Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  446 członków

Audiostereo Caffe
IGNORED

Klub 24 bity:)


Rekomendowane odpowiedzi

Popatrzcie sobie do danych katalogowych mikrofonów w którym miejscu tam się kończy pasmo! I w którym zaczyna :)

Ja tam podam konkretnie, a nie "szukajcie sobie" :P

Neumann BCM 104 (kosztuje ~4,6 tys. zł ... jeden z tańszych wielkomembranowych Neumann'a)

 

neumannbcm104.png

>Rafaell

Są i mikrofony z szerokim pasmem używane do nagrań akustycznie przestrzennych.

 

Konkrety proszę, np. wielkomembranowy mikrofon szerokopasmowy do nagrywania w systemie przestrzennym DECCA Tree inny niż popularny sprawdzony Neumann a przenoszący te 80 KHz tak niezbędne np. dla skrzypiec.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Arton, masz świetny przykład: TASCAM32, słuchałeś, nic przy nim nie robiłem prócz smarowania, brzmienie? Nie mam pytań....

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Arton, masz świetny przykład: TASCAM32, słuchałeś, nic przy nim nie robiłem prócz smarowania, brzmienie? Nie mam pytań....

Tak z ciekawości zerknąłem do spec. - ciekawe że od dołu pasmo jest ograniczone już przy 40 Hz (+-3dB), od góry natomiast całkiem przyzwoite 22 khz (prędkość 15).

 

źródło:

http://www.angelfire.com/electronic2/vintagetx/Tascam32.html

Mi to akurat nie przeszkadza, bo moje kolumny tez mają od 40Hz, ale z racji wieku dodaje te 3-4Hz.

Edytowane przez neomammut

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Nie jestem wprawdzie autorem wątku, ale proponuję, aby trzymać się tematu.

To jest "klub", czyli tak jak kluby poszczególnych producentów sprzętu - dla tych, którzy mają/słuchają i generalnie identyfikują się z tematem a nie "pitolą" o wszystkim i o niczym, bo akurat nie mają nic innego do roboty. Ostatnia uwaga natury ogólnej, wynika z obserwacji kilku wątków. To pewnie utopia i nic nie zmienię, ale uważam, że należy przynajmniej próbować tępić takie zachowania.

Technika 24bit jest wzięta prosto ze studia. Zaimplementowana do sprzętu konsumenckiego jest jedynym słusznym rozwiązaniem. Niech Rafaell jako spec rynku nagraniowego się wypowie czy istnieją wtyczki /plugin/ emulujące studyjnego Studera i czy są pełnowartościowe. Ja się specjalnie nie znam na mikrofonach. Ale proszę, całe stado do stosowania w nagraniach przez jedną z wytwórni.

 

http://www.chorumrecords.co.uk/MICROPHONES(2027909).htm

 

Pasmo ponad akustyczne proszę. OMNI QTC50.

 

omniqtc50.jpg

 

 

I jeszcze jedno istnieje zasada by dobrze odtworzyć ze źródła pasmo do 20kHz, elementy toru powinny przenosić pasmo dwukrotnie większe. Tylko kto by się tym przejmował. Kolumny JBL Everest 66000 pasmo 45Hz-50kHz (-6dB). Po co? Przecież człowiek nie jest nietoperzem.

Technika 24bit jest wzięta prosto ze studia. Zaimplementowana do sprzętu konsumenckiego jest jedynym słusznym rozwiązaniem. Niech Rafaell jako spec rynku nagraniowego się wypowie czy istnieją wtyczki /plugin/ emulujące studyjnego Studera i czy są pełnowartościowe. Ja się specjalnie nie znam na mikrofonach. Ale proszę, całe stado do stosowania w nagraniach przez jedną z wytwórni.

 

http://www.chorumrecords.co.uk/MICROPHONES(2027909).htm

 

Pasmo ponad akustyczne proszę. OMNI QTC50.

 

omniqtc50.jpg

 

 

I jeszcze jedno istnieje zasada by dobrze odtworzyć ze źródła pasmo do 20kHz, elementy toru powinny przenosić pasmo dwukrotnie większe. Tylko kto by się tym przejmował. Kolumny JBL Everest 66000 pasmo 45Hz-50kHz (-6dB). Po co? Przecież człowiek nie jest nietoperzem.

 

Ubaw po pachy; kierunkowy mikrofon pomiarowy stosowany do nagrywania przestrzennego-moje gratulacje :))))

 

Proponuję jeszcze coś z B&K wrzucić

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

No tak Royer z pasmem do 15 KHz to to samo co pasmo skrzypiec do 80 KHz i z takich mikrofonów i z takim pasmem mamy Klub 24bity :D Ciekawe jak z barwą pewnie Shure Beta 87 jest The Best.

 

Nie dziwię się neomammutowi na tym szpulowym Taskamie pewnie i tak byś nie odróżnił taśmy od 24bit :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Widać szukasz dziury w całym. Przeczytaj jaszcze raz w całości moje wypowiedzi. Sprawa mikrofonu jest zupełnie marginalna. Dodatkowo twierdzę, że polski rynek nagraniowy ma jeszcze dużo do nadrobienia. Im gorszy sprzęt tym lepiej dla polskich wydawnictw. Tu faktycznie sprzedaż HiRes pokazała by wstydliwą prawdę. Ale może kiedyś kto wie .... .

Marginalna jest Twoja wiedza o mikrofonach którymi robi się nagrania do wszystkich standardów. To co masz na wejściu decyduje o tym co możliwe jest na wyjściu. Dyskusję uważam za martwą.

 

Wyścigi na pasmo przerabiałem w latach 70" kolumny szły do 100KHz i już tak jak Ty 24bitami się nie podniecam :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Niech równa do szpuli!

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Rozumiem pomyłką jest standard 24bit lepszy 16bit. No to ten nasz rynek rozumiem będzie równał do MP3.

Jak zmierzał? posłuchaj np. radia,TV masz to już dziś!

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Przypominam że jeden z lepszych mikrofonów ELA 250 jest lampowy, ma pasmo do 20kHz i to czysty analog i tylko dalej po analogu będziesz miał genialny dźwięk :) Każdy przetwornik A/D coś tam od siebie doda i to będziesz miał obojętnie czy na 16 czy 24 bitach

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Znasz przezroczyste medium? Bo ja nie.

Mnie do nieba najbliżej z technikami studyjnymi lub konsumenckimi studio master.

 

Słyszałem kiedyś dźwięk odtworzony całkowicie z toru analogowego w Sudio Buffo u Stokłosy. Medium Studer A800, konsola SSL i monitorki KRK. Niezła sprawa. Mało nimi nie zamknięto drzwi z tyłu. Dobra cyfra istnieje tylko mało kogo na to stać. Jej w latach 70-ych jeszcze nie było. Za to niektórzy teraz z dobrodziejstw tej techniki korzystają w postaci prawdziwych wydawnictw.

 

pyramixstudio.jpg

 

dsdsonoma1.jpg

Przypominam że jeden z lepszych mikrofonów ELA 250 jest lampowy, ma pasmo do 20kHz i to czysty analog i tylko dalej po analogu będziesz miał genialny dźwięk :) Każdy przetwornik A/D coś tam od siebie doda i to będziesz miał obojętnie czy na 16 czy 24 bitach

Analogowy rejestrator doda jeszcze więcej od dobrego A/D+zapis cyfrowy :]

Najpierw konwersja na format cyfrowy(studio, dodatkowo jeszcze przepuszczanie sygnału przez różne cyfrowe kompresory i wszelkie DSP), później dekodowanie do analoga (dom) - cholernie linearny sygnał...

Nie widzicie w tym sprzeczności, podobno audiofile chcą jak najmniej ingerować w sygnał a dwóch konwersji, kaleczących dźwięk, już nie zauważają....

Edytowane przez neomammut

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Najpierw konwersja na format cyfrowy(studio, dodatkowo jeszcze przepuszczanie sygnału przez różne cyfrowe kompresory i wszelkie DSP), później dekodowanie do analoga (dom) - cholernie linearny sygnał...

Nie widzicie w tym sprzeczności, podobno audiofile chcą jak najmniej ingerować w sygnał a dwóch konwersji, kaleczących dźwięk, już nie zauważają....

Analogowe kompresory czy odpowiedniki procesorów efektów Twoim zdaniem nie istnieją? Kolejna sprawa to konwersja ... Twoim zdaniem konwersja analogowego zapisu magnetycznego na taśmie, na analogowe impulsy elektryczne w głowicy jest "idealnie bezstratna"? Masz proste dowody w postaci pomiarów co wierniej potrafi odtworzyć "analogowe źródło" ... i paradoksalnie tor analogowy przegrywa.

Edytowane przez Kyle

A najlepsze jest to, że podobno ten niedoskonały sygnał analogowy brzmi naturalniej, z lepszą barwą i lepiej oddaje klimat nagrania - ależ niedoskonały ten analog!

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

A najlepsze jest to, że podobno ten niedoskonały sygnał analogowy brzmi naturalniej, z lepszą barwą i lepiej oddaje klimat nagrania - ależ niedoskonały ten analog!

Bardziej naturalnie i lepiej oddaje klimat cyfra (przy realizacji robionej w kierunku naturalności), analog jest mniej przejrzysty :) - to moja subiektywna opinia ... Twoja jest powyżej :)

  • 2 tygodnie później...

Kolejna propozycja w gęstych.

 

Xiomara wspaniała kubanka z charakterystyczną chrypą. Jej głos mnie urzekł, kowery w klimatach kubańskich i nie tylko. Bardzo dobra sekcja rytmiczna, kontrabas,fortepian, saxofon. Polecam ulubieńcom żeńskich wokali. Nawet była w Sopocie na festiwalu w 1985r. Realizacja wyjątkowa, jak przystało na braci Chesky. Ogrom powietrza i swobody z kapitalna dynamiką. 24/88 sacd.

 

I jeszcze absolutnie coś wyjątkowego :-)

 

Tsuyoshi Yamamoto Trio - Midnight Sugar _1974_XRCD FIM 24/88.

post-15050-0-01441800-1307208441_thumb.jpg

post-15050-0-98326000-1307210515_thumb.jpg

Witam, mam pytanko jako kompletny laik w tej dziedzinie.

 

Chciałem spytać o właściwe zastosowanie tych plików.

 

Powiedzmy że mam na dysku właśnie płyte 24bit w formacie flac, zajmującą troszke ponad 1gb. i co dalej ? czy należy te flacki przerobić na wav, nagrać na CD i słuchać w swoim systemie (CD + wzmacniacz + kolumny), czy te pliki mają poprostu zastosowanie jako słuchanie bezpośrednio z komputera?

Rzeczywiście, pytanie lamerskie ;-)

Słuchanie plików 24bit "bezpośrednio z komputera" nie ma sensu, bo nie usłyszysz różnicy.

Podobnie przerobienie na wav i nagranie na CD - w ten sposób uzyskasz płytę 16bit

Musisz zastosować DAC (pomiedzy PC a wmacniaczem), który przetworzy sygnał 24b na analog

  • 2 tygodnie później...

Ponawiam swoją prośbę: czy ktoś jest w posiadaniu pdf-a (oryginalnego) z hdtracks.com do płyty (plików hi-res 24/96) Stefano Bollani – Stone In The Water? Kupiłem to na gubemusic.com i nie dostałem bookletu. Mógłby się ktoś nim podzielić/wymienić?

  • 3 tygodnie później...

Xiomara wspaniała kubanka z charakterystyczną chrypą. Jej głos mnie urzekł, kowery w klimatach kubańskich i nie tylko. Bardzo dobra sekcja rytmiczna, kontrabas,fortepian, saxofon. Polecam ulubieńcom żeńskich wokali. Nawet była w Sopocie na festiwalu w 1985r. Realizacja wyjątkowa, jak przystało na braci Chesky. Ogrom powietrza i swobody z kapitalna dynamiką. 24/88 sacd.

Xiomara faktycznie warta polecenia, dzięki za rekomendację.

Na hdtracks pojawił się właśnie pierwszy Miles Davis w 24/96 - "Tutu"

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.