Skocz do zawartości
IGNORED

Duże monitory studyjne do trackingu


wovo

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Znajomy zabił mi gwoździa w postaci opracowania dużych monitorów do studia. Monitory bedą wykożystywane do trackingu, odtwarzania śladów i gotowych nagrań,do ukręcania brzmień, NIE DO EDYCJI śladów.

 

Wymagania są następujące: mają grać szybko, równo, pełnym pasmem, bez wyolbrzymiania lub maskowania pasm.

Konstrukcja będzie napędzana w bi lub tri-ampingu, w zależności od ilości dróg, przez DSP XTA lub Dolby Lake`a.

Ze względu na swoje zastosowanie muszą być głośne (ok 96 - 100dB, muszą mieć kawał basiska, stopa ma być odczówalna a nie słyszalna, i muszą mieć dużą wytrzymałość mocową.

 

Ponizej kilka linków do podobnych konstrukcji. Myślałem żeby skożystać z dostępnych głośników Beymy, tylko nie jestem zbytnio osłuchany w konkretnych głośnikach Beymy. Macie jakieś propozycje użycia konkretnych przetworników ??

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ciekawy temat i dość trudny (jeśli budżet skąpy), a jakiej wielkości będzie jego reżyserka?

Znajomy sopdziewa się maksymalnie wiernego dźwięku z hajendową ambicją?

Co do reżyserki to dokładne dane podam jak złapię znajomego. Jest akustycznie zaadaptowana, w miarę równa dla dzwięku, więc z tym nie ma problemu. Podziały, proporcje itd. też nie jest brane pod uwagę ze względu na użyte DSP - tam się załatwi wszystko łącznie z korekcją do pomieszczenia.

Budżet nie jest nieograniczony, ale nie jest też mały, myślę że 3kzł na jedną stronę można przeznaczyć.

 

Potrzebujemy zestawu głośników które przy odpowiedniej wytrzymałości mocowej wytworzą odpowiednie SPL do także poczucia dzwięku, przy zachowaniu dobrej jakości reprodukcji. Hi-end to być nie musi, ma poprostu grać wiernie i dobrze.

Potrzebujemy zestawu głośników które przy odpowiedniej wytrzymałości mocowej wytworzą odpowiednie SPL do także poczucia dzwięku, przy zachowaniu dobrej jakości reprodukcji. Hi-end to być nie musi, ma poprostu grać wiernie i dobrze.

 

A więc z pierwszego zdania wynika że ma być hiend.

 

Opieranie toru o sam procesor nie przyniesie spodziewanego efektu jakościowego. Potrzebne są bardzo dobre przemyślane i obsłuchane wzmacniacze. Przetworniki również niebanalne.

 

3kpln to żart! domowe graty często są droższe, a tu mówimy o pro audio które ma grać a nie produkować hałasy. Kogoś kogo stać na LAKE i reszte graciarni do studia nagraniowego, chyba stać na więcej?

 

Może zamiast budować, skorzystać z gotowca:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

IMHO, przy budżecie 50kpln, można zacząć rozważać jak to ugryść, a i tak może się kołderka okazać nieco zbyt krótka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przy załozeniu 1000 zł na jeden głośnik na pewno coś sensownego da się wystrugać. Nie mówimy o Alverni czy Abby Roads tylko o lokalnym studyjku, więc 50kzł można wydać lepiej niż na 2 paczki. Procesorem i amplifikacją załatwi się większość problemów. Jest Lake, jest XTA, jest LapGruppen 4-kanałowy i jest Hafler. Brakuje tylko paczek.

 

Ja w temacie jestem zielony z powodu prostego - nie mam osłuchanych głośników Beymy. Stąd ten wątek - o polecenie sprawdzonych iD OSTĘPNYCH przetworników, lub zestawów takich przetworników.

Ja bym zaczął od zestawienia TPL150/H z 10Mi100 ana doły po dwa PD1550 na stronę. to już się robi 8kzł, a gdzie budy(stolarz), druty, wytki, zwrotnice, czas na testy, strojenie? No dobra do małego pomieszczenia to po jednym dole wystarczy...

Z Beymy 15P80/Nd wygląda dobrze ale osobiście jeszcze go nie stosowałem.

A machnijcie cos w ten desen i napewno "bedzie pan zadowolony" ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) widać o co chodzi, ja bym jednak obstawał porządnie zrobić mid na 10MI100 (120-2500HZ), połączyć zwrotnicą pasywną z TPL150. W rozwiązaniu Ciuffoliego, priorytetem była efektywność dla triody SE. Tuaj ma być SPL przy dowolnie dużej dyspozycji mocy. Piętnastka jest za ciężka na szybkie odtworzenie środka, tak więc 10MI100 jest konieczny. Z kolei TPL150 jest wyśmienity, testowałem go i trzymam go na przyszłą konstrukcję. Ale moim zdaniem środek (do2500Hz) znacznie ładniej brzmi gdy jest grany przez lekki papier. Za to góra z TPl'a jest perfekcyjna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ale nie chodzi o to że brakuje mi pomysłów. To nie będą moje pierwsze kolumny, poza tym pracuję w branży i mam 1000 różnych pomysłów na takie cuda, problem w tym że nie bardzo mam 100 tys. zł na badania i próbowanie, może to, a może tamto. Dlatego pytam Was o sprawdzone i dostępne głośniki.

 

PMC znam, ale co z tego ?? Nie kupisz tych głośników, tak samo jak np. nie kupisz głośników z Geneleca, więc nie ma sensu nawet przyglądać się takim konstrukcjom.

Nie trzeba glosnikow z pmc. Wystarczy Beyma. Oczywiscie brzmienie bedzie inne, ale spokojnie mozna zbudowac kolumny zgodne z filozofia PMC, szczegolnie jak to ma leciec na zwrotnicy aktywnej.

Ale nie chodzi o to że brakuje mi pomysłów. To nie będą moje pierwsze kolumny, poza tym pracuję w branży i mam 1000 różnych pomysłów na takie cuda, problem w tym że nie bardzo mam 100 tys. zł na badania i próbowanie, może to, a może tamto. Dlatego pytam Was o sprawdzone i dostępne głośniki.

Witaj w klubie :)

 

 

Jakiś czas temu miałem do czynienia z głośnikami Beymy - szkoda czasu.

A wogóle po co się pchać w głośniki estradowe do odsłuchu w pomieszczeniu.

Żaden głośniczek hajfajoski nie da rady czysto wytworzyć ciśnienia SPL=120dB i jeszcze zachować dynamikę oraz znikomą kompresję termiczną

 

Ja z Beymy jestem bardzo zadowolony, może to kwestia aplikacji ...?

Poz tym średnia cena głośnika pro = średnia cena głośniczka hient, a osiągi znacznie lepsze.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) mały przegląd co potrafią głośniki pro.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Co to znaczy "filozofia PMC" ?? układ głośników czy co ?? żadne innowacje oraz nowości.

 

Projekt

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) fajny, ale chciałbym go rozwinąć jednak o 2 mniejsze basowce , lub dołożenie średniaka, cośw ten deseń na przykład:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

reżyserka ok 50m^2, 3m wysokości a więc jest co napompować dzwiękiem.

 

W załączniku pomiar pomieszczenia przed założeniem bass-trapów.

post-3694-0-64130500-1317817093_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Żaden głośniczek hajfajoski nie da rady czysto wytworzyć ciśnienia SPL=120dB i jeszcze zachować dynamikę oraz znikomą kompresję termiczną

A po cholere komu takie ciśnienia w pomieszczeniu.

Podoba mi się ten Westlake, waga:220lb :) (zapomnieli dopisać zero w kilokgramach :)

 

Dwie dwunastki to też jest dobry pomysł (lżejsze membrany), niestety nie budowałem jeszcze takiej paczki...

Żurek - widzę że masz doświadczenie. w Westlake siedzą klasyczne drivery kopułkowe. Myslisz że to jest lepsze wyjście niż tuby i generowanie mega SPL ?? Taki mocny Scan albo Morel wytworzyłby 100dB spokojnie, jest sens ładować się w coś głośniejszego ?? Scan kosztuje 500 zł, do tego średniak i dwa basy, mniejsze = tańsze. 100dB i 200 - 300W wystarczy w zupełności.

To znaczy, ze sa kolumny budowane w oparciu o linie transmisyjna, ktora dzis jest rzadko stosowana.

Bas jest przeważnie spóźniony w tym rozwiązaniu.

A po cholere komu takie ciśnienia w pomieszczeniu.

Rozwijając myśl WOVO: W domu masz nagranie po końcowej obróbce zwanej masteringiem, w trakcie ktrorej między innymi czyni się kompresję wielopasmową, której celem jest 'wyciągnięcie na wierzch' tych dźwięków, które chcieli muzycy albo producent. Obecnie większość nagrań masteruje się na max RMS aby dzieciakom dobrze brzęczało w empetce słuchanej z telefonu. Ale posłuchaj sobie 'taśmy matki' z filharmonii... w której dynamika wynosi 60-90dB. Wtedy system grający zdolny do wytworzenia ciśnienia 120dB jest całkiem przydatny.

Spozniony? Moze jakies rzeczowe argumenty? Bo akurat tak sie sklada, ze PMC stosuje wylacznie linie transmisyjne, a ich konstrukcje uwazane sa za absolutnie topowe w swiecie studyjnym.

Rozwińmy lepiej projekt :)

 

są poważane w świecie studyknym, i to też do określonych celów. W żadnym wypadku nie są topowe. To poziom trochę lepszy od APSa

Troche lepszy od APS? litosci...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

w Westlake siedzą klasyczne drivery kopułkowe. Myslisz że to jest lepsze wyjście niż tuby i generowanie mega SPL ?? Taki mocny Scan albo Morel wytworzyłby 100dB spokojnie, jest sens ładować się w coś głośniejszego ?? Scan kosztuje 500 zł, do tego średniak i dwa basy, mniejsze = tańsze. 100dB i 200 - 300W

 

Na codzień pracuję na monitorch bliskiego pola Scany18W????+Focal Tdi120x

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

oraz jako duże odsłuch mam SS+ATC+SS9700

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i jestem zadowolony w 99%. Jeden brakujący procent to chwila gdy chcę poczuć LIVE. Niestety mimo bardzo dobrej jakości dżwięku; przestrzeni stereofonii, planów planktonu, to koncertowego łupnięcia toto nie posiada. Przez pewien czas posiłkowałem się systemem nagłaśniającym w sąsiednim pomieszczeniu, ale trzeba było go złożyć. Tak więc śmiem twierdzić, że potrzeba jednak głośników Beymy/BMS/18Sound, może Faitai, ale podobnie jak Ty nie mam sytuacji finansowej pozwalającej na wytestowanie wszystkiego.

 

Przy efektywności 90dB ze 100W sygnału otrzymamy SPL=110dB tyle że jak się głośnik nagrzeje to będzie kompresja, z kolei Compression Driver w hornie jest zawsze nieco barwiący i nieco krzykliwy, z tąd stosowanie kopółek. Ja cały czas jestem za TPL150! Kwestią pod rozwagę pozostaje czy w hornie czy bez (zmienia się charakterystyka częstotliwościowa i kąty rozproszenia).

 

 

Co do PMC mam tylko odczucie własne, że bas jest nieco spowolniony, ale może to autosugestia. Poza tym PMC potrzebują silnego pieca.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Właśnie o taki LIVE chodzi.

 

btw. nie pali Ci się ten Focal jak przyłożysz do pieca ?? Mają opinię raczej słabych mocowo głośników.

 

PCM trochę faktycznie pojechałem, ale nie zmienia to tego, że jest to kiepski przykład ze względu na głośniki.

Hej! narazie sie nie sfajczył gdyż pędzę z Alepha-X o mocy 55W i w bliskim polu to wystarcza. Jedną parę trzymałem na zapas ale sprzedałem. Natomiast SS970000 przeżył już niejeno katowanie ze sprzęgami włącznie gdy myślałem, że teraz to napewno już padł, a on nadal gada... Chwała niech mu będzie za to:)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.