie najezdzilem metoda prob i bledow po fachmanach az znalazlem odpowiedniego czlowieka.....nie wiem czy w polsce tak ciezko jest o dobrego mechanika, czy ci lepsi jakos umykaja uwadze, ale naprawde u mnie jesli chodzi o bmw trudno nawet jeden zaklad z czystym sumieniem polecic, a niektore sie szczyca , ze tylko bmw naprawiaja itd. doprowadzenie vanosa w silniku 4,4 to kosztuje blizej 4-5 tysiecy niz 250 pln....

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Jak coś pada to jest zawsze dolina. Potrzeba dużej wiedzy na temat automatyki silnikowej żeby od razu wyczuć co jest grane. Jak do tej pory nigdy nie spotkałem się z kompetentną osobą, jedynie beztrosko improwizującymi. Nie potrafią nawet poprawnie odczytać błędów ze złącza, choć jest to opisane słowami ludzkimi.

Właśnie sprawdziłem ceny zakupu (porównywalne Porsche to Turbo, nie GT3):

 

Sluchaj to dla mnie za duza polka cenowa wiec ... podalem link do forum powinienes sam posty wlasciciela sprawdzic.

Skoro czlowiek mowi ze mc 10tys wydaje srednio na GT-R (czesci przeglady itp) to nie mam podstaw by w to nie wierzyc.

Jak sobie kupie to sprawdze (bo mi sie auto podoba).

P.S w przypadku takiego auta i takich zalecen gwarancyjnych zapomnij by wymieniac olej poza ASO czy kupic nieorginalne heble nie narazarajac

sie na utrate gwarancji.

 

A co do starych E30 to sa to fenomenalne autka...zwykle IS potrafia niesamowicie zamiatac po zakretach i dawac frajde z jazdy za smieszne pieniadze.

E30 z sercem od M3 to juz auto dla swiadomego kierowcy.

Ja poszedlem inna droga....

Od mc jestem szczesliwym posiadaczem w124 coupe 320benz z manualna skrzynia Getraq...(jednyka do tyl jak w Mce)

Dlugo sie zastanawialem co kupic jako auto weekendowo hobbystyczne. Myslalem nad E34 M ale ladny egz kosztuje nadal sporo.

Mesio zawsze mi sie podobal. Nadal daje sporo frajdy z jazdy. 17 lat temu to musiala byc bryka marzen dla przecietnego polaka...

 

A co do zbudowania czegos szybkiego i taniego skonczylismy mc temu taki projekt.

Golf 3 z silnikiem od passata R36. 300 wolnossacych KM w aucie o takiej masie daja naprawde niezle wrazenie. Gdyby zapodac haldexa to zaczal by byc groznym przeciwnikiem seryjnych EVO czy Subaryn za 1/4 ceny :)

Hey man, fajny ten pierwszy filmik! Wrzuć jeszcze fotki z zewnątrz i będzie pełny obraz! Swoją drogą, tam takie lato, a tu taka kaplica listopadowa...

 

:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-17391-028726700 1290683938_thumb.jpg

post-17391-082479900 1290683949_thumb.jpg

post-17391-021735700 1290683984_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ta siodemka jest fajna

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Piękne autko, gratulacje! Normalnie się zapaliłem, by kiedyś kupić coś takiego dla siebie, popracować nad nim i cieszyć się takim cackiem. Problem w tym, że żona ujeżdża już cabrio, ale w życiu nie zamieni go na takie bmw czy inne klasyczne coupe-cabrio... A dwa cabrio w rodzinie to lekka przeginka ;-) no i koszt. Ale z drugiej strony, żyje się tylko raz!

Powrót po dłuższej przerwie...

A mi stoi i gnije e39 w Polsce. Mysle, ze jak wroce to wstawie sobie silnik od M5 e39 , troche go usztywnie i nada sie do poszalenia, mimo, ze lekki nie jest;)

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

dzięki :) tak 3.2 321km mam w coupe :) Kabrio ogólnie to nie polecam. Kilka niezapomnianych przejażdżek na rok i to wszystko :) Przez pozostały czas zajmuje miejsce w garażu... Jeżeli chcecie się naprawdę "zapalić", to polecam wątek tego kolegi :) Kopara mi zawsze opada jak go przeglądam:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

S60 miażdży dźwiękiem :) tylko po co wkładać go do e39, skoro można włożyć go do lżejszego auta :)

;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

e21 ultimate restoration...pogratulować determinacji. W efekcie wyszło coś naprawdę niesamowitego i człowiek dużo by dał, żeby się tym przejechać. Przecież to wehikuł czasu!

Sam, gdybym miał się kiedykolwiek porwać na zakup jakiegoś klasyka, to chyba byłby to jakiś mercedes, nie wiem, może R129 (po mojemu to już youngtimer), tak, żadnego tuningu, z czymś takim można by się zżyć na dłużej.

Moze dlatego, ze e39 mam?:) Pozatym na trase jest fajne. Do miasta mam i20:)

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Panowie, a czy ktoś z Was zetknął sie z Mazdą RX8 i Wanklem? Pooglądałem trochę filmików i poczytałem recenzji przez weekend, mając w dalekiej perspektywie zmianę auta. Clarksonowi bardzo się podobała. Martwi jednak zużycie paliwa i mity (?) o zalewaniu silnika przy krótkotrwałych cyklach rozruch-zgaszenie (np. przestawienie auta z miejsca na miejsce na parkingu). Wszelkie opinie mile widziane.

To co mi się w nim podoba, to poza wyglądem silnik - kręci się do 9000 rpm i niezła moc z 1,3 litrowego silnika. Ale to zużycie paliwa... ;-) nie ma nic za darmo.

Powrót po dłuższej przerwie...

To nie jest zwykłe 1.3 - na tym krążącym tłoku są 3 suwy na raz (z 4-ech). Tak więc pojemność skokowa 1.3 definiowana jako objętość jaką traci mieszanka w procesie sprężania odpowiadałaby 3.9 dla tłokowego. Z drugiej strony jest gorszy kształt komory oraz rzadsze odpały przy danym RPM (na jedną z 3 krawędzi tłoka) - to razem sprawia że taki Wankel jest równoważny czemuś na kształt 2.6dm3.

 

Inne zalety - pod kątem "smoothness of power delivery" 2-wirnikowy Wankel jest równoważny silnikowi 6-cylindrowemu. Plus jeszcze wyważenie - zero problemów z masami poruszającymi się posuwisto-zwrotnie, wszystko idzie rotacyjne.

Z japonczykami nie mam do czynienia natomast kiedys na jakims spotkaniu poznalem czlowieka co nagminnie sciaga robite RX8 do polski.

Spytalem sie czy to sie oplaca w koncu dosc malo tego jezdzi. Powiedzial mi tak...kazde RX8 o przebiegu ponad 100tys km wymaga kosztownego serwisu silnika ktore co gorsza praktycznie przekracza mozliwoscim wiekszosci polskich serwisow. Dlatego o wiele taniej i szybciej jest wsadzic motor z rozbitka z przebiegiem powiedzmy 40tys km:)

To nie jest zwykłe 1.3 - na tym krążącym tłoku są 3 suwy na raz (z 4-ech). Tak więc pojemność skokowa 1.3 definiowana jako objętość jaką traci mieszanka w procesie sprężania odpowiadałaby 3.9 dla tłokowego. Z drugiej strony jest gorszy kształt komory oraz rzadsze odpały przy danym RPM (na jedną z 3 krawędzi tłoka) - to razem sprawia że taki Wankel jest równoważny czemuś na kształt 2.6dm3.

 

Inne zalety - pod kątem "smoothness of power delivery" 2-wirnikowy Wankel jest równoważny silnikowi 6-cylindrowemu. Plus jeszcze wyważenie - zero problemów z masami poruszającymi się posuwisto-zwrotnie, wszystko idzie rotacyjne.

 

 

Hmm, ciekawe. Tylko zastanawia mnie taki szkopuł: w silniku tradycyjnym też wykonywanych jest więcej niż jeden suw pracy na poszczególnym tłoku, dlaczego więc mnożyć w Wanklu pojemność razy 3? Rozumiem, że 1,3L to nie pojemność jednej komory w Wanklu, a całego silnika. Chyba, że sie mylę. Dlatego nie zrozumiałem trochę tej uwagi o odpowiedniku 2,6 dm3 lub 3.9dm3 w tradycyjnym.

 

Co do płynności oddawania mocy, to podobno jest w rx8 bardzo nieźle. Czyli jednak łakomy kąsek :-) tylko kręcić trza wysoko. Fajne jest, że przy optymalnych obrotach auto daje znać poprzez przeciągłe 'biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip', że należy wrzucić wyższy bieg.

 

Z japonczykami nie mam do czynienia natomast kiedys na jakims spotkaniu poznalem czlowieka co nagminnie sciaga robite RX8 do polski.

Spytalem sie czy to sie oplaca w koncu dosc malo tego jezdzi. Powiedzial mi tak...kazde RX8 o przebiegu ponad 100tys km wymaga kosztownego serwisu silnika ktore co gorsza praktycznie przekracza mozliwoscim wiekszosci polskich serwisow. Dlatego o wiele taniej i szybciej jest wsadzic motor z rozbitka z przebiegiem powiedzmy 40tys km:)

 

To trochę mnie zmartwiłeś tymi remontami. Ograniczenie serwisu, to wiadomy problem - raczej nikt poza mazdą Wankla nie serwisuje. Co do przyczyn owych remontów to być może dlatego, że ludzie stosują olej syntetyczny albo półsyntetyk, podczas gdy czytałem, że najlepiej zostać przy mineralnym, bo po jego spalaniu nei buduje się w komorach i na tłokach film, który powstaje po spalaniu syntetyków.

 

Ogólnie to naprawdę bardzo mnie zainteresowało to autko, bo cena w miarę młodych egz. (koło 2007 r.) jes b. atrakcyjna.

Powrót po dłuższej przerwie...

Ja miałem okazję się przyjrzeć RX8, tragedia. Stosunkowo niska moc do masy, pali dużo, dużo więcej niż M3. W środku jak w siadasz pierwsze wrażenie: o co K chodzi!!! Jakieś szmaciane, kolorowe taborety w stylu amerikan szporty, plastiki beznadziejne, liczniki wyglądają jak jakieś chińskie wynalazki, moim oczom zamiast przedniej szyby ukazał się dach, szyba gdzieś niżej z przodu. Kierownica tak nisko, niewygodnie, ogólnie nie potrafiłem się znaleźć w tym aucie. Straszna tanizna. Brak designu. Wygląda jak krokodyl z domieszką antylopy. Podobno olej drogi i częste zmiany. Powyższe to tylko moja opinia ;)

fajne auto z drugiej reki pod warunkiem ze z małym przebiegiem,za wzglednie mała kase

problem to silnik i jego słabosci bo szybko zaczyna pozerac olej i nie ma na to sposobu bo koncza sie uszczelnienia tłoka

miła odmiana dla oka przy powszechnych bawarach z wieka dupą

niestety powszechnie krąza zniszczone auta w cenie felg ,a felgi potrafia byc na nim za 20kzł

jest mi znany tylko jeden przypadek naprawy silnika w tym aucie tylko dlatego ze uszkodzono auto klienta :)

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

no więc właśnie jest to jakaś odmiana, coś oryginalnego. BMW mi sie podoba, nie powiem, ale rx8 ma ten powiem świeżości. Coś innego.

tylko jednak faktycznie mało jest tych aut (stosunkowo), stąd też trudno o opinie, z których można by wyciągnąć średnią. Strach przed wanklem też daje się we znaki, bo mało kto wie ki to diabeł...

 

Co do stosunku moc - waga:

Curb weight Manual: 1309–1373 kg (2888–3029 lb)

Auto: 1384 kg (3053 lb)

 

przy mocy :

 

At launch, the RX-8 was available in various models in different markets around the world. Standard models include:

 

* 6-speed manual "High Power" with a claimed output of 184 kW (250 PS; 247 hp) and a 9,000 rpm redline. This model was equivalent to the "Type S" trim in Japan.

* 5-speed manual "Standard Power" tuned to 141 kW (192 PS; 189 hp) with the redline reduced to 7,500 rpm. This powertrain combination was not available in North America.

* 4-speed automatic tuned to 141 kW (192 PS; 189 hp) in some markets, while the U.S. automatic is stated to deliver 158 kW (215 PS; 212 hp) .

* 6-speed automatic (available in the U.S. market after 2006) developing 158 kW (215 PS; 212 hp) and 159 lb·ft (216 N·m) of torque with a redline at 7,500 rpm.[3] This was the revised standard RENESIS, now with two extra intake ports like the high power version.

 

 

To nie są chyba jakieś straszne wyniki, szczególnie jeśli porównamy do TT gdzei z silnika 1.8 można wyciągnąć od 180 ps (hp) wzwyż do 246 hp przy silniku 3.2. Przy czym TT waży coś ponad 1.6 tony.

 

Owszem, są na pewno inne bardziej 'rasowe' sportstery, ale mnie osobiście niedobór mocy przy rx8 nie martwi. jeśli już, to właśnie żywotność silnika i możliwość późniejszej odsprzedaży...

Powrót po dłuższej przerwie...

Ja dodam od siebie, bo rodzice byli niedawno na kupnie auta, już prawie jechaliśmy po mazde 626 koniec prod. ale poczytałem troche opinii, i np. ciężko jest z elektroniką, przesadnie trwała to nie jest, w razie awarii mało kto wie co w niej siedzi, naprawa pierdółki kosztuje sporo. Do tego badziewne plastiki, ja w swojej vectrze GT z 90r, czuję wiecej klasy jak w większości japońców.

Wybór padł na audi A6 C4 koniec prod. Niewiele droższe, niewiele starsze, ale to co jest w środku.. fiu fiu, tylko webasto nie ma. Kiedyś jarałem się hondą civic, wsiadłem do niej przypadkiem bo stała w komisie, wieeeelkie rozczarowanie. Czułem się jak w maluchu, sama dźwignia zmiany biegów, leżała mi dłoni jak jakiś p***y ołówek.

Jakbym szukał wrażeń kupiłbym bym BMW, albo Audi S w quattro, jest szybkość, niezawodność i klasa, a wiertarki zostawmy młodym.. i kto to mówi heh mam 24l.

no sorry, ale kupowac awaryjne auto, kiepsko wykonane i w dodatku takie , ktore naprawi dwoch czy trzech gosci w polsce? po co? dlatego, ze rzadko sie widzi na ulicy? pewnie wlasnie z wczesniej wymienionych powodow...niestety takie sa realia, dodac brak czesci, brak niezaleznych serwisow, super pomysl na utopienie duzej kasy...to juz lepiej rzeczywiscie v8 z bmw, dobry przeglad i remont silnika + instalacja np. landi renzo, przez to przeszlo setki ludzi, sa zaklady co ogarniaja naprawy, sa zaklady co gazowaly nie jeden taki samochod z dobrym skutkiem, niech nawet ogarniecie silnika plus instalacja gazu kosztuje bez kompromisow 12.000 pln, ale pozostaje juz tylko jezdzic....zreszta zeby zakladac gaz musi byc silnik bez zarzutu, bo tak to szkoda gazowac, to polska mentalnosc zakladac gaz do trupa, albo po to zeby ulatwic sprzedaz samochodu z duzym silnikiem, czyli bardzo oszczednosciowa instalacja kastrujaca samochód....

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Hmm, ciekawe. Tylko zastanawia mnie taki szkopuł: w silniku tradycyjnym też wykonywanych jest więcej niż jeden suw pracy na poszczególnym tłoku, dlaczego więc mnożyć w Wanklu pojemność razy 3? Rozumiem, że 1,3L to nie pojemność jednej komory w Wanklu, a całego silnika. Chyba, że sie mylę. Dlatego nie zrozumiałem trochę tej uwagi o odpowiedniku 2,6 dm3 lub 3.9dm3 w tradycyjnym.

Tłok / wirnik Wankla odpowiada tak jakby trzem cylindrom - bo na każdej krawędzi trójkątnego tłoka jest jeden suw - np. na jednej spręża, na drugiej pracuje a na trzeciej zasysa - zawsze "brakuje" tylko jednego suwu. Natomiast pojemność definiuje się jako różnicę objętości między początkiem a końcem sprężania, mnożoną w Wanklu przez liczbę wirników. Stąd efektywnie jest x2 - x3.

 

W silniku klasycznym w danym momencie na jednym tłoku jest tylko jeden suw. Żeby zawsze mieć gdzieś aktywny suw pracy, potrzeba minimum 5 cylindrów. 4 zaczyna przypominać klasę B i zniekształcenia przejścia przez zero - w pionowym położeniu wału jest dokładnie zerowa siła napędowa.

Moim marzeniem jest zakup wymuskanego E28, gotowego już... instant pleasure... dodatkową zaletą jest to, że nie traci się na wartości...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-17391-059244000 1291064662_thumb.jpg

post-17391-028157100 1291064698_thumb.jpg

post-17391-023275200 1291064720_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.