Skocz do zawartości
IGNORED

harman/kardon DVD31 - modyfikacja

GRZECH007

Rekomendowane odpowiedzi

Używam DVD do odtwarzania nagranych plików 24bit/96/192kHz, stąd pomysł aby coś ulepszyć. Koszty nie mogą być duże więc grubsze modyfikacje typu lampizacja itp. odpadają, na razie drobne wymiany. W zasilaniu sam pogrzebię, natomiast w części analogowej audio (tylko stereo L/R) nie wiem za bardzo co wymienić i na co. Opampy są wg mnie wystarczająco dobre, zostawię je. Dalej, co z elektrolitami C538 i C541, wymienić na foliowe? Jak tak, to na jakie? I co z rezystorami w torze, wymieniać na lepsze?

Nie jestem profesjonalistą, proszę więc o zrozumiałe dla amatora odpowiedzi;-)

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
https://www.audiostereo.pl/topic/79163-harmankardon-dvd31-modyfikacja/

Witam

Ja na początku pozbyłbym się paru elementów - C503, C504, C506, a zamiast R504, R509 wstawił zwory, jak są montowane C545, C549 też bym je zstąpił zworami analogicznie w drugim kanale, można się też pozbyć tranzystorów mutujących. Potem posłuchał i dopiero zabrałbym się za dobieranie kondensatorów na zasilaniu.

Czyli wymienił bym ceramiki na małe foliowce przy dacu i opampach, są fajne wimy o rastrze 2.5mm idealnie się nadają do tego, nie pozbywałbym się ich z tego względu że szybkie opampy lubią się wtedy wzbudzać.

Co do doboru kondensatorów to polecam wątek "Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!"

To tak na szybko.

Pozdrawiam Romek

Witam

Ja na początku pozbyłbym się paru elementów - C503, C504, C506, a zamiast R504, R509 wstawił zwory, jak są montowane C545, C549 też bym je zstąpił zworami analogicznie w drugim kanale, można się też pozbyć tranzystorów mutujących. Potem posłuchał i dopiero zabrałbym się za dobieranie kondensatorów na zasilaniu.