Skocz do zawartości
IGNORED

Zestaw hi-fi do nowego mieszkania


underest

Rekomendowane odpowiedzi

- do muzyki - źródło (Marantz NA7004) -> wzmacniacz stereo z funkcją końcówki mocy (np. PM 7004) -> kolumny

- do kina domowego - PS3 -> ampli -> głośniki surround i sub ALE kanały stereo z pomięciem ampli, czyli analogicznie jak przy muzyce.

tak

Przekonuję się też coraz bardziej do kolumn podstawkowych zamiast podłogowych. Przekonuję mnie argument, że za te same pieniądze mogę mieć głośniki wyższej klasy,

Nie jestem entuzjastą kolumn podstawkowych. Słuchałem takich z wyższej półki i brakowało mi podstawy basu, dźwięk jest cieńszy, mniej aksamitny etc. Najlepiej iść do salonu i samemu sprawdzić. Być może w połączeniu z subem ma to sens. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z kilku spraw:

 

- podstawkowe mają takie same wymogi co do ustawienia jak podłogowe, czytaj: niezbędne są standy, które też parę złotych kosztują

 

- najczęściej podstawkowe bardziej obciążają wzmacniacz, bo producenci starają się uzyskać jak najwięcej basu z małego głośnika, odbywa się to kosztem efektywności

 

- moim zdaniem do podstawkowych niezbędny jest sub: a co jak z jakichś przyczyn trzeba będzie jednak z niego zrezygnować? (awaria, zmiana kocnepcji, nie sprawdził się etc.)

 

Ściankę działową można by od początku zaprojektować jako szerokopasmowy absorber dźwięku etc.

Podoba mi się ten pomysł - jaki konkretnie materiał powinienem do tego celu wykorzystać, aby wyglądało to estetycznie (nie mieszkam sam :) )?

Załóż temat w zakładce akustyka, tak żeby zwrócił uwagę osób, które tam się udzielają.

Sub nie może stać byle gdzie. Nie mam własnych doświadzczeń, ale z tego, co czytałem, to w przeciwieńśtwie do kolumn, sub najlepiej się ma w rogu pomieszczenia.

Z tego co wiem o niskich tonach, to ucho i tak nie rejestruje ich dokładnego źródła, a zatem może to być chyba dowolny róg, prawda? Nawet ten boczny/tylni?

Niestety w przyrodzie nic nie jest idealne. Oprócz niskich tonów sub może wydawać inne dźwięki, które w zależności od ustawienia mogą drażnić i rozpraszać. Lepiej dobrać ustawienie nausznie, bo nie da się wszystkiego przewidzieć.

 

 

Jeszcze co do głośnika centralnego: temat jest kontrowersyjny. W kinie 90% dźwięku idzie przez centralny. Jeśli pójdzie on przez ampli, to praktycznie tracisz jakiekolwiek zalety związane z podpięciem L/R przez wzmacniacz stereo. Z dugiej strony emulacja, to zawsze jest emulacja. Nieliczne tutaj osoby, które mają wysokiej klasy sprzęt zarówno do stereo jak i do kina są na ogół zdania, że lepiej centralny mieć. Tylko te osoby mają budżet o rząd wielkości większy. Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś pożyczył głośnik centralny: możesz wtedy posłuchać i sam ocenić. W konfiguracji bez centralnego, trzeba tylko pamiętać aby skonfigurować ampli w tryb emulacji.

 

Trzeba też pamiętać po co w góle został wprowadzony głośnik centralny: a mianowicie jest on niezbędny w sytuacji, gdy widz siedzi z boku ekranu (np. w kinie), bo wtedy obraz stereo jest przesunięty i samym stereo nie da się problemu rozwiązać. Jeśli siedzi się w środku, to idea centralnego traci jakiekolwiek techniczne uzasadnienie.

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

Ekran będzie zamontowany od góry i rozwijał się w dół , ale do samej podłogi ?

Przecież nikt nie montuje do samej podłogi .Do pasa z 60 - 90 cm ad podłogi . Nie chcesz montować do ściany , można stawiać centralną na standzie ( taka ładna podstawka ) , ludzie tak robią i mają nie takie kina , to ładnie wygląda .

 

Na projektorach i ekranach nie znam się , ale wielkość ekranu trzeba dobrać chyba do odległości oglądania i możliwości projektora ( możliwości wyświetlania ) ???

 

Kolumnę centralną bym podłączył pod amplituner , amplituner będzie zasilał tylko trzy małe kolumny . Surrandy wciąż i głośno nie grają , w surrandach są tylko średnie tony , prądu starczy . pisałem o odciążeniu ampli wcześniej .

Zrobisz jak chcesz .

 

Z tym Marantzem ,to może zdjęcie jest robione pod innym kątem . Napisz prywatną wiadomość do użytkownika Branży , który wypowiedział się w tym poście .

Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś pożyczył głośnik centralny: możesz wtedy posłuchać i sam ocenić.

 

 

O dobry pomysł , tylko żeby głośnik był odpowiedniej klasy , to bardzo ważne .

Miałem kiedyś centralną Tonsil Voyager Center i ta kolumna ryła mi cały system , w takim przypadku lepiej nie podłączać centralnej .

Panowie, bardzo dziękuję za dotychczasowe sugestie.

 

Moja lista zakupów powoli się klaruje.

 

Pomóżcie mi jeszcze zrozumieć zastosowanie NA7004 jako DACa dla reszty sprzętu, bo trochę mi to umyka. Jako odtwarzacz blu-ray zamierzam użyć PS3 - czy mogę podrasować dźwięk w filmach (ale też w stereo, gdybym odtwarzał przez PS3 płyty cd), "przepuszczając" sygnał przez NA7004? Analogicznie, czy jeśli odtwarzałbym film z komputera (z pliku), to da się skonfigurować to na zasadzie: PC -> NA7004 w roli DACa -> Ampli -> wzmak jako końcówka mocy -> głośniki? Czy to jest niemożliwe?

 

Kolejna sprawa - postanowiłem (PÓKI CO) zrezygnować z subwoofera na rzecz dobrych kolumn podłogowych (stwierdziłem, że nawet gdybym zaczął od monitorów, to z czasem przestałyby mi one wystarczać i koniec końców i tak stanęłyby kolumny, więc wolę od razu rozplanować pokój pod kątem podłogowych), zainteresowały mnie JBL ES 100, ze względu na dwa 25 centymetrowe głośniki niskotonowe. Czy te kolumny będą dobrze współpracować z PM7004? W perspektywie czasu mógłbym też dokupić końcówki mocy, ale to potem.

 

Czy też może polecacie posłuchać innych kolumn?

 

 

Pozdrawiam!

Panowie, bardzo dziękuję za dotychczasowe sugestie.

 

Moja lista zakupów powoli się klaruje.

 

Pomóżcie mi jeszcze zrozumieć zastosowanie NA7004 jako DACa dla reszty sprzętu, bo trochę mi to umyka. Jako odtwarzacz blu-ray zamierzam użyć PS3 - czy mogę podrasować dźwięk w filmach (ale też w stereo, gdybym odtwarzał przez PS3 płyty cd), "przepuszczając" sygnał przez NA7004? Analogicznie, czy jeśli odtwarzałbym film z komputera (z pliku), to da się skonfigurować to na zasadzie: PC -> NA7004 w roli DACa -> Ampli -> wzmak jako końcówka mocy -> głośniki? Czy to jest niemożliwe?

 

Kolejna sprawa - postanowiłem (PÓKI CO) zrezygnować z subwoofera na rzecz dobrych kolumn podłogowych (stwierdziłem, że nawet gdybym zaczął od monitorów, to z czasem przestałyby mi one wystarczać i koniec końców i tak stanęłyby kolumny, więc wolę od razu rozplanować pokój pod kątem podłogowych), zainteresowały mnie JBL ES 100, ze względu na dwa 25 centymetrowe głośniki niskotonowe. Czy te kolumny będą dobrze współpracować z PM7004? W perspektywie czasu mógłbym też dokupić końcówki mocy, ale to potem.

 

Czy też może polecacie posłuchać innych kolumn?

 

 

Pozdrawiam!

 

Spróbuję wytłumaczyć na chłopski rozum .

 

Sygnał do końcówek mocy i z nich musi dotrzeć do kolumn ANALOGOWY ( są wyjątki że do kolumn dochodzi cyfrowy , ale Cię to nie dotyczy ).

Sygnały cyfrowe są PCM , 5.1 DTS DD itd . Do końcówek mocy ma iść analog , a więc trzeba zamienić cyfrowy na analog .

Służą do tego dekodery i DAC .

DAC to taki skrót z angielskiego Digital Analog Conwerter , zamienia on sygnał cyfrowy na analogowy .

 

Dace są wbudowane w różne urządzenia : amplitunery odtwarzacze CD DVD itp . Oddzielne są najlepsze .

 

Dajmy na to , płyta CD zapisana jest cyfrowo , odtwarzacz czyta ten zapis i wysyła cyfrowo do amplitunera . Amplituner swoim wbudowanym DAC zamienia na analog .

Korzystając z wyjścia analogowego tego samego CD , wbudowany DAC w odtwarzacz CD zamienia na analog .

 

Mając oddzielny DAC jakość będzie lepsza .

 

Do muzyki musisz kupić odtwarzacz CD ( jest wiele świetnych używanych , które tanieją w dobie odtwarzaczy multimedialnych ) i połączyć go cyfrowo z NA7004 , a z niego ANALOGIEM DO WZMACNIACZA STEREO , A NIE DO AMPLITUNERA .

Wtedy będziesz miał Super stereo .

DAC zamienia chyba tylko sygnał PCM " stereo "

 

 

Ten DAC w tym Marantzu wybiera się selektorem . Post Nr 13 , 14

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Piszesz o końcówkach mocy w przyszłości , to nie będziesz miał dobrego stereo , gdyż przedwzmacniaczem będzie amplituner . W takim wypadku potrzebny jest procesor dźwięku z dobrym torem analogowym , ale to przekracza budżet .

 

Nie patrz na wielkość JBL 100 , tylko odsłuchaj na wzmacniaczu którym kupisz jak najwięcej kolumn , nie sugeruj się średnicami , a w ogóle to one są za duże do tego pomieszczenia i możesz nie uzyskać dobrego basu .

 

Pomóżcie mi jeszcze zrozumieć zastosowanie NA7004 jako DACa dla reszty sprzętu, bo trochę mi to umyka. Jako odtwarzacz blu-ray zamierzam użyć PS3 - czy mogę podrasować dźwięk w filmach (ale też w stereo, gdybym odtwarzał przez PS3 płyty cd), "przepuszczając" sygnał przez NA7004? Analogicznie,

 

Nie mam PS3 , nie wiem ile ma wyjść cyfrowych i jakich . Przy oglądaniu filmów w 5.1 KORZYSTAJ Z BEZPOŚREDNIEGO POŁĄCZENIA PS3 CYFROWEGO HDMI Z AMPLITUNEREM .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dzięki za obszerną odpowiedź.

 

Piszesz o końcówkach mocy w przyszłości , to nie będziesz miał dobrego stereo , gdyż przedwzmacniaczem będzie amplituner .

Moment - w przypadku słuchania muzyki (zapomnijmy na chwilę o kd) w stereo, amplituner będzie chyba w ogóle pominięty w ścieżce? Pisząc o końcówkach mocy w przyszłości miałem na myśli tor źródło->wzmak->końcówki mocy->kolumny, ale to tylko w przypadku, gdyby 7004 okazał się za słaby dla kolumn. Jednak skoro piszesz, że JBL 100 są za duże do mojego pomieszczenia, to automatycznie znika chyba potrzeba końcówek mocy.

 

Co do kolumn - na jakie cechy powinienem zatem zwracać uwagę w pierwszej kolejności (skoro nie na średnice niskotonowych)? Zależy mi, jak pisałem, na głębokim, czystym basie (zdolnym zastąpić w dużej mierze osobny sub). Od jakich modeli powinienem zacząć odsłuchy? Wiem, że najlepiej byłoby przetestować możliwie dużo kolumn, ale mój czas nie jest nieograniczony, przed odsłuchami chciałbym zawęzić wybór do kilku modeli.

Najlepiej załóż nowy temat z zapytaniem : Jakie kolumny radzicie odsłuchać przy Marantz pm-7004 , opisz czego oczekujesz od dźwięku i podaj powierzchnię pokoju .

 

Napisz prywatną wiadomość do kolegi TRIBUL , który wypowiadał się w tym poście , ma taki wzmacniacz , może słuchał kilku kolumn .

 

Czym się kierować w dobieraniu kolumn , na pewno nie zawsze wielkością głośników basowych , stosując tą metodę można by kpić Altusy , które stanowczo odradzam . Proponowano Ci do twego pomieszczenia monitory , to znak że z dużą wielkością kolumn podłogowych nie możesz przesadzać .

 

Jeżeli będziesz miał możliwość to odsłuchaj Tonsil Mayestro II S .

 

 

Gogluj Hasło : Marantz pm-7004 kolumny forum .

Czytaj zagraniczne fora . Na takich forach jest wiele użytkowników , którzy dokonali odsłuchów . Na zachodzie klient nasz pan , sprzedawca zapewnia odsłuchy z należytą jakością i dostępność pewnie jest ich wielka .

Mając 20k na całość powinieneś wydać nieco więcej na kolumny, chyba, że zamierzasz kupić byle co na początek, a potem szukać dalej. Weź pod uwagę polskie konstrukcje: Studio 16 Hertz, Harpia Acoustics, ... Mają one lepszy stosunek jakości do ceny.

 

Liczy się nie tylko ilość basu, ale też jakość. Bas powinien być emitowany w postaci dźwięku, a w tanich konstrukcjach jest to zwykły hałas. Często jest tak, że lepsza jakościowo kolumna daje wrażenie głębszego basu mimo, że w parametrach technicznych jest gorsza.

 

Aby kolumna miała dobry bas, to:

- musi miec sztywną obudowę (patrz na wagę, opukaj obudowę - nie powinna rezonować)

- musi mieć dobrej jakości głośniki: sztywne, ale lekkie membrany, mocne magnesy

- rozmiar przetworników też się liczy, ale nie można patrzyć tylko na to

 

Idealnym instrumentem do sprawdzania basu jest kontrabas, weź jakiś jazz, gdzie kontrabas jest gwiazdą wieczoru i testuj. Przykładowa płyta:

 

-- Ray Brown with John Clayton & Christian Mc Bride - SuperBass

 

Ja bym i tak kupił kolumny używane, ale to już twój wybór.

 

Jeśli jestes zdecydowany na wzmacniacz, to możesz z nim chodzić po sklepach i szukać kolumn. W domu zapewne zagrają gorzej, tym gorzej im mniej uwagi poświęcisz kwestii akustyki.

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

U mnie PM-7004 gra z Monitor Audio BX6, na początku było trochę dziwnie bo kolumny prosto z pudła, raz grały samym basem raz średnimi, teraz po "wygrzaniu" kolumn jest "świetnie" że tak powiem :) Niskie głębokie i jest ich dużo, średnica bardzo dobra i tak samo wysokie, ale nie jest to granie dyskotekowe, trochę ocieplony dźwięk, żadnego walenie po uszach wysokimi itp, chyba że zastosuje się jakiś interkonekt posrebrzany, np Audionowa Meteor w porównaniu z miedzianym kablem przyśpieszył bas, wypchał średnie i wysokie, w życiu nie słyszałem takiej zmiany w dźwięku przez kabel, jak bym zamiast Marantza podpiął Cambridge Audio. Przy tym kablu to nawet Metalu można słuchać na tym Marantzu i BX6:)

 

Jednak jak bym miał 20 tys do wydania na raz, to celowałbym pewnie wyżej w stereo, znacznie mniejszy udział przyznałbym na cel kina, przynajmniej na amplituner, taki do 2 tysiecy bym szukał bo lepszy zbędny.

Bedę uparty, tym razem już konkretniej.

Popytaj na forum o Emotive. Procesor + końcówka / końcówki , do tego zestaw kolumienek za 12-13 tys , z podłogowymi frontami ( nie wiem czy z Chorusami 826 byś się zmieścił , nawet kosztem tańszych satelitek i bez suba )

 

M

Jednak jak bym miał 20 tys do wydania na raz, to celowałbym pewnie wyżej w stereo, znacznie mniejszy udział przyznałbym na cel kina, przynajmniej na amplituner, taki do 2 tysiecy bym szukał bo lepszy zbędny.

Wiem, dlatego jestem już zdecydowany na NR 1402. Ma wszystko czego mi trzeba + bonus w postaci estetyki (jest po prostu bardzo ładny, jak na amplituner, heh.)

 

Bedę uparty, tym razem już konkretniej.

Popytaj na forum o Emotive. Procesor + końcówka / końcówki , do tego zestaw kolumienek za 12-13 tys , z podłogowymi frontami ( nie wiem czy z Chorusami 826 byś się zmieścił , nawet kosztem tańszych satelitek i bez suba )

Co do procesora i końcówek to spasuję (jeszcze nie ten moment dla mnie, chyba :) ), ale kolumny zasugerowałeś bardzo ciekawe. Zastanawiam się jednak poważnie nad wersją z jednym niskotonowym, czyli 816. Po pierwsze, niższy pobór mocy, po drugie, w przyszłości mogę rozszerzyć zestaw o porządny subwoofer.

 

Dwa konkretne pytania:

 

1) Czy FOCAL CHORUS 816V cechują się uniwersalnością? Jak pisałem w pierwszym poście, słucham bardzo szerokiej "gamy gatunkowej", więc chciałbym móc się cieszyć zarówno Behemothem jak i Mozartem, a i czasem jakiś pop się puści. Dynamiczny bas być musi, ale reszta też nie może wyraźnie "kuleć". Czy Waszym zdaniem te kolumny spełnią moje oczekiwania? (Od razu mówię, że i tak ich posłucham).

 

2) Czy Marantz 7004 dobrze zgra się z Focalami? W Necie jakoś podejrzanie mało osób używa wzmaków Marantza do Focali - czy coś jest na rzeczy? Zastanawia mnie też, czy 7004 nie jest nieco za słaby do 816-tek. Czy do tych kolumn nie będzie lepszy np. hybrydowy Vincent SV-226MKII?

 

Czekam z niecierpliwością na Wasze sugestie.

 

Pzdr.

Co do samych Focali Chorus 816V to są to bardzo muzykalne kolumny, z bardzo dobrą sceną. Natomiast ich minusem jest to, że są bardzo wymagające w stosunku do wzmacniacza. Niby producent podaje 8 Ohm, ale nie masz co w to wierzyć. Kolumny nominalnie mają 4 Ohm, a schodzą jeszcze niżej. Z Marantzem nie gra to powalająco (moje prywatne zdanie). W zeszłym miesiącu mieliśmy u siebie Focal Chorus 826W i w połączeniu z Marantzem PM KI PEARL grało to bardzo przyzwoicie, szczegółowo, ale bez wyraźnej dynamiki. W momencie kiedy daliśmy mocniejszy wzmacniacz, choć wcale nie droższy efekt był zupełnie inny. Natomiast musisz sam się o tym przekonać. Chorusy 8xxV grają bardzo fajnie ale niestety też dużo wymagają od właściciela. Warto posłuchać.

 

Pozdrawiam,

Michał

Niby producent podaje 8 Ohm, ale nie masz co w to wierzyć. Kolumny nominalnie mają 4 Ohm, a schodzą jeszcze niżej.

Pytanie laika - jakie to ma konsekwencje praktyczne? Większe obciążenie prądowe wzmacniacza?

 

Z Marantzem nie gra to powalająco (moje prywatne zdanie). W zeszłym miesiącu mieliśmy u siebie Focal Chorus 826W i w połączeniu z Marantzem PM KI PEARL grało to bardzo przyzwoicie, szczegółowo, ale bez wyraźnej dynamiki. W momencie kiedy daliśmy mocniejszy wzmacniacz, choć wcale nie droższy efekt był zupełnie inny.

Możesz zatem polecić jakiś konkretny do odsłuchania? Jakieś opinie o wspomnianym przeze mnie wyżej Vincencie?

Ogólnie proszę o typy wzmaków pod Focale do 5k.

 

Mam też konkretną propozycję: T+A Music Receiver

Moment, nie wiem czy dobrze rozumiem - ten sprzęt ma robić jednocześnie za wzmacniacz, odtwarzacz strumieniowy i cd? W sensie, że zamiast trzech pudeł kupuję to i mam problem z głowy? ;) Jakoś mnie takie rozwiązanie nie przekonuje - mały potencjał późniejszej modernizacji komponentów.

 

PS

@TRIBUL

Czy mógłbyś odpowiedzieć mi na pytanie dot. wyświetlacza w NA7004, jakie zadałem parę postów wyżej? Wspominałeś chyba, że jesteś jego posiadaczem.

Moment, nie wiem czy dobrze rozumiem - ten sprzęt ma robić jednocześnie za wzmacniacz, odtwarzacz strumieniowy i cd? W sensie, że zamiast trzech pudeł kupuję to i mam problem z głowy? ;) Jakoś mnie takie rozwiązanie nie przekonuje - mały potencjał późniejszej modernizacji komponentów.

No, być może nie chcesz tyle wydać na cd+wzmacniacz+odtwarzacz sieciowy. Niemniej te Marantze to śmieci w porównaniu do tego sprzętu - posłuchaj bo to twoje pieniądze. To nie jest złe rozwiązanie taki zintegrowany klocek, modernizować oczywiście możesz. Nikt ci nie broni podłączyć kiedyś inne źródło albo inny wzmacniacz.

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

Czy gdybym zdecydował się na to 3 w 1, opisywana wcześniej konfiguracja połączenia stereo z amplitunerem KD (pre-out itd) będzie możliwa? I czy wzmacniacz w tym klocku pociągnie Focale i "zgra" się z nimi przy moich preferencjach muzycznych?

Nie możesz się na nic zdecydować bez odsłuchów: to jest podstawa tego hobby. To co ci zaproponowałem to zupełnie inna klasa, to jest już sprzęt, który na prawdę warto kupić. Nie wiem, czy się zgra z Focalami, trzeba posłuchać. Ponieważ jest to inna liga niż 7004, to bardziej tu chodzi o barwę niż wydajność. W ogóle zacznij może jakieś odsłuchy, to wiele ułatwi i nam i tobie. Ten T+A wydaje mi się nie ma wejścia ht-direct (pewny nie jestem). Podłączenie pod amplituner nie było by więc wygodne, bo w momencie podłączenia aktywne by były obie regulacje głośnosci: w T+A i w amplitunerze. Ale tak jak pisałem: to jest zupełnie inna klasa, a przy twoim budżecie trzeba iść na jakieś kompromisy.

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

Pytanie laika - jakie to ma konsekwencje praktyczne? Większe obciążenie prądowe wzmacniacza?

 

Konsekwencja jest taka, że ma większe wymagania względem wzmacniacza i nie każdy wzmacniacz jest w stanie dobrze napędzić taką kolumnę. Szukając wzmacniacza musisz zwrócić uwagę na jego moc przy 4 Ohm, poniżej 160 W w przypadku tych Focali nie ma co patrzeć.

 

Polecanie konkretnych rozwiązań jest dosyć trudne, bo jak stwierdzili koledzy wyżej każdy lubi co innego i trzeba po prostu posłuchać. Natomiast jak już znajdziesz odpowiedni wzmacniacz dla Focali grają naprawdę zjawiskowo :)

 

Pozdrawiam,

Michał

  • 1 miesiąc później...

W wątku powtarza się temat marantza na7004. Posiadam takowy - jestem bardzo zadowolony z tego modelu. Jednak po odsłuchach mam go razem z creek a nie z marantz pm7004. Ten ostatni gra trochę za wysoko, co przy dłuższym słuchaniu może męczyć. Wielokrotnie porównywałem, więc mam wyrobione zdanie. Ale wszystko jest kwestią gustu no i całej reszty (głównie kolumny).

  • 1 miesiąc później...

Witam po dłuższej przerwie i po świętach, mam nadzieję, że minęły po Waszej myśli :) Wracam z konkretnymi pytaniami, zanim wydam mnóstwo pieniędzy ;) Akustykę pomieszczenia już ogarnąłem, kolumny wybrane (Focal 826), mam też wizję układu łaczącego zalety stereo i KD - ostatecznie decyduję się na:

 

- odwarzacz strumieniowy, zarówno do plików bezstratnych jak i do video, w tym klipów z @ - modelu jeszcze nie wybrałem, ale pewnie coś z nowych Popcornów, przeznaczam na niego max 1000 pln; z NA7004 zrezygnowałem, ponieważ początkowo problemu braku gapless doszukiwałem się w firmware, ale jakoś nie znalazłem potwierdzenia tej tezy, pisałem nawet maila (dwukrotnie) do Marantz Europe z pytaniem o gapless i nie uzyskałem żadnej odpowiedzi - wnioskuję z tego, że gapless może się nie pojawić w najbliższym czasie :P ;poza tym, Marantz nie rozwiązuje kwestii streamingu video;

 

- zewnętrzny DAC, na 99% Cambrige Audio DacMagic Plus, ze względu na mnogość złącz, wskaźniki dot. źródła na froncie, dobre recenzje (czytałem ich mnóstwo); jest to znacznie bardziej uniwersalne rozwiązanie niż NA7004, poza tym DAC + odtwarzacz strumieniowy wyjdzie cenowo lekko poniżej Marantza;

 

- amplituner Marantz NR 1402, bo lepszy mi niepotrzebny, a ten ma wszystko co ma mieć i dobrze wygląda

 

- wmacniacz do 5000, ma za zadanie napędzać Focale, jeszcze się waham co do modelu, ale zawęziłem znacznie wybór.

 

I teraz PYTANIA, ponieważ nie wszystko jeszcze jest dla mnie jasne...

 

1) Zrozumiałem z Waszych poprzednich postów, że kolumny w KD łącze za pomocą Pre-out amplitunera i używam wzmacniacza jako końcówki mocy, czyli z pominięciem jego własnej regulacji głośności (steruję nią za pomocą ampli)

 

Jak to wygląda z czysto technicznego punktu widzenia? 1402 ma z tyłu coś takiego jak "sekcje" pre-out z trzema złączami, jak rozumiem, mnie interesują czerwone i białe (od czego jest to czarne?). Łącze te wyjścia z tzw. Amp In na wzmacniaczu, np. takim:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Czy to co napisałem wyżej się zgadza?

 

2) Jeśli się zgadza, to w jaki sposób "steruję" tym pre-outem? W postach na forum przewija się cały czas mowa o "przełączaniu wzmacniacza w tryb końcówki mocy", czytam też tu i ówdzie o przełącznikach na obudowie za to odpowiedzialnych, tymczasem podlinkowany wyżej wzmacniacz takowych nie posiada. Model 305 ma np. jakąś dziwną zworkę, którą z tego co się dowiedziałem, zdejmuje się lub zakłada w zależności od potrzeby. W opisie na stronie pada takie zdanie "Warto podkreślić, że zdalnie sterowane mogą być nawet takie funkcje, jak odłączenie końcówek mocy od przedwzmacniacza" - czy to jest to czego szukam? Czy oznacza to też, że za każdym razem trzeba przełączać wzmaka z odpowiedni tryb, nie jest przypadkiem tak, że kiedy ampli jest włączony do wzmacniacz automatycznie go "zauważy" i wysteruje kolumny z pre-out? A przy wyłączonym ampli wzmak normanie ogarnie stereo? Nie bardzo łapię, o co chodzi z tym przestawianiem.

 

3) Czy ampli (opierajmy się na tym konkretnym modelu) kieruje do wzmaka sygnał centralny i prawy/lewy front, czy też przez pre-out idzie pełny sygnał 5.1? Coś takiego usłyszałem w jednym ze sklepów jako kontrapunkt dla takiej konfiguracji KD, że niby sygnał idzie do wzmaka "w całości" (razem z częścią przeznaczoną dla satelit i suba), a nie tylko porządane kanały (fronty i centralny), co negatywnie wpływa na dzwięk - prawda to czy fałsz?

 

4) Czy macie jakieś ciekawe sugestie wzmacniaczy pod Focale 826 w cenie do 5000? Co myślicie o tym Advance Acoustic?

 

Pzdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

AD1) Tak, łączysz pre-out Marantza z wejściem na końcówkę w wzmacniaczu stereo. To czarne wyjście w Marantzu to wyjście na subwoofer aktywny.

AD2) PRE-OUT posiada ampli do KD, w Twoim wypadku Marantz, i tu nic nie musisz zmieniać przestawiać, podłączasz i gra. W wzmacniaczu stereo masz Main-In pod które podpięty masz amplituner, i jedyne co musisz zrobić żeby to grało, to na wzmacniaczu wcisnąć przycisk (przestawić wajchę :) ) aby wybrać źródło którym jest amplituner, to tak jak np słuchasz radia, i nagle chcesz posłuchać cd, więc przełączasz na CD, wygląda to tak samo. Nic nie dzieje sie automatycznie, musisz nacisnąć odpowiedni guzik na wzmacniaczu:) Co do Advance Acoustic MAP306, to nie wiem o co chodzi z tymi zworkami, żeby nie okazało się tak, że aby podpiąć pod niego amplituner będziesz musiał wyciągnąć te zworki, a żeby posłuchać CD znów je wkładać...niech ktoś oblatany z tym wzmakiem coś podpowie bo ja nie miałem z nim do czynienia

AD3) Sorry ale jakiś kretyn sprzedaje w tym sklepie...sygnał będzie dekodował ci ampli bądź bluray/dvd zależy jak ustawisz, i do PRE-OUT idzie sygnał taki jak masz oznaczony z tyłu na obudowie czyli L/R, lewy/prawy. Są też bardziej rozbudowane PRE-OUT niż w tym Marantz, czyli na każdy głośnik do kina, w tym Marantz masz tylko na kanał przedni prawy i lewy oraz subwoofer.

AD4) Arcam fmj A28

2) Jeśli się zgadza, to w jaki sposób "steruję" tym pre-outem? W postach na forum przewija się cały czas mowa o "przełączaniu wzmacniacza w tryb końcówki mocy", czytam też tu i ówdzie o przełącznikach na obudowie za to odpowiedzialnych, tymczasem podlinkowany wyżej wzmacniacz takowych nie posiada.

Z tym tematem trzeba uważać, bo funkcję HT-Bypass (lub identyczną o innej nazwie) ma niewiele wzmacniaczy. Funkcjonalnie ma to tak działać, że jedno z wejść pomija sekcję przedwzmacniacza i konfiguruje się to raz, a nie w kółko przełącza. Jeśli taka funkcja jest, to nie robi się tego zworkami. Niektóre wzmacniacze umożliwiają taką konfigurację dla dowolnego wejścia, inne dla jednego. W rezultacie jeśli wybierasz to wejśćie jako aktualne źródło, to dla niego regulacja głośności we wzmacniaczu jest pomijana, głośność masz taką, jak ustawisz w amplitunerze. W amplitunerze trzeba oczywiście przeprowadzić kalibrację, bo każdy wzmacniacz ma inny współczynnik wzmocnienia, ale kalibracja apmlitunera to standard w każdej konfiguracji.

 

AA 305 ma tak niejasną instrukcję obsługi, że trudno coś na 100% wywnioskować.

 

W każdym razie jedyna rzecz jaka powinna być konieczna, aby przełączyć się na słuchanie kina, to wybranie odpowiedniego źródła we wzmacniaczu. W przeciwnym razie albo będzie to niewygodne albo wręcz niebezpieczne, bo ktoś z domowników może zacząć przestawiać głośność zarówno w ampli jaki i wzmaku i na przykład ustawi wzmak na maxa, bo akurat ampli było ściszone.

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

PRE-OUT posiada ampli do KD, w Twoim wypadku Marantz, i tu nic nie musisz zmieniać przestawiać, podłączasz i gra. W wzmacniaczu stereo masz Main-In pod które podpięty masz amplituner, i jedyne co musisz zrobić żeby to grało, to na wzmacniaczu wcisnąć przycisk (przestawić wajchę :) ) aby wybrać źródło którym jest amplituner, to tak jak np słuchasz radia, i nagle chcesz posłuchać cd, więc przełączasz na CD, wygląda to tak samo. Nic nie dzieje sie automatycznie, musisz nacisnąć odpowiedni guzik na wzmacniaczu:) Co do Advance Acoustic MAP306, to nie wiem o co chodzi z tymi zworkami, żeby nie okazało się tak, że aby podpiąć pod niego amplituner będziesz musiał wyciągnąć te zworki, a żeby posłuchać CD znów je wkładać...niech ktoś oblatany z tym wzmakiem coś podpowie bo ja nie miałem z nim do czynienia

 

Może trochę niejasno się wyraziłem - zworka na złączach jest w AA MAP305, którego w ogóle nie rozważam. Jednak model MAP306 nie ma zworki, a w opisie jest taki fragment:

 

"Warto podkreślić, że zdalnie sterowane mogą być nawet takie funkcje, jak odłączenie końcówek mocy od przedwzmacniacza" (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

 

Czy dobrze wnioskuję, że owa funkcja to właśnie załączanie pre-outu z ampli (lub innego źródła)?

 

Mógłbyś zerknąć na zdjęcia tego wmaka i napisać, czy ma on porządane przeze mnie możliwości - wydaje mi się, że z tyłu chodzi o wejście amp-in, ale czym to potem włączyć, przyciskiem phono? Czy może ta funkcja sterowana jest wyłącznie z poziomu pilota?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czy dobrze wnioskuję, że owa funkcja to właśnie załączanie pre-outu z ampli (lub innego źródła)?

To nie jest oczywiste jak to działa. Trzeba samemu sprawdzić.

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

Tak, ma on wejście Main-In z tyłu, czyli normalnie podłączasz go do KD. Natomiast aby przełączyć go w tryb końcówki mocy (uruchomić wejście Main-IN) musisz wdusić na pilocie przez 3 sekundy przycisk NORMAL/AMP, żeby wyjść z tego trybu robisz tak samo. Z tego co widzę nie ma możliwości uruchomienia tego bez pilota:/

 

To z instrukcji:

AMP IN / PRE OUT

You can used separetly the preamplifier or the power amplifier. To separate them electronically, you must use the remote control and push during 3 seconds the Normal/Amp

button. To com back to the original normal mode, push again this button during about 3

seconds.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.