Skocz do zawartości
IGNORED

układ sali

piatal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zastanawiam się nad zbudowaniem jakiegoś kina domowego w mieszkaniu, które wkrótce odbiorę. Nie oczekuję cudów techniki i niewiarygodnej jakości dźwięku i obrazu - raczej trochę więcej niż sam 40 calowy telewizor. Coś na ciekawie wieczory przy piwku itp. Natomiast mam inny zgryz i poszukuję rozwiązania nietypowego problemu. Jeśli ktokolwiek ma podobne doświadczenia lub o czymś takim słyszał - będę zobowiązany za wskazówki, bo sam w tym temacie jestem laikiem.

Załóżmy, że pokój, w którym mam zamiar zamontować zestaw do kina domowego ma kształt prostokąta. Na dłuższej ścianie zamontowany jest telewizor. Na prawo od niego i prostopadle (na krótszej ścianie) jest zamontowany ekran dla rzutnika - rzutnik oczywiście naprzeciwko. Oprócz tego 4 jednakowe głośniki + subwoofer. Subwoofer może być ustawiony np. w kącie na prawo od tv (i na lewo od ekranu), bo z tego co słyszałem nie jest to specjalnie istotne gdzie to stoi. 4 głośniki chcę ustawić w każdym roku pomieszczenia, niech mają numery 1,2,3,4. W momencie kiedy oglądam TV i siedzę na kanapie na przeciwko niego układ głośników jest następujący:

1 - prawy przedni

2 - prawy tylny

3 - lewy tylny

4 - lewy przedni

a jak oglądam na ekranie i siedzę na drugiej kanapie na przeciwko to sala "obraca się" o 90 stopni i jest:

2 - prawy przedni

3 - prawy tylny

4 - lewy tylny

1 - lewy przedni