Skocz do zawartości
IGNORED

Wzmacniacz push-pull na EL84


chudar

Rekomendowane odpowiedzi

Coś więcej napiszesz o dźwięku, skoro zrobiłeś ten układ ?

 

Nie zrobiłem tego PP na EL84. CCS stosowałem/stosuje w układach SE ...

Jeśli chodzi o CCS-a w anodzie to praktycznie izoluje lampę od zakłóceń z sieci. Dzięki temu wychodzi więcej detali z tła, doskonale są oddawane transjenty, polepsza się dynamika. Dzięki CCS-om również można odpuścić sobie duże pojemności w zasilaniu, dławiki itd. Generalnie CCS w driwerze robi tylko dobrze. Nie zauważyłem aby miał jakieś negatywne wpływy.

 

Co do Current Sink, testowałem taką aplikację na zmianę z diodami led w katodzie. Nie wspominam dobrze takich zabiegów ponieważ dźwięk nabierał nieprzyjemnej "twardości"..

Generalnie jeśli jest to możliwe staram się używać CC-a w anodzie oraz fixed bias (nawet w driverze).

 

Nie mam natomiast pojęcia jak będzie grał Current Sink w stopniu mocy. Natomiast pewnie warto to sprawdzić ;-)

.....Zwłaszcza że przez firmę OddWatt te układy się sprzedają

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A skoro się sprzedają, to prawdopodobnie muszą grać co najmniej dobrze.

 

 

Firma wykorzystuje taniutkie trafa Edcor.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na dniach sprawdzę działanie układu wg koncepcji Melvina Leibowitza, nawet w formie "na desce".

Najpierw z rezystorem katodowym, jak dobrze zagra, będę dalej zgłebiał temat.

Myślę że będzie zainteresowanie, nie tylko tym rozwiązaniem układowym.

Przeglądając strony netu, niewiele się dowiedziałem o Melvinie Leibowitzu, o spółce Klein + Hummel znacznie więcej -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Osiągnięcia tych konstruktorów datowane są na lata pięćdziesiąte, na okres, w którym już zaczynały być konstruowane przez nich urządzenia Hi-Fi.

Początek lat 60-tych, to produkcja urządzeń wysokiej klasy dla studiów nagraniowych - resztę doczytacie klikając na zamieszczony link.

Trochę wglądu w historię nie zaszkodzi, zwłaszcza że te urządzenia są w dalszym ciągu tak poszukiwane, zarówno przez kolekcjonerów, jak i miłośników dobrego brzmienia.

Aby zachować od zapomnienia - pozwalam sobie wkleić schemat wzmacniacza ze stajni Klein-Film.

Nie zapisałem strony, z której został ściągnięty - być może z takiej, gdzie ich ilość była skomasowana, i podzielona na różne konstrukcje wzmacniaczy lampowych, z różnych lat twórczości.

 

O układach z Current Source nieco więcej w poniższych linkach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ciekawe pracowania Simple EL84, oraz dla innych lamp mocy.

post-28258-0-83811400-1330957184_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Gdyby się jednak okazało, że opracowania Melvina i Klein-Hummel nie sprostały moim wymaganiom, sięgnę po własne opracowanie.

Wiem jak ta aplikacja pracuje, bo była wykonana w kilku sztukach, przez mojego znajomego.

Z racji niewielkiego zainteresowania tematem, pozwoliłem sobie nie nanosić wartości dla elementów biernych.

Oczywiście o moich potyczkach z w/w układami będę na forum pisać, nawet gdyby temat przerodził się w bloog.

Może ktoś skorzysta na tym opracowaniu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Gdyby się jednak okazało, że opracowania Melvina i Klein-Hummel nie sprostały moim wymaganiom, sięgnę po własne opracowanie.

Wiem jak ta aplikacja pracuje, bo była wykonana w kilku sztukach, przez mojego znajomego.

Z racji niewielkiego zainteresowania tematem, pozwoliłem sobie nie nanosić wartości dla elementów biernych.

Oczywiście o moich potyczkach z w/w układami będę na forum pisać, nawet gdyby temat przerodził się w bloog.

Może ktoś skorzysta na tym opracowaniu.

 

 

A nie lepiej dać trafa do odwracania fazy, lampy w tym miejscy to problem ponieważ trzeba je bardzo dokładanie parować ..

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Jedyne co bym zmienił to zamiast klasy AB zrobił klasę A i zamiast dwóch stopni dał jeden na d3A, e180f lub 5842..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A nie lepiej dać trafa do odwracania fazy, lampy w tym miejscy to problem ponieważ trzeba je bardzo dokładanie parować ..Jedyne co bym zmienił to zamiast klasy AB zrobił klasę A i zamiast dwóch stopni dał jeden na d3A, e180f lub 5842..

Hmm, jak widzisz, punkty pracy końcówki można dobrać, jest przecież -Uz (fixed bias), mozna ustawić i w A/AB, i w czystej kl.A, wszystko zależne od ustawionego prądu spoczynkowego.

Trafo miedzystopniowe podraża układ, dlatego jest przewidziana 6N6P, a potki w anodach tej lampy skorygują równe wzmocnienie dla każdej z nich.

4,8 wata z każdej z anod wysteruje nawet 300B, więc nie ma zmartwienia że mocy w driverze zabraknie i coś wymięknie.

Hmm, jak widzisz, punkty pracy końcówki można dobrać, jest przecież -Uz (fixed bias), mozna ustawić i w A/AB, i w czystej kl.A, wszystko zależne od ustawionego prądu spoczynkowego.

Trafo miedzystopniowe podraża układ, dlatego jest przewidziana 6N6P, a potki w anodach tej lampy skorygują równe wzmocnienie dla każdej z nich.

4,8 wata z każdej z anod wysteruje nawet 300B, więc nie ma zmartwienia że mocy w driverze zabraknie i coś wymięknie.

 

Coś nie kumam, fixed bias ustawia prąd spoczynkowy, ale chyba ma się ni jak do tego czy układ zaczyna pracować w klasie A cz w AB.

To czy jest w stanie zagrać w klasie AB zależy do drivera i jego możliwości wysterowania siatki lampy mocy w rejonach dodatnich oraz dostarczenie prądu..

 

Co do samego trafa to zgodna, że rozwiązanie jest drogie ;-(, a tak w ogóle to komentarze co bym zmienił robiłem do układu z linku jaki wkleiłem (wzmak na 2A3)

Prąd spoczynkowy lamp mocy określa w jakiej klasie działa końcówka, co innego jakby driver był galwanicznie połączony z końcówką, to wówczas on wymusza tą klasę, poprzez napięcia stałe na siatkach lamp mocy.

Można cały układ puścić w tzw. układzie składowej stałej, ale jesli jeden z bloków wzmacniacza się z czasem rozjedzie, skutkuje to niestabilnością napięć i prądów w reszcie układu.

Prąd spoczynkowy lamp mocy określa w jakiej klasie działa końcówka, co innego jakby driver był galwanicznie połączony z końcówką, to wówczas on wymusza tą klasę, poprzez napięcia stałe na siatkach lamp mocy.

Można cały układ puścić w tzw. układzie składowej stałej, ale jesli jeden z bloków wzmacniacza się z czasem rozjedzie, skutkuje to niestabilnością napięć i prądów w reszcie układu.

 

Nadal nie rozumiem co ma prąd spoczynkowy do tego w jakiej klasie układ działa...(być może jest za późno...;-)

Powiedzmy, że mamy lampę 2A3. Standardowy punkt pracy 60mA/250v/ moc admisyjna 15W.

 

W którym momencie i przy jakim prądzie ta lampa zacznie pracować z prądem siatki ?

W którym momencie i przy jakim prądzie ta lampa zacznie pracować z prądem siatki ?

Ta lampa zacznie pracować z prądem siatki, po przekroczeniu napięcia polaryzacji, przez napięcie sterujące tą siatką.

Praca z prądem siatki nie jest zalecana (w audio), gdyż mimo ze można wyciągnąć większą moc z lampy, teoretycznie bliską jej mocy admisyjnej, to powoduje to silne nieliniowe obciążenie stopnia sterującego, a tym samym wzrost zniekształceń. Skutkuje to przesuwaniem się punktów pracy, pracą lampy mocy w zakresie dodatnich charakterystyk i całą masą kłopotów.

No właśnie to tego zmierzałem ;-).

Ale sprawę pracy lamp w poszczególnych klasach już ogarnąłeś ? ;-)

 

Prezentowany przeze mnie schemat ma jeszcze jedną ciekawą zaletę, i chcę skorzystać z możliwości, które oferuje.

Jako że EL84, nawet w układzie pracy triod, jak na rysunku (a nie pentod), potrzebują do pełnego wysterowania niewielkich napięć sterujących siatkami lamp mocy, można by się pozbyć pierwszego stopnia - wejściowego.

Ten układ był dedykowany do lamp mocy 4x6550/kanał, a tam już potrzeba było ładnych paru wolt, aby je rozbujać do pełni ich możliwości, dla mocy wyjściowej.

Ja układ adaptuje do lamp EL84, gdzie występują niższe prądy i napięcia sterujące w poszczególnych blokach wzmacniacza.

Co prawda lampa EF86 nadawała brzmieniu (tym mocniejszym konstrukcjom) niebywałego wręcz wglądu w strukturę odtwarzanego materiału muzycznego, ale myślę że jej wyeliminowanie z układu nie wpłynie negatywnie na te pożądane cechy.

Wzmacniacz bez wejściowej EF86 można nieznacznie przebudować w części drivera, adaptując tym samym przełącznik do pracy ze zbalansowanymi źródłami, czyli będzie można podłączyć jakieś zacniejsze źródła posiadające wyjścia XLR.

Czyli robi się coraz ciekawiej jak sądzę ? - a wszystko dla jak najlepszego dźwięku.

 

Tylko zastanawiam się jakie lampy miałyby pracować w roli drivera ?

Korzystniej byłoby dać jakieś pojedyncze triody, z racji możliwości doboru ich parametrów.

To że układ pozostanie raczej bez zmian, to na pewno.

Choćby z racji precyzji ustawianego sygnału wyjściowego z tegoż drivera, a można tą precyzję, dla dolnych i górnych przebiegów osiągnąć za pomocą wspomnianych wcześniej PRKów.

Ale pojedyncze triody/pentody zapewnią jeszcze większą precyzję i dokładniejsze późniejsze regulacje.

 

Badane, wcześniej wykonane wzmacniacze (na 6550), wykazywały idealną symetrię sygnału na wyjściu drivera, i na wyjściu wzmacniacza, a to skutkowało minimalną ilością zniekształceń w funkcji pełnej mocy wyjściowej.

Proszę zauważyć jeszcze jedną, a moim zdaniem ważną cechę układu - nie jest on objęty globalnym sprzężeniem zwrotnym, którego jestem wielkim przeciwnikiem.

Pełne pasmo audio uzyskuje się na poszczególnych jego stopniach, one po prostu przenoszą (wzmacniając) to co dostaną na wejściu.

 

OK, dość tych opisów, trzeba się wziąć za składanie wzmaka i jego testy.

 

pzdr.

Ale sprawę pracy lamp w poszczególnych klasach już ogarnąłeś ? ;-)

 

hmm, to nie chodziło o ogarnięcie, bo jaką podstawową wiedzę posiadam tylko nie mogłem zaskoczyć do czego zmierzasz ..;-)

 

a co do drivera polecam 5842. Lama bardzo dobrze brzmiąca tyle że lubi oscylować, grid stoper ok 2-4kR rozwiązuje problem..

Przeglądając strony netu, niewiele się dowiedziałem o Melvinie Leibowitzu, o spółce Klein + Hummel znacznie więcej -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Osiągnięcia tych konstruktorów datowane są na lata pięćdziesiąte, na okres, w którym już zaczynały być konstruowane przez nich urządzenia Hi-Fi.

Początek lat 60-tych, to produkcja urządzeń wysokiej klasy dla studiów nagraniowych - resztę doczytacie klikając na zamieszczony link.

Trochę wglądu w historię nie zaszkodzi, zwłaszcza że te urządzenia są w dalszym ciągu tak poszukiwane, zarówno przez kolekcjonerów, jak i miłośników dobrego brzmienia.

Aby zachować od zapomnienia - pozwalam sobie wkleić schemat wzmacniacza ze stajni Klein-Film.

Nie zapisałem strony, z której został ściągnięty - być może z takiej, gdzie ich ilość była skomasowana, i podzielona na różne konstrukcje wzmacniaczy lampowych, z różnych lat twórczości.

O układach z Current Source nieco więcej w poniższych linkach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ciekawe pracowania Simple EL84, oraz dla innych lamp mocy.

 

Tak sie sklada ze jestem w posiadaniu 3 sztuk wzmacniaczy klein hummel telewatt. Sa to monobloki na lampie el84 w push pullu, zostaly mininalnie zmodyfikowane, zostal pominiety uklad preampu z korekcja pasma, w tej chwili wzmacniacze graja jako koncowki mocy z potencjometrem glosnosci. Dzwiek mnie powalil od pierwszych rytmow muzyki, sa to dla mnie wzmacniacze o jakich zawsze marzylem.Dwa obsluguja kanaly frontowe w moim systemie stereo a trzeci centralny w kinie. Wisza na nich duze zamkniete monitory z epoki, tez niemieckie, na papierowych glosnikach. Dla mnie ten zestaw to muzyczny spektakl i koniec poszukiwan...przynajmniej narazie :)))))

Kiedy je kupilem gral u mnie akurat yaqin ms34d z kwarta el34 tesli z 1974, hummele tak niemilosiernie zdruzgotaly biednego chinczyka ze az zal bylo sluchac :(

 

Ponizej schemat:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

najwyrazniej el84 w push pullu nie cieszy sie nalezyta popularnoscia, a szkoda. Dla mnie ta tania pentoda to jedna z ulubionych (o ile nie ulubiona) lamp na rynku. JEst cholernie muzykalna, wydajna pradowo i tania. Dostepnosc ogromna, od NOS po wspolczesne. W moim pomieszczeniu te wzmacniacze graja jak na moj gust wresz wysmienicie..

 

Kolejny ciekawy wzmacniacz tym razem w singlu:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

z odpowiednio wydajnymi kolumnami to cholernie dobry amp. sluchalem tego wzmacniacze swego czasu z wariacja altec lansing vott :)))) very sweet...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ten ostatni schemat można by rzec że klasyczny. I bardzo dobrze bo nie przekombinowany. Piszę o ostatnich 3 stopniach: o wzmacniaczu oporowym, odwracaczu fazy i stopniu mocy.

Dobry schemat na początek eksperymentów.

Sprzężenie zwrotne realizowane tylko na oporniku będzie można zmniejszyć, regulować a nawet wyeliminować.

Najsłabszym ogniwem tego układu jest inwerter. Są lepsze rozwiązania.

Bardzo łatwo można także spróbować (prawie bezprzeróbkowo) CCS w stopniu mocy. Można także spróbować zrobić źródło prądowe na lampie - czemu nie.

Na schemacie między R18 i R19 warto dać trymer do precyzyjnego ustawienia napięć siatek. Przydałyby się też rezystorki antyparazytowe (1k) przy siatkach EL84.

W zasilaczu przy lampie EZ81 brakuje także rezystorów między trafem a anodami.

W obwodzie żarzenia zamiast R25 i R26 warto dać trymer do ewentualnej minimalizacji wpływu na przydźwięk.

To tak na szybko bo analizowałem układ pobieżnie.

 

Pojawił się kolejny wpis zanim napisałem mój post. Moje uwagi dotyczą schematu zamieszczonego przez nookie736'go z godz 19:17.

Najsłabszym ogniwem tego układu jest inwerter. Są lepsze rozwiązania.

Ja też mam zastrzeżenia co do tego wtórnika z dzielonym obciążeniem -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zachowuje symetrię napięć wyjściowych do chwili, kiedy lampy mocy nie zaczynają pracować z prądem siatek.

Dlatego wolę zastosować inwerter w układzie kaskody, a w nim mocniejszą lampę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przyglądam się wątkowi. Interesuje mnie coś niebanalnego na lampach. Problem w tym, że mam kolumny na Illuminatorach. Obawiam się, czy lampa 10-20W to uciągnie.

Jakiej mocy konstrukcji można się spodziewać?

Lumin T3, Arcam CD37, Hegel H360, ekta MKII (Troels Gravesen)

hehe, to daj w kanale 4szt. w PP, i wyciągniesz ze 35W, ale czy to się opłaca ? - to inna sprawa.

Na pewno te lampy są cenione za brzmienie, można by rzec że na równi z 300B i 2A3, a że małą moc z nich można wycisnąć ?

hmmm, to już kwestia kolumn, coś kosztem czegoś :-)

Ja na ogół słucham przy mocy ~1W na 86dB kolumnach, i już jest dość głośno.

Podłączywszy np.96dB kolumny, można już ruszać framugami, zapewniam.

Jako że mam cały czas w pamięci pewien wzmacniacz na EL84 (PPP) postanowiłem na początku roku zbudować sobie go powtórnie. Pamiętam wspaniałą średnicę, dźwięczne wysokie i sprężysty bas (co prawda bez najniższego zakresu z odłączonym sprzężeniem zwrotnym) i to najlepsze z tego wszystkiego wrażenie obecności (nie za bardzo wiem jak to określić). Tym razem będzie to wersja słabsza bo na 2 EL84 na kanał (PP w trybie pentody). Stopień końcowy będzie pracować w klasie A. Jeśli okaże się za słaby to przejdę na AB1. Wszystko bez cudowania: klasyczny williamson ze zmienionym inwerterem. Zasilacz lampowy. Potem małe eksperymenty z CCS. Planuję nie robić sprzężenia zwrotnego, albo regulowane i raczej płytkie.

Miesiąc temu zamówiłem transformatory i teraz na nie czekam. Lada moment mają być. Trzeba było trochę czekać na rdzenie (RZC) ze "słusznej" blachy. Poprzednie transformatory do EL84 nawijała mi ZATRA wg mojego projektu. Teraz spodziewam się lepszej jakości.

Żeby wątek nie musiał być blogiem szybkiego Gonzo także będę chwalił się postępem prac.

Jako że mam cały czas w pamięci pewien wzmacniacz na EL84 (PPP) postanowiłem na początku roku zbudować sobie go powtórnie. Pamiętam wspaniałą średnicę, dźwięczne wysokie i sprężysty bas (co prawda bez najniższego zakresu z odłączonym sprzężeniem zwrotnym) i to najlepsze z tego wszystkiego wrażenie obecności (nie za bardzo wiem jak to określić). Tym razem będzie to wersja słabsza bo na 2 EL84 na kanał (PP w trybie pentody). Stopień końcowy będzie pracować w klasie A. Jeśli okaże się za słaby to przejdę na AB1. Wszystko bez cudowania: klasyczny williamson ze zmienionym inwerterem. Zasilacz lampowy. Potem małe eksperymenty z CCS. Planuję nie robić sprzężenia zwrotnego, albo regulowane i raczej płytkie.

Miesiąc temu zamówiłem transformatory i teraz na nie czekam. Lada moment mają być. Trzeba było trochę czekać na rdzenie (RZC) ze "słusznej" blachy. Poprzednie transformatory do EL84 nawijała mi ZATRA wg mojego projektu. Teraz spodziewam się lepszej jakości.

Żeby wątek nie musiał być blogiem szybkiego Gonzo także będę chwalił się postępem prac.

 

skąd zamówiłeś trafa??

tomant to się cieszę że jest nas już dwóch, może znajdzie się więcej chętnych do główkowania.

Wymiana doświadczeń, podczas składania, na pewno będzie pomocna, i oby zaowocowała wysoką jakością składanych wzmacniaczy.

Obudowę mam prawie gotową, już zawsze od tego zaczynam.

Jak najpierw robiłem układ "na desce", to później miesiącami tak grało, bo się nie chciało rozbebeszać i przekładać układu do obudowy.

Reszta gratów też jest, łącznie z trafami głosnikowymi - sam nawijałem, pod SE i PP, więc bedę miał w czym wybierać jakby cóś* ;-)

Wcześniej wykonam jeszcze parę prób "na desce", aby wybrać optymalną wersję pod względem brzmienia.

 

pzdr.

Trafa zamawiałem u Pietro4.

 

Co do obudów to ja właśnie odwrotnie - najpierw robilem budki a potem tygodniami stały puste. Serio! Teraz chcę zrobić to inaczej. Najpierw optymalny układ i dopiero on doczeka się obudowy. U mnie na pewno nic nie będzie mogło stać na wierzchu - są małe dzieci. Czyli jak już zagra to będzie musiała być szybka piłka.

Zresztą sam jeszcze nie wiem jak to będzie miało wyglądać. Czy lampy na wierzchu czy może jednak schowane. Podobają mi się ostatnio rozwiązania ala McIntosh 275. Ale to raczej pasuje bardziej do "poważniejszych" lamp.

Jedyne decyzje jakie zapadły to wiem że będzie to PP na EL84. Sterujące najprawdopodobniej ECC82. Zasilacz najprawdopodobniej na EZ81. Na pewno będą to monobloki.

 

Pokaż swoją budkę i może napisz coś więcej o trafach.

Zasilacz najprawdopodobniej na EZ81. Na pewno będą to monobloki.

 

Pokaż swoją budkę i może napisz coś więcej o trafach.

 

Ja zasilacz robię na krzemie.

Nie wiem ile w tym prawdy, ale ponoć zastosowana technika nie wpływa w jakiś sposób na brzmienie - czytałem o tym opinie na triodzie - sam nigdy się z lampowym zasilaczem nie bawiłem, nie widziałem potrzeby.

Na pewno wpływa na przedłużenie trwałości lamp, bo anodowe narasta, i nie ma takiego "strzału" jak w przypadku prostownika półprzewodnikowego, nawet jak się robi osobne załączanie żarzenia i anodowego.

Jak się trochę ogarnę z tą obudową, to parę zdjęć wkleję.

Trafa; na EI na rdzeniu 40 watowym, złożonym z blach o grubości 0,25mm są do SE, a do PP są na 50 watowych rdzeniach CC.

Sposobu nawijania nie zdradzę, mój "patent" ;-)

też właśnie u niego zamówiłem, ale pod se na el-34..

 

Czyżby te?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-4633-0-31803500-1331303986_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.