Skocz do zawartości
IGNORED

Creative XFI music mod


rayfe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jak niektórzy już wiedzą karty muzyczne są modowalne. Kiedyś zapoznałem się z logiem dotyczącym modyfikacji Audiotraka prodigy HD2 i sam go planowałem ale koszty były zbyt wysokie jak "na zabawę" i wymagało to ingerencji w pcb poprzez doklejanie płytki z zasilaniem itp... Za dużo gadać, skapitulowałem.

 

Ostatnio jednak wpadłem na inny wątek dotyczący moda karty muzycznej:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jak widać nie jest to wymagająca modyfikacja a efekt opisano jako świetny. Jakie macie uczucia w tej kwestii? Jedną taką karte już mam, jest uszkodzona ale jak dojdę co z nią nie tak ulegnie modyfikacjom. W niedzielę kupiłem drugą SB0460, już sprawną. Z przeznaczeniem na moda. Próbowaliście ego w domu? Z moich kalkulacji wynika że można tak zmodować większość kart creative, trzeba zmienić w pierwszym rzędzie kondensator zasilający (jakiś kondensator z serii black gate chyba), 4 kondensatory wyjściowe w torze audio (ja planuję nichicon fine gold/muse) i opampa (chyba ten lm 4562) - te zmiany są kluczowe a reszta raczej opcjonalna.

 

Zachęcam do wypowiedzi i udzielania porad ;) (Jeżeli moderator uzna wątek za... jakiś nie taki nie obrażę się jak go wywali, tylko bez procentów proszę :E )

 

Foto jak wygląda karta po modzie, jest wszystko oznaczone ;)

 

99d6b09c2824d118m.jpg

 

Czego potrzebuję:

1.Osłona ERS, gdzie ją kupić w Polsce?

2.Podstawka pod opampa DIP8 żeby nadawała się do wlutowania w kartę, opampa dobiorę pod swoje uszy (głównie techno, trance, house - lubię kiedy niczego nie brakuje od dołu po sama górę a scena jest szeroka)

3.Cóż, porad jakie kondensatory zastosować (na oku mam fine gold/muse pod C23, C50, C76, C77 i black gate jako C177), ewentualnie czy wymienić kwarc chociaż to już temat głęboki...

 

Proszę o porady, pozdrawiam i dziękuję za wypowiedzi!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

STACJONARNY: PC->NFB 1.32->HA2013 MOBILNY: HTC 10->CCA C16/FiiO FH5

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/86436-creative-xfi-music-mod/
Udostępnij na innych stronach

Można się bawić. Robiłem coś takiego kilka lat temu ze starą SB128 budując dla niej tor audio od podstaw na osobnej płytce..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Efekty warte zabawy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość SlawekR

(Konto usunięte)

Kilka uwag ode mnie, robiłem moda lata temu, kartę zmodowaną to nawet gdzieś mam w szufladzie, ostatnio robiła u mnie za spdifa. Ale do rzeczy.

 

Przed modem źle, po modzie trochę lepiej, ale nadal tak sobie.

Sama karta jest bardzo nieprzyjazna do modyfikacji z racji na sposób montażu elementów i sam charakter konstrukcji, druk wielowarstowy, malutkie ścieżki. Uwalić coś jest ekstremalnie łatwo.

Może i ten mod miał jakikolwiek sens, wtedy kiedy powstała jego idea, czyli 4 lata temu. Wtedy jeszcze nie było tak wielu innych konkurencyjnych produktów. Dziś najtańszy Xonar, bez żadnych modyfikacji, gra i tak ze 3 ray lepiej, jak taka karta zmodyfikowana z mozołem i w pocie czoła. Co ostatecznie przyznał, z perspektywy lat, sam autor i pomysłodawca modyfikacji w obszernym wątku na Head-fi:

http://www.head-fi.org/t/226975/hotrodding-the-x-fi-a-layman-s-guide-no-56k

 

Wniosek ostateczny: kompletnie nie warta zachodu robota, efekt i tak będzie kiepski. Karta po modyfikacjach gra gorzej niż dowolny produkt konkurencji z przedziału 100-300zł. Można takich sprzętów na dziś wskazać całą masę. Lepiej kupić najtańszego Xonara choćby. A jeśli ktoś potrzebuje coś na X-Fi, to lepiej od razu zainwestować w Titanium HD.

Hmmm, SlawekR rozbroiłeś mnie. Mimo to nadal zamierzam się pobawić, uwalę kartę to sobie odpuszczę i kupię xonara. Zanim jednak do tego dojdzie będę stopniowo wprowadzał zmiany.

STACJONARNY: PC->NFB 1.32->HA2013 MOBILNY: HTC 10->CCA C16/FiiO FH5

Gość SlawekR

(Konto usunięte)

Nie no, własne doświadczenie jest cenniejsze od pieniędzy, więc zachęcam do eksperymentowania :). Tylko ostrzegam, że lutowanie tej drobnicy to nielada wyzwanie. A nawet nie tyle lutowanie, co odlutowywanie tego co jest, żeby przy okazji nie odparować tych malutkich ścieżek. A jakości są marnej niestety. Efekt, w każdym razie, niestety nie jest wart poniesionych nakładów. A w moim przypadku to przede wszystkim po prostu strata cennego czasu, który można wykorzystać na bardziej, hmm... perspektywiczne, że się tak wyrażę, projekty.

 

Ale to mój własny punkt widzenia. Jak nie masz nic lepszego akurat do roboty, sporo czasu, a przede wszystkim chęci, to czemu nie. Wymiana elementów, otwiera trochę dźwięk tego fabrycznego muła, ale bez cudów. Jak to mówią, na pochyłe drzewo i Salomon nie naleje ;-).

Hehe, tutaj akurat masz rację, z tego układu nie wyciągnę za wiele ale... jak wspomniałem nie chcę od razu kupować xonara essence ;) Czasu mam mało ale znajdzie się gdzieś chwila na wlutowanie konda co drugi dzień tak aby sprawdzić brzmienie i RMAA :E Co do lutowania, mam jakieś podstawy, skończyłęm technikum elektroniczne i nie użyję lutownicy z grubymi grotami ale z cienkimi tak aby grzać w lut a nie w PCB.

 

Dajcie mi namiar na ten papier ERS czy jak go zwą bo nie znalazłem niczego do tej pory :/

STACJONARNY: PC->NFB 1.32->HA2013 MOBILNY: HTC 10->CCA C16/FiiO FH5

Gość SlawekR

(Konto usunięte)

...

Dajcie mi namiar na ten papier ERS czy jak go zwą bo nie znalazłem niczego do tej pory :/

 

 

Możesz zastosować dowolny materiał przewodzący. Może to być na przykład folia aluminiowa, taka do pieczenia. Byle tylko zapewnić jej styk w jednym punkcie z masą, a resztę należy pokryć jakimś izolatorem, zwykły papier do tego wystarczy. Ważne żeby ostatecznie zapewnić elektronice odpowiednie ekranowanie.

Możesz zastosować dowolny materiał przewodzący. Może to być na przykład folia aluminiowa, taka do pieczenia. Byle tylko zapewnić jej styk w jednym punkcie z masą, a resztę należy pokryć jakimś izolatorem, zwykły papier do tego wystarczy. Ważne żeby ostatecznie zapewnić elektronice odpowiednie ekranowanie.

O fajnie, coś znajdę, może jako izolatora użyję pianki akustycznej. A może zrobię cover z blachy perforowanej :)... Się zobaczy w każdym razie już będę wiedział czego szukać. Szkoda że nie ma tego w sklepach :/

STACJONARNY: PC->NFB 1.32->HA2013 MOBILNY: HTC 10->CCA C16/FiiO FH5

Acha, z kondensatorami jest tak że nie znajdę pojemność/napięcie takich jak są w modzie i czy mogę w takiej sytuacji użyć np zamiast konda oryginalnego 22uF@16v który zamieniono na inny o takich samych wartościach np nichicon muse 470uF@16v?

 

Czy podczas zmiany kondów nie mogę dać innych o zbyt dużym napięciu/pojemności? Proszę o odpowiedź... :D

STACJONARNY: PC->NFB 1.32->HA2013 MOBILNY: HTC 10->CCA C16/FiiO FH5

Tak myślałem :) Jednak pojemność nieznacznie większa jest dopuszczalna tj z 22uF zastosowanie 33uF daje dobry efekt (mowa o kondach na wyjściu audio, cztery parowalne) i tutaj rozważam pojemność do 50uF ale są one o napięciu do 50V, nie przeszkadza to w niczym? 16v a 50v... trochę różnicy jest :>

STACJONARNY: PC->NFB 1.32->HA2013 MOBILNY: HTC 10->CCA C16/FiiO FH5

A jaka jest różnica między kondensatorami elektrolitycznymi a tantalowymi? Powinienem użyć ich według wskazania w logu czy mogę użyć samych elektrolitów o takich parametrach?

 

PS jak edytować posta?bo spamuje tylko jednym pod drugim... :/

STACJONARNY: PC->NFB 1.32->HA2013 MOBILNY: HTC 10->CCA C16/FiiO FH5

Gość SlawekR

(Konto usunięte)

Tak myślałem :) Jednak pojemność nieznacznie większa jest dopuszczalna tj z 22uF zastosowanie 33uF daje dobry efekt (mowa o kondach na wyjściu audio, cztery parowalne) i tutaj rozważam pojemność do 50uF ale są one o napięciu do 50V, nie przeszkadza to w niczym? 16v a 50v... trochę różnicy jest :>

 

 

Wszystko zależy od aplikacji, to znaczy gdzie i w jakiej roli dany kondensator jest zastosowany. Czasem można dać większą pojemność, z zyskiem dla całego układu. A innym razem można wręcz zaszkodzić, jeśli przegniemy w miejscu, gdzie dobór pojemności ma znaczenie kluczowe i nie jest dziełem przypadku. Uważaj szczególnie w okolicach zegara systemowego karty.

 

Na pewno nie można tego wszystkiego robić "na pałę", tak samo jak nie wymienia się w sposób przypadkowy wzmacniaczy operacyjnych. Czasem ich aplikacja jest tak dobrana, że korzysta z określonych ich właściwości. Na przykład dany wzmacniacz ma naturalnie ograniczone pasmo i aplikacja z tego korzysta. Jeśli założymy, teoretycznie lepszy opamp, o szerszym paśmie, może się taki układ zdestabilizować. Będzie tylko gwizd, piz* i pozamiatane. A w najlepszym przypadku, dostaniemy w bonusie dodatkowe szumy i zakłócenia. Jak widać, wszystko należy robić z głową. To samo z zasilaniem. Opampy zazwyczaj mają spory zakres napięć pracy, ale tylko w bardzo wąskim zakresie ich praca jest naprawdę optymalna i działają na maks swoich możliwości. Tu też możemy spotkać się z pułapką. Lepszy opamp, ale okazuje się być lepszy, ale przy napięciu zasilania wyższym o 5V.

No to nic, w takim razie postaram się swoją kartę przerobić tak aby wartości były jak najbliższe tym z loga, tak samo zastosuję kondensatory jakich użył autor. Cóż, od siebie niczego nie wniosę, chyba że zastosowanie fine gold'ów albo black gate'ów zamiast panasoniców w torze audio, sekcje zasilania poszczególnych elementów muszę zostawić na wartościach jakie podano, dobiorę kondy mam nadzieję odpowiednie ale toczka w toczke jak autor nie znajdę... Cóż, siedzę właśnie nad listą elementów i odrzucam np modyfikowanie line-in, aux-in, aux-n external czy opampów poza line-out, front tj u2. Nie wszystkieopcje u mnie zagoszczą.

STACJONARNY: PC->NFB 1.32->HA2013 MOBILNY: HTC 10->CCA C16/FiiO FH5

Gość SlawekR

(Konto usunięte)

Jak pamiętam, wymieniłem opampa w "line out" na głośniki przednie i kilka kondensatorów, głównie blokujących, na zasilaniu kostek. Można wywalić jeszcze też kondensatory na wyjściu, ale trzeba sprawdzić czy nie pojawi się składowa stała. Można też wywalić tranzystory kluczujące, bo wcinają się w dźwięk. I to chyba tyle z istotnych modyfikacji.

Ja dokonam zmian jakie zostały zaznaczone na obrazku w 1 poście z tym że odrzucam wymianę: C18, C19, C48, C49, C102, C104 ale z niezaznaczonych wymienię C96 i C114 w zasilaniu karty, regulacja napięcia 3.3v, zastosuje tutaj tantalowe bo jak dochodzę do wniosku do toru zasilania są lepsze skoro autor ich użył. No, ale skoro C46, C72 i najważniejszy C177 zastąpił elektrolitami to pewnie też nie bez powodu.

STACJONARNY: PC->NFB 1.32->HA2013 MOBILNY: HTC 10->CCA C16/FiiO FH5

Gość SlawekR

(Konto usunięte)

Ja do blokowania zasilania, staram się używać "kanapek" z kondensatorów różnego typu, połączonych równolegle i do sumarycznej pojemności kondensatora pierwotnego, bo daje to niezłe uśrednienie właściwości tychże kondensatorów. Co z kolei przekłada się na dźwięk zrównoważony, bez dziwnych niespodzianek i wyskoków.

 

Ale tu do niczego nie namawiam, każdy postępuje wedle własnych doświadczeń i preferencji.

Ja do blokowania zasilania, staram się używać "kanapek" z kondensatorów różnego typu, połączonych równolegle i do sumarycznej pojemności kondensatora pierwotnego, bo daje to niezłe uśrednienie właściwości tychże kondensatorów. Co z kolei przekłada się na dźwięk zrównoważony, bez dziwnych niespodzianek i wyskoków.

 

Ale tu do niczego nie namawiam, każdy postępuje wedle własnych doświadczeń i preferencji.

Bardzo dobry pomysł, czego nie zrobi jeden zrobi drugi :) Ale sugerujesz, że w takim układzie można w miejsce jednego wpiąć dwa? Co do kondensatorów C23, C50, C76 i C77 użyje nichicon fine gold albo nawet black gate (8.50zł/szt a potrzeba 4), przeznaczone do zastosowań audio. Tutaj chyba to wystarczy i nie będę musiał kombinować :D

STACJONARNY: PC->NFB 1.32->HA2013 MOBILNY: HTC 10->CCA C16/FiiO FH5

W sprawie moda poczyniłem konkretniejsze kroki, lista kondów które są już do mnie w drodze:

 

OS-CON 10uF/25V Sanyo seria SP AUDIO

Tantal 47uF/16V ROE ETPW5K476016M

ELektrolity Zestaw do 2200uF 350 sztuk

Tantal 10uF/16V ETQW2E ROE-Vishay

Tantal 22uF/16V ROE ETPW3G226016M

Kondensator OS-CON 47uF/25V Sanyo SC

Panasonic 330uF/25V seria FC AUDIO

OS-CON 2200uF/6,3V Sanyo seria SA

47uF/16V OS-CON Sanyo 16SA47M

 

AUDIOFILSKI BLACK GATE STD 47uF/16V

AUDIOFILSKI NICHICON MUSE ES 47uF/16V BIPOLARNY

 

Brakuje mi jeszcze opka, kondów tantalowych 6.8uF/16V do podmianki C27, C136 i mC151, tantali 47uF/16V które wypróbuję na przemian ze zwykłymi w kilku innych miejscach, i jakichś 68uF/25V pod istotny C72.

 

Jak oceniacie arsenał? Koszt zakupów do tej pory to jakieś 150zł, zostanie jednak sporo kondów na inne zabawki :P

 

Mam też pytanie i prośbę, chce jakiś wzmak pod HD555, coś jak najtańszego, żeby posłuchać muzyki lepiej niż tylko z wyjścia na karcie... Jakieś propozycje? Czy np head box 2 jest dobrym wzmakiem?

STACJONARNY: PC->NFB 1.32->HA2013 MOBILNY: HTC 10->CCA C16/FiiO FH5

  • 2 miesiące później...

Dawno nie pisałem ale karta zrobiona i ma się dobrze :D W międzyczasie dokupiłem drugą żeby lepiej dopieścić, wlutować podstawki precyzyjne żeby zmieniać kondensatory bez lutowania i testować na różnych no i przede wszystkim wygrzałem ten egzemplarz testowy już jak należy. Wrażenia? Wszystko dosłownie uległo poprawie ale co się dziwić... Pełny recap i chyba w miarę dobrze dobrałem kondensatory. Przyznam szczerze że do zwykłej xfi music za nic w świecie bym nie wrócił ;) Poniżej foto karty w obecnej formie:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Teraz tak- mam w planach zakup wzmacniacza i tutaj albo klon lehmanna albo lovely cube (podobno fajnie da sie zmodować poprzez drobne zmiany) oraz słuchawki sennheiser hd600. Fundusz już czeka :P

 

I pytanie - chcę kupić kabel zasilający oraz interkonekty, w jaki przedział cenowy uderzać? Interkonekty klotza sa niedrogie, 150zł i będą jakieś ale kabel zasilający już od tych 150zł w górę... Czy jest sens pakować większe pieniądze w kable? Co polecacie? Moje obecne typy to:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) jack->2x rca bo na razie mam tą xfi więc nie kupię 2x rca -> 2x rca...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Rozważę też inne propozycje, nie chciałbym wydać na kable więcej niż te 400zł, to taki max ale wiadomo im mniej tym lepiej ale żeby było w miare dobrze ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

STACJONARNY: PC->NFB 1.32->HA2013 MOBILNY: HTC 10->CCA C16/FiiO FH5

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.