Skocz do zawartości
IGNORED

Czy słyszysz różnice pomiędzy 24bit a 16bit?


ARTON55

Czy słyszysz różnice pomiędzy 24bit a 16bit?  

257 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy słyszysz różnice pomiędzy 24bit a 16bit?

    • TAK
      108
    • NIE
      65
    • NIE WIEM
      92
  2. 2. Czy słuchasz plików typu FLAC lub WMA Studio Master?

    • TAK
      211
    • NIE
      48
  3. 3. Czy słuchasz BluRay?

    • TAK
      47
    • NIE
      211
  4. 4. Czy słuchasz SACD lub DVD Audilo?

    • TAK
      97
    • NIE
      161
  5. 5. Czy słuchasz innych formatów?

    • TAK
      196
    • NIE
      62


Rekomendowane odpowiedzi

Hmmm ... specjalnie dla Ciebie, choć inni też skorzystają:

44,1 khz 16 bit (oryginał):

44khz.png

 

96 khz 24 bit (stworzony przy pomocy resamplera z Foobar 2000, nie wiem czemu Adobe Audition interpretuje go jako 32 bit, ale w zaawansowanych właściwościach widać prawidłowo 24 bit)

96khz.png

 

... Ja widzę że są podobne

 

Wygląda że są podobne tylko dla tego, że użyłeś sygnału złożonego, zawierającego sporo dźwięku w okolicy 5 KHz (to widać). Weź sinusa 20 KHz i popatrz. Nawet bez upsamplingu widać gołym okiem, że nie ma podobieństwa, a po upsumplingu tym bardziej. Takie obrazki są w podręcznikach. Na tym obrazku widać próbki i interpolację liniową dla sinusa 20 KHz. Nawet gdyby interpolacja była nieliniowa, to niewiele by to zmieniło. Poza tym do nieliniowej interpolacji muszą być użyte więcej niż dwie najbliższe próbki. Wyjdzie bardziej gładko, ale nie odtworzy to kształtu sygnału. Interpolacja jest nie więsej niż matematyczną spekulacją i wartości dwóch sąsiednich próbek nie mogą posłużyć do odgadnięcia tego co było pomiędzy nimi. Tym bardziej przy nieliniowej interpolacji wykorzystywane są wartości dalej położonych próbek jeszcze w mniejszym stopniu skorelowanych z interpolowanym odcinkiem. Upsampling z założenia nie jest w stanie odtworzyć kształtu sygnału i nie po to jest stosowany. Jest potrzebny do dalszej cyfrowej filtracji, pozwala przeprowadzić ją w wyższej rozdzielczości z mniejszymi błędami. Upsampling znekształca sygnał wnosząc fałszywe próbki, ale w taki sposób że to korzystnie wpływa na dalszy proces filtracji. Wróćmy do tematu gęstych formatów. W uproszczeniu chodzi o to, żeby zamiast fałszywych próbek, wygenerowanych przez upsampling, użyć próbkek prawdziwych. Wtedy filtracja staje się łatwiejsza, a jej rezultat bardziej zbliżony do oryginału. Jeśli się mylę, uprzejmie proszę o krytykę:-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Weź sinusa 20 KHz i popatrz.

Ale po co mam patrzyć na sinusa, skoro mam fragment z utworu o częstotliwości ~14-15 khz (nie wklejałem, ale mogę wkleić - 3 sample z pliku 44,1k tworzą okres) i podobieństwo jest wysokie? No ale jak się tak bardzo upierasz to mogę jutro wygenerować idealny sinus 20 khz w pliku 44,1 khz, a następnie przeresamplować w foobar do 96 khz i wkleić obrazek na forum.

Ech fascynujecie się obrazkami z komputera - podłączcie na wyjście wzmaka dobry oscyloskop lub analizator i zobaczcie co pod obciążeniem z takiej 20k sinusoidy zostanie... ;)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

wkleić - 3 sample z pliku 44,1k tworzą okres) i podobieństwo jest wysokie?
- późno to pisałem, pytajnika być nie powinno.

 

Ech fascynujecie się obrazkami z komputera - podłączcie na wyjście wzmaka dobry oscyloskop lub analizator i zobaczcie co pod obciążeniem z takiej 20k sinusoidy zostanie... ;)

Powinno być OK na dobrym wzmaku tranzystorowym i źródle cyfrowym. Ale nie mam oscyloskopu by to skontrolować.

 

;)

 

ps. co masz na myśli przez słowo "obciążenie" - bardzo zmienną impedancję zestawu głośnikowego + b. wysoką lub b. niską moc? Bo przy stałej impedancji i rozsądnej mocy powinno być doskonale.

Wróćmy do tematu gęstych formatów. W uproszczeniu chodzi o to, żeby zamiast fałszywych próbek, wygenerowanych przez upsampling, użyć próbkek prawdziwych. Wtedy filtracja staje się łatwiejsza, a jej rezultat bardziej zbliżony do oryginału.

Tutaj 100% się zgadzam.

Ja osobiście nie widzę żadnych rezerw w PCM 44,1/16. W tej dziedzinie w dźwięku już wszystko osiągnięto.smilee.gif

 

Jeśli chodzi o firmę SONY to masz racje ta firma już nic wiecej nie osiągnie w dziedzinie dobrego dźwięku.

Potęga firmy Sony polega raczej na tym że jest to koncern "od wszystkiego". Ma ogromny budżet i wielkie laboratoria badawcze.

 

Zgadza się. Z tym że wśród tych laboratoriów nie ma takich które zajmowałyby się badaniami nad jakością dźwięku.

 

ps. co masz na myśli przez słowo "obciążenie" - bardzo zmienną impedancję zestawu głośnikowego + b. wysoką lub b. niską moc? Bo przy stałej impedancji i rozsądnej mocy powinno być doskonale.

 

Nich to będzie typowy 1W mocy, z podłączonymi zespołami głośnikowymi (a nie jakimś rezystorem).

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

>MLB

Co to są laboratoria zajmujące się badaniami nad jakością dźwięku? W prawdziwych firmach prowadzi się prace badawcze nad danym projektem.

Co to są laboratoria zajmujące się badaniami nad jakością dźwięku? W prawdziwych firmach prowadzi się prace badawcze nad danym projektem.

 

Najwidoczniej nie zrozumiałeś moich poprzednich wpisów. Właśnie dlatego uważam że nie rozumiejąc znaczenia technicznego samego pojęcia jakości dźwięku, dyskusja o przewadze jednego formatu nad drugim jest jałowa.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Z tym że wśród tych laboratoriów nie ma takich które zajmowałyby się badaniami nad jakością dźwięku.

 

Na dzień dzisiejszy się mogę zgodzić, ale nie piszcie głupot, bo to była jedna z lepszych firm mająca świetne laboratoria i świetnych inżynierów! Nie rozpatrujcie firmy przez pryzmat dzisiejszej jej oferty! Znam ją od podszewki i te wszystkie europejskie firemki nie raz korzystały z jej dorobku naukowego i patentowego. Nie mówię, że była najlepsza, ale na pewno nie można mówić, że nie prezentowała dobrego dźwięku! Jest to wierutna bzdura. Zgodzę się jednak, że brzmienie Sony trzeba polubić.

 

Co do reszty wykresików, spotkajcie się panowie, złóżcie dobrze brzmiący i przezroczysty system, przygotujcie dobrze brzmiący odtwarzacz Hi-Res, z drugiej strony postawcie świetnie brzmiące odtwarzacze Pioneera (PD-73, PD-75, a najlepiej PD-93) i porównajcie! Oczywiście, najlepiej by było, gdyby to był ten sam odtwarzacz, ale ja osobiście nie wierze w dzisiejszą jakość (dobry przekaz na rzecz nowych formatów), dlatego należy wziąć flagowca z dawnych lat i flagowca z czasów dzisiejszych. Ja już wiem, co zabrzmi lepiej :)

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Na dzień dzisiejszy się mogę zgodzić, ale nie piszcie głupot, bo to była jedna z lepszych firm mająca świetne laboratoria i świetnych inżynierów! Nie rozpatrujcie firmy przez pryzmat dzisiejszej jej oferty!

 

Nie przeczę że Sony ma wielu dobrych inżynierów - ale co z tego, skoro nie zajmują się oni tym co nas tu interesuje. Równie dobrze można byłoby rozpływać się w zachwytach nad inżynierami z firmy Porsche, Huawei, czy Google.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

>>mlb

Inaczej, trzeba było napisać, że dzisiaj już nie mają takiej oferty, która nas interesuje (i pod tym się oczywiście podpisuję), ale do 92 roku powiedzmy jak najbardziej robili bardzo dobry sprzęt hi-fi. Nie twierdzę, mówiąc raz jeszcze, że jest to sprzęt najlepszy, bo nie jest i dlatego charakter brzmienia ich klocków należy polubić. Mówiąc już o całej Japonii, wolę właśnie stare sprzęty o wysokiej jakości niż dzisiejszą masówkę. Kiedyś też to była masówka, ale kompletnie na innym poziomie jakościowym.

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Nich to będzie typowy 1W mocy, z podłączonymi zespołami głośnikowymi (a nie jakimś rezystorem).

Czyli właśnie niewielka moc + nierzadko mocno zmienna impedancja statystycznych kolumn - to faktycznie może generować tzw. "odchyłki od ideału" :)

Wygląda że są podobne tylko dla tego, że użyłeś sygnału złożonego, zawierającego sporo dźwięku w okolicy 5 KHz (to widać). Weź sinusa 20 KHz i popatrz. Nawet bez upsamplingu widać gołym okiem, że nie ma podobieństwa, a po upsumplingu tym bardziej. Takie obrazki są w podręcznikach. Na tym obrazku widać próbki i interpolację liniową dla sinusa 20 KHz. Nawet gdyby interpolacja była nieliniowa, to niewiele by to zmieniło. Poza tym do nieliniowej interpolacji muszą być użyte więcej niż dwie najbliższe próbki. Wyjdzie bardziej gładko, ale nie odtworzy to kształtu sygnału.

Gadanie o sygnale ograniczonym pasmowo w kontekście kilku próbek jest bez sensu. Trzeba pamiętać że skończone (ograniczone do poniżej Fs/2) pasmo oznacza nieskończony czas. Dlatego właśnie jeżeli mamy porządny, długi przebieg, można go odtworzyć dokładnie mimo próbkowania i "zdudniania" 20kHz Nyquistem 22.05kHz. O to chodzi w Twierdzeniu o Próbkowankiu.

Czyli właśnie niewielka moc + nierzadko mocno zmienna impedancja statystycznych kolumn - to faktycznie może generować tzw. "odchyłki od ideału" :)

 

Skoro jeden wacik generuje tylko drobne odchyłeczki, to co będzie w sytuacji normalnego odsłuchu gdy tych wacików zbierze się kilka czy kilkanaście, a do tego dojdzie typowa nieregularność przebiegu, daleka od czystej sinusoidy. Przedsmak tego można oglądnąć podając na wejście wzmaka przebieg prostokątny i na wyjściu obserwując jego zbocza... :)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Gadanie o sygnale ograniczonym pasmowo w kontekście kilku próbek jest bez sensu. Trzeba pamiętać że skończone (ograniczone do poniżej Fs/2) pasmo oznacza nieskończony czas. Dlatego właśnie jeżeli mamy porządny, długi przebieg, można go odtworzyć dokładnie mimo próbkowania i "zdudniania" 20kHz Nyquistem 22.05kHz. O to chodzi w Twierdzeniu o Próbkowankiu.

Oczywiście że można odtworzyć dokładnie, ale nie za pomocą interpolacji, przynajmniej Nyquist o interpolacji nie wspomina. W Twierdzeniu o Próbkowankiu chodzi o iną operację matematyczną, chyba wiesz jaką;-)

Skoro jeden wacik generuje tylko drobne odchyłeczki, to co będzie w sytuacji normalnego odsłuchu gdy tych wacików zbierze się kilka czy kilkanaście, a do tego dojdzie typowa nieregularność przebiegu, daleka od czystej sinusoidy. Przedsmak tego można oglądnąć podając na wejście wzmaka przebieg prostokątny i na wyjściu obserwując jego zbocza... :)

Zgadza się! Rozwiązania audiofilskie są jak ten format 44,1/16. Do bani. Prawdziwie sensownym rozwiązaniem są kolumny aktywne minimalizujące problem dopasowania wzmak>kabel>kolumna głośnikowa. Rynek konsumencki powinien czerpać z najlepszych rozwiązań rynku PRO.

...No ale jak się tak bardzo upierasz to mogę jutro wygenerować idealny sinus 20 khz w pliku 44,1 khz, a następnie przeresamplować w foobar do 96 khz i wkleić obrazek na forum.

Uwaga! Operacja resamplowania nie jest operacją interpolacji i nie jest tożsama z upsamplingiem. To są różne rzeczy. A jak popatrzysz na sinus 20 khz w pliku 44,1 khz, to zobatrzysz dokładnie to samo co na moim obrazku, czyli groch z kapustą. Jest to kazus od dawna znany i nikt tym się nie przejmuje. Nikt nie oczekuje od szeregu próbek, że zawsze będą się układać w kształt podobny do sygnału. Śłyszałem takią interpretację, że próbki są tylko kodem, zbiorem liczb. Za pomocą cyfrowej filtracji na podstawie tego kodu można uzyskać ten sygnał, który był wcześniej zakodowany. Wizualny plastyczny efekt podobieństwa szeregu próbek do wykresu sygnału oczywiście może występować, ale jako efekt uboczny i nieistotny dla ogromnej liczby operacji matematycznych występujących pomiędzy CD a sygnałem analogowynm na wyjścu odtwarzacza.

Bald- Diskomaniak pisał wyraźnie o gęstych formatach słuchanych na plastikowym kinie domowym, a my doradzaliśmy mu posłuchanie SACD lub plików 24/96 na dobrym zestawie i w stereo a nie wielokanałowo, bo to inny temat. W tym wątku porównujemy 16 bitów kontra 24 a nie z dźwiękiem wielokanałowym do którego on ma pretansje.

 

Druga sprawa to proszę poczytaj trochę, zdobądź wiedzę a dopiero potem udzielaj się na forum. Widziałeś jakiś nowy odtwarzacz CD 16 bitowy ? To płyty CD są nagrywane 16 bitowo, natomiast odtwarzacz zamienia ten sygnał albo na gęsty aż do 32/768, albo na DSD rodem z płyt SACD. Ten temat został tu na forum juz wyjaśniony więc polecam wyszukiwarkę.

Proponuję obserwację licytacji, za ile się sprzeda, płyty DEPECHE MODE- BLACK CELEBRATION SACD/DVD

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Oraz porównanie z tą samą płytą ale wydana tylko CD/DVD do kupienia za 34 pln.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No to podobna konkurencja:

 

Nowe ale Buy Now, więc mogą być mało wiarygodne:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) (SACD)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) (SACD Promo - czyli jakiś unikat)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Takie porównywanie jest bez sensu, bo zawsze można nawet wymyśleć jakąś akcję.

 

Więc sprawdzmy tam gdzie są już oferty:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) (CD)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) (SACD - najwyższa oferta na e-bay, do tej pory oczywiście, może ktoś podbije, i aż dwie oferty)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) (inny album CD)

 

A były i CD co spzredawały się za ponad 800$, a LP za grubo ponad 1500$. SACD takich nie było.

 

Poza tym porównywanie jakości na podstawie ceny z e-baya, to bezsens panie Arton55.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

System gra dobrze, albo nie....

Żeby nie było nieporozumień co do zamiany danych 16 bitowych z płyt CD na DSD:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Oto mały, acz najważniejszy fragment "...W ustawieniach fabrycznych Puccini konwertuje dane PCM z płyt CD do formatu DSD...".

 

Pozdrawiam i ponownie proszę o więcej pokory.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bald- Diskomaniak pisał wyraźnie o gęstych formatach słuchanych na plastikowym kinie domowym, a my doradzaliśmy mu posłuchanie SACD lub plików 24/96 na dobrym zestawie i w stereo a nie wielokanałowo, bo to inny temat. W tym wątku porównujemy 16 bitów kontra 24 a nie z dźwiękiem wielokanałowym do którego on ma pretansje.

 

Druga sprawa to proszę poczytaj trochę, zdobądź wiedzę a dopiero potem udzielaj się na forum. Widziałeś jakiś nowy odtwarzacz CD 16 bitowy ? To płyty CD są nagrywane 16 bitowo, natomiast odtwarzacz zamienia ten sygnał albo na gęsty aż do 32/768, albo na DSD rodem z płyt SACD. Ten temat został tu na forum juz wyjaśniony więc polecam wyszukiwarkę.

 

disco znam osobiście od co najmniej 10 lat. Pamiętam wiele jego klocków. Chłop przeszedł dużą metamorfozę i obecnie naprawdę sporo wie. Wiele razy bywaliśmy wspólnie na odsłuchach i w zasadzie to ja zaraziłem go klockami z najwyższej półki. Zrozumiał wreszcie że ani Sony ani Denon czy inna tego typu firma nie jest w stanie zaoferować dźwięku na poziomie najlepszych. A najlepsi są producenci specjalistyczni tacy jak choćby Krell czy Accuphase. Ostatnio zakochał się w Sansui. Dużą winę za to ponosi forumowicz czubsi;-) Ale szczerze muszę przyznać że sam doceniłem jakość klocków tej firmy. AU Alfa 907 MR to znakomity model. Szkoda że w zasadzie nie do zdobycia poza Japonią. Odkąd pamiętam nigdy nie posiadał kina domowego i w zasadzie wcale mu się nie dziwię.

 

Co do drugiej części wypowiedzi: nie życzę sobie uwag typu "nie udzielaj się na forum".

Odtwarzacze CD niezależnie od zastosowanego przetwornika niczego nie zmieniają i nie dodają od siebie. Przetworniki niezależnie od "gęstości" odtwarzają zakodowany sygnał 16/44.1. Co więcej, odtwarzacze 24/192 w przypadku płyt CD nie muszą wcale oferować lepszego dźwięku niż klocki 16 czy 18-bitowe. Dobrym przykładem będzie firma Audio Note która nawet w topowych modelach (CD 4.1x) wciąż stosuje 18-bitowe przetworniki (AD 1865). Co ciekawe stosuje także poczciwy TDA 1543 (CD Zero, CD 1.1x, CD 2.1x). A wysokiej jakości dźwięku urządzeniom Audio Note odmówić się nie da. O czym to świadczy? Między innymi o tym że w tym wątku wypisuje się bzdury.

>Barmanekm

Generalnie płaci się z różnych powodów. W przypadku który ja podałem, panie chodzi i wyłącznie o format SACD. Jak ktoś ma wątpliwości niech się z kontaktuje z licytującymi.smilee.gifsmilee.gifsmilee.gif

Prawdziwie sensownym rozwiązaniem są kolumny aktywne minimalizujące problem dopasowania wzmak>kabel>kolumna głośnikowa. Rynek konsumencki powinien czerpać z najlepszych rozwiązań rynku PRO.

 

Niekoniecznie kolumny aktywne - mają swoje zalety, ale wad też sporo. Najwięcej błędów producenci popełniają właśnie w elektronice źródełek i wzmacniaczy.

 

I choćby nie wiem jak by się mocno ten gęsty format na płycie naprężał

- to elektronika go nie udźwignie.

Taki to ciężar.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Niekoniecznie kolumny aktywne - mają swoje zalety, ale wad też sporo. Najwięcej błędów producenci popełniają właśnie w elektronice źródełek i wzmacniaczy.

 

I choćby nie wiem jak by się mocno ten gęsty format na płycie naprężał

- to elektronika go nie udźwignie.

Taki to ciężar.

 

Nie zgadzam się.

 

Elektronika w wzmacniaczach, a szczególnie elektronika źródła to banał dla producentów. Wystarczy tylko trochę nie oszczędzać i można uzyskać bardzo dobry efekt.

 

Co innego kolumny głośnikowe, tutaj jest wiele do zrobienia, na nich powinni się skupić producenci. Niestety kolumny się zmienia stosunkowo rzadko, są mało płynne na rynku wtórnym. Produkcja kolumn bardziej przypomina produkcję mebli aniżeli typowej elektroniki. Dlatego dla np SONY nie jest tak ważna, a szkoda...

Audiophools - goo.gl/NJkF8

Elektronika w wzmacniaczach, a szczególnie elektronika źródła to banał dla producentów. Wystarczy tylko trochę nie oszczędzać i można uzyskać bardzo dobry efekt.

 

Taaa... Jedynym efektem braku oszczędności będzie wysoka cena końcowa. Wiem że niektórym to wystarcza, ale są też i tacy co kierują się słuchem.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Odnośnie odtwarzaczy CD. Można śmiało powiedzieć, że istnieje kanon budowy dobrego odtwarzacza. Okres 30 letni budowy takich konstrukcji zgłębił ten temat wyczerpująco. W zasadzie nie jest problemem wypuszczenie na rynek bardzo dobrego odtwarzacza w cenie kilku tyś. pln. Nie mówimy tu o specjalnych najdroższych konstrukcjach, które mogą mieć robione dość indywidualnie układy wyjściowe audio bez użycia np. typowych wzmacniaczy operacyjnych. I nie liczących się z kosztami.

 

Spora część audiofili wie, że wymiana samego wzmacniacza operacyjnego czy kondensatorów w torze audio potrafi wnieść istotne różnice w dźwięku. W tych wysokich modelach uzyskując dobre interesujące brzmienie sięgamy niemalże wszystkiego co można osiągnąć. Lepiej zorientowani wiedzą, że w miarę prostą metodą na dźwięk wysokiej próby, jest poprawny napęd i wysokiej klasy konwerter D/A. Zamykamy się wtedy w kwocie dosłownie kilku tyś. pln.. Kto dziś robi to do odtwarzania tylko samych CD? Nie ma sensu się ograniczać. Taki nowoczesny DAC służy najczęściej do odtwarzania plików muzycznych lub współpracuje z multi formatowym napędem czytającym np. CD/SACD/DVD/DVD-Audio/BD. W zasadzie nie jest pytaniem czy format 24bit tylko kiedy i na co. Po co obstawać przy małowartościowym starym formacie? Ludzie posiadający kilku tysięczne kolekcje płyt CD nie chcą się pogodzić z takim punktem widzenia jak i ci co z tego formatu czerpią zyski , to chyba oczywiste! Czy nasz rynek wydający muzykę widzi w ogóle nowe formaty czy jest na nie przygotowany?! Widzi ale łatwo przewidzieć jaka byłaby odpowiedź. smilee.gifsmilee.gifsmilee.gif

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.