Skocz do zawartości
IGNORED

Phast i konfiguracje


Rekomendowane odpowiedzi

Czyli masz niezły wgląd w nagranie :)

Tranzystor to ciemna strona mocy... strzeżcie się jej... I nie dajcie się zwieść, jakoby mocniejsza była... bo jest tylko szybsza... łatwiejsza... a przez to pociągająca tak bardzo... Podczas gdy jasna, lampowa strona trudna jest... cięższa... wyrzeczeń licznych wymaga... ale bać się jej nie musicie... by Twonk

zjj_wwa Napisano dziś, 15:37 #224

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 0

Charakterystyki podawane w pdf'ach są mi znane. Nawet dość dobrze znane.

Dyskomfort odczuwam w związku z faktem, iż w praktyce obserwuję zachowania znacznie odbiegające od tych teoretycznych charakterystyk. Zarówno w kwestii "wartości", jak i niekiedy ich silnego "pływania" w funkcji czasu.

Jako przykład: przy napięciu 155V, dla uzyskania określonego prądu anodowego, wymagany jest powiedzmy bias rzędu -55V ( z wykresów). W praktyce muszę ten bias ustawiać np. na poziomie -65V ... (dla jednej sztuki diabełka), a tuż obok na poziomie -46V (dla innej sztuki). ...

 

ponieważ mam permanentnego bana od czołowego miłośnika diabełków - Utopii a muszę ! - piszę tu

Zygmunt - te ruskie gówna są wszystkie takie same i 6c33c nie jest tu żadnym wyjątkiem

kiedyś mając EARa 859 na EL509 próbowałem ze zbiorczego opakowania wybrać parę 6p45c - nie wydało a grając na nich, trafo sieciowe wydawało dziwne dźwięki i grzało się niemiłosiernie

Nuncjusz zrobił kiedyś projekt Danielaka na tej lampie, nawet przewód anodowego do lampy musiał ekranować a i tak wszystkiego syfu się nie pozbył

gram na takiej lampie w zbliżonej aplikacji ale w wydaniu Philipsa i ... cisza spokój, malina

a spróbuj podać na 6c33c z 500V, tak ja to robię z EL509 (też lampka prądowa) :((((((((

uparliście się na ruskie badziewie bo tanie, ale zawsze będzie to tylko ruskie badziewie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez mamel

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

zjj_wwa Napisano dziś, 15:37 #224

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 0

Charakterystyki podawane w pdf'ach są mi znane. Nawet dość dobrze znane.

Dyskomfort odczuwam w związku z faktem, iż w praktyce obserwuję zachowania znacznie odbiegające od tych teoretycznych charakterystyk. Zarówno w kwestii "wartości", jak i niekiedy ich silnego "pływania" w funkcji czasu.

Jako przykład: przy napięciu 155V, dla uzyskania określonego prądu anodowego, wymagany jest powiedzmy bias rzędu -55V ( z wykresów). W praktyce muszę ten bias ustawiać np. na poziomie -65V ... (dla jednej sztuki diabełka), a tuż obok na poziomie -46V (dla innej sztuki). ...

 

ponieważ mam permanentnego bana od czołowego miłośnika diabełków - Utopii a muszę ! - piszę tu

Zygmunt - te ruskie gówna są wszystkie takie same i 6c33c nie jest tu żadnym wyjątkiem

kiedyś mając EARa 859 na EL509 próbowałem ze zbiorczego opakowania wybrać parę 6p45c - nie wydało a grając na nich, trafo sieciowe wydawało dziwne dźwięki i grzało się niemiłosiernie

Nuncjusz zrobił kiedyś projekt Danielaka na tej lampie, nawet przewód anodowego do lampy musiał ekranować a i tak wszystkiego syfu się nie pozbył

gram na takiej lampie w zbliżonej aplikacji ale w wydaniu Philipsa i ... cisza spokój, malina

a spróbuj podać na 6c33c z 500V, tak ja to robię z EL509 (też lampka prądowa) :((((((((

uparliście się na ruskie badziewie bo tanie, ale zawsze będzie to tylko ruskie badziewie

 

 

juz bana brak

zapomnialem to wcześniej zrobic :-)

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oglądam te zdjęcia końcówek i wydaje mi się ze są jakieś dłuższe.

 

Toż to audio rolls riys.

 

Pewnie używasz dźwigu do załadowania ich na stolik.

Edytowane przez DJ_Achmed

Lampa jest jak wino . Czym starsza tym lepsza

  • 4 tygodnie później...
Gość

(Konto usunięte)

Trzymam Cię za słowo!

 

Wczoraj przyjechaliśmy ze znajomym do Maćka po odbiór Anniversary i zrobiliśmy diabelskie igrzyska – porównaliśmy trzy wersji końcówek mocy PhaSt’a.

 

Jako pierwsza grała końcówka Anniversary (radzieckie lampy i kondensatory, standardowe trafa). Grała całkiem fajnie lecz lekko rozjaśnionym dźwiękiem, z delikatnym basem, scena była budowana tylko pomiędzy kolumnami. Przejście na mojego Retro (kondensatory Jantzen Silver Gold Z-cap, trafa standardowe, lampy sterujące 6F8-G RCA i 6C8-G Tung-Sol, wtyki CMC) zmieniło na plus wszystko: nasycenie, bas, góra, rozdzielczość, płynność, scena wyszła poza kolumny. Wydawało się, że lepiej już nie będzie. A jednak. Przełączyliśmy na monobloki Maćka Limited (kondensatory Jantzen Silver Gold Z-cap, trafa powiększone, rdzenie z amerykańskiej stali, lampy sterujące 6F8-G i 6C8-G Tung-Sol, wtyki WBT, rezystory węglowe Kiwame) i pierwsze wrażenie było, że Limited gra odrobinę ciszej. Ale po chwili słuchania zrozumieliśmy, że poziom głośności się nie zmienił tylko Limited gra jakby mniej nerwowo, kompletnie bez wysiłku, płynniej, czyściej. Scena się zrobiła bardziej trójwymiarowa, wszystko stało się bardziej realne, namacalne.

 

Maniera/szkoła grania wszystkich trzech końcówek była ta sama, różniły się one jednak poziomem dojrzałości i finezji dźwięku. Musze powiedzieć, że miałem nadzieję, że różnica pomiędzy Retro a Limited nie będzie znacząca (końcówki tak naprawdę różnią się tylko transformatorami i rezystorami). Ale była. Trzeba zajmować kolejkę u Władka…

 

Bardzo dziękuję gospodarzowi za miłe spotkanie i gratuluję bardzo dobrego systemu. drinks.gif

 

post-32560-0-80799800-1375307844_thumb.jpg

Gość masza1968

(Konto usunięte)

Bardzo dziękuję Jurek za miłe słowa i także bardzo dziękuję za owocne spotkanie.

 

Różnice odebrałem dokładnie tak, jak opisałeś wyżej. Końcówka Łukasza po lekkim doinwestowaniu w lampy a w przyszłości jakąś kwadrę kondensatorów zagra na poziomie Twojego podrasowanego Retro. Mnie bardzo ciekawi jak się zgrała z jego preampem bo o Thiele jestem spokojny. Phast sobie radzi nawet z wielkimi 3.7.

 

JuG zostawił u mnie na próbę swoich kilka zabawek. części jeszcze nie sprawdziłem ale wczoraj pobawiłem się włoskimi wyrobami Systems and Magic.

O ile się nie mylę są to wysokie modele producenta - filtr BlackNoise 500 oraz sieciówka Pearl. Do filtra podpiąłem preamp i DAC kablami Transparent Audio Reference. Filtr do ściany sieciowym Pearl. Cóż jak takiego usłyszałem? Ano usłyszałem kolejne wydatki 02icon_mryellow.gif

Lubię bawić się w dobre zasilanie systemu i gościły już u mnie na dłużej różne kable i kondycjonery/filtry. Szczerze powiem, że akcesoria Systems And Magic według mojego odczucia wnoszą wiele więcej niż kable i kondycjonery Shunyaty. Włoskie zabawki nie wniosły żadnych wodotrysków a jedynie jeszcze większy spokój i kulturę grania. Super sprawa.

Edytowane przez masza1968

Po ostatnich doświadczeniach z głośnikami ScanSpeaka podejrzewam, że takie zestawienie jak te Klipsze, to to, co tygryski lubią najbardziej. SET + Horn, do tego duży woofer i jest synergia. Współczesne głośniki łatwiej łączyć z tranzystorem. Tylko jak takie "piękności" wystawić na widok publiczny :-( Uciekam od tego jak mogę ale pewnie się skończy na uruchomieniu dedykowanego pokoju do AV a wtedy już nie będzie zmiłowania :-)))

 

jezeli chcesz posluchac swojego wzmacniacza z kolumnami zbudowanymi na SS to zawsze mozesz wpasc do S-cia. Mysle, ze bedziesz pozytywnie zaskoczony;)

 

Wlasnie chcialem napisac, ze Anniversary na ruskich lampach, do tego swiezynka to zaledwie przedsionek co mozna z Anniversary wycisnac ale Maciek mnie uprzedzil.

Edytowane przez Wojtek76

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

No wlasnie, bo u mnie Anniversary rowniez pieknie z ss gral:)

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

U mnie w 26 metrach wlasciwie nie krzekraczalem godziny 11, bylo wowczas bardzo glosno...tak bytlo z pre Phasta, z Lammem nie testowalem Anniversary, ale czuje, ze moze byc conajmniej bardzo dobrze:) Musze sie tam kiedys tam do Was (Ciebie i Piotra ) wybrac posluchac troche nowosci, a tylko problem z czasem...

Edytowane przez Wojtek76

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

U mnie scian nie wyburzalo, ale sasiedzi przestali mnie lubic...

 

Przewaznie to sluchalem tak na 9.30-10 juz bylo glosno.

 

Aha przy podpieciu Pass X250 przy tej godzinie wcale nie bylo glosniej:)

Edytowane przez Wojtek76

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Gość

(Konto usunięte)

Dzisiaj wymieniłem w przedwzmacniaczu kondensatory wyjściowe. Jantzen Silver Gold Z-Cap na ALEXANDER by Duelund COPPER FOIL PIO. Na razie się wygrzewają. Ciekaw jestem jaki będzie efekt. ispug.gif

 

post-32560-0-56675700-1375787183_thumb.jpg

Gość

(Konto usunięte)

Jasne, że dam.

 

Kupiłem te Duelund'y dawno temu. Leżały sobie, dojrzewały. Nie chciało mi się znów grzebać w sprzęcie, Janzen'y grają całkiem fajnie. Ale chyba trochę za bardzo analitycznie i odrobinę za sucho. Kontrola basu, przestrzeń, ilość szczegółów, równomierność całego paśma - to mi się podoba ale chciałbym trochę górę wygładzić i średnicę wypełnić. :)

 

Włodek nie radzi wymieniać plastyki na PIO. Pytałem go o Jansen'ach Copper Foil PIO to odpowiedział, że słyszał je i jemu się nie spodobało to granie, "jak by korektor dźwięku działał". Ze słów Włodka Jurij z Sound-YP bardzo dobrze się o Duelund'ach (tych dla ubogich, Aleksandrach :) ) odzywa. Dla tego to jedyne PIO, które Włodek uważa za godne spróbowania.

 

Po wizycie u Ciebie przymierzam się do monobloków Limited i nie wiem czy zostać przy Janzenach czy wstawić coś innego. Na liście kandydatów oprócz Duelund'ów mam jeszcze Mundorf'y MCap Supreme Silver/Gold/Oil oraz V-Cap'y CuTF (te już są dosyć drogie). umnik2.gif

Na liście kandydatów oprócz Duelund'ów mam jeszcze Mundorf'y MCap Supreme Silver/Gold/Oil oraz V-Cap'y CuTF (te już są dosyć drogie).

V-cap byłbym ciekaw efektu, podobno jest bezkonkurencyjny, może kiedyś się skuszę :-) pytanie gdzie go dać w integrze, między stopniowo czy na wyjściu. Jednak trochę tych kondensatorów w torze siedzi :-( i każdy może coś psuć.

Gość

(Konto usunięte)

pytanie gdzie go dać w integrze, między stopniowo czy na wyjściu.

 

Z tego co wiem największy wpływ na dźwięk mają kondensatory wyjściowe. Po wymianie radzieckich olejowych na Jantzen'y dźwięk w moim Retro zmienił się nie do poznania. Na plus oczywiście.

 

W integrze i monoblokach PhaSt'a są jeszcze kondy filtrujące na wejściu i kondy na płytkach regulatorów napięcia żarzenia. Ze słów Włodka nie ma uzasadnienia do wstawiania w te miejsca jakichś wypasionych kondów (pytałem np. o Mundorf'y MLytic). Twierdzi, ze całkowicie wystarczą np. japońskie Nippon'y.

<br />W integrze i monoblokach PhaSt'a są jeszcze kondy filtrujące na wejściu<br />

Włodek jak to Włodek, mówi co mówi a kondy filtrujące mają spory wpływ na dźwięk, ich wartości także

Edytowane przez mamel

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Gość

(Konto usunięte)

mówi co mówi

 

On nie mówi, że kondy filtrujące, ich ilość lub pojemność nie mają znaczenia. Mówi, że stosunek cena/osiągi dla Nippon Nichicon jego zdaniem jest optymalna. Zawsze można lepiej, tylko zwykle jest i drożej. Wielkość obudowy też ogranicza wybór.

 

W nowych monoblokach są trzy filtrujące kondy po 1500 uF. Jakie Ty wstawiłbyś?

Testował ktoś w monoblokach lub integrze kondensatory SCR ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W nowych monoblokach są trzy filtrujące kondy po 1500 uF. Jakie Ty wstawiłbyś?

na pewno nie po 1500uF a już na 100% nie Nichicona

mam inną optykę i widzę to inaczej a gotowych recept nie ma

każdy konstruktor ma własną

i własne efekty

śmieszne jest to Wasze wtykanie na pałę i podmienianie wszystkiego na tzw. lepsze

a potem- mam Lune, gra jasno, potrzebny ciemny dack

pełna żałość :( a piszą żeby słuchać prze zakupem

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Gość masza1968

(Konto usunięte)

śmieszne jest to Wasze wtykanie na pałę i podmienianie wszystkiego na tzw. lepsze

A propos wtykania wszystkiego co "lepsze?" na pałę.

SA i neo wsadzili już do siebie te Audio Noty ode mnie, które z resztą z całą powagą im odradzałem?

Niektórych o zdanie lepiej nie pytać.

nic z mojego wpisu nie zrozumiałeś a szkoda Edytowane przez mamel

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Gość

(Konto usunięte)

na pewno nie po 1500uF a już na 100% nie Nichicona

mam inną optykę i widzę to inaczej a gotowych recept nie ma

każdy konstruktor ma własną

i własne efekty

 

Z tymi truizmami trudno się z nie zgodzić.

 

śmieszne jest to Wasze wtykanie na pałę i podmienianie wszystkiego na tzw. lepsze

a potem- mam Lune, gra jasno, potrzebny ciemny dack

pełna żałość :( a piszą żeby słuchać prze zakupem

 

Laie_48.gif

Gość

(Konto usunięte)

Duelund'y trochę się wygrzały i mogę już powiedzieć, że z wymiany kondensatorów Jantzen SGO na Alexander by Duelund PIO w preampie jestem zadowolony. Zmiana nie jest taka duża (powiedziałbym drastyczna) jak po wymianie rosyjskich olejaków na Jantzen SGO w końcówce. Ale jest łatwo słyszalna.

 

Pierwsze co się rzuca w uszy to bardziej wypełniona średnica i górny bas. Kontrabas, gitara, wiolonczela nabrały masy i wymiaru, brzmią bardziej naturalnie. Hammond'y też. W całym paśmie pojawiło się więcej odcieni, barw. Skraje pasma jakby odrobinę pomniejszone, ale są bardziej różnorodne i niczego im nie brakuje. Preamp gra teraz bardziej muzykalnie, przyjemnie. Ale nie za słodko. Szybkość, kontrola basu - bez zmian.

 

Jedynie do czego mogę się przyczepić to lekkie rozmycie konturów instrumentów. Nie są takie ostre jak z Jantzen'ami. Tylko wydaje mi się, że to kwestia niedostatecznego wygrzania kondów. Scena codziennie buduje się trochę inaczej. Ale nawet jeżeli tak zostanie to wolę taką trochę pastelową prezentację od przeostrzonej.

 

P.S. Zamówiłem monobloki Limited. Będą gotowe dopiero pod koniec września.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.