Skocz do zawartości
IGNORED

POŻAR W DECKU! POMOCY!


konradskala

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę, że wymiana kondensatorów nie jest konieczna, ale zrobiłbym to dla własnego spokoju. Skąd mam wiedzieć, że te już nie są wyschnięte?

Na miejscu wyboru nie mam żadnego, muszę kupić w internecie, a ponieważ nie znam się na tym co lepsze/gorsze dlatego pytam o poradę. Uwierzcie mi, "biały mundorf" naprawdę nic mi nie mówi, jeśli jest ktoś chętny i ma pomysł to proszę o jakieś linki.

Zastanawiałem się jak ja bym postąpił mając do wymiany te kondensatory i myślę, ze można śmiało spróbować kupić w Polinku Jantzeny Cross Cap.

Wejdź na stronę:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tam na szarym tle wybierz "Tabela i cennik" następnie z listy "KONDENSATORY JANTZEN Z-CAPS (najwyższa światowa jakość) - Jantzen Capacitors Z-Cap. Format xls (pobierz)"

Jak klikniesz na "pobierz" to otworzy się plik w excelu, tam na pierwszej stronie masz spis tych kondensatorów:

- pozycja 47 - 400/22.00 to jest 22uF/400V w cenie 16,78zł

- pozycja 52 - 400/47.00 to jest 47uF/400V w cenie 39,24zł

Jeśli się zdecydujesz to musisz kupić po dwie sztuki, więc tanio nie będzie, ale jakiekolwiek inne kondy polipropylenowe dedykowane do audio będą już znacznie droższe.

Mimo, że te Jantzeny to nie jest ścisła czołówka to z pewnością będą w Twoim zastosowaniu znacznie lepsze niż te, które są teraz, nawet gdyby one nowe.

Tu decyduje technolognia - w tym układzie zawsze jakikolwiek foliowiec będzie lepszy od elektrolita, nawet taki MKT, a stosując Jantzeny w chodzisz o półkę wyżej bo w technologię MKP.

 

Oczywiście możesz wejść i w Mundorfy, ale o ile i czy lepiej u Ciebie zagrają?, kto to wie, natomiast z ich ceną wchodzisz już w kilkaset złotych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tu decyduje technolognia - w tym układzie zawsze jakikolwiek foliowiec będzie lepszy od elektrolita, nawet taki MKT, a stosując Jantzeny w chodzisz o półkę wyżej bo w technologię MKP.

 

a to nowość, przecież MKT i MKP to nie dwie różne technologie tylko użyty materiał dieelektryka. każdy ma swoje właściwości i swoje zastosowanie. Fakt ze MKT są tańsze przec co nieraz stosowane mimo ze akurat doższy MKP działał by lepiej. Lecz w niektórych rozwiązaniach to właśnie MKT sprawują się zdecydowanie korzystniej.

a to nowość, przecież MKT i MKP to nie dwie różne technologie tylko użyty materiał dieelektryka. każdy ma swoje właściwości i swoje zastosowanie. Fakt ze MKT są tańsze przec co nieraz stosowane mimo ze akurat doższy MKP działał by lepiej. Lecz w niektórych rozwiązaniach to właśnie MKT sprawują się zdecydowanie korzystniej.

No więc niech będzie inna technologia materiału dielektryka, może być też jeszcze inaczej, zasadniczo nazewnictwo niewiele wnosi do sprawy.

A co do ścisłości to fakt, można wziąć folię alu do kanapek, na nią kartkę papieru i drugą folię alu "Jan Niezbędny" i znowu papier, wszystko to zwinąć w rulon wcześniej wkładając po kawałku drutu dbając o połączenie galwaniczne z obu arkuszami alu i już mamy kondensator, w dodatku taki sam technologicznie jak większość światowej produkcji. (:

Ale nie rozpisujmy się tak bo to nic nie wnosi i nie o to tu chodzi.

Co do MKT i MKP to wiem o czym piszesz, ale mając do wyboru zdecydowanie wybieram MKP.

Wcześniej bł przykład zwartego chyba 1uF, możemy się tylko domyślać, ze to był MKT i wiemy co by się mogło stać gdyby był w szeregu z tweeterem.

Dla tego w zwrotkach szeregowe zawsze MKP.

Dzięki za linki, przypatrzę cię tym propozycjom. Jeżeli faktycznie uda się to kupić w granicach 100 zł to myślę, że warto. Nie chcę specjalnie nic poprawiać czy korygować brzmienia. Jak po wymianie będzie lepiej to mogę się tylko cieszyć. Głównie chodzi mi o to, aby te kondensatory co są obecnie zamontowane nie były wąskim gardłem dla kolumn.

 

Przejrzałem sobie te ceny w exelu. Mam pytanie: w kolumnach są 47/100V i 22/100V a te Jantzen wszystkie są na 400V. Będą pasowały?

 

Przy okazji przeglądam sobie allegro i nie widzę kondensatorów o takiej (dużej?) pojemności 22 i 47uF. Czy dziś to rzadkość? Nie stosuje się takich?

Dzięki za linki, przypatrzę cię tym propozycjom. Jeżeli faktycznie uda się to kupić w granicach 100 zł to myślę, że warto. Nie chcę specjalnie nic poprawiać czy korygować brzmienia. Jak po wymianie będzie lepiej to mogę się tylko cieszyć. Głównie chodzi mi o to, aby te kondensatory co są obecnie zamontowane nie były wąskim gardłem dla kolumn.

 

Przejrzałem sobie te ceny w exelu. Mam pytanie: w kolumnach są 47/100V i 22/100V a te Jantzen wszystkie są na 400V. Będą pasowały?

 

Przy okazji przeglądam sobie allegro i nie widzę kondensatorów o takiej (dużej?) pojemności 22 i 47uF. Czy dziś to rzadkość? Nie stosuje się takich?

Jeśli kondensator ma wyższe dopuszczalne napięcie pracy to to w niczym nie przeszkadza, skutek jest m.inn. taki, że im wyższe napięcia kondensatora tym większa też wielkość jego obudowy.

Kiedyś gdzieś czytałem, że czarne kondensatory MANT to to samo co wspomniane wcześniej Jantzen Cross Cap, ale nie jestem w stanie tej wiedzy ani potwierdzić ani zweryfikować. Może ktoś inny się wypowie.

Mant są tu:

rezystory.net

Po wejściu na stronę wybierz z listy kondensatory i po otwarciu przewiń w dół, tu znajdź pozycję 14a i kliknij "przeglądaj"

Otworzy się tabela, czwarta pozycja od dołu to 22uF/400V a ostatnia pozycja to 47uF/400V.

22uF kosztuje 12zł netto a 47uF kosztuje 20zł netto, czyli odpowiednio 14,76zł i 24,60zł brutto.

 

Czy wybrać MANT, czy Jantzen, czy jeszcze inne to już Twoja decyzja - jak coś niejasne to pytaj śmiało.

Myślę, że nawet jeśli te MANT są niskiej jakości to i tak wypadną lepiej od tych co masz i jakichkolwiek innych elektrolitycznych.

Nie obiecuję Ci, że usłyszysz różnicę, ale jak bym miał wybierać do swojej zwrotki nówkę dobrej jakości elektrolita i nówkę tego MANT-a to zdecydowanie sięgnąłbym po MKP.

 

Co do dostępności 22uF i 47uF na allegro to jest tego mnóstwo, ale w wersji elektrolitycznej, której unikaj do zwrotnic.

Ciebie interesują kondy typu MKP, niestety MKP o tak dużych pojemnościach to już rzadszy, dedykowany przede wszystkim do zastosowań audio wyrób.

Dziękuje za naprowadzenie. Poskładałem kolumny i działają jak trzeba. Okazało się, że głośnik średniotonowy nie był pęknięty w dosłownym tego słowa znaczeniu. Prawdopodobnie był za mocno skręcony i w jednym miejscu rozkleił się magnes. Sprawdziłem w domu po naprawie i obydwa graja już tak samo. Przez weekend będę testował na spokojnie te kolumny i porównywał z innymi. Podłącze je do swojego Nad-a 319 bo to mocny piec, a te kolumny potrzebują prądu. Muszę je ustawić, zaznajomić się z dźwiękiem i przesłuchać trochę płyt, żeby po ewentualnej wymianie kondensatorów wypowiedzieć się o zmianach.

Dziękuje za naprowadzenie. Poskładałem kolumny i działają jak trzeba. Okazało się, że głośnik średniotonowy nie był pęknięty w dosłownym tego słowa znaczeniu. Prawdopodobnie był za mocno skręcony i w jednym miejscu rozkleił się magnes. Sprawdziłem w domu po naprawie i obydwa graja już tak samo. Przez weekend będę testował na spokojnie te kolumny i porównywał z innymi. Podłącze je do swojego Nad-a 319 bo to mocny piec, a te kolumny potrzebują prądu. Muszę je ustawić, zaznajomić się z dźwiękiem i przesłuchać trochę płyt, żeby po ewentualnej wymianie kondensatorów wypowiedzieć się o zmianach.

No to masz farta z tym głośnikiem.

Słuchaj, słuchaj i testuj.

  • 2 tygodnie później...

No minęło trochę czasu, ale przesłuchałem co nieco. Kolumny grają naprawdę równo, nie eksponując żadnego z pasm. Duże, dokładne, precyzyjne brzmienie. Nie angielskie, nie niemieckie - po prostu neutralne. No i jak potrzeba, potrafią zdrowo łupnąć. Ale wzmacniacz musi być mocny, ten mój Nad daje sobie radę. Już sobie myślą nad wymianą tych kondensatorów.

Jednocześnie walczę z akustyką - okazało się, że na środku odsłuchu "giną" mi częstotliwości 50-60 Hz. Piszę o tym w końcowych postach tego wątku:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam ponownie!

 

Jeśli już zdecydowałem się znowu coś napisać, to znaczy, że mam kolejny klocek - firmy Dual - nie inaczej.

 

Tym razem jest to chyba najlepszy wzmacniacz jaki firma wypuściła w swojej bogatej historii, czyli CV441 RC. Sam sprzęt jest sprawny, bardzo ciężki i gra wyśmienicie, wiem co piszę. Ale jest jeden drobny szczegół o który muszę się zapytać. Mianowicie ktoś wymienił po jednej stronie oryginalne tranzystory Philipsa (symbole na zdjęciu) na jakieś zamienniki o oznaczeniu BDV 66 i BDV 67 (na zdjęciu nie widać dokładnie napisów).

 

Proste pytanie - czy to jest dobrze i logicznie zrobione? Nie ma to specjalnego wpływu na dźwięk?

Czy nie powinno być tak, że wymienia się wszystkie tranzystory na takie same gdy padną w jednym kanale? Może warto to zrobić?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-14987-0-11909500-1310057164_thumb.jpg

post-14987-0-47605900-1310057189_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Albo w ogóle jakieś informacje...

Witaj,

Czy BDV66D i BDV67D to nie są przypadkiem oryginały?

Czy te w drugim kanale to BDW83D i BDW84D? - wydaje mi się, że to one są nieoryginalne.

Jak mi potwierdzisz to będę drążył temat.

Witaj,

Czy BDV66D i BDV67D to nie są przypadkiem oryginały?

Czy te w drugim kanale to BDW83D i BDW84D? - wydaje mi się, że to one są nieoryginalne.

Jak mi potwierdzisz to będę drążył temat.

 

Przepraszam, faktycznie źle napisałem. Oryginały to Philipsy BDV66D i BDV67D natomiast te drugie to zamienniki. Właśnie na tych drugich jest napis Philipnes i te symbole co napisałeś.

 

Znalazłem takie:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przepraszam, faktycznie źle napisałem. Oryginały to Philipsy BDV66D i BDV67D natomiast te drugie to zamienniki. Właśnie na tych drugich jest napis Philipnes i te symbole co napisałeś.

 

Znalazłem takie:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

No to teraz się zgadza.

Generalnie oryginalne BDV66D/67D są mocniejsze od tych wstawionych zamiennie BDW83D/84D. Oryginały mają również wyższe napięcia graniczne.

Jeśli oczekujesz konkretnej odpowiedzi to proponuję Ci kupić firmowe BDV66D/BDV67D i wstawić je zamiast tych BDW. Nie spiesz się i nie kupuj byle czego i z niesprawdzonego źródła, na dobrą sprawę wzmak działa i doraźnie możesz słuchać tak, jak jest teraz.

Postaraj się taż o schemat, może być potrzebny

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szukałem tej serwisówki, niestety bezskutecznie. Chętnie kupiłbym firmowe BDV66D i 67D ale gdzie i które?

 

Czy po wymianie trzeba coś więcej robić z innymi elementami czy tylko wymienić z jednych na drugie?

Ten 440 jest podobny ale nie dokładnie taki sam. Te tranzystory możesz wymienić w zasadzie bez regulacji. Są one podzielone na grupy wzmocnienia które wskazuje ostatnia literka w symbolu więc rozrzut nie będzie znaczny. Aby porządnie go wyregulować, w przypadku tego wzmacniacza potrzebny byłby oscyloskop i serwisówka do cv441 z opisem regulacji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-1442-0-51165700-1310761679_thumb.jpg

post-1442-0-23676700-1310761707_thumb.jpg

post-1442-0-87049500-1310761826_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A little knowledge inclineth men's minds toward atheism, but greatness of knowledge bringeth men's minds back again to God" Lord Bacon

  • 3 tygodnie później...

Chyba te DUAL-e zapamiętam do końca życia. Wzmakiem CV441 niedługo się nacieszyłem

Nie wiedzieć czemu, przy włączeniu Power coś bzyknęło w kolumnie i zrobiła się cisza w lewym kanale. Zdjąłem obudowę i odnalazłem przepalony bezpiecznik rurkowy. Konkretnie to spalił mi się bezpiecznik przy transformatorze. Ponieważ drugi kanał grał normalnie, to wyjąłem ten drugi bezpiecznik i wsadziłem w miejsce spalonego. Znowu błysnęło i przepaliło mi drugi. Gdzieś jest zwarcie, tylko gdzie? Wyświetlacz świeci.

 

Strzałką zaznaczyłem ten bezpiecznik.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jest to bezpiecznik znajdujący się po pierwotnej stronie transformatora zasilającego jeden z kanałów. Nie da sę zaocznie określić co jest uszkodzone. Na pewno jest to coś w jednej z końcówek mocy

"A little knowledge inclineth men's minds toward atheism, but greatness of knowledge bringeth men's minds back again to God" Lord Bacon

Różni spece pracują w serwisach RTV, jeden sobie poradzi inny nie bardzo. Możesz sprawdzić tranzystory mocy, tylko musiałbyś je wylutować ostrożnie.

"A little knowledge inclineth men's minds toward atheism, but greatness of knowledge bringeth men's minds back again to God" Lord Bacon

Jeszcze wcześniej nie napisałem, że cały czas miałem podpiętą jedną parę kolumn pod porty A. Dzisiaj podłączyłem drugą parę pod B. Na przednim panelu jak zwykle wybrałem A i zrobiła się bida. Nie wiem czy to ważne, ale te zaciski są wyjątkowo kiepskie (sprężynki) i można tam wsadzić jedynie gołe przewody. Banany lub widełki nie wchodzą w grę. Mogłem tam coś zewrzeć?

Jeżeli przewody wsadziłeś porządnie to nie powinno się nic zewrzeć. To jest ten kanał z nieoryginalnymi tranzystorami i może one się spaliły z jakiegoś powodu. Latwo je sprawdzić.

"A little knowledge inclineth men's minds toward atheism, but greatness of knowledge bringeth men's minds back again to God" Lord Bacon

środkowa nóżka to elektrycznie to samo co blaszka obudowy. Jest to kolektor tranzystora. Można go sprawdzić na zakresie miernika tym z symbolem diody. Do nóżki bazy przykładamy jedną końcówkę miernika a drugą po kolei do emitera i kolektora. Miernik powinien pokazać około 0.6, jak to zrobisz to zależnie od rezultatu powiem Ci co dalej. Te nieoryginalne nie mają uciętych nóżek, ale nie ma to znaczenia, środkowa nóżka i blaszka to to samo.

"A little knowledge inclineth men's minds toward atheism, but greatness of knowledge bringeth men's minds back again to God" Lord Bacon

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.