Skocz do zawartości
IGNORED

el34 do Unison S6

Lesław01

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam wzmacniacz Unison Research S6. Jakiś czas temu wymieniłem ecc82 electro-harmonixy na Telefunkeny i dźwięk uległ znacznej poprawie. Teraz przyszła kolej na wymianę el34 Electro-harmonix-ów. Polecano mi Mullard-y oraz Telefunken-y NOS. Chciałbym nieco poprawić bas, powiększyć scenę itp. I tu pojawia się moje pytanie, jakie lampy wybrać i gdzie je kupić. Dzwoniłem do kilku sklepów w Polsce z lampami, ale nikt nie posiada lamp NOS el34. Z kolei na ebay jest spory wybór, ale niestety nie znam się za bardzo, więc proszę kolegów o pomoc.

Dodatkowo wzmacniacz ma po 3 lampy na kanał w single ended i nie wiem jak to ma byś sparowane. Czy wszystkie 6, czy wystarczy jak będą pasowały do siebie 3 z każdej strony.

https://www.audiostereo.pl/topic/90955-el34-do-unison-s6/

z lampami Nos bywa różnie i nie wiem czy się opłaca dać 2000zł za te lampy... bo po miesiącu moze któraś paść i co w tedy... spróbuj zamienników 6CA7... mozesz je śmiało włożyć za EL34...to są odpowiedniki amerykańskie... dźwięk będzie o wiele lepszy w zakreśie średnicy, niskich i wysokich tonów... szczerze polecam 6CA7...

W życiu piękne są tylko chwile...

https://www.audiostereo.pl/topic/90955-el34-do-unison-s6/#findComment-2378183

Widzę, że szukasz, pytasz na forach...

Ja także słucham muzyki w połaczeniu S6 plus Studio 100.

I wiesz co Ci powiem? - to co żurek.

Kup se w sklepie Lampy Elektronowe (Pan dobiera bez problemu sześć sztuk sparowanych baniek) najprostrze 6CA7 Elektro-Harmonixa.

Będziesz miał b. dobitny, lepiej "rozciągnięty" i kontrolowany bas, o niebo lepszą stereofonię, wgląd w nagranie...mniej "kluchy", dźwięczną górę - zresztą zobaczysz.

Oczywiście możesz nieco stracić na nasyceniu średnicy, ale...

Co jeszcze? - o wiele lepsze / stabilniejsze parametry pracy wzmacniacza, który z EL-34 dość mocno się grzeje.