Skocz do zawartości
IGNORED

Opony,opony,opony!


stefan5000

Rekomendowane odpowiedzi

A ja polecam nie robić z siebie głupka i nie kupować w naszym klimacie opon wielosezonowych.

Oczywiście nie licząc tej zimy:-)

Dokładnie. Z moich doświadczeć jak coś jest uniwersalne, to jest uniwersalnie do d..y. W żadnych warunkach nie będzię dobre.

Opony to jednak podstawa. Nie ma co oszczędzać bo jakość może uratować życie.

 

Najlepiej mieć 2 komplety do jednego samochodu ( lato -zima ), albo 2 samochody jeden na sezon zimowy drugi na letni :) wtedy wystarczy jeden komplet :) ( zima bądź lato ) :)

Żeby nie mieć problemów polecam żeby były to opony na felgach żeby nie wyważać co roku i nie przechodzić tej gehenny ze staniem w kolejkach przed świętami wielkanocnymi.

Zawsze możemy sobie wymienić wtedy sami opony :)

Polecam nie zapomnieć o oznaczeniu kredą jaka opona była na jakim kole :)

Proponuję również włożyć opony do suchego worka, czasem zdarza się że jak zmieniamy z letnich na zimówki to do worka przedostanie się wilgoć która może załatwić felgę korozją.

 

Jeśli mamy auto które użytkuje ktoś z rodziny i nie wiemy co mogłoby się dziać z autem podczas naszej nieobecności :) --- Proponuję po zimie sprawdzić czy mamy dobrze ustawioną zbieżność. Zabieg nie jest drogi w warsztacie kosztuje ok 50-100 zł . Z doświadczenia wiem że różne krawężniki i dziury po zimie mogą zrobić kuku:)

 

Szerokiej drogi

Kanał Prawy Kanał Lewy STEREO......................Przenicowany świat

To bardzo ciekawe bo wielosezonówki są zakładane na pierwsze wyposażenie. To widocznie jacyś lamerzy w tych fabrykach samochodów pracują.

 

Chyba nie zawsze. Ja trzy razy kupowałem nowe samochody z salonu i miałem za każdym razem opony letnie - kupowałem latem. Dwa razy było Continental, raz Bridgestone.

Opony wielosezonowe "zakładało się kiedyś " z tego co pamiętam do samochodów małolitrażowych typu seicento , cinquecento czy jakieś inne miejskie autka.

 

Jak jest teraz?

Kanał Prawy Kanał Lewy STEREO......................Przenicowany świat

Chevrolety/Daewoo miały wielosezonowe Kumho Powerstar. Inne też takie mają tylko oznaczenie niekoniecznie musi to uwzględniać taka opona ma po prostu bieżnik w jodełkę i dodatkowe lamelle na klockach. Tylko barki są mniejsze niż w tanich oponach M+S

 

Z kolei drogie opony M+S przypominają bieżnikiem bardziej opony uniwersalne czy nawet te uważane za letnie.

 

Coraz mniejsza popularność opon uniwersalnych wynika z dwóch powodów - producenci chcą więcej zarabiać oraz wprowadzania opon ECO o małych oporach toczenia które jest cechą niekorzystną w zimie.

 

PS autobusy miejskie tez zmieniają opony na zimę?

 

Tanie opony mozna kupic, ale tylko jako letnie. Zimowe natomiast za szybko twradnieją. Tu lepiej kupić markowe.

Opony zimowe to tak naprawdę opony błotno-sniegowe znane od dzisięcioleci. Te które nie "za szybko twardnieją" to są opony zakładane na koło - ale podbiegunowe, do temperatur poniżej -7st.C W Polsce do niczego nie przydatne.

Gość frywolny trucht

(Konto usunięte)

Nawet nie o to chodzi, że się czepiam. Tylko jak kupowałem brykę i odbiór był 23 grudnia to się zainteresowałem oponami.

Mówię chcę zimowe, odłożę sobie wydatki związane z oponami na początek wiosny. Oni mi mówią nie ma takiej opcji. Letnie i już, tak wychodzą z fabryki.

Byłem już po całkiem fajnych negocjacjach, powinienem brać i uciekać jak dają, ale się zablokowałem i mówię to nie biorę go.

Zrobili miny jak jak kot w Shreku i mi jeszcze obniżyli cenę samochodu o koszt zakupu opon zimowych, bo nie są w stanie nic zrobić.

Taki to problem mieć inne opony niż dają. I nie jest to pojedynczy przypadek, ale fakt, że z Daevoo, Chevroletem nie miałem styczności.

Może teraz się cwańsi zrobili. W przypadku tych Power Starów sprzedali kobiecie komplet zimowych twierdząc że auto jest na letnich mimo ze był wyraźny obrazek czy też napis na oponie ze wielosezonowe.

 

Z drugiej strony jak opona nie ma wysokiego barku to nie będzie dobrze szła po śniegu bez względu co na niej napiszą. Dębice Frigo dosłownie się obklejają śniegiem, a przy droższych zimowych piszą zwykle że nadają się do szybszej jazdy, zapominają jednak dodać ze na śniegu zachowują się tak jak opony letnie ECO na lekkim błocie z deszczem.

Zrobili miny jak jak kot w Shreku i mi jeszcze obniżyli cenę samochodu o koszt zakupu opon zimowych, bo nie są w stanie nic zrobić.

Taki to problem mieć inne opony niż dają. I nie jest to pojedynczy przypadek, ale fakt, że z Daevoo, Chevroletem nie miałem styczności.

 

W Volkswagenie pytają się dokładnie jakie chcesz opony i w jakim rozmiarze. Tylko, że trzeba to ustalic podczas zamawiania samochodu, a nie dopiero przy odbiorze.

Gość frywolny trucht

(Konto usunięte)

Mazda, Honda,( Toyota chyba też, ale już nie jestem pewny) Ford, Kia, a nawet Skodzina Octavia którą w 1999 roku kupowałem- tylko letnie. Kurde jakoś tak się zawsze składało, że zimą kupowałem :)

Jeżeli to było nieczytelne- to oczywiście zawsze negocjowałem kwestie przy zamówieniu. Nie jestem takim debilem by się mądrować po fakcie jak samochód czeka na mnie na placu, a umowa dawno podpisana :)

 

Historia wyżej dotyczyła akurat Forda Mondeo Titanium X w 2008 roku.

W 2010 roku wziąłem w leasing Kię Soul XL i było to samo. W tej chwili czaję się na Hondę CR-V i znowu to samo- już wiem :)

Jak głośność nie przeszkadza/raczej dotyczy aut z górnej szuflady/,warto nabyć wielosezonowe,jak ni ma ograniczeń finansowych - wiadomo--- letnie - plus--- zimowe!

To tylko kwestia kasy i dobrego samopoczucia!!

To bardzo ciekawe bo wielosezonówki są zakładane na pierwsze wyposażenie. To widocznie jacyś lamerzy w tych fabrykach samochodów pracują.

 

 

 

właśnie niestety słabo, ostatnio wstawiają letnie.

Jezdze spokojnie, plynnie, bez gwaltownych hamowan i przyspieszen (jesli nie ma takiej koniecznosci) i zalezaloby mi raczej na komforcie jazdy, a wiec jak najciszej. W zwiazku z tym mam takie pytania:

1 Jakie opony polecalibyscie (letnie) ? Wystarczy, ze bedzie na nich napisane: " Eco"

2 Jakie opony zimowe uwazane jednoczesnie za ciche ?

3 Samochod ma 39 tys przebiegu i z niewiadomej przyczeyny poprzedni wlasciciel zmienil opony przednie na nowe (mowa o letnich) - z przedu glebokosc bieznika, to ok. 7-8 mm, natomiast z tylu, to ok. 4-5 mm (wszystkie opony Continental). Samochod ma naped tylny i stad pytanie: na ktorej osi powinny znajdowac sie opony o wyzszym biezniku ?

Jezdze spokojnie, plynnie, bez gwaltownych hamowan i przyspieszen (jesli nie ma takiej koniecznosci) i zalezaloby mi raczej na komforcie jazdy, a wiec jak najciszej. W zwiazku z tym mam takie pytania:

1 Jakie opony polecalibyscie (letnie) ? Wystarczy, ze bedzie na nich napisane: " Eco"

2 Jakie opony zimowe uwazane jednoczesnie za ciche ?

3 Samochod ma 39 tys przebiegu i z niewiadomej przyczeyny poprzedni wlasciciel zmienil opony przednie na nowe (mowa o letnich) - z przedu glebokosc bieznika, to ok. 7-8 mm, natomiast z tylu, to ok. 4-5 mm (wszystkie opony Continental). Samochod ma naped tylny i stad pytanie: na ktorej osi powinny znajdowac sie opony o wyzszym biezniku ?

 

Fajna wypucha :) Ubawiłem się !!!!

 

Pewnie samochód to BMW :)

 

 

Bieżnik z tyłu zdarty ze względu na typ pojazdu i poprzedniego właściciela ( dresa ).

39 000 przebiegu, - zapomniałeś chyba 2 dodać z przodu.

 

Fajny dowcip.

 

Pozdrawiam

Kanał Prawy Kanał Lewy STEREO......................Przenicowany świat

Fajna wypucha :) Ubawiłem się !!!!

 

A to niby czym sie ubawiles ?

 

Pewnie samochód to BMW :)

 

Nie..., nie BMW... A ma znaczenie marka samochodu dla doboru rodzaju opon ? Nie wystarczy, ze tylny naped ?

 

Bieżnik z tyłu zdarty ze względu na typ pojazdu i poprzedniego właściciela ( dresa ).

39 000 przebiegu, - zapomniałeś chyba 2 dodać z przodu.

 

- Ja wiem, czy az tak zdarty - calkiem jeszcze przyzwoity jak na ten przebieg.

- Poprzedni wlasciciel, to kobieta o ograniczonej sprawnosci ruchowej, a czy jezdzila w dresie, to juz tak dokladnych informacji nie zasiegalem.

- Zapewniam Cie, ze z przodu nie ma juz zadnej innej cyfry, jesli chodzi o przebieg - zreszta sprawdzono.

 

Fajny dowcip.

Pozdrawiam

 

Nie dopatruje sie zadnego dowcipu i zastanawiam sie, gdzie taki widzisz ? Sam niewiele przejedzam w roku i pytania w sprawie opon

sa jak najbardziej powazne.

Rowniez pozdrawiam

Nie dopatruje sie zadnego dowcipu i zastanawiam sie, gdzie taki widzisz ? Sam niewiele przejedzam w roku i pytania w sprawie opon

sa jak najbardziej powazne.

Rowniez pozdrawiam

 

Lutek napisz że robisz sobie jaja.

Jeśli nie to napisz proszę jakie to auto Model, Rocznik,Silnik, kolor:)

 

Sorry ale auto ze zdartymi oponami na tylnej osi w aucie z tylnym napędem kojarzy mi się tylko i wyłącznie z BMW rocznik w zakresie 1989-2003 w kolorze zielonym z kierowcą lat 18-23 w dresie dididas z 4 paskami.

 

 

Ale może strasznie zgeneralizowałem jeśli tak to przepraszam.

Kanał Prawy Kanał Lewy STEREO......................Przenicowany świat

> Tommiashi

Absolutnie nie robie sobie jaj. Jak pisalem, niewiele przejezdzam kilometrow ( do pracy 250 m, to wiadomo, ze pieszo) i specjalnie nie zwracam uwagi na jakies szczegolne osiagi, wyrozniajace dane opony, ale wolalbym, aby wykazywaly male opory toczenia, a tym samym by byly ciche. Musze przyznac, ze lubie jezdzic ale jednoczesnie jazda samochodem mnie meczy. Nie slucham np. w samochodzie radia ani nie odtwarzam plyt, gdyz raz: jakosc muzyki jest dla mnie nie do przyjecia, a dwa: przeszkadzaja mi halasy dochodzace z zewnatrz, jak praca silnika, toczenie kol (opon), obmywajace karoserie powietrze itp.i to mnie rowniez meczy. Do sluchania musze miec cisze..., no chyba, ze w gre wchodzi tylko wysluchanie krotkich wiadomosci, pogody itp. :-)

Jak juz interesuja Cie szczegoly, to podaje:

Samochod, to Mercedes W211, E200, kompressor, benzyna, 184 KM, po liftingu. Poprzedni, byl taki sam, tylko nieco starszy - 163 KM, a jeszcze poprzedni, to byla C klasa - diesel, ale przy moich przejezdzanych kilometrach odradzono mi, postraszono kosztami w razie roznych awarii i zmienilem na benzyne.

Samochod pochodzi z Niemiec, jezdzila nim od nowosci - jak pisalem - kobieta o ograniczonej sprawnosci ruchowej i przebieg jest rzeczywisty. Zreszta nawet gdybym nie sprawdzil przebiegu, to stan samochodu rowniez wskazuje na bardzo maly przebieg. Wiem, ze tak jest niezmiernie rzadko, ale na przyklad po mnie ktos ktos kupi rowniez nadfal ze stosunkowo malym przebiegiem :-)

Dzisiaj postaram sie pomierzyc wysokosc tego bieznika na tylnych oponach - bo podalem na oko - napisze, a Ty, lub ktos z kolegow niech ewentualnie oceni, czy przy tym przebiegu bieznik jest przesadnie niski dla tych opon, czy tez ma prawo taki byc przy normalnej, spokojnej jezdzie. Zauwaz, ze babka wymienila opony na nowe z przodu. Moze przyczyna byla inna, a mianowicie: wjechala w jakas dziure, lub z innego powodu uszkodzila opony z przodu.

Samochod pochodzi z Niemiec, jezdzila nim od nowosci - jak pisalem - kobieta o ograniczonej sprawnosci ruchowej i przebieg jest rzeczywisty. Zreszta nawet gdybym nie sprawdzil przebiegu, to stan samochodu rowniez wskazuje na bardzo maly przebieg. Wiem, ze tak jest niezmiernie rzadko, ale na przyklad po mnie ktos ktos kupi rowniez nadfal ze stosunkowo malym przebiegiem :-)

 

To że kobieta miała ograniczoną sprawność ruchową nie przesądza wcale że samochód ma przebieg rzędu 39 000 KM.

Wręcz przeciwnie może być odwrotnie.

Ciekawe też z jaką niepełnosprawnością była ta kobieta.

Nie to żebym się czepiał ale niektóre niepełnosprawności "predestynują" do wykonywania jakichś nietypowych czynności które mogły mieć wpływ na sposób użytkowania samochodu.

Stąd może pojawił się problem z oponami :)

Kanał Prawy Kanał Lewy STEREO......................Przenicowany świat

Koledzy,

ktoś używa opon GOODYEAR EFFICIENTGRIP COMPACT..?

Chciałbym wsadzić coś nowego, cichego, i pewnego do Twingo z 98r

Oponki mam w rozmiarze 155/70R13 i cena w hurtowni zachęca, (150zł) by dołożyć po 50zł na koło względem np Dębica Pasio (100zł)

Miał ktoś do czynienia z Fuldą 17" Sportcontrol? Potrzebuję kupić komplet do VW Tourana, a więc do normalnego przemieszczania się samemu / z rodziną z punktu A do punktu B. Chodzi mi głównie o to, czy są ciche i czy dobrze sprawują się w deszczu.

3 Samochod ma 39 tys przebiegu i z niewiadomej przyczeyny poprzedni wlasciciel zmienil opony przednie na nowe (mowa o letnich) - z przedu glebokosc bieznika, to ok. 7-8 mm, natomiast z tylu, to ok. 4-5 mm (wszystkie opony Continental). Samochod ma naped tylny i stad pytanie: na ktorej osi powinny znajdowac sie opony o wyzszym biezniku ?

 

Tu masz do poczytania artykuł na ten temat:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Osobiście uważam, że to już zbyt duża różnica na głębokości bieżnika ...

Sprawdź datę produkcji na wszystkich 4 oponach (tydzień/rok). Mogło być tak, że poprzedni właściciel przebił oponę/y i założyli mu używki albo nowe na 1 oś, by miał takie same.

 

Rozważ zakup 4 nowych - ja Teściowi, właśnie do takiego samego modelu Mercedesa wybrałem:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tydzień temu, z przesyłką, komplet kosztował - 1050 pln (data prod. 4 tydz. 2014). Już je założył ;) Twierdzi, że przyjemnie się jeździ (na razie "po mieście"), ale to dopiero kilka dni ;)

Poszukaj w necie ofert, zwracaj tylko uwagę na indeks prędkości i datę produkcji.

 

1 tys. za bezpieczeństwo, komfort? chyba mało... ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Koledzy,

ktoś używa opon GOODYEAR EFFICIENTGRIP COMPACT..?

Chciałbym wsadzić coś nowego, cichego, i pewnego do Twingo z 98r

Oponki mam w rozmiarze 155/70R13 i cena w hurtowni zachęca, (150zł) by dołożyć po 50zł na koło względem np Dębica Pasio (100zł)

Ciche, niskie opory toczenia-możesz spokojnie brać.

  • 2 lata później...

Witam!

Odświeżę wątek bo nie chcę zakładać nowego. Muszę kupić opony na lato. Rozmiar 225/45 r17 i wypatrzyłem sobie Vredestein Ultrac Sessanta. Miał ktoś? Interesuje mnie głównie poziom hałasu bo moje obecne Bridgestone potenza wyją niemiłosiernie. Chyba że możeciee polecić coś innego, na oku mam też Uniroyal Rainsport 3. Jakby coś ktoś to proszę o opinie.

Pozdrawiam !

Rozmiar 225/45 r17

 

Szwagier ma te opony w firmowej insigni, bardzo sobie chwali ponoć ciche , choć nie wiem czy to zasługa samych opon co klasy auta... Ogólnie Vredesteiny są ok może za wyjątkiem Sportac-a , który jest bardzo głośny. Wielosezonówki są bardzo bardzo ciche , mam w dwóch autach quatracki i się bardzo sprawdzają...

Kanał Prawy Kanał Lewy STEREO......................Przenicowany świat

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.