Skocz do zawartości
IGNORED

Prośba o pomoc w doborze kina.

lorddwade

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po pierwsze chciałbym zaznaczyć, że jestem raczej laikiem jeśli chodzi o sprawy związane z tematem.

Mam zamiar zakupić kino domowe. Ściślej mówiąc chodzi mi o amplituner i głośniki. Nie potrzebuję żadnego odtwarzacza, ponieważ większość filmów, czy muzyki słucham i oglądam podłączając do TV laptopa.

Zestaw będzie podłączony do LCD TV: LG LH3000, schemat złącz zamieszczę w dalszej części posta. Na chwilę obecną upatrzyłem sobie amplituner Yamaha RX-V 367, oraz głośniki Koda F-51F/C/S, na razie bez SW, który z czasem mam zamiar dokupić. Zestaw ma grać w pokoju o pow. 18 m kw. Pokój jest częściowo połączony z kuchnią, a dokładniej w ścianie łączącej pomieszczenia znajduje się łukowaty otwór (a'la bar). Zastanawiam się czy będzie to miało wpływ na akustykę pomieszczenia, a jeśli tak to jak duży. Tak jak w opisie mój budżet zamyka się w kwocie 1500zł. Zdaję sobie sprawę, że jest zbyt mała kwota na dobrej jakości zestaw kina domowego, ale tylko na to mnie stać w tej chwili.

Więc tera pytania do Was drodzy fachowcy.

1. Czy wogóle da się podłączyć to wszystko tak, by zestaw odtwarzał dźwięk 5.1 z laptopa podłączonego do TV (przez HDMI)?

2. Czy przypadkiem ten amplituner nie jest zbyt mocny do tych głośników (przy głośnikach podają info, że wzmacniacz powinien mieć moc od 10-90W)?

3. Czy w tej kwocie można zakupić coś lepszego/tańszego?

Zamieszczam również schemat złącz TV i rysunek pokoju z zaznaczonym rozstawieniem głośników.

Proszę o wszelkie opinie i sugestie i z góry serdeczne dzięki za pomoc!

Schemat złącz TV:

89_1253474765.jpg

Rysunek pokoju:

drawing1model.png

https://www.audiostereo.pl/topic/81817-pro%C5%9Bba-o-pomoc-w-doborze-kina/

Czy wogóle da się podłączyć to wszystko tak, by zestaw odtwarzał dźwięk 5.1 z laptopa podłączonego do TV (przez HDMI)?