Skocz do zawartości
IGNORED

Tonsil Pulse


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane) · Ukryte
Ukryte

Tu mały przykład że Polak jednak potrafi.

http://sklep.fusic.pl/p,pl,4066,a.html

Wysokotonówka to Vifa XT która można znaleźć w kolumnach kosztujących grubo powyżej 10 tysięcy. Nisko-średniotonowe to dwie sztuki Peerless Nomex z celulozową membraną wypełnianą nomexem, aluminiowym koszem, wentylowanym układem magnetycznym, pierścieniem faradaya w układzie magnetycznym, liniowym wychyleniem +/- 6mm i bardzo dobrymi recenzjami.

Cena 3500 zł za parę.

Edytowane przez KrzysiekA
Ukryte

@ KrzysiekA:

To jeszcze dołożę kawałek historii: pewnie nie wszyscy pamiętają że przytoczona w Twoim linku ESA na początku też zrobiła

kilka konstrukcji opartych o przetworniki Tonsila; potem zrezygnowała na rzecz innych i dziś jest tu gdzie jest

Może Arku wiesz dlaczego ESA, wywodząca się, jak pamiętam z Poznania, przestała używac przetworniki z Wrześni ?

 

pozdr wiosenie -

Krzysiek

 

PS @Arku "Zapewne zaraz jak kupi, przybiegnie ci o tym zameldować i od razu zaoferuje sprzedaz za pól ceny jak za kazde dłubanki samoróbki" - nikt nie musi mi nic meldować, wystarczy że na allegro pojawią się ofery kupna i zacznie spadać ilość dostępnych egzemplarzy ;)

Opublikowano (edytowane) · Ukryte
Ukryte

Peeressy wygladaja raczej na SDS z metalowym koszem i papierową membraną. Jesli to są rzeczywiście te, bo po samym zdjęciu kosza trudno je odróżnić od HDS - czyli podobnej klasy do GDN17/50/2 - http://www.loudspeakershop.eu/pdf/830657.pdf Ich cena sklepowa 110 złotych ale słaba dostępność.

Te same głośniki widziałem w obudowach o wygladzie przypominającym Sonus Faber oferowane przez strone Alibaba Trade wprost od chińskiego producenta. - cena kolumny około 1000 złotych plus transport. Przesłali mi też pomiary z których wynikała nierównomierność 5 db a nie 0,5 db jak deklarowali - ale to szczegół. Tak więc żółty ludek też tak potrafi nawet taniej i co z tego ?? Nadal porównujesz tylko wyglad i karty katalogowe produktów których nie słuchałeś.

 

@ KrzysiekA:

To jeszcze dołożę kawałek historii: pewnie nie wszyscy pamiętają że przytoczona w Twoim linku ESA na początku też zrobiła

kilka konstrukcji opartych o przetworniki Tonsila; potem zrezygnowała na rzecz innych i dziś jest tu gdzie jest

Może Arku wiesz dlaczego ESA, wywodząca się, jak pamiętam z Poznania, przestała używac przetworniki z Wrześni ?

 

W początkach swojej działalności ESA robiła dwie konstrukcje na GDN13/ (chyba podłogowa nosiła nazwę "XII" )Tonsila. Obie średnio udane choć chwalone w Magazynie Hi-Fi, ale sprzedawcy w salonie w Warszawie nawet mi nie chcieli tych ESA podłączyć do odsłuchu twierdząc że "nie mają basu bo głośniki są za małe do takiej dużej obudowy" - czy jakoś tak podobnie. A powód był prosty - w 1990 roku różnice kursowe walut powodowały że każdy przetwornik z zachodu nawet najbardziej budżetowy był 10 razy droższy od porównywalnego przetwornika Tonsilu. A ESA chciała produkować duże kolumny ale w cenach wyraźnie niższych niż produkty zachodnie. Więc wykończenie pierwszych ESA było garażowe.

 

Później firma ESA na długo znikła z rynku i pojawiła się kilka lat później jako firma Warszawska - znaleźli inwestora w postaci zawodowego brydżysty, który się na kartach dorobił sporych pieniędzy. Od wtedy zaczęli kupować hurtem najtańsze głośniki OEM Tymphany. Pierwsze modele Vivance I miały plastikowe głośniki Vifa TC 16cm średnicy - na koszach identycznych z koszami stosowanymi przez Tonsil w głośnikach GDN 17/40 i 17/50/2. Tonsil w tym czasie przezywał spore kłopoty - to był okres końcowej działalności Tonsil SA gdzieś około 2000 roku - mała oferta głośników i praktycznie niedostępność na rynku u hurtowników.

 

ESA wtedy i tak kosztowały znacznie drożej niż jakiekolwiek konstrukcje Tonsil a głośniki miały nawet słabsze do zastosowania w b-R niż obecne stosowane przez Tonsil. W tamtych czasach Tonsil SA miał w swoich produktach takie głośniki jak GDN13/50/9 wyprodukowane dla Eposa w zestawach Excellence. Miał w ofercie zestawy serii Focus, Cz@t póżniej Premium czy designerskie kino-domowe Fobos. Które brzmieniowo były bardziej ekscytujące w porównaniu do plumkających ESA Vivance I na Vifach TC o cenie hurtowej porównywalnej z głosnikami Tesla/TVM-Valmez i o podobnych do nich parametrach.

Dokładnie na takich samych głośnikach Vifa TC swoje konstrukcje Hyperion I i II budował w tamtym czasie Audio Academy.

 

Również te ESA Vivance XT2 pokazane w linku wyżej, nie zawierają głośników o których pisze KrzysiekA tylko znacznie tańsze wersje - jeśli ktoś ma inne informacje proszę sprostować ale ze zdjęcia widzę że jest tam kosz Perlessa SDS a nie dwa razy droższego HDS Nomex. Możliwe że finalnie ESA zmieniła te głośniki a zdjęcie nie dotyczy obecnego produktu, więc jeśli ktoś ma pewność proszę sprostować.

 

Także KrzysiekA - chyba kolejne pudło zaliczasz. Wyrób ESA ewidentnie adekwatny cenowo do Pulse.

Edytowane przez Arku
Opublikowano (edytowane) · Ukryte
Ukryte

Faktycznie SDS

Czy gorsze trudno powiedzieć. Musiałbym zobaczyć notę katalogową tych GDN. Wysokotonowy na pewno jest o kilka klas lepszy. Nie bez powodu wsadzają go w Sonus Faber tylko z innym przodem.

Edytowane przez KrzysiekA
Opublikowano (edytowane) · Ukryte
Ukryte

HDS to wyższa seria od SDS, więc ten link można sobie darować

Dziwne nie mogę znaleźć nic o tym GDN. Tonsil nie publikuje not katalogowych do swoich głośników?

 

Znalazłem to.

http://tonsilaudio.com/pdf/GDN_17_50_2_En.pdf

Podobno to ten sam głośnik tylko bez korektora fazy.

Z czego tu wnioskujesz że jest on lepszy od SDS? Z tych parametrów to nie wynika.

 

Przyjrzałem się dokładnie parametrom.

Cewka w SDS ma 13 mm w GDN 9mm. Nabiegunnik w SDS ma 6 mm nie sądzę żeby w GDN miał 2mm. Co to oznacza nie muszę chyba tłumaczyć. Do tego w tym Esa pracują dwa głośniki czyli dwa razy większa powierzchnia. Poza tym rezonanse są podobne. GDN ma 45 SDS 50 Hz. Tylko że SDS ma Qts O.5 a GDN O.36. Chyba też nie muszę tłumaczyć co to oznacza dla zejścia basu.

 

Tu jest nota tego SDS

http://www.europe-audio.nl/document.asp?document_id=1741&link=datasheets\peerless\830657.pdf

Edytowane przez KrzysiekA
Ukryte

"Ich wnętrze zostało wytłumione sporą ilością wełny mineralnej"

To przy każdym odsłuchu można się nałykać, dzięki za takie klocki w cenie 3000 zeta.

Ciekawe ile tej wełny potrafią wydmuchać podczas odsłuchu ?

Opublikowano (edytowane) · Ukryte
Ukryte

No nie musisz tłumaczyc co tak wysokie Qts oznacza dla "zejścia basu" Dokładnie to że "dzwoni" bardziej niż Tesla choć jest od niej trzy razy droższy. Jeśli Xmax jest jedynym parametrem który potrafisz zinterpretować w ten sposób to jest szansa że twoje dzieła nie będą bardzo źle grały. Tylko tak troche źle. Bo SDS w Vivance da ze 3db podbicia przy 100 Hz.I zaraz zaczniesz rozważać jak to pożytecznie wpływa na baffle-step.

Edytowane przez Arku
Ukryte

Prawdę powiedziawszy nie za bardzo wierzę że jest to ten sam głośnik co w Pulse. To niemożliwe żeby zastosowano jako głośnik basowy głośnik o wychyleniu liniowym 2.5mm. Wnioskuję taką wartość zakładając że nabiegunnik w tym GDN ma przynajmniej 4mm. Podejrzewam że ten głośnik stosowany jest w jakiś kolumnach jako głośnik średniotonowy.

Jeżeli jednak został zastosowany ten głośnik bez przeróbek napędu to byłaby tragedia. Może wytłumaczę dlaczego. Jak wiadomo do przetwarzania basu potrzebne są duże wychylenia membrany. W wypadku tak krótkiej cewki cewka zaczyna wychodzić ze szczeliny już przy wychyleniu 2,5 mm. Dla samego basu nie jest to tragedią gdyż napęd z krótką cewką będzie działał trochę jak soft clipping i może nawet miałby pozytywny wpływ dla najwyższych głośności. Istnieje jednak małe ale. Jeżeli teraz taki głośnik wysterujemy dwoma sinusoidami, jedna 50 Hz a druga 1kHz to się okaże że dla 1kHz głośnik gra raz cewką znajdującą się całkowicie w polu magnetycznym a kiedy dla 50Hz osiąga wartość maksymalną z cewką wysuniętą w znacznym stopniu ze szczeliny. Oznacza to jedno bardzo wysokie zniekształcenia intermodulacyjne. W praktyce słychać to w ten sposób że głośnik stopniowo dla wyższych głośności zaczyna tracić przejrzystość na średnich tonach i zaczyna drzeć mordę.

Z tego powodu zakładam że w Pulse jest po prostu inny głośnik.

Ale jest jeszcze inny powód. Dlaczego SDS jest lepszym głośnikiem. Jest nim mianowicie materiał i konstrukcja samej membrany.

Otóż w GDN zastosowano polipropylen i jest to chyba najgorszy materiał jaki można zastosować na membranę głośnikową. Nie będę się rozpisywał dlaczego. Dodam jedynie że wiele producentów głośników próbowało polipropylenu i się z tego materiału wycofało mimo że bardzo łatwo jest w tym materiale uzyskać płaskie charakterystyki.

Membrany w SDS robione są z powlekanej celulozy i jest to bardzo duża zaleta w porównaniu do tego GDN.

Jest jeszcze jeden mały szczegół który w tych głośnikach przeoczyliście. Jest to mianowicie konstrukcja samej membrany, charakterystyczna również dla serii wyższej czyli dla HDS.

Szczególność tej membrany polega na sposobie mocowania nakładki przeciwpyłowej.

Nakładka przeciwpyłowa tak naprawdę nie jest tylko i wyłącznie nakładką przeciwpyłową ale jest to element konstrukcyjny usztywniający całą membranę. Nie jest ona przyklejona tylko i wyłącznie do samej membrany ale również do przedłużonego karkasu cewki. Tworzy to bardzo sztywną konstrukcję mimo w miarę miękkiego materiału jakim jest celuloza. Co to daje? Daje to to że fala akustyczna doprowadzana jest z karkasu cewki dwoma drogami o różnej długości co wytłumia fale stojące. W efekcie otrzymujemy membranę z wszystkimi zaletami membrany celulozowej z bardzo dużym zredukowaniem jej wad z charakterystyką płaską jak stół aż do 2kHz.

Dlatego teza jakoby GDN w Pulse był lepszym głośnikiem od SDS jest bardzo odważna jednak nie poparta całkowicie niczym.

Jeżeli pojawi się dokładna specyfikacja tego głośnika w sieci to możemy ewentualnie podyskutować i przede wszystkim rozwiać wątpliwości co do konstrukcji samego napędu.

Jednak jak na razie nic taka specyfikacja jest nie do znalezienia i dalsza dyskusja na ten temat nie ma żadnego sensu.

Opublikowano (edytowane) · Ukryte
Ukryte

Żaden głośnik 6,5' nie będzie subbasem nawet w wychyleniem 5mm. Wynika to z zalezności wychylenia i powierzchni membrany na wychylenie objetościowe. Dlatego subbas musi mieć odpowiedni wymiar bo inaczej będzie tylko buczącą basem pierdziawą. A głosników o wychyleniu Xmax 1,5mm jest sporo i to znacznie droższych niż ten GDN, bo jak ci już raz wyjaśniałem jest to głosnik nisko-średniotonowy który ma pracować bez wspomagania portem b-r od 80 do 8000 hz. I w obudowie kilkunastolitrowej b-r przenisie od 50 Hz bez podbicia z dobrym impulsem.

Gdzie SDS Peerlessa zrobi dudniącą średnim basem dyskotekę, która trzeba tłumic upychając watę albo wystawiając je na gumno przed domem. Ja bym na przykład takiego brzmienia nie zniósł u siebie, bo jestem bardzo uczulony na ten zakres basu. Tam gdzie mi się zdarzyło słuchać te ESA były w mocno wytłumionym pomieszczeniu i grały ledwie słyszalnie żeby tylko plumkało a bas sie nie wzbudzał w pomieszczeniu.

Twoje przemyślenia o polipropylenie są tyle samo warte co Twoje rozważania na temat pomiarów - jak już radziłem wydrukuj je na twardym papierze i zrób z nich wkładki do butów.

Edytowane przez Arku
Opublikowano (edytowane) · Ukryte
Ukryte

Żaden głośnik 6,5' nie będzie subbasem nawet w wychyleniem 5mm. Wynika to z zalezności wychylenia i powierzchni membrany na wychylenie objetościowe. Dlatego subbas musi mieć odpowiedni wymiar bo inaczej będzie tylko buczącą basem pierdziawą. A głosników o wychyleniu Xmax 1,5mm jest sporo i to znacznie droższych niż ten GDN, bo jak ci już raz wyjaśniałem jest to głosnik nisko-średniotonowy który ma pracować bez wspomagania portem b-r od 80 do 8000 hz. I w obudowie kilkunastolitrowej b-r przenisie od 50 Hz bez podbicia z dobrym impulsem.

Gdzie SDS Peerlessa zrobi dudniącą średnim basem dyskotekę, która trzeba tłumic upychając watę albo wystawiając je na gumno przed domem. Ja bym na przykład takiego brzmienia nie zniósł u siebie, bo jestem bardzo uczulony na ten zakres basu. Tam gdzie mi się zdarzyło słuchać te ESA były w mocno wytłumionym pomieszczeniu i grały ledwie słyszalnie żeby tylko plumkało a bas sie nie wzbudzał w pomieszczeniu.

Twoje przemyślenia o polipropylenie są tyle samo warte co Twoje rozważania na temat pomiarów - jak już radziłem wydrukuj je na twardym papierze i zrób z nich wkładki do butów.

Co do wysokiego Qts to radziłbym ci przejrzeć parametry Visatonów i poczytać coś na temat obliczania wielkości obudowy metodą przybliżoną Visatona. Polega to mniej więcej na tym że że dobiera się obudowę mniejszą niż wynikałoby to z parametrów TS i stroi się niżej niż normalnie.

Sam pomysł polega na tym że jeżeli schodzimy ze strojeniem w dół to w pewnym momencie rezonans obudowy staje się tak niski że kolumna ma charakterystykę częstotliwościową i impulsową taką samą jak obudowa zamknięta.

Teraz poprzez odpowiednio niskie strojeni które zależy od Qtc obudowy z zatkanym otworem możemy uzyskać dowolna dobroć całego układu ale oczywiście wyższą niż Qtc.

Oczywiście dzieje się to kosztem zejścia basu. To by było na tyle jeżeli chodzi o wysokie Qts.

Twojej wypowiedzi na temat wychylenia liniowego nie będą komentował bo świadczy to tylko o twojej ignorancji jeżeli chodzi o technikę głośnikową.

Jest to jeden z najważniejszych parametrów głośnika.

Zasada jest prosta im szersze pasmo ma przenosić głośnik im niżej ma on schodzić tym większe musi być wychylenie liniowe. O ile się nie mylę to tego Gdn ciągną aż do 4kHz. Skoro ma on również przetwarzać bas to 2.5mm to żenująco mało.

Edytowane przez KrzysiekA
Opublikowano (edytowane) · Ukryte
Ukryte

Mylisz się kolego. Nigdy nie uzyskasz charakterystyki takiej jak z o-z. Zawsze bedzie górka od pracy b-r. Metoda strojenia moze być też dokładnie odwrotna. Wytłumienie za głosnikiem i wyższe strojenie. A to dlatego tak się robi zeby wyeliminowac podbicie średniego basu którego nie zlikwidujesz niskim strojeniem b-r. Obie metody stosuje się w granicach kilkunastu procent. W przypadku Peerlessa SDS chodzi o zmniejszenie obudowy z 52 litrów w których impuls jest fatalny do 15-20 litrów w których impuls jest do dupy, wystepuje podbicie na 100 hz i nie ma basu bo strojenie b-r jest nieefektywne.

 

A jesli chodzi o zejście basu to istotnym parametrem jest Vd- wychylenie OBJĘTOŚCIOWE (zapamiętaj to trudne słowo). A wychylenie objętosciowe zależy w stosunku kwadratowym od pola powierchni membrany a nie od wychylenia liniowego.

 

Pasmo przenoszenia tego GDN rozciągane jest w górę a nie w dół dlatego nie potrzebne jest mu duże Vd. Co więcej próba wyciskania z małych głośników duzych wychyleń i niskiego zejścia na basie kończy sie zawsze wzrostem zniekształceń intermodulacyjnych. Jest to powód dla którego układ 3 drożny bedzie miał zawsze przewagę konstrukcyjną nad 2 drożnym. W tym pierwszym głosnik na tony średnie nie musi odtwarzać niskiego basu. Zasada ograniczania pasma w celu zmniejszania wpływu zniekształceń intermodulacyjnych działa tak samo w układach 2 droznych gdzie ograniczenie pasma przenoszenia od dołu również ma duże znaczenie dla poprawy brzmienia tonów średnich.

 

W przypasdku TEGO GDNa (jeszcze raz napisze bo chyba masz problemy z czytaniem) pasmo użyteczne bez wspomagania portem b-r to 80-8000 Hz a więc głosnik nie potrzebuje dużego Vd bo ten głośnik nie został zbudowany i zastosowany w celu reprodukcji niskiego basu. Natomiast w małej obudowie z przenoszeniem liniowym do 50-55 Hz do którego został stworzony ma lepszą definicję basu niż Peerless SDS 164.

 

@Arku - zajmujesz się głównie obrażaniem innych

A datasheet'a GDNa jak nie było tak nie ma .....

pozdr - Krzysiek

 

Zajmuje sie głównie wyjasniniem pseudowiedzy która wpychaja nam tutaj fani DIY. Mam w powazaniu jak sobie interpretujesz moje wpisy byle inni się nie przyzwyczajali do okragłości wypisywanych przez forumowych kandydatów na guru.

 

Data-szitu nie ma i raczej go nie będzie, bo głosnik nie jest w sprzedaży. Mający obeznanie w konstrukcji głośników mogą siegnąć do kart katalogowych GDN17/50/2 żeby się do wiedzieć o co chodzi.

Edytowane przez Arku
Ukryte

Mylisz się kolego. Nigdy nie uzyskasz charakterystyki takiej jak z o-z. Zawsze bedzie górka od pracy b-r. Metoda strojenia moze być też dokładnie odwrotna. Wytłumienie za głosnikiem i wyższe strojenie. A to dlatego tak się robi zeby wyeliminowac podbicie średniego basu którego nie zlikwidujesz niskim strojeniem b-r. Obie metody stosuje się w granicach kilkunastu procent. W przypadku Peerlessa SDS chodzi o zmniejszenie obudowy z 52 litrów w których impuls jest fatalny do 15-20 litrów w których impuls jest do dupy, wystepuje podbicie na 100 hz i nie ma basu bo strojenie b-r jest nieefektywne.

Widzę że kolega nie za bardzo zrozumiał moich powyższych wywodów. Może kolega zrozumie gdy zrobi następujący eksperyment myślowy.

Co się stanie jeżeli dobierzemy wielkość obudowy tak żeby nam wychodziło Qtc poniżej 0.7 i BR nastroimy grubo pniżej 20Hz. Wyjdzie nam obudowa zamknięta.

Nie będę już wspominał o tym że tłumieniem wełną w okolicach głosnika możemy obniżyć dobroć samego głośnika w obudowie. Ale kolega Arku o tym też najwyraźniej nie wie. Dzieje się tak ponieważ wełna działa jako dodatkowe R w układzie zastępczym RLC rezonansu głośnika.

A jesli chodzi o zejście basu to istotnym parametrem jest Vd- wychylenie OBJĘTOŚCIOWE (zapamiętaj to trudne słowo). A wychylenie objętosciowe zależy w stosunku kwadratowym od pola powierchni membrany a nie od wychylenia liniowego.

Chciałbym tylko przypomnieć że w ESA jest dwa razy więcej powierzchni membrany i dwa razy większe wychylenie liniowe.

Pasmo przenoszenia tego GDN rozciągane jest w górę a nie w dół dlatego nie potrzebne jest mu duże Vd. Co więcej próba wyciskania z małych głośników duzych wychyleń i niskiego zejścia na basie kończy sie zawsze wzrostem zniekształceń intermodulacyjnych. Jest to powód dla którego układ 3 drożny bedzie miał zawsze przewagę konstrukcyjną nad 2 drożnym. W tym pierwszym głosnik na tony średnie nie musi odtwarzać niskiego basu. Zasada ograniczania pasma w celu zmniejszania wpływu zniekształceń intermodulacyjnych działa tak samo w układach 2 droznych gdzie ograniczenie pasma przenoszenia od dołu również ma duże znaczenie dla poprawy brzmienia tonów średnich.

Znowu muszę przypomnieć że porównujemy tu dwa głośniki o tej samej powierzchni membrany. Jeżeli teraz jeden głośnik będzie miał krótszą cewkę to automatycznie będzie miał wyższe zniekształcenia harmoniczne i intermodulacyjne. Proste jak budowa cepa. Dla kolegi Arku jednak najwidoczniej nie.

 

W przypasdku TEGO GDNa (jeszcze raz napisze bo chyba masz problemy z czytaniem) pasmo użyteczne bez wspomagania portem b-r to 80-8000 Hz a więc głosnik nie potrzebuje dużego Vd bo ten głośnik nie został zbudowany i zastosowany w celu reprodukcji niskiego basu. Natomiast w małej obudowie z przenoszeniem liniowym do 50-55 Hz do którego został stworzony ma lepszą definicję basu niż Peerless SDS 164.

To zdecyduj się przenosi do 80 czy do 55?

Zajmuje sie głównie wyjasniniem pseudowiedzy która wpychaja nam tutaj fani DIY.

Zajmujesz się przede wszystkim obrażaniem innych jak to napisał kolega.

Na twoje szczęście moderator pokasował twoje chamskie wpisy w stylu że kogoś trudzi myślenie.

Na innym forum za takie wpisy dostałbyś bana. Ale Audiostereo jest bardziej tolerancyjne za co zresztą je cenię.

Data-szitu nie ma i raczej go nie będzie, bo głosnik nie jest w sprzedaży. Mający obeznanie w konstrukcji głośników mogą siegnąć do kart katalogowych GDN17/50/2 żeby się do wiedzieć o co chodzi.

Tu przypomniała mi się ciekawa historia. Kiedyś w Conradzie można było kupić głośniki Tonsila. Później na jaki czas Tonsil zniknął z rynku i całą serię Tonsilowskich głośników przejął Visaton i sprzedawał je pod swoją nazwą. Oczywiście zrobił pomiary. Bardzo ciekawe jest porównanie specyfikacji technicznej Tonsila i Visatonu dla tego samego głośnika. Nie wiem czy można jeszcze znaleźć w sieci. Polecam. Typowy przykład do czego nadają sie noty katalogowe niektóry producentów. (na gwóźdż do wychodka)

Opublikowano (edytowane) · Ukryte
Ukryte

Na szczęście one sa drooogie więc larum nie bedzie. Jak drogie to muszą grać dobrze.

 

Tu przypomniała mi się ciekawa historia. Kiedyś w Conradzie można było kupić głośniki Tonsila. Później na jaki czas Tonsil zniknął z rynku i całą serię Tonsilowskich głośników przejął Visaton i sprzedawał je pod swoją nazwą. Oczywiście zrobił pomiary. Bardzo ciekawe jest porównanie specyfikacji technicznej Tonsila i Visatonu dla tego samego głośnika. Nie wiem czy można jeszcze znaleźć w sieci. Polecam. Typowy przykład do czego nadają sie noty katalogowe niektóry producentów. (na gwóźdż do wychodka)

Visaton nie sprzedawał nigdy głosników Tonsilu. To Conrad Elektronik zamówił "zamienniki" czyli jakieś chińskie podróby nawet nie wygladające identycznie jak GTC16/40 i 13/40 i to one były sprzedawane jako własny produkt Conrada z kartami katalogowymi opatrzonymi marką Visaton.

Te głosniki nie miały nic wspólnego z Tonsilem wiec nie łżyj bo takich kłamstw nie rozpowszechnia się bez określonego interesu.

 

 

[chamskie] mod.

Edytowane przez jozwa maryn
Opublikowano (edytowane) · Ukryte
Ukryte

Visaton nie sprzedawał nigdy głosników Tonsilu. To Conrad Elektronik zamówił "zamienniki" czyli jakieś chińskie podróby nawet nie wygladające identycznie jak GTC16/40 i 13/40 i to one były sprzedawane jako własny produkt Conrada z kartami katalogowymi opatrzonymi marką Visaton.

Te głosniki nie miały nic wspólnego z Tonsilem wiec nie łżyj bo takich kłamstw nie rozpowszechnia się bez określonego interesu.

 

Jak już coś piszesz to wypadało by sprawdzić w internecie. To że nie masz pojęcia o głośnikach już wiemy. Teraz dowiedzieliśmy się że jesteś za leniwy żeby sprawdzić to co napisałem w googlu.

http://www.conrad.de/ce/de/product/310646/VISATON-DTC-80-SC-KALOTTENHOCHTLAUTSPR/SHOP_AREA_22500&promotionareaSearchDetail=005

http://www.tonsilsklep.pl/index.php?p150,tonsil-glosnik-kopulkowy-gdwk-8-50-8-ohm-niedostepny-patrz-zamiennik-gdwk-8-50-ex

http://www.conrad.de/ce/de/product/310642/VISATON-DTC-76-KALOTTENHOCHTONLAUTSPR/SHOP_AREA_22500&promotionareaSearchDetail=005

http://www.skleptonsil.pl/go/_info/?id=704

 

A tak swoją to że Chińczycy podrabiają głośniki Tonsilu to chyba powód do dumy. A że jeszcze sprzedaje je Conrad a do tego Visaton nakleja na nie swoje naklejki to już zupełny odjazd. Nie wiem czym kierował się Visaton w całym tym zamieszaniu. Prawdopodbnie chciał podnieść prestiż swojej marki.

 

Prawdopodobnie Tonsil nie chciał im sprzedawać swoich głosników bo nie chcieli sobie popsuć swojej marki i z tego powodu biedny Visaton musiał zamawiać podróby u chińczyków.

Edytowane przez KrzysiekA
Ukryte

Pieprzysz od rzeczy. Mozliwe że Conrad po upadku Tonsilu stracił mozliwość zakupów a syndyk wyprzedawał magazyn.

Ale zaliczas kolejne PUDŁO dyletancie.

Dwa głosniki które podałeś byc może są głośnikami Tonsilu sprzedawanymi przez Visatona i produkowanymi dla niego przez Tonsil na zasadach OEM jak dla wielu innych światowych producentów - co bardzo dobrze o nich świadczy, bo pomiary Visatona wypadaja nawet lepiej niż podawane przez Tonsila dla tych głośników.

http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/300000-324999/310646-da-01-ml-Visaton_DTC_80_SC_4_Ohm_de_en_fr_nl.pdf

http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/300000-324999/310642-da-01-ml-VISATON_DTC76_KALOTTENHOCHTON_de_en_fr_nl.pdf

 

A ty propagandysto pisałeś o jakoby kiepskich parametrach głosników Tonsilu. Więc ci wyjaśniam ze kiepskie parametry dotyczyły ZAMENNIKÓW - czyli podróbek GDN 16/50/6 i 13/40/8 (GTC 16/40/1 i 13/40/1) które NIE WYSTEPOWAŁY pod oznaczeniami Tonsil.

Chodzi o ten http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/300000-324999/310661-da-01-ml-VISATON_LMC16_HE_TIEF_8_OHM_de_en_fr_nl.pdf

Który jest zamiennikiem GTC 16/40/1 ale wymiary i wygląd wskazują że nie jest to ten głośnik. W Polskim Conradzie po wejściu na nazwę GTC poajwiała się informacja ze produkt jest niedostępny, a dostępny jest jego zamiennik nietonsilowski także z kartami pomiarowymi Visatona LMC 16. Tego szitu nie znajdziesz na stronach Vistaona wiec to pewnie jest jakiś OEM. Jego parametry w niczym nie przypominają sprzedawanego przez konrad Tonsila GTC.

http://www.conrad.pl/websale7/?Ctx=%257bver%252f7%252fver%257d%257bst%252f417%252fst%257d%257bcmd%252f0%252fcmd%257d%257bm%252fwebsale%252fm%257d%257bs%252fconrad%252fs%257d%257bl%252f01%252daa%252fl%257d%257bmi%252fSHOP%255fB2C%255fTAB%255fHOBBY%252fmi%257d%257bp1%252fb61478805574e3b3cc077c913165ee24%252fp1%257d%257bmd5%252f257cd85efc85ed1aa17c804acf4d33a2%252fmd5%257d&dummychar=%3F&product_item=name&search_input=g%B3o%B6niki

Opublikowano (edytowane) · Ukryte
Ukryte

Drogi kolego Arku. Najwyraźniej nie wiesz kiedy powinieneś skończyć. Chciałbym ci uświadomić że to co robisz to tak jakby położyć się na ziemi i przykleić sobie do czoła tabliczkę kopnij mnie.

Jak widać po twojej wypowiedzi nie jesteś w stanie prowadzić dyskusji bez epitetów(dyletant, parkieciarz i.t.p.) Trochę się obawiam o twoje zdrowie(nie psychiczne bo tu już nie mam nadziei) fizyczne. Nie chciałbym żebyś dostał udaru mózgu albo zawału dlatego jestem zmuszony dla twojego dobra po prostu cię ignorować.

Gdybyś rozpoznał właściwy moment i poprzestał ze dziesięć wypowiedzi wcześniej to nie byłoby takiego wstydu. Radziłbym trzy razy pomyśleć zanim dotkniesz klawiatury bo niestety dla ciebie twoje wypowiedzi pozostaną w sieci po wieczność a jeżeli nie po wieczność to przynajmniej do czasu gdy ktoś na zawsze wyłączy serwery forum audiostereo. Jedyny twój ratunek to interwencja moderatora w postaci edycji tego tematu.

Mi osobiście zdarzyło się ze dwa razy walnąć jakąś głupotę na forum ale w odróżnieniu od ciebie nabieram wody w usta i udaje że mnie nie ma. Forumowicze zazwyczaj szybko zapominają takie wypowiedzi. Radziłbym ci na przyszłość robić tak samo.

Edytowane przez KrzysiekA
Opublikowano (edytowane) · Ukryte
Ukryte

Kolego jesli nie masz nic sensownego do powiedzenia na temat który poruszasz to w taki sposób cie traktuję. O tym ze Tonsil był największym w Europie producentem OEM pisano wielokrotnie. Wiec twoje zdziwienie że są w Niemczech jakieś głosniki Tonsilu sprzedawane jako Visataton jest nieuzasadnione. To tak jakbyś sie dziwił że całe zycie mówiłeś prozą.

 

Dwa głosniki Tonsilu które pokazałeś, zmierzone przez Visatona wykazały lepsze parametry niż podawał Tonsil - WIĘC O CZYM TO SWIADCZY ? Dokładnie o czyms przeciwnym niz chciałes udowodnić. Chciałeś pokazać jakie kiepskie okazały sie Tonsile kiedy zmierzył je Visaton. Ale ci niestety nie wyszło. Czepiasz sie juz bardzo brzydko.

 

Sa równiez inne głośniki Visatona w Conradzie Przypominające Tonsila ale to nie sa Tonsile, co widac po wyglądzie membran, wymiarach i przetłoczeniach koszy. One nie miały parametrów oryginalnych głosników Tonsilu. I to właśnie próbowałeś imputować sugerując że Visaton kupił cały magazyn Tonsilu.

Więc wbij sobie do głowy ze nie kupił całego magazynu i nie wszystko co w Conradzie przypomina Tonsil jest Tonsilem.

 

ps. TAC w zeszłym roku skutecznie reklamował do Allegro aukcje z tytułami "zamienniki Tonsilu", na głosniki nie mające nic z nim wspólnego. Ilość aukcji tak tytułowana znacząco się zmniejszyła. Ale to w Polsce. A w Niemczech kazdy może sobie nakleić na głośnik Tonsil swoja nazwę tak samo jak na każdy inny głośnik kupiony u innego producenta i nie musi pytąc nikogo o zgodę.

Edytowane przez Arku
Ukryte

Tak sobie przeglądam pierwsze strony tematu i po prostu nie mogę ze śmichu, mowa tu o super mega hejterach Tonsila. Tak swoją drogą wiele razy czytałem, chyba nawet tu na tym forum, posty osób zachwycających się zastawem nie wiedząc co w nim siedzi i piszących, że brzmi bardzo fajnie a wysokie tony mają strasznie dużo powietrza itp. rzeczy - a po zajrzeniu do środka okazywało się, że zestaw posiada prostą zwrotnicę i przetworniki np. Tonsila - to potem ta sama osoba bądź osoby, które wychwalały ten zestaw w niebiosa jechały po nim mówiąc, że to jest beznadziejna konstrukcja i że wysokie walą piachem (nagła zmiana opinii? Coś śmiem wątpić). Autora recenzji muszę pochwalić za konstruktywną ocenę zestawu i dobrą postawę wobec hejterów, którzy nie słyszeli nigdy tego zestawu. Sam też nie słyszałem, to się nie wypowiem na temat brzmienia.

 

Tonsil – marka legenda. Dawny obiekt westchnień a ostatnio przedmiot drwin. Niegdyś zdobycie Altusów było powodem do dumy, obecnie jest równoznaczne z przyznaniem się, że nasza matka pierze w rzece.

 

Szkoda, że wszystkim kojarzy się z Altusami czy też innymi zestawami, które nie były wysokich lotów. Nie jestem jakimś fanboyem, ale mi się Tonsil kojarzy raczej z może nie o genialnymi, ale dobrymi zestawami takimi jak: SABA CE9596 - zestaw eksportowy do Francji, mój najlepszy kumpel posiada je, są u niego w domu od nowości, nigdy nie grzebane, posiadają obudowy zamknięte, budy to i nie ma się co tu dziwić po prostu skrzynka bez żadnych wzmocnień poza klockami - nie jest jakoś audiofilsko usztywniona, na zwrotnicach się nie znam ale mówi się, że nie jest zbyt wyrafinowana (czasami proste jest najlepsze), ale przetworniki hmm... Bardzo genialny GDN, którego się już nie stosuje 25/55 z wentylowaną cewką ma przyjemny bas, który schodzi nisko coś między 40 a 45Hz, standardowy średniak Tonsila i jakiś GDWK, który do tej pory podchodzi mi z Tonsilowskich kopułek jak najbardziej. Cały zestaw ma przyjemne brzmienie, lekko cofniętą średnicę i jest bardzo muzykalny pod moją Yamahą A-960II te kolumny pokazały mocno pazurki, trzeba po prostu posłuchać. Swego czasu czytałem jak porównywali je do Yamahy NS-1000(M), chociaż mogą to być opinie wyssane z palca tam są przecież berylowe kopułki, ale mimo wszystko to dobry zestaw. CATH AP140 zestaw eksportowy do Niemiec brzmieniowo prawdopodobnie zbliżony do SAB - nie miałem okazji sprawdzić leżą u mnie w piwnicy i są do gruntownej regeneracji, obudowa typu closed, te same ustawienie głośników jak w SABACH i podobne rozmiary obudowy, GDN podobny do 25/55 brak oznaczeń, wentylowana cewka, no i Altusowe pierścienie z tabliczek znamionowych można wyczytać że schodzą do 33Hz i mają 90W mocy znamionowej. AL (Audio Labolatories)60 też zestaw eksportowy, krajowo znany jako Zg60c-201 z zasłyszanych opinii też godne uwagi, mają lekko cofniętą średnicę, w oryginale miały głośnik średniotonowy na estradowym zawieszeniu oraz GDNa 30 (w obudowie zamkniętej), który ma bardzo grubą i troszkę ociężałą membranę, ale z racji kobaltowego magnesu nieźle sobie radzi.

Opublikowano · Ukryte przez Fr@ntz, 24 Marca 2011 - bezsensowne pyskówki
Ukryte przez Fr@ntz, 24 Marca 2011 - bezsensowne pyskówki

Nerwy puszczają. Obrońca bemola odda życie za ideę postpeerelowskiej fabryki przeistoczonej w firemkę rodzinną składająca się ze szwagrów ciotek i synów walączych w necie.

Słyszałem że kapitał początkowy tego nowego tonsil wynosi 300 tyś zł. Jeżeli to prawda to tyle co mocno używane X6 BMW :)))))

 

Arku wstydu oszczędź i podaj w końcu skuteczność Pulse. Naradżcie się dobrze w domu gdyż co nie podacie to i tak będziecie musieli dużo wyjaśnić podając wcześniej różne wartości.

Przypominam o kręgu lampowców dla których jest to bardzo, bardzo ważny parametr.

 

Proszę nie obrażaj mnie tylko podaj ile ma decybeli Pulse Tonsil?

Opublikowano · Ukryte przez Fr@ntz, 24 Marca 2011 - bezsensowne pyskówki
Ukryte przez Fr@ntz, 24 Marca 2011 - bezsensowne pyskówki

Pseprasiam, że siem wtance, jako że długo już marudzę na forumtonsil.pl generalnie bez odzewu.

Ale takiego steku bzdur jak wypisany przez samozwańczych specjalistów od oceny zestawów, dawno nie czytałem.

W zasadzie na poziomie gównażerii nie dyskutuję bo sprowadzi mnie do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. Ale wyjaśnię kilka rzeczy, żeby nie podchwycili ich wszyscy trzej bezinteresowni przeciwnicy Tonsilu w tym watku.

Jeśli chodzi o kapitał początkowy (cokolwiek on znaczy) można sięgnąć do dokumentu informacyjnego spółki Tonsil AC opublikowanego na jego stronie internetowej zgodnie z wymogami rynku New Connect.

Tam tez można przeczytać, że jest ona trochę szersza niż składająca się ze szwagrów i ciotek. Faktycznie siec powiązań oplata wiele osób w obu firmach TAC i TT sięgając jeszcze poza nie. Ale to są spółki, a nie firmy rodzinne. Starają się zdobyć kapitał z emisji akcji na giełdzie jednocześnie prowadząc działalność z własnych środków. Tak dla przykładu porównywana z nimi firma ESA to są trzy osoby, a firma Audio-Academy to jest jedna osoba. TAC jest przy nich niemal koncernem.

Skuteczność się przydaje żeby zdzielić pałką w głowę raz, a skutecznie. Skuteczność jest dość rzetelnie podawana przez Tonsil. Nawet jeśli się różni od katalogowej, to w czym ci to przeszkadza? Zaczynasz słuchanie od określenia skuteczności na słuch?

Argumenty wysuwane co chwila przeciwko temu zestawowi już nawet nie są śmieszne, a tylko żałosne. Co chwila wyskakują z coraz bardziej debilnymi przykładami. Z tym co prezentujecie nawet nie chce się dyskutować.

Opowiadanie ze PULSe jest za drogi, za duży, za ładny, za słaby itd. można traktować jako subiektywne uważanie, dopóki argumenty na poparcie tych tez będą tak wydumane jak do tej pory.

Opublikowano · Ukryte przez Fr@ntz, 24 Marca 2011 - bezsensowne pyskówki
Ukryte przez Fr@ntz, 24 Marca 2011 - bezsensowne pyskówki

Struktura Grupy Kapitałowej Tonsil Acoustic Company S.A.

 

 

Struktura kapitałowa

 

 

Tonsil Technologie sp. z o.o. z siedzibą we Wrześni, przy ul. Daszyńskiego 2/3 została zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000326919.

 

Kapitał zakładowy spółki wynosi 10.000 zł i dzieli się na 200 udziałów o wartości nominalnej 50 zł każdy.

 

Przedmiotem działalności Tonsil Technologie Sp. z o.o. jest produkcja głośników i zestawów głośnikowych pod marką Tonsil.

 

tak się przyglądam tej dyskusji i widzę że arwas i arku mają jedną wspólną cechę obrażania innych najczęściej bezpodstawnie.

Z jednego miotu?

A tak na serio po co Tonsil otwiera chyba już czterdziestą spółkę z kapitałem zakładowym takim jak wartość przeciętnego LCD 50" ?

Opublikowano · Ukryte przez Fr@ntz, 24 Marca 2011 - bezsensowne pyskówki
Ukryte przez Fr@ntz, 24 Marca 2011 - bezsensowne pyskówki

W zasadzie na poziomie gównażerii nie dyskutuję bo sprowadzi mnie do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

Widzę że się znowu znalazł jakiś "kulturalny inaczej".

Najśmieszniejsze jest to że jeżeli nie można obalić argumentów bo brakuje konkretnej wiedzy to zaczynają się wycieczki personalne agresja i epitety.

To raczej ten sposób prowadzenia dyskusji nazwałbym "gównażerią".

Chciałbym jeszcze raz przypomnieć że nie mam nic przeciwko samej konstrukcji co wyraziłem już wcześniej i próbowałem zachować obiektywność co przy tym poziomie dyskusji a raczej jej braku jest dosyć trudne.

Turaj przykłady moich wypowiedzi.

Nie twierdzę że Tonsil Pulse to złe kolumny a nawet nie mam prawa tak twierdzić ponieważ ich nie słyszałem. Jednak cena wskazywała by na brak kontaktu z rzeczywistością działu marketingu.

a tu nawet próbowałem je bronić.

Prawdę powiedziawszy nie za bardzo wierzę że jest to ten sam głośnik co w Pulse. To niemożliwe żeby zastosowano jako głośnik basowy głośnik o wychyleniu liniowym 2.5mm. Wnioskuję taką wartość zakładając że nabiegunnik w tym GDN ma przynajmniej 4mm. Podejrzewam że ten głośnik stosowany jest w jakiś kolumnach jako głośnik średniotonowy.

Jeżeli jednak został zastosowany ten głośnik bez przeróbek napędu to byłaby tragedia. Może wytłumaczę dlaczego. Jak wiadomo do przetwarzania basu potrzebne są duże wychylenia membrany. W wypadku tak krótkiej cewki cewka zaczyna wychodzić ze szczeliny już przy wychyleniu 2,5 mm. Dla samego basu nie jest to tragedią gdyż napęd z krótką cewką będzie działał trochę jak soft clipping i może nawet miałby pozytywny wpływ dla najwyższych głośności. Istnieje jednak małe ale. Jeżeli teraz taki głośnik wysterujemy dwoma sinusoidami, jedna 50 Hz a druga 1kHz to się okaże że dla 1kHz głośnik gra raz cewką znajdującą się całkowicie w polu magnetycznym a kiedy dla 50Hz osiąga wartość maksymalną z cewką wysuniętą w znacznym stopniu ze szczeliny. Oznacza to jedno bardzo wysokie zniekształcenia intermodulacyjne. W praktyce słychać to w ten sposób że głośnik stopniowo dla wyższych głośności zaczyna tracić przejrzystość na średnich tonach i zaczyna drzeć mordę.

Z tego powodu zakładam że w Pulse jest po prostu inny głośnik.

Tu muszę dodać że zastanawia powściągliwość Tonsilu z obublikowaniem noty aplikacyjnej. Rozwiało by to wiele wątpliwości. Co wyraziłem pośrednio tutaj.

Dlatego teza jakoby GDN w Pulse był lepszym głośnikiem od SDS jest bardzo odważna jednak nie poparta całkowicie niczym.

Jeżeli pojawi się dokładna specyfikacja tego głośnika w sieci to możemy ewentualnie podyskutować i przede wszystkim rozwiać wątpliwości co do konstrukcji samego napędu.

Jednak jak na razie nic taka specyfikacja jest nie do znalezienia i dalsza dyskusja na ten temat nie ma żadnego sensu.

Jedyne zarzuty jakie mam do tej konstrukcji to cena wyciągnięta z kapelusza.

Może koledzy zamiast traktować moją wypowiedź jako atak (co widać po agresji wypowiedzi) potraktowali ją jako informację zwrotną to można by było coś z tym fantem zrobić i jeszcze raz przemyśleć strategię marketingową.

Atakowanie każdej wypowiedzi krytycznej odnosi skutek odwrotny od zamierzonego.

Jeżeli okazałoby się że te parę osób które tak zaciekle atakuje każdą uwagę krytyczną na temat tej konstrukcji ma faktycznie coś wspólnego z Tonsilem to niech Bóg ma Tonsil w swojej opiece. Czarno widzę jego przyszłość. Zrobili tu niezłą krecią robotę i nawet sobie z tego nie zdają sprawy.

Opublikowano (edytowane) · Ukryte przez Fr@ntz, 24 Marca 2011 - bezsensowne pyskówki
Ukryte przez Fr@ntz, 24 Marca 2011 - bezsensowne pyskówki

@qbicakostka: sam jesteś z miotu, bo ujadasz bez dania racji. Najpierw przeczytaj.

http://www.tonsilaudio.com/index.php?action=struktura

 

Akcja nominalnie ma 10gr. Wartość sprzedaży 20gr, cena pierwszego notowania 28gr. Jak widać kapitał akcyjny wynosi 2,2mln złotych a nie 10tys. Nie odróżniasz kapitału podstawowego spółki z o.o. od kapitału akcyjnego spółki dominującej. Obecnie handel akcjami się nie odbywa bo żadna nie znajduje się w obrocie rynkowym.

Tonsil Acoustic Company S.A. jest właścicielem 100% udziałów spółki produkcyjnej Tonsil-Technologie Sp. z o.o.

Tyle na temat zależności formalnych, widocznych obecnie (struktura akcjonariatu ulegała zmianie od czasów emisji 14 grudnia 2010).

Osoby fizyczne i firmy wymienione wśród akcjonariuszy są ze sobą powiązane. Powołaniem spółki TAC stworzeniem TT i emisją akcji zajmowały się niektóre osoby spośród obecnych akcjonariuszy TAC S.A. działając pod firmą DFP Doradztwo Finansowo-Prawne Sp. z o.o. z siedzibą w Pabianicach wraz z należącym do nich funduszem inwestorskim Capitis

 

Podtrzymuję swoją opinie o gównażerii, wypowiadającej się na temat PULSE i produktów Tonsil na zasadzie byle się do czegoś przyczepić nie ważne czy sensownie. To jest tylko stwierdzenie widocznej sytuacji, a nie żadne obrażanie.

 

Styl i waga waszych argumentów są takie, że wieśkom spod budki z piwem antenki na beratach prostują.

 

Szkoda czasu podejmować dyskusji na takim poziomie.

Edytowane przez arwas
Opublikowano (edytowane) · Ukryte przez Fr@ntz, 24 Marca 2011 - bezsensowne pyskówki
Ukryte przez Fr@ntz, 24 Marca 2011 - bezsensowne pyskówki

Raczej sam jesteś z miotu, bo ujadasz bez dania racji. Najpierw przeczytaj.

Wiem że 25 % Polaków ma problemy ze zrozumieniem tekstu pisanego jednak nie wiedziałem że jest to problem tak poważny.

Czego nie zrozumiałeś z tego co pisałem powyżej o "wycieczkach personalnych"

Nie dyskutujemy tu na temat z jakiego jestem miotu ale o o kolumna Tonsil Pulse i radził bym się trzymać tematu.

 

A ta wypowiedź potwierdza tylko to co napisałem powyżej.

Styl i waga waszych argumentów są takie, że wieśkom spod budki z piwem antenki na beratach prostują.

Zastanawiam się czy nie powinien zainterweniować moderatro bo taki sposób dyskusji bardzo obniża poziom naszego forum.

Edytowane przez KrzysiekA
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.