Skocz do zawartości
IGNORED

Ambitna konstrukcja wzmacniacza.


Krzych600

Rekomendowane odpowiedzi

TY Stasiop zrób tego LME49811 jak go tak chwalisz , może go już masz że go tak chwalisz .

Nie, ja bawie sie we wzmacniacze na tranzystorkach i mam swoja konstrukcje 160V/us 1.3M pasmo mocy i bardzo niskie znieksztalcenia na wysokich, ale niestety nie mieszkam w Polsce szkoda bo chetnie bym z kolegami live pogadal i wymienil sie doswiadczenia i posluchal wzmacniaczy.

 

A jesli chodzi o tego LME49811 to tylko rozwazam jego soniczne mozliwosci droga teoretyczna i rece opadaja ze jednym scalakiem bedzie mozna zalatwic ten caly High_End wzmacniaczowy, no ale coz to bylo kiedys nieuniknione (to byla kwestia czasu) i stalo sie :(

 

Pozdrawiam StasioP

Uważam , że zacnie będzie się spotkać osobiście. Ja mieszkam w Gdyni, Jaskiniowiec na południu Propozycja Jarka wydaje się być bardzo rozsądna, wprawdzie nie byłem w KAiM ale czytałem o spotkaniach. Szykuje się długi weekend 29.X do 2.XI, to może 29.X?

Prosze sobie popatrzec na note tego LME49811 jak rosna mu malo znieksztalcenia na wysokich to duzo mowi o jakosci tego wzmacniacza. Mowi to o tym ze jest on szybki wewnetrznie a szybkosc jest ograniczona na wejsciu filtrem do okolo 200kHz wewnatrz jest to stosunkowo szybki wzmacniacz biorac pod uwage konkurencje, druga sprawa taki maly wzrost na wysokich THD i z duzym sygnalem to najprawdopodobniej niski TIM, czyli dobrze zaprojektowany stopien wejsciowy i wtorniki bez kluczowania w aktywnej klasie A z jakas petla...No i to ze polowa wzmacniacza (tzn stopen sterujacy scalony) chodzi z rowna temperatura to nie jest do uzyskania we wzmacniaczach na piechote i mozna plusy dosc dlugo wyliczac...Jedyna wada to to ze wzmacniacznie nie jest symetryczny bo widac to w pomiarach np CMMR-u a taki tryb pracy ma specyficzne brzmienia, symetryczne likwiduja pewne nieliniowosci tranzystorow i to moim zdaniem slychac, no i ze ze znieksztalceniami mozna jeszcze nizej zejsc na wysokich ale czy to bedzie duza roznica soniczna smiem twierdzic ze raczej nie! No i ta cena, takiego urzadzenia...sprawi to ze zaczna sie te scalaki pojawiac w klockach drogich z czasem przechodzac do zwyklych boom-boxow, swiat sie zmienia, swiat sie zmienia :D

 

Pozdrawiam StasioP

Nie do końca jest tak jak piszesz dzisiaj mimo dobrych operacyjnych dobre studia dalej nagrywają na preampach lampowych i tranzystorowych i nie chcą słyszeć o tych preampach na scalakach. Byłem słyszałem jak to brzmi testując swój preamp.

Tak KAiM jest w Warszawie.

 

W trakcie nagrywania, przedwzmacniacz mikrofonowy jest urządzeniem kreującym brzmienie i wcale nie chodzi o jego czystość i liniowość. W dawnych lampowych przedwzmacniaczach, właśnie chodzi o te charakterystyczne zniekształcenia, które wnoszą w trakcie kompresji na transformatorach. To samo dotyczy nagrywania na taśmę analogową, pętla histerezy taśmy, odpowiednio nasyconej w trakcie nagrywania, dodaje do brzmienia ten czar (ciepło czy tzw. 'czad'), który słyszymy w nagraniach z przed 30 lat. Ale powoli technologia cyfrowa dogania i taśmę analogową, w sensie symulacji tych zjawisk. Tyle, że czaru kręcących się szpul i zapachu taśmy 2 calowej, dobywającego się z nagrzanego magnetofonu, Qbase nie podrobi ;P (Protools i Logic też nie da rady)

Nie do końca jest tak jak piszesz dzisiaj mimo dobrych operacyjnych dobre studia dalej nagrywają na preampach lampowych i tranzystorowych i nie chcą słyszeć o tych preampach na scalakach. Byłem słyszałem jak to brzmi testując swój preamp.

Nie powiem ze i Ty nie masz jakiejs tam racji ale widzialem w tzw bardzo dobrych studiach konsolety, gdzie nagrywalo sie dobre nagrania, po 30 sztuk NE5534. A to ze cos jest scalone czy tez robione na piechote na tranzystorach to jakie to ma znaczenie? W scalakach pewnych numerow nie da sie zrobica wlasciwie nie dawalo sie, teraz sie to zmienia.A jesli chodzi o lampy to pomijajac niski TIM ktore zazwyczaj one maja w konstrukcjach Single-end to chodzi o to aby celowo podbarwic harmonicznymi dzwiek, staje sie on wtedy bardzie barwny. Dzwiek live nie zawsze jest taki kolorowy jak na roznych plytach ;) W obecnych czasach tworzenie wzmacniaczy na lampach to juz przezytek no chyba ze komus zalezy na piekniejszym barwnym brzmieniu lamp. Ale po co jak w studiach czesto juz robia takie numery? Chociaz zdrugiej strony 95% CD z lat 80-90 brzmi tragicznie!!! wiec moze lepiej czasami dodac tym utworom aury. No ale my tu zmagamy sie z wiernym wzmacnianiem dzwieku a nie z podkolorowywaczami dzwieku ;) takie wzmacniacze jakie tu nam prezentuje np Raven beda graly na prawde juz dobrze i znacznie wierniej niz 99% lampowcow.Czasy sie zmieniaja w obecnych czasach moga byc juz robione bardzo dobre konstrukcje na tranystorach jak i wzmacniaczach scalonych takich jak np LME49811 a lampe zawsze na przodzie mozna sobie dodac aby upieknic dzwiek:)

 

Pozdrawiam StasioP

 

Tyle, że czaru kręcących się szpul i zapachu taśmy 2 calowej Qbase nie podrobi ;P

 

Wszystko zalezy od mocy obliczeniowej DSP i programu ktory to bedzie symulowal... to kwestia czasu tylko

 

Speki tego LME49811 ciekawe, ale jak to wielu kolegów zapytuje "czy to zagra?". Trzeba by sprawdzić. Może najtaniej bo i najszybciej byo by zakupić gotowe moduły końcówek mocy z Ebaya. Kto chętny?

 

Tak koniecznie niech ktos to zmontuje i poslucha, sam moze sobie to zloze chociaz brak czasu na inne projekty i malowanie w domu :D. Moze koledzy to zmontuja poprawnie i porownaja z czyms zacnym np z jakims Passem. Powinno to grac EKSTRA!!! wiec zachecam :)

No właśnie ciekawostka, wtórnik White'a przed Ugodą robi bardzo dobrą robotę (nie dobarwia - obmierzone!) , a przed MInigigantem psuje. Tajemnica leży chyba w impedancji wyjściowej.

 

Lata 80-90 brzmią źle gdyż wczesne pudełka cyfrowe operujące na słowach 16 bitowych były obarczone dodatkowo jiterem, Ponadto nagraniowcy mieli jeszcze przyzwyczajenia z analogu, albo przesterowywali albo zaniżali wysterowanie co przy 16bitach musiało się tak skończyć. Pierwszy zauważył tą przypadłość Chesky Records i o ile się nie mylę, zaczęli budować własne oprzyrządowanie. Być może 'mejdżersi' też o tym wiedzieli ale im przecież nie o jakość brzmienia muzyki chodziło przynajmniej wtedy bo nie wiem jak jest dziś.

 

Tu ciekawy rys historyczny:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ze skalaków leża mi w szufladzie tda 7294 oraz 8920bj gagatka też miałem lm 3886 .

stk tez mam , musiał bym wygrzebać . Osobiście wole dyskretniaki .

 

Stasiop - jako że tak chwalisz LME49811 - do roboty .

Juz widze ogromny sukces z LME94811 i jak zaraz producenci wzmacniaczy rzucaja sie na te konstrukcje!!

Natomiast sam jestem zwolennikiem koncepcji PIONIEER EXKLUSIVE M7, tzn rozdzielenie wzmacniacza napieciowego od pradowego w stopniu mocy. Powinno to dac znikome TIM. Natomiast sam uklad oparlbym nie na juz troche przestarzalym M7 a na ASR EMITTER, z ta jednak roznica, ze osobno bym zapetlil sprzezeniem stopien wejsciowy (szybki OPA) i osobno pradowy stopien mocy.

Wczoraj właśnie byłem w takim studio gdzie jeszcze się kręciły szpulki i słuchałem jak nagrywał się zespół Małe Instrumenty.

 

Stasiop - jako że tak chwalisz LME49811 - do roboty .

 

jestem też za.

Wczoraj właśnie byłem w takim studio gdzie jeszcze się kręciły szpulki i słuchałem jak nagrywał się zespół Małe Instrumenty.

 

Stasiop - jako że tak chwalisz LME49811 - do roboty .

 

jestem też za.

Analog od wejscia do wyjscia, to zupelnie cos innego. Kiedys nagrywalem Joan Baez na "szpulki" ale swoja metoda. Stwierdzila, ze zadne studio tak dobrze jej dotychczas nie nagralo, a przeciez ona w niejednym dobrym studiu nagrywala. Cala tajemnica w tym, ze powyrzucalem wszystko z wejscia "szpulek" i wpialem jedynie dobry przedwzmacniacz mikrofonowy.

Jak ktoś wspomniał - jest 7 propozycji wzmacniaczy.

Ja dorzucę ósmą, chociaż być może nie przejdzie ostrej selekcji bo nie spełnia jednego z kryteriów - nie jest odkrywcza.

 

Poniżej nieco zmodyfikowane " Stochino " w trakcie lutowania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Poddaje pod rozwagę budowę E307. Sprawdzony układ, rozsądny cenowo i inne zalety. Wątpię żeby producenci czegokolwiek zniszczyli firmy, małe i duże, Hi-Fi/High-End. Historia stereo i kina domowego, które miało zniszczyć te pierwsze. Jak na razie np. Marantz wycofuje z końcówek mocy swoich wzmacniaczy sławne modułu. Owe moduły nie były nawet scalakami. Źródło instrukcje serwisowe. Ostatnia uwaga:, co Panom z wyśrubowanych parametrów, jeżeli wzmacniacz będzie kiepsko „ grał”. Według mnie brak zrozumienia idei Hi-Fi w praktyce. Dalej nie będę przekonywał, ponieważ nikogo nie przekonam. Powtórzę za kimś z forum „ to ma przede wszystkim grać”.

Ja dodam jedno, tak nieco z doświadczenia. Im bardziej technicznie, układowo zaawansowany i rozbudowany schemat, im wyższa moc i szybkość - tym trudniej wykonać w ostateczności naprawdę dobrze grającą konstrukcję. Co dopiero, gdy mówimy o diy, czyli domowych warunkach.

Piszę tu o skończonym i zamnkniętym w obudowie produkcie.

Cala tajemnica w tym, ze powyrzucalem wszystko z wejscia "szpulek" i wpialem jedynie dobry przedwzmacniacz mikrofonowy.

 

Własnie tam tak jest nagrywane dobre stare mikrofony preamp i szpulki

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

byłem pod wrażeniem tego nagrania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

....Kondensatory ograniczają mnie jeżeli chodzi o wartość napięcia zasilania, ponieważ są na 80V, więc moc rzędu 20kW odpada ;D Zresztą to tyle mi nie trzeba, myślałem o wzmacniaczu stereo ok 2x600, może 2x800W przy 4R. Dzięki za zainteresowanie, poczytam jeszcze na innych forach może coś znajdę.

 

...........................Wiem, że wielu ludzi zajmujących się sprzętem audio niechętnie będą się dzielić swoimi konstrukcjami i spostrzeżeniami, ...................

Są tacy co się dzielą- może takie coś?

Masz tam udostępnione źródła PCB w SrintLayout.

Na poniższym forum są trzy układy tego gościa i wszystkie są chwalone.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-20643-0-51764900-1316067400_thumb.png

post-20643-0-70983400-1316067411_thumb.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Własnie tam tak jest nagrywane dobre stare mikrofony preamp i szpulki

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

byłem pod wrażeniem tego nagrania.

 

 

Bo prawie wszyscy ulegają konwencjonalnym rozwiązaniom i przy nagrywaniu stsują kartę dzwiękową z multipleksacją wejść - to taka "audiofilska" reguła.

No i jeszcze jak są zadowoleni z jakości tych nagrań!!!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Własnie tam tak jest nagrywane dobre stare mikrofony preamp i szpulki

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

byłem pod wrażeniem tego nagrania.

 

 

 

Bo prawie wszyscy ulegają konwencjonalnym rozwiązaniom i przy nagrywaniu stsują kartę dzwiękową z multipleksacją wejść - to taka "audiofilska" reguła.

No i jeszcze jak są zadowoleni z jakości tych nagrań!!!

Ja mam odmienna teorie , to że nowe nagrania w wiekszosci brzmią goezej wynika nie z tego że technologia jest gorsza lecz z gonitwy za tanim pieniądzem , tanszy realizator and krótsze terminy i wiekszy zysk z nakarmienia milionów zamiast setki tysiecy klientów , to nie gorsza technologia tylko dzisiejsza ekonomia!.W Qubase zrobisz wszystko jeśli poswiecisz na to czas i wiedze , a jeśli ktoś zapłaci tylko za dniowke a tzreba w tym czasie wyprodukować coś na rynek to dobry realizator oleje a kiepski bedzie zachwycony ze za takie coś mu zapłacili , a póżniej słychać głosy że teraz sprzęt jest gorszy .Dobrym porównaniem i odniesieniem jest dominująca w pewnych mediach muzyka RAP .... ktoś promuje na siłe ją jako super muze ale kryje sie za tym tylko zysk ze sprzedaży głuchym klientom .Sorki za mały offtop ale wiąże się to z trendami które wszyscy widzimy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja mam odmienna teorie , to że nowe nagrania w wiekszosci brzmią goezej wynika nie z tego że technologia jest gorsza lecz z gonitwy za tanim pieniądzem , tanszy realizator and krótsze terminy i wiekszy zysk z nakarmienia milionów zamiast setki tysiecy klientów , to nie gorsza technologia tylko dzisiejsza ekonomia!.W Qubase zrobisz wszystko jeśli poswiecisz na to czas i wiedze , a jeśli ktoś zapłaci tylko za dniowke a tzreba w tym czasie wyprodukować coś na rynek to dobry realizator oleje a kiepski bedzie zachwycony ze za takie coś mu zapłacili , a póżniej słychać głosy że teraz sprzęt jest gorszy .Dobrym porównaniem i odniesieniem jest dominująca w pewnych mediach muzyka RAP .... ktoś promuje na siłe ją jako super muze ale kryje sie za tym tylko zysk ze sprzedaży głuchym klientom .

A co zrobi dobry realizator na sprzecie ktory kiepsko brzmi?

Korzystając z bogactwa przysłów ludowych, spróbuję podsumować oftop nagraniowy (nagłośnieniowy również): Z gówna, bicza nie ukręcisz. Dotyczy to zarówno urządzeń, jak i kompetencji realizatorów. Jeśli oba czynniki są słabe to otrzymujemy G^2

Otrzymujemy nie najlepszej jakości materiał i dlatego przy testowanieu sprzeętu można jedynie powiedzieć, że tak brzmi ten materiał na tym sprzeącie a nie, że ten sprzęt super brzmi. Chyba to jest bliższe prawdy.

 

Dopiero porównywanie wielu różnych materiałów może nas do czegoś jedynie przybliżyć.

Chcecie ambitna konstrukcje...? Bardzo prosze

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

I z cala pewnoscia bedzie to lepiej gralo niz Pass. Niskie znieksztalcenia sa glownie przez aktywna klase A ktora mocno minimalizuje znieksztalcenia skrosne tranzystorow tak bardzo slyszalne przez ucho, oraz degeneracja jest bardzo ciekawa. Nie mowiac juz o szybkosci tego wzmacniacza. Zreszta pomiary mowia same za siebie... Oczywiscie aby to dobrze zagralo konstrukcja tego musi byc BARDZO przemyslana, tzn plytka najlepiej gesto z glowa upakowana, masy, zasilania, kable, prowadzenie ciepla, ekranowanie, potencjometr a najlepiej tlumik, przewody sygnalowe niskoindukcyjne ekranowane, kondensatory najlepsze z mozliwych, szybkie diody itd, itd... ;)

 

Pozdrawiam StasioP

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W niemieckim elektorze kiedyś opisywali ten wzmak , nic nowego , może z 10 lat temu

Wsadził bym cały artykuł ze wzorami pcb , ale 2MB na to nie pozwala .

 

Nie tylko ruski wymyslają , czesi też - nic super odkrywczego ale najlepiej podobają mi się nazwy tych wzmaków od gościa - i nie tylko tych (:

 

Albo zabrać się do tego od strony nazewnictwa ,np wzmacniacz lampowy Generał 2 - dumnie brzmi .(:

OK chłopaki (szkoda troszke że technologia jest domeną w znacznej przewadze mężczyzn) ,zauważcie że nie stwierdzam na czym da sie pracować a na czym nie , a jedynie przedstawiłem swoje zdanie . Aby to było jasne, stwierdzam iż nie jestem zaden mistrz ,jedynie liznołem realizowania nagrań (realizacja realnie wprowadzonego na rynek nagrania a w zasadzie seri nagrań ) oraz ... zdziałałem kiedyś kilka konstrukcji wzmacniaczy plus pudła na głośniki i o dziwo (sam nie dowierzam) nadal po 10 latach te małe systemy są bardzo aktywnie wykorzystywane na imprezach komercyjnych .Doszło nawet do przypadku kiedy jeden z moich kolegów posiadający projektowane prze zemnie obudowy do głosników estradowych wybrał sie w Końskie (jest tam firma jakaś) aby wymienić najtansze głośniki na coś profesjonalnego(konstrukcja była na wstepie minimalistyczna z możliwością rozwoju).Zamontowali niezgorsze Beymy i po wstępnych odsłuchach zatrzymali na dłużej moje paczki do testów w komorach akustycznych !! Heh Dupki co nie wiedzieli zbyt wiele o kształtowaniu fali poprzez proporcje obudowy , zadne tan horny czy inne dziwadła ....

Prosze o to aby NIGDY nie traktowac moich wypowiedzi jako osoby aspirującej do czegokolwiek , czy to bycia mistrzem elektroniki czy tez mistrzem dyskusji i psucia wartosciowego tematu !!!

...

A troche konkretniej w temacie - nie olewajcie założyciela tego tematu... hihihihi

bardzo cenie to forum ....

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.