Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Bayerische Motoren Werke (BMW)


Rekomendowane odpowiedzi

Pamiętasz mniej więcej koszty?

Tarcze to od 200zł za sztukę. Miałem ATE , Zimmermany i teraz kończę drugi kpl z ASO.

Polecam kupować u Macka. Stones1 na forach BMW

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ceny bardzo dobre i nie ma problemu z jakąkolwiek reklamacją . Ma też części z ASO i dobrze doradzi.

Ja kupuję od lat tylko u niego.

 

Wracając do pytania.

Wężyki z Foty - 30zł

Tuleje TYLKO z ASO !!!!! Koszt jakieś 1200zł za kpl

Zaworek Pierburga , oryginał na allegro za 150zł

Zaślepienie EGR to chwila roboty ( lepiej też wyczyścić zawór ) a odma kompletna 200zł.

W automacie trzeba wywalić klapki w kolektorze ssącym a z wad tego modelu to zacierająca się wycieraczka tylna w Touringu - do zrobienia samemu.

Po przebiegu około 150 000km warto wymienić przepływomierz bo z biegiem czasu zaniża pomiar powietrza . Komp tego nie wyłapie tylko logi dynamiczne w czasie jazdy .

Modele sprzed liftingu miały problemu z jeżami i elektryką .

W zawieszeniu przednim na naszych drogach siadają tuleje wahaczy z przodu.

Tu masz moją instrukcję wymiany i ściągacza :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tuleje te tylko Lemforder !

 

Amory z przodu też zmieniałem. Są 3 rodzaje. Ja miałem utwardzone i nieco obniżające Advantage a zmieniłem na Supertouring

 

Jak coś to pytaj bo mam ten model i ten silnik w małym palcu ;)

Innym też się przyda :)

 

Jeszcze jedno.

Opinie o BMW najczęściej pochodzą od tych co kupują zajechane wraki. Swoją kupiłem za cenę rynkową x2 a na starcie w opony , aku i pierdoły dałem przeszło 8kzł

A jak ktoś myśli że obecnie kupi E39 530D po lifcie z rozsądnym przebiegiem za 20 000zł to niech się puknie lewarkiem w głowę , bo klucz do kół w tym aucie jest za lekki :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez muda44

Muda, dziękuję bardzo za rzeczową odpowiedź. Muszę pozbierać wiarygodne opinie, bo prawdopodobnie temat będzie aktualny już niedługo. Najpierw muszę sprzedać dwa obecnie posiadane auta.

Wrażenia z jazdy e39 przedliftowym brata były całkowicie pozytywne - po prostu wszystko mi tam pasowało. Auto ciężkie, przyklejone do drogi. O e60 piszą, że wszystko chodzi za lekko, i chyba wiem o co chodzi - jeśli to to, co myślę, to odpuszczę sobie e60. E39 mnie nie odpycha z zewnątrz, wewnątrz b. fajne. Jeśli bym czegoś szukał to z niewielkim przebiegiem, za granicą i z bogatym wnętrzem (biała skóra lub brąz). Ale najważniejsza sprawa to silnik i mechanika. Wiem, że po zakupie każdego auta coś trzeba włożyć - ja zawsze zmieniam płyny + rozrząd + filtry, potem to co trzeba ewentualnie. Obecnie mam mazde 6 kombi i to auto nie wymaga niczego poza zmianą coroczną oleju. Zaprzestalem nawet w niej sprawdzanie poziomu oleju, bo to bezcelowe. Chciałbym auto, które będzie podobnie niezawodne.

 

A jak jest z automatem w e39? Słyszałem, że to nie jest dobry pomysł.

 

Drugą ewentualnością, w zależności od pewnego czynnika, będzie zakup jakiegoś coupe dla siebie. Ale to mniej prawdopodobne.

Powrót po dłuższej przerwie...

Mazdy6 nawet nie ma co porównywać do E39.

Swojej E39 szukałem ponad 3 miechy.

Miała być srebrna , bezwypadek , po lifcie M57D30 w automacie i jak najbogatsza.

Obecna była najbardziej zadbana , bezwypadkowa i silnik zero kopcenia. Najciszej też chodził.

Ale manual i przeciętne wyposażenie.

Ważne że ma parktronic przód i tył co w takim klocu pomaga.

Zachcianki to jedno a realia co innego.

 

E39 niestety mają skrzynie GM i to nie jest jakość z E34 .

Z automatami trzeba uważać a w manualach wraz z przebiegiem pojawia się blokujący piąty bieg.

Jak robi się chłodno po wbiciu 5tki i powrocie na luz lewarek jest dociągnięty jak do wbicia 5tki.

Problemem jest bolec blokujący ten bieg. Części to z 60zł ASO ale skrzynie trzeba zwalać.

Jak się skrzynia rozgrzeje jest OK.

Manual to też dwumasa - około 2500zł w kpl z dociskiem i łożyskiem.

 

Ale tej klasy samochód powinien mieć mocny silnik i automat :)

Tym bardziej ze spalanie i osiągi niewiele odbiegają od manuala.

Przyspieszenie ( elastyczność ) jest fantastyczna :)

Przy wyprzedzaniu biorę po kilka aut na raz .

Bardo fajne auto ale chyba przesadzasz troche. Ten model to 7 sekund do setki (mam racje?) a to w tym segmencie tak sobie, naprawde.

Edytowane przez jackk

Bardo fajne auto ale chyba przesadzasz troche. Ten model to 7 sekund do setki (mam racje?) a to w tym segmencie tak sobie, naprawde.

A co ma przyspieszenie od 0 do 100km/h do elastyczności w takcie wyprzedzania ?

Popatrz na dane 80-120km/h na 4tym biegu a to właśnie przy takiej prędkości wyprzedza się TIRy i zawalidrogi.

A więc:

530D - 6,9s

520i - 9,4s

525i - 8,4s

530i - 7,3s

535i - 7,4s

540i - 6,2s

 

Widać różnicę ?

Silnik ma 410Nm w zakresie 1750 do 3000obr/min wiec można go długo ciągnąć na każdym biegu .

Nie znam danych na 5tce ale też elastyczność jest bardzo dobra .

Nie trzeba piłować silnika przez co i spada spalanie .

A jeżeli dodać do tego te 7litrów ON przy klamocie ważącym 1815kg , to można uznać ten silnik za fantastyczny.

 

Jak widać " suche " dane niewiele mówią o faktycznych możliwościach samochodu z danym silnikiem.

 

A z drugiej strony jest 520i w E34 .

Muł straszny mimo tych 150 koni ale uzyskiwanych wysoko i z niewielkim momentem .

Edytowane przez muda44

Jeżdżąc autem brata zapinałem od 60kmh 5ty bieg i można było jechać jak automatem. Do wyprzedzania zapięcie 3ki przy 80kmh i naprawdę parę razy na początku się zdziwiłem... W tej chwili więcej mi nie potrzeba. Natomiast przyglądam się jeszcze e60.

Muda napisałeś o wadach manuala w e39 ale co z automatem? Jest duży uślizg na przeniesieniu napędu? To coś, co osobiście w mazdzie mi się b. nie podoba + jednak musiałbym mieć półautomat, bo pełnego już nigdy w życiu nie chcę.

Powrót po dłuższej przerwie...

Do wyprzedzania zapięcie 3ki przy 80kmh i naprawdę parę razy na początku się zdziwiłem...

W 530D ?

Przy 80 powinien najlepiej iść na 4tym biegu.

Jeżeli przy tej prędkości lepiej idzie na 3ce to może być objaw właśnie zaniżającej przepływki.

Takim objawem jest to że silnik wyraźnie lepiej ciągnie od około 3000obr/min a powinien ciągnąć równo od około 2000obr/min.

Dobrym testem przepływomierza jest jechać na 4ce od 1000obr/min do 4000obr/min i gaz w podłogę obserwując wskazówkę chwilowego zużycia paliwa.

Powinna być na około 20litrach bez najmniejszego wahnięcia w dół .

 

Muda napisałeś o wadach manuala w e39 ale co z automatem?

Musisz sam się przejechać :)

To jest BMW klasy wyższej i moim zdaniem automat jest super.

Sam chciałem w automacie ale nie trafiłem na taką dobrą sztukę - samochodu , nie skrzyni.

Masz też możliwość zmiany biegów manualnie lewarkiem i łopatkami.

Ja bym chciał w automacie i przy następnym aucie będę do tego dążył.

 

A nawiązując do E60 to jest to samochód ładniejszy w środku i wizualnie nowocześniejszy. Z tym że ZNACZNIE bardziej wadliwy od po liftingowej E39 . Nawet na tym forum kiedyś z kimś pisałem kto sprowadzał tylko BMW i jak sam stwierdził dużo właścicieli E60 wracało do E39 .

Witam

 

Ja również jestem zauroczony stara e39 po lifcie. Robiłem przymiarki do 530d sport ale niestety się nie udało. Obecnie mam co innego ale... ostatnio wpadła mi ta sztuka w oko- normalnie zakochany jestem... Jest tylko problem ... 4.4l :) I obawiam się że ubezpieczenie i podatek drogowy mógł by mnie zabić (UK) .

Kilka fotej poniżej (2002r, 145 000km , pierwszy właściciel).

 

Szybki podgląd- ubezpieczenie na mnie i małżonkę + podatek drogowy - 4 tyś zł na rok :)

Myślałem że będzie o wiele gorzej...

 

 

pozdr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-11813-0-81045200-1352644331_thumb.jpg

post-11813-0-56467400-1352644333_thumb.jpg

post-11813-0-92244000-1352644335_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

A co ma przyspieszenie od 0 do 100km/h do elastyczności w takcie wyprzedzania ?

Popatrz na dane 80-120km/h na 4tym biegu a to właśnie przy takiej prędkości wyprzedza się TIRy i zawalidrogi.

A więc:

530D - 6,9s

520i - 9,4s

525i - 8,4s

530i - 7,3s

535i - 7,4s

540i - 6,2s

 

Widać różnicę ?

Silnik ma 410Nm w zakresie 1750 do 3000obr/min wiec można go długo ciągnąć na każdym biegu .

Nie znam danych na 5tce ale też elastyczność jest bardzo dobra .

Nie trzeba piłować silnika przez co i spada spalanie .

A jeżeli dodać do tego te 7litrów ON przy klamocie ważącym 1815kg , to można uznać ten silnik za fantastyczny.

 

Jak widać " suche " dane niewiele mówią o faktycznych możliwościach samochodu z danym silnikiem.

 

A z drugiej strony jest 520i w E34 .

Muł straszny mimo tych 150 koni ale uzyskiwanych wysoko i z niewielkim momentem .

Nie 0 spalanie mi chodzilo ale o stwierdzenie 'fantastyczne'. Dla mnie 0-100 to jest b. wazny parametr. Te 7 seknd to jest b. przecietny wynik. Jesli by bylo 5 sekund albo lepiej to mozna by powiedziec 'swietnie'. I o pilowniu silnika tez nie mowimy bo to jest wyprzedzanie i liczy sie czas. Nigdzie nie moge znalezc oficjalnych danych 80-120 mojego auta ale z grubsza zakladam ze jest ponizej 5 sekund (prawdopodobnie 4.7) i to jest szybko, moze nawet b.szybko ale nigdy bym nie powiedzial ze fantastycznie. Nie to zebym sie czepial bo niektore BMW czy Audi (S6 czy S4, praktyczne w moich warunkach) b. mi sie podobaja.

Nigdzie nie moge znalezc oficjalnych danych 80-120 mojego auta ale z grubsza zakladam ze jest ponizej 5 sekund (prawdopodobnie 4.7) i to jest szybko, moze nawet b.szybko ale nigdy bym nie powiedzial ze fantastycznie. Nie to zebym sie czepial bo niektore BMW czy Audi (S6 czy S4, praktyczne w moich warunkach) b. mi sie podobaja.

To chyba masz ze 400km, albo i wiecej, bo 300km w 4.4 ma 6.2s, albo nie wiesz o czym piszesz.

 

A z drugiej strony jest 520i w E34 .

Muł straszny mimo tych 150 koni ale uzyskiwanych wysoko i z niewielkim momentem .

No niestety. Prawie 1500kg i 150km to nieco za malo. Jakos 10.4s do 100km/h. Sam takim jezdze to wiem, ale nie jest jeszcze tak strasznie. W E39 520i jest jeszcze gorzej, bo ma wieksza mase. Niewiele, ale jednak.

Edytowane przez rafal735r

?👈

To chyba masz ze 400km, albo i wiecej, bo 300km w 4.4 ma 6.2s, albo nie wiesz o czym piszesz.

Nie trzeba dlugo szukac:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja jestem tylko troche wolniejszy od STI (okolo 0.5 sek do setki). Skrzynia taka sama. Moge potem wyskoczyc poza miasto i z ciekawosci zmierzyc (z grubsza oczywiscie).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie trzeba dlugo szukac:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja jestem tylko troche wolniejszy od STI (okolo 0.5 sek do setki). Skrzynia taka sama. Moge potem wyskoczyc poza miasto i z ciekawosci zmierzyc (z grubsza oczywiscie).

Przypomnij co masz za samochód.

Pamiętaj że piszemy o samochodzie komfortowym , dużym i spalającym 6-7 litrów na 100km za około 30 000zł.

Jeszcze jedno.

W zeszłym roku jechałem do pracy a za mną Porsche Carrera .

Był ruch na prawym pasie a jechaliśmy lewym. Jak sie zrobił luz mieliśmy ponad 200km/h. Wjechał na prawy pas a wjechaliśmy na odcinek drogi z koleinami i dziurami. Tak nim majtało że odpuścił :)

Szerokie laczki , twarda zawiecha i mógł sobie te konie ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez muda44

Przypomnij co masz za samochód.

Pamiętaj że piszemy o samochodzie komfortowym , dużym i spalającym 6-7 litrów na 100km.

Jeszcze jedno.

W zeszłym roku jechałem do pracy a za mną Porsche Carrera .

Był ruch na prawym pasie a jechaliśmy lewym. Jak sie zrobił luz mieliśmy ponad 200km/h. Wjechał na prawy pas a wjechaliśmy na odcinek drogi z koleinami i dziurami. Tak nim majtało że odpuścił :)

Szerokie laczki , twarda zawiecha i mógł sobie te konie ...

Z ta Carrera to dobre! Wszystko zalezy od okolicznosci i warunkow, bo nie ma 'idealnego' samochodu. Ja mam Legacy GT Spec.b (ale wersje zza oceanu wiec to tylko 250KM).Auto jest b. podobne (w osiagach) do STI tylko turbo mniejsze i 50 koni mniej (ale komfort jazdy troche wiekszy bo zawieszenie jednak nie tak twarde). Niestety w moich warunkach BMW jako auto caloroczne raczej odpada. Musial bym miec na zime lepszy naped. Wczoraj mialem bliske spotkanie z S4 i troche mi 'odjecha' (nieduzo) no ale to 330 koni ale i tak 'czapki z glow' (takie S4 byloby idealne).

Pzdr

Co do spalania to... u mnie teraz srednie 11.8.....

Edytowane przez jackk

Co do spalania to... u mnie teraz srednie 11.8.....

No i właśnie, czyli prawie x2

Nie znam Twojego samochodu ale uważam też że E39 jest znacznie bardziej komfortowe co na naszych dziurach jest zbawienne.

A wersja Touring jest fajna na wakacje jak i do wożenia większych zakupów jak szafki , płytki itd.

Jesli by bylo 5 sekund albo lepiej to mozna by powiedziec 'swietnie'.

 

Czy możesz podać przykłady aut w budzie kombi przyspieszające do 100 kmh w 5 lub mniej sek? Poza RS6 i M5 za dość duże pieniądze. Innymi słowy coś dla ludzi?

Powrót po dłuższej przerwie...

Czy możesz podać przykłady aut w budzie kombi przyspieszające do 100 kmh w 5 lub mniej sek? Poza RS6 i M5 za dość duże pieniądze. Innymi słowy coś dla ludzi?

Nie zrozumielismy sie. Chodzilo mi o przyspieszenie 80-120 (moze niejasno sie wyrazilem).

Nie 0 spalanie mi chodzilo ale o stwierdzenie 'fantastyczne'. Dla mnie 0-100 to jest b. wazny parametr. Te 7 seknd to jest b. przecietny wynik. Jesli by bylo 5 sekund albo lepiej to mozna by powiedziec 'swietnie'.

 

No to się chyba jednak źle się wyraziłeś, bo ja ww fragment odczytałem jako czysto odnoszący się do 0-100 kmh. Mniejsza o to.

Dla mnie przyspieszenia w 530d są na b. dobrym poziomie. Do przyjemnej jazdy imho wystarcza.

Powrót po dłuższej przerwie...

No to się chyba jednak źle się wyraziłeś, bo ja ww fragment odczytałem jako czysto odnoszący się do 0-100 kmh. Mniejsza o to.

Dla mnie przyspieszenia w 530d są na b. dobrym poziomie. Do przyjemnej jazdy imho wystarcza.

Ale dla mnie tez (pozwalaja nawet na wiecej niz przyjemna jazde). Chodzilo mi tylko o to stwierdzenie 'fantastyczne' wg mnie troche na wyrost.

Moim zdaniem e60 zdecydowanie lepsze auto prawie0 pod kazdym wzgl. (o gutach sie nie rozmawia) mialem e39 i dwie e60 i e61 30.d pierwsza 218 druga 231 koni obie w atomacie 6stopniowym ktory nie ustepuje szybkoscia zmiany biegow manualnej skrzyni, wrazenia z jazdy : lepsza twardsza zawiecha, zdecydowanie mocniejszy silnik,do e39 nigdy juz bym nie wrocil, ponad 520 nm jedyny problem to moze dpf ktory ja przy okazji tuningu wycialem i udalo mi sie uzyskac niezly wynik, a co do korozji to te modele maja juz ocynk

 

spalanie srednio miedzy 6-8 trasa i 9-12 miasto

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

lepsza twardsza zawiecha

Dla mnie E39 jest za twarde :/

E34 było optymalne na drogach po których jeżdżę .

 

zdecydowanie mocniejszy silnik

Z E39 też można coś więcej wycisnąć:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

a co do korozji to te modele maja juz ocynk

Z tego co ja wiem to maska , błotniki i podłużnice są aluminiowe.

 

Jeszcze jeden

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Da się jakoś żyć ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oczywisie ze e39 to nie jest zle auto, tak jak niebylo nim w swoim czasie e34 , od korej zaczela sie moja przygoda z ta marka ale widac po e60 konsekwenje w rozwoju modelu i jezeli budzet pozwala i nie ma sie senymentu do sylistyki poprzedniego wcielenia piatki, ktory defakto konczy pewna epoke i wielu sie to moze nie podobac to dla mnie jednak wybor zawsze bedzie jeden e60,

Cale szczescie z nowym modelem F10 BMW wraca do stylisytyki lat '90.

 

:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

Moim zdaniem e60 zdecydowanie lepsze auto prawie0 pod kazdym wzgl. (o gutach sie nie rozmawia) mialem e39 i dwie e60 i e61 30.d pierwsza 218 druga 231 koni obie w atomacie 6stopniowym ktory nie ustepuje szybkoscia zmiany biegow manualnej skrzyni, wrazenia z jazdy : lepsza twardsza zawiecha, zdecydowanie mocniejszy silnik,do e39 nigdy juz bym nie wrocil, ponad 520 nm jedyny problem to moze dpf ktory ja przy okazji tuningu wycialem i udalo mi sie uzyskac niezly wynik, a co do korozji to te modele maja juz ocynk

 

spalanie srednio miedzy 6-8 trasa i 9-12 miasto

 

Gothan, dzięki za ten wpis. Szczególnie jest dla mnie ważny, że posiadałeś e39 i e60, także masz dobre porównanie. Powiem szczerze, że trochę zburzyło to moją koncepcję kupienia e39 z lepszym wyposażeniem. Czy mógłbyś coś skrobnąć o naprawach / awariach jakie wystąpiły? Jak porównujesz spalanie w obu seriach?

Z góry dzięki za opowiedź.

Powrót po dłuższej przerwie...

Ku przestrodze i przemyśleniu.

Z moich obserwacji (a jeżdżę ponad 20 lat) także wynika, że kierowcy tej marki są - statystycznie rzecz biorąc - bardziej "wyrywni" , jeżdżąc zdecydowanie bardziej agresywnie (i nie zawsze bezpiecznie) w porównaniu do driverów innych marek. Taka ciekawostka socjologiczna.

Czyli jakich opel czy peugeot, a co pan powie o właścicielach toyoty supry, lancera, czy chociażby ferrari czy, widać jakaś zależnośc, ech ta skłonnośc do oceny innych to chyba nasza cecha narodowa

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.