Skocz do zawartości
IGNORED

Jak perfekcyjnie położyć fornir ?


rogus

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy dobrze myślę ale chyba teraz jak zeszlifuję tę warstwę to trzecią położę na płask każdą ściankę z osobna - pędzlem.

Nie na płask, bo będziesz miał zacieki na krawędziach i znów będziesz musiał szlifować. Postaw kolumnę w pionie i lakieruj równomiernie do okoła od góry w dół nanosząc pędzlem obficie i rozcieraj do momentu jak wyczujesz opór rozcierania, to będzie oznaczało że lakier zaczyna odparowywać i krzepnąc, to trwa po 4-5 pociągnięciach, jak wyczułeś opór mocz pędzel i lakieruj, nie dopuść do oporu pędzla bo będą się robiły tak.zwane kluchy i będziesz znowuż szlifował, ale czym więcej warstw tym lepiej, nie za dużo ,zależy od rodzaju lakieru, jak dasz za dużo to będziesz po pewnym czasie widział klawiszowanie obudowy.Polecam lakier poliuretanowy na początek.

Coś mnie podkusiło ,połozyłem kolumny w poziomie i pomalowałem tylne scianki wałkiem flokowym

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Powierzchnia malowana jest super położona.Lakier rozłożył się równomiernie i gładko.Niestety, przy okazji w lakierze zostały włoski wałka.Wygląda to jak by wysypały się drobne przeźroczyste opiłki i przykleiłey do scianki.

Tak się zastanawiam czy są jakieś przeciwskazania aby pomalować takim białym wałkiem gąbkowym ?

post-426-0-91053500-1308215299_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość piotrektychy

(Konto usunięte)

no więc ja malowalem tym żóltym czyli flokowym i akrylem, ale widac chyba Twój lakier tak reaguje, nie polecam - przynajmniej tak mi sie wydaje gąbki- bo z lakierem niedaj Bóg sie rozpuści :) Może wejdź na strone producenta lakieru lub w instrukcji bedzie napisane jakim walkiem malować ?? W Praktikerze widzialem ze sa opisane wszystkie pędzle i wałki do jakich farb służą, może w innych marketach jest podobnie

Albo poszukaj stolarza, zataszcz kolumny i niech machnie pistoletem

niestety jakosc wałka do gestego lakieru jakim jest poliuretanowy to podstawa

praktiker nawet chyba nie sprzedaje wałków do profesjonalnego malowania :)stad byłoby łatwiej pedzlem

przy gestym lakierze musisz docisnac wałek bo połozysz za grubo stad gabka jest zła

pisałem ze trezba pocwiczyc nim zaczniecie na gotowo

łatwiejszy w pracy jest akrylowy ale trzeba duzo cienkich warstw, stad modna wersja dla leniwych 1 warstwa poliuretanu do zalania porów a potem akryl

mozna tez jeszcze kombinowac z rozcienczaniem lakierów

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Dzięki panowie za cenne rady.Niestety na pomalowanie pędzlem się nie zdecydowałem.Obawiałem się że porobią mi się zacieki.Jednak dochodzę do wniosku że to chyba najlepsze wyjście w moim przypadku w warunkach domowych.Mimo tego zdecydowałem się na pomalowanie najtańszym wałkiem piankowym.Maluję tym ostatnie dwie warstwy (w sumie 4)w pozycji poziomej, każdą ściankę po kolei.Lakier rozprowadza się bardzo dobrze ale po wyschnięciu na każdej ściance zostaje parę miejsc w których powstały dodatkowe pory w lakierze.Najprawdopodobniej są to miejsca po pęcherzykach powietrza.I tu mam ostatnie (mam nadzieję:) pytanie.Czy można tę ostatnią , czwartą warstwę zeszlifować drobnym papierem ściernym (1000?) tak aby pozbyć się tych placów a potem wypolerować jakąś pastą polerską (Tempo?) ?

ja tak nie robiłem , mysle ze do tego lakier musi byc juz bardzo twardy aby nie przypalic lakieru polerką

sama metoda popularna u lakierników samochodowych

najłatwiej felery widac na lustrzanych powierzchniach, jesli wybierzesz wersje satyna czy delikatny mat np woskując lakier na koniec drobne niedorobki beda niewidoczne

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Lakier to HartzLack SuperStrong HS poliuretanowy pólmat, chyba nitro.Myślisz że jeśli będę szlifował papierem wodnym 2000 na klocku to mogę przypalić lakier ? :)

Z Twojego wpisu wywnioskowałem że raczej odradzasz szlifowanie ostatniej wartwy lakieru i polerowanie pastą.Zgadza się ?

myslałem ze piszesz o maszynowej polerce stad grozba przypalenia lakieru

recznie mysle ze nic sie nie stanie

poliuretan to nie nitro tylko zywica ta akurat jednoskładnikowa a utwardza sie od wilgoci z powietrza

nigdy natomiast nie polerowałem tego pastą wiec nie moge odradzac bo nie wiem co wyjdzie

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

  • 2 miesiące później...

Witam,podepnę się pod wątek.

Kładłem dąb obłóg i w niektórych miejscach na krawędziach odskoczył mi przy szlifowaniu.

Kanty wyprowadziłem ze szpachlówki z utwardzaczem i oczywiście nie trafiłem w kolor.

Kolumny czekają na ostateczne wykończenie i stąd moje pytanie;

 

Czego użyć aby wyrównać kolory dębiny i szpachli,zakładam oczywiście przycimnienie całości.Chciałbym jednak ,aby pozostały widoczne dość wyraźnie słoje.Cała operacja ma być łatwa i do przeprowadzenia w warunkach domowych)

Drugie założenie jest takie ,że ma być delikatny połysk.

 

Srodków cała masa; bejce,lakiero-bejce,woski...Co proponujecie?

 

Wielkie dzięki

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-23953-0-03912900-1315390192_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nic nie zrobisz, będzie ciemniało z czasem a szpachla nie, i będzie się odznaczać. wyłupać tą szpachlę polakierować pierwszą warstwę, i pył z szlifowania wymieszać z lakierem na gęstą papkę i wy szpachlować, jak są duże ubytki to na dwa razy, lub trzy,będziesz miał ten sam kolor.

  • 2 tygodnie później...

Rozcieńczacie klej Moment-Pattex Universal? jak tak to czym?

 

Rozcieńczyłem go rozpuszczalnikiem i zachował właściwości klejące, plus jest taki że przy rozprowadzeniu nie zwija sie, nie robią się gluty.

 

Sprawdze sprawe dokłądniej i opisze,może da się w ten sposób precyzyjną cienką warstwe równomiernie kłaść, bo oryginalny gęsty klej to moim zdaniem ciężka sprawa. Rakoll-na mokro jest świetny bo uzyskuje sie idealną płąszczyzne i jest to naprawde porządnie przyklejone,szczególnie rogi.

 

 

Sprawdze sprawe dokłądniej i opisze,może da się w ten sposób precyzyjną cienką warstwe równomiernie kłaść, bo oryginalny gęsty klej to moim zdaniem ciężka sprawa. Rakoll-na mokro jest świetny bo uzyskuje sie idealną płąszczyzne i jest to naprawde porządnie przyklejone,szczególnie rogi.

 

 

Pierwsze słyszę żeby "Moment" był zbyt gęsty i sprawiał trudności w rozprowadzaniu na płaskiej powierzchni. Może wystarczy dwa razy szybciej machać szerokim pędzlem i po kłopocie, a nie rozpuszczać go-przecież to gotowy produkt!... . No chyba że już na tym etapie szukacie oszczędności.

Pozd

Witam,podepnę się pod wątek.

Kładłem dąb obłóg i w niektórych miejscach na krawędziach odskoczył mi przy szlifowaniu.

Kanty wyprowadziłem ze szpachlówki z utwardzaczem i oczywiście nie trafiłem w kolor.

Kolumny czekają na ostateczne wykończenie i stąd moje pytanie;

 

Czego użyć aby wyrównać kolory dębiny i szpachli,zakładam oczywiście przycimnienie całości.Chciałbym jednak ,aby pozostały widoczne dość wyraźnie słoje.Cała operacja ma być łatwa i do przeprowadzenia w warunkach domowych)

Drugie założenie jest takie ,że ma być delikatny połysk.

 

Srodków cała masa; bejce,lakiero-bejce,woski...Co proponujecie?

 

Wielkie dzięki

 

Jeżeli fornir odłupał się przy szlifowaniu ,trzeba było go podkleić .

W warunkach domowych wystarczy klej na gorąco a potem szlifowanie papierem

ściernym naklejonym na deseczkę.

Jeżeli chcesz naprawić źle dobraną szpachlę ,to proponuję zeskrobanie ostrym nozykiem

warstwy szpachli /obniżenie jej powierzchni o grubość forniru / i doklejenie fragmentu okleiny .

Nawet jeśli nie będzie pasował wzór drewna to i tak będzie lepiej to wyglądało niż źle dobrana szpachla.

Pomeczysz się trochę ,ale po bejcowaniu efekt będzie zadowalający.

 

Dąb najlepiej bejcować "tamponem" z gabki i szmatki.

Tą metodą polecam też nakładac warstwy lakieru .Cieniutkie

warstwy lakieru szlifowane drobnym papierem sciernym .

Ładny satynowy połysk wychodzi bez zacieków.

 

 

Pozdrawiam.

 

ps.nie polecam mieszania pyłu drzewnego z lakierem ,słabo przyjmuje bejcę .

  • 2 tygodnie później...

Jeżeli fornir odłupał się przy szlifowaniu ,trzeba było go podkleić .

W warunkach domowych wystarczy klej na gorąco a potem szlifowanie papierem

ściernym naklejonym na deseczkę.

Jeżeli chcesz naprawić źle dobraną szpachlę ,to proponuję zeskrobanie ostrym nozykiem

warstwy szpachli /obniżenie jej powierzchni o grubość forniru / i doklejenie fragmentu okleiny .

Nawet jeśli nie będzie pasował wzór drewna to i tak będzie lepiej to wyglądało niż źle dobrana szpachla.

Pomeczysz się trochę ,ale po bejcowaniu efekt będzie zadowalający.

 

Dąb najlepiej bejcować "tamponem" z gabki i szmatki.

Tą metodą polecam też nakładac warstwy lakieru .Cieniutkie

warstwy lakieru szlifowane drobnym papierem sciernym .

Ładny satynowy połysk wychodzi bez zacieków.

 

 

Pozdrawiam.

 

ps.nie polecam mieszania pyłu drzewnego z lakierem ,słabo przyjmuje bejcę .

A właśnie się mylisz, szpachluje się po bejcowaniu i pierwszym lakierowaniu ,czyli gruntowaniu, bo wiadomo , że lakier nie przyjmie bejcy!, ale tylko polecam pył z lakierem i dodać kapkę bejcy, zobacz moje wykonanie w bubindze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

na bubindze to nawet jakby ptak narobił to nic nie widac

kraszan pisze tak jak jest zgodnie z zasadami sztuki

szpachla to bład z ktorym w przyszłosci beda kłopoty -siądzie,przebarwi się ,zmatowieje

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Prawda i dlatego lepiej jest stosować wosk najlepiej twardy i dobrany pod kolor.

 

Szpachla to zawsze ryzyko odbarwienia. Co do bejcy, ja kłade zawsze pistoletem przy dębie i złej technice bejcowania wychodzą smugi i przebarwienia.

Prawda i dlatego lepiej jest stosować wosk najlepiej twardy i dobrany pod kolor.

 

Szpachla to zawsze ryzyko odbarwienia. Co do bejcy, ja kłade zawsze pistoletem przy dębie i złej technice bejcowania wychodzą smugi i przebarwienia.

Tutaj jest stolarka którą wykonuje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

tutaj ptak nie narobił:o)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Też parę skrzynek w życiu zrobiłem, ale od szpachli trzymam się raczej z daleka. Dobra stolarka jest wtedy kiedy nie trzeba nic maskować.

Pewnie że różnie może być, nawet przez nieuwagę można coś samemu uszkodzić, ale to zupełnie inna historia.

Też parę skrzynek w życiu zrobiłem, ale od szpachli trzymam się raczej z daleka. Dobra stolarka jest wtedy kiedy nie trzeba nic maskować.

Pewnie że różnie może być, nawet przez nieuwagę można coś samemu uszkodzić, ale to zupełnie inna historia.

Wykonujmy tak prace, aby nie szpachlować i trzymajmy się dobrej stolarki. marko, bardzo kulturalna puenta:o)

A właśnie się mylisz, szpachluje się po bejcowaniu i pierwszym lakierowaniu ,czyli gruntowaniu, bo wiadomo , że lakier nie przyjmie bejcy!, ale tylko polecam pył z lakierem i dodać kapkę bejcy,

 

Szpachluje się surowe drewno (fornir) ,szlifuje się je i dopiero bejcuje.

Szpachla do drewna przyjmuje ładnie bejcę ,jedynie trzeba dobrać odcień szpachli .

Można też w szpachli wykonac ryski ostrym nożem ,imitujace pory drewna (jeśli okleina takowe posiada).

 

Twoja metoda jest ciekawa ,ale raczej rzadko stosowana.

 

W mojej pracy szpachla jest stosowana ,jednak pierwszeństwo mają wstawki i zaprawki drewniane (i ,lub fornir).

 

Pozdrawiam.

Szpachluje się surowe drewno (fornir) ,szlifuje się je i dopiero bejcuje.

Szpachla do drewna przyjmuje ładnie bejcę ,jedynie trzeba dobrać odcień szpachli .

Można też w szpachli wykonac ryski ostrym nożem ,imitujace pory drewna (jeśli okleina takowe posiada).

 

Twoja metoda jest ciekawa ,ale raczej rzadko stosowana.

 

W mojej pracy szpachla jest stosowana ,jednak pierwszeństwo mają wstawki i zaprawki drewniane (i ,lub fornir).

 

Pozdrawiam.

Wszystkie technologie są dobre,...aby skuteczne.

Kiedyś robiłem kolumny, praktycznie można było by, powiedzieć, że było więcej szpachli niż okleiny,:o)... pamiętam że kilka razy jeździłem do sklepu, bo ciągle brakowało, ale grało. Uszczerbek dla designu, i ten ciężar kilku puszeczek,...pamiętam,...historia~~```

moj dziadek jak uczyl sie spawać u jednego miszcza ktory teraz jest cytowany w podrecznikach budownictwa - Prudential

to tez usiłował braki wykonastwa poprawic szpachlą

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

  • 3 miesiące później...
  • 11 miesięcy później...

Witam,

aby nie zakładać nowego wątku zapytam tutaj. Czy któryś z Kolegów próbował fornirować używając czegoś takiego?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Chodzi oczywiście o oklejanie małych "pudełek", z opisu wygląda że robota skomplikowaną nie jest. Macie jakieś doświadczenia? Czy początkujący może się "rzucić" na oklejanie obudów do głośników (prostopadłościany 20x23x32 cm) takim fornirem?

wszystkie uwagi mile widziane,

pozdrawiam

jay

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.