Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki samochód?


grishnack

Rekomendowane odpowiedzi

w zakupach flotowych da sie rozkrecic interes , kwestia tylko jak dlugo będziemy dokładać i damy rade :)

pierwszy przyklad z brzegu - kia ceed , sprzedają mnóstwo dla firm bo widze nieraz jak pole całe sa w stanie ogołocić w pare dni ale kia inwestuje w nowy rynek

na Polske musialoby byc cos na poziomie Logana -to prawda

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Gość BlueMax

(Konto usunięte)

Ja znam ich mentalność. Dlatego m.in nie jeżdżę Skodą :)

 

Śledzenie czeskiej ekonomii, tzn. tyle, że czeski rząd siedzi w kieszeni u paru miejscowych oligarchów, którzy dyktują mu taką właśnie politykę wobec naszych producentów, a przy okazji łamanie reguł wspólnego rynku UE, to tyle oczywiście wiem. To i tak dużo więcej, niż przeciętny Czech wie o Polsce.

octavia jest tak nijaka że aż boli - żeby jeździć takim czymś to trzeba być bez charakteru

to może lepiej jakieś francuskie padło ?

 

ja tam akurat nowym RS bym nie pogardził.

 

W ogóle Skody powinny być u nas przegrane po tym co bracia Czesi odwalają z naszą żywnością. Jak jeszcze nigdy żadnej Skody nie kupiłem, to tak tym bardziej nie kupię :) Ale ja nie o tym. W sumie to zapomniałem co chciałem napisać :(

było czeskie żreć :P

 

BTW: a inni nie mieszają ? zobacz co jest w niemieckich produktach na rynek polski...

 

A już wiem. Ostatnio czytałem, że tą wysoką sprzedaż Skód u nas napędzają prawie wyłącznie firmy, które robią zakupy flotowe. Biorąc pod uwagę tylko klientów indywidualnych, to Fabia jest chyba na 17 miejscu w sprzedaży, a Octavia poza pierwszą dwudziestką!

na flotach wybiła się toyota, a teraz pałeczkę przejmuje hyundai. Widziałem skody w kilku firmach, ale to były sztuki a nie floty.

 

 

Skoda Superb - nr 4 w rankingu sprzedaży samochodów z kratką w I kwartale 2014 r.

Sprzedaż nowych samochodów osobowych w Polsce w pierwszym kwartale 2014 roku była najwyższa od 15 lat. Łącznie zarejestrowano 96 853 auta. Samochodów osobowych z homologacją ciężarową było w tym aż 22 100 sztuk, czyli prawie 23%.

 

Skoda Octavia - nr 3 w rankingu sprzedaży samochodów z kratką w I kwartale 2014 r.

Sprzedaż nowych samochodów osobowych w Polsce w pierwszym kwartale 2014 roku była najwyższa od 15 lat. Łącznie zarejestrowano 96 853 auta. Samochodów osobowych z homologacją ciężarową było w tym aż 22 100 sztuk, czyli prawie 23%.

 

 

Ranking TOP 5 sprzedaży samochodów kompaktowych w okresie styczeń-lipiec 2014:

 

1. Skoda Octavia – 8 872 szt.

 

2. Ford Focus – 6 250 szt.

 

3. Toyota Auris – 5 558 szt.

 

4. Volkswagen Golf – 5 160 szt.

 

5. Opel Astra - 5 066 szt.

 

W C jest niepodważalnym królem na ternie PL.

 

Ja znam ich mentalność. Dlatego m.in nie jeżdżę Skodą :)

tia.. bo śkoda ma tyle Czecha co asfalt murzyna ;]

 

Śledzenie czeskiej ekonomii, tzn. tyle, że czeski rząd siedzi w kieszeni u paru miejscowych oligarchów, którzy dyktują mu taką właśnie politykę wobec naszych producentów, a przy okazji łamanie reguł wspólnego rynku UE, to tyle oczywiście wiem

a czytasz czasem etykiety na produktach ?
Gość BlueMax

(Konto usunięte)

Produkują ją Czesi, nie krasnoludki. Podatki płaci też w Czechach. Co z tego, że technicznie to głównie stare modele VW?

 

A tak w ogóle to napisz o co ci chodzi, zamiast dogadywać do każdego wpisu.

 

Nie będę ci przecież odpisywał czy czytam etykiety na produktach, czy patrzyłem co jest w niemieckich produktach na rynek polski itp. bzdety. Jak chcesz dyskutować jak człowiek to weź jakoś ogarnij swoje wypowiedzi.

 

3/4 sprzedaży Skody w Polsce idzie to firm i to można łatwo sprawdzić, dlatego takie pisanie, że widziałeś w jakiejś nie wiadomo jakiej firmie sztuki a nie floty to w buty se wsadź, będziesz wyższy.

Produkują ją Czesi, nie krasnoludki. Podatki płaci też w Czechach. Co z tego, że technicznie to głównie stare modele VW?

skoda jest produkowana w farbach w kilku krajach , na podzespołach niemieckich i licencji czeskiej. Octavia to najnowsza płyta mqb taka sama jak w najnowszym golfie, takie same silniki (starszych nie zamontujesz na płycie), takie same zabawki i inne gadżety. Gdzie to auto jest przestarzałe ?

 

w stosunku do VW przestarzałe były audi w latach 2000-2007, nawet skoda oferowała elektronikę na poziomie VW.

 

 

 

skoda_octavia_3_640.jpeg

 

teskoc04_51a27b92cd40d.jpg

 

Co Ty masz do tego samochodu ?

 

3/4 sprzedaży Skody w Polsce idzie to firm i to można łatwo sprawdzić, dlatego takie pisanie, że widziałeś w jakiejś nie wiadomo jakiej firmie sztuki a nie floty to w buty se wsadź, będziesz wyższy.

we flocie liczy się gwarancja której Niemcy nigdy nie dawali, auta na 3 max 5 lat i wypad nowe. Teraz się rynek zmienia ponieważ auta są wypożyczane a nie kupowane. Skoda należy do grupy VW czyli do banku który rządzi się własnymi zasadami i jako jeden z pierwszych ma dobre oferty dla ubogich flot. Różnica jest w 2014 roku gdzie nowa octavia faktycznie skasowała wszystko ale tylko dzięki luce na VAT .

 

Ja o sukcesie skody mówię poprzez generacje a nie jeden rok, podobnie floty, na myśli mam lata a nie sezon.

 

Nie będę ci przecież odpisywał czy czytam etykiety na produktach, czy patrzyłem co jest w niemieckich produktach na rynek polski itp. bzdety. Jak chcesz dyskutować jak człowiek to weź jakoś ogarnij swoje wypowiedzi.

żadne bzdety tylko Twoje pier***, przeczytałeś znowu jakiś bubel w sieci i jedziesz na jeden kraj w sytuacji gdzie wszyscy walą Cie tak samo. Na większość produktów powinniśmy nałożyć embargo nie ważne czy są czeskie czy niemieckie.

 

Juz w czasach przysłowiowego golfa IV wersja na Polskę nie była bzdetem, szkopy zawsze na tej rejon robli gówno i robią to do dzisiaj.

 

I zacznij czytać etykiety! o ile będziesz w stanie potem cokolwiek zjeść.

 

O jakie 'wybicie' chodzi?

lata lateczne temu tojka miała bardzo dobre warunki gwarancji i finansowania dla flot, do tego fajne małe autka z których nie śmialiśmy że jak nie przelecisz przez wysoki krawężnik to są nie do zajechania. Potem powoli Kia zaczęła podbierać ale finalnie pałeczkę przejął hyundai który miał najlepsze warunki gwarancyjne i serwisowe. Dzisiaj już jest mix, dużo fordów, kijanek, opli inne zasady finansowania, inne gwarancje itd.

 

przez flotę rozumiem minimum 200 aut w jednym segmencie (bo z takimi firmami mam kontakt) i jak pisałem lata. Nie newsy z pierwszego linka na google (które też znajduje)

 

BTW audi a7, q7 czy nawet RS6 też jeżdżą we flotach ;]

Gość BlueMax

(Konto usunięte)

Jeśli piszesz o latach wstecz, a nie tylko sytuacji "na dziś" to chyba sobie zdajesz sprawę, jak wygladała do niedawna sytuacja z większością modeli Skody, w tym z wcześniejszymi generacjami Octavii, które były zawsze robione na płycie Golfa tylko że jedną - dwie generacje wstecz. Dopiero od niedawna Skoda została dopuszczona trochę bliżej centrali i dostaje nowsze podzespoły i płyty podłogowe. Jeszcze parę lat wstecz wyglądało to zupełnie inaczej i o tym pisałem.

 

Niestety wraz z tym dopuszczeniem Skody do nowszych podzespołów, z kolei ceny stały się zupełnie nieatrakcyjne, przynajmniej dla indywidualnych klientów, bo znalazły się praktycznie na poziomie VW. Więc znów nie ma sensu kupować Skody, skoro praktycznie za te same pieniądze może mieć VW. I widać to wyraźnie w tendencjach sprzedaży Skody klientom indywidualnym w Polsce. Skody były przebojem właśnie w czasach kiedy dostawały stare podzespoły ale kosztowały mało. Teraz się to zmieniło.

 

Co do bubli z Niemiec vs. urzędowe, programowe tępienie polskiej żywności przez czeski rząd to mieszasz wszystko zupełnie bez sensu. Jeśli jakaś prywatna firma, np. VW próbuje mi sprzedać bubel to ja tego bubla nie kupuję. Proste rynkowe mechanizmy. Natomiast z polską żywnością w Czechach problem jest taki, że czescy konumenci jak najbardziej chcą tą żywność kupować, tylko glanuje ją czeski rząd wprowadzając bezprawne dyskryminujące kontrole wymierzone TYLKO w polską żywność, co jest zakazane w UE. Co to ma wspólnego ze sprzedawaniem bubli w Polsce przez jakieś niemieckie czy inne firmy? To zupełnie inna sytuacja, a ty mieszasz wszystko jak małolat co się dorwał do kompa.

Jeśli piszesz o latach wstecz, a nie tylko sytuacji "na dziś" to chyba sobie zdajesz sprawę, jak wygladała do niedawna sytuacja z większością modeli Skody, w tym z wcześniejszymi generacjami Octavii, które były zawsze robione na płycie Golfa tylko że jedną - dwie generacje wstecz. Dopiero od niedawna Skoda została dopuszczona trochę bliżej centrali i dostaje nowsze podzespoły i płyty podłogowe. Jeszcze parę lat wstecz wyglądało to zupełnie inaczej i o tym pisałem.

octavia II posiadała płytę podłogową golfa 5 i 6 (bo 6 to to samo co 5), nie mogła posiadać starszej bo ponownie nie zamontowałbyś silników. Elektronika taka sama jak w MK5, po lifcie bliżej MK6. Od siebie jeszcze dodam że to chłopaki z forum skody rozpracowali jak odpalić hill holder'a i kilka innych wynalazków których seryjnie w aucie nie ma, potem podpatrzyli to fani VW i robili w golfach MK5 i 6. Na forach VW często znajdziesz linki do "skody".

 

Nawet na zdjęciach widać że to jedno i to samo....

 

Škoda Octavia II została zaprezentowana w 2003 roku. Auto powstało na płycie podłogowej Volkswagena Golfa V generacji (Platforma VW A5 PQ 35). Pojazd produkowano od marca 2004 roku do marca 2013 roku[3].

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Więc ponownie pytam, gdzie to zacofanie ?

 

Skody były przebojem właśnie w czasach kiedy dostawały stare podzespoły ale kosztowały mało. Teraz się to zmieniło.

dziwne że w 2014 roku znowu biła rekordy sprzedaży ;]

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - 2013

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - 2012

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - 2011

itd itd

 

Niestety wraz z tym dopuszczeniem Skody do nowszych podzespołów, z kolei ceny stały się zupełnie nieatrakcyjne, przynajmniej dla indywidualnych klientów, bo znalazły się praktycznie na poziomie VW. Więc znów nie ma sensu kupować Skody, skoro praktycznie za te same pieniądze może mieć VW. I widać to wyraźnie w tendencjach sprzedaży Skody klientom indywidualnym w Polsce. Skody były przebojem właśnie w czasach kiedy dostawały stare podzespoły ale kosztowały mało. Teraz się to zmieniło.

pomijając Twój bełkot, wystarczyło napisać że wszystkie koncerny względnie zrównały ceny. Skody są droższe tak samo jak citroeny, renówki i inne wynalazki.

 

Polski rząd też niszczy polską żywność i dziwnym zbiegiem okoliczności Cie to nie boli, podobnie jak gnębienie polskich przedsiębiorców. U nas też się nie przestrzega tego co mówi unia i co ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Octavia? Samochód dwu osobowy.

 

Jechałem kiedyś tym gównem jako pasażer z tyłu, trasa Gdańsk - Wrocław - Gdańsk. A fotel z przodu nie był jakoś drastycznie odsunięty do tyłu. F@$#%*! nightmare.

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

prawda, niestety ja bym to powiedział o większości aut tej klasy. MK III jechałem tylko raz jako kierowca, tyłu jeszcze nie testowałem.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Moderatorzy

żadne bzdety tylko Twoje pier***, przeczytałeś znowu jakiś bubel w sieci i jedziesz na jeden kraj w sytuacji gdzie wszyscy walą Cie tak samo. Na większość produktów powinniśmy nałożyć embargo nie ważne czy są czeskie czy niemieckie.

 

Juz w czasach przysłowiowego golfa IV wersja na Polskę nie była bzdetem, szkopy zawsze na tej rejon robli gówno i robią to do dzisiaj.

 

 

ciekawe czy tylko szkopy stosują tego typu dostosowanie do konkretnego rynku.

swoją drogą zachęca to by pojechać na zakupy do niemiaszkowego salonu

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

prawda, niestety ja bym to powiedział o większości aut tej klasy. MK III jechałem tylko raz jako kierowca, tyłu jeszcze nie testowałem.

 

Fajna Pani ;) Octavia również, ja niestety bujam się II z 2007r

Pozdrawiam

Tomasz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozdrawiam

Tomasz

mój brat ma octavie w jakimś wyższym wyposażeniu z 2011, mój znajomy ma parę lat starszą ( 2008 czy 2009 ) - mimo całych legend ludowych są to poprostu kiepskie auta - jedyne co chwalą sobie posiadacze to dość niskie spalanie - cała reszta to ... poprostu pojazd klasy niższej tak najogólniej

kupuję auto klasy średniej i potem mam pretensje że wykonanie też jest jak na auto klasy średniej ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

fajnie... tuskowa marchewka znowu skoczy.

 

Fajna Pani ;) Octavia również, ja niestety bujam się II z 2007r

oglądając polskie testy o aucie dowiaduje się tyle co nic, oglądają test w języku którego jako tako nie "kumam" dowiaduje się o aucie prawie wszystkiego. Nie jestem katowany wspaniałymi testami TVN'u (np "łoś") w których 99% aut zachowa się tak samo, tylko konkretną jazdą. Widać modelka potrafi więcej od motoryzacyjnych speców

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość BlueMax

(Konto usunięte)

Od kiedy to Octavia jest autem klasy średniej? Chyba tylko na zielonej wyspie. Przecież to zwykły kompakt z bagażnikiem.

 

Dokładnie tak jak wersje kombi czy sedan Focusa, Golfa, Megane, Astry i dziesiątków podobnych samochodów.

 

No chyba, że należysz do tych "znaffców" co porównują Superba do Merca E-Class. Wtedy Octavia to co najmniej klasa średnia, wiadomo :)

Autosegment C – niższa, średnia klasa samochodów osobowych, które cechuje zwarta, kompaktowa budowa zapewniająca jednak względny komfort jazdy dla 4 dorosłych osób i umiarkowanie dużą przestrzeń na bagaż. Stąd także inna nazwa segmentu - segment samochodów kompaktowych.

Nawet definicja potwierdza ze jest to kompakt. Ja z tej listy mialem Subaru Impreza i mi sie robilo wstyd jak musialem kogos doroslego wsadzic do tylu.

klasa niższa - średnia to też klasa średnia, rozmowa jest ogólna dlatego używam ogólników i wydaje mi się że każdy rozumie o co chodzi. Z całym szacunkiem ale czytając bajki userów którzy są na tyle leniwi że nie przeczytają nawet 2 zdań na wiki szerząc swoje teorie,odechciewa się konkretnej rozmowy. Jak już dyskusja zrobi się precyzyjna to nagle bajkopisarze zaczynają unikać niewygodnych pytań.

Od kiedy to Octavia jest autem klasy średniej? Chyba tylko na zielonej wyspie. Przecież to zwykły kompakt z bagażnikiem.

Zgadzam się że Octavia zaliczamy do klasy aut kompaktowych i ja też w takiej kategorii ja wykorzystuje i jeśli będę wymieniał to również na Octavie, spełnia moje oczekiwania i mi to wystarcza, ale z ciekawości chciałbym wiedzieć czy kolega równie dobrze może ocenić jaka elektronika ( typ i marka), a dokładnie sprzęt Audi typu Stereo to klasa Hi-Fi a która to Hi-End?

Pozdrawiam

Tomasz

ciekawe czy tylko szkopy stosują tego typu dostosowanie do konkretnego rynku.

swoją drogą zachęca to by pojechać na zakupy do niemiaszkowego salonu

Volvo, merc, lexus ale pod kątem dostępności modelu lub wyposażenia, jakościowo nie mam pojęcia.
Gość BlueMax

(Konto usunięte)

 

Zgadzam się że Octavia zaliczamy do klasy aut kompaktowych i ja też w takiej kategorii ja wykorzystuje i jeśli będę wymieniał to również na Octavie, spełnia moje oczekiwania i mi to wystarcza, ale z ciekawości chciałbym wiedzieć czy kolega równie dobrze może ocenić jaka elektronika ( typ i marka), a dokładnie sprzęt Audi typu Stereo to klasa Hi-Fi a która to Hi-End?

 

Oczywiście, że nie. Na sprzęt Hi-Fi są określone normy, które musi on spełniać, a Hi-End to coś jak "klasa" Premium w motoryzacji. Czy kolega jest w stanie określić które auto należy do klasy średniej, a które do "klasy" Premium? Bo takiej klasy pytanie mi kolega zadał...

 

klasa niższa - średnia to też klasa średnia, rozmowa jest ogólna dlatego używam ogólników i wydaje mi się że każdy rozumie o co chodzi. Z całym szacunkiem ale czytając bajki userów którzy są na tyle leniwi że nie przeczytają nawet 2 zdań na wiki szerząc swoje teorie,odechciewa się konkretnej rozmowy. Jak już dyskusja zrobi się precyzyjna to nagle bajkopisarze zaczynają unikać niewygodnych pytań.

 

Przestań już się dowalać bo zwyczajnie nie mam ochoty z tobą gadać. Napiszę tylko, że faktycznie tylko pierwsza generacja Octavii była oparta na dużo starszym generacyjnie Golfie, byłem przekonany że taka sytuacja miała miejsce rownież w generacji II. Myliłem się. To jeszcze nie powód, żeby określać moje wypowiedzi bełkotem. Żegnam ozięble.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.