Skocz do zawartości
IGNORED

DAT i MD jako DAC


Gummo

Rekomendowane odpowiedzi

mds-je480 i mds-je770 sa osiem lat mlodsze :)

 

Owszem, są młodsze. Są też plastikowe, mają słabe zasilanie i zbudowane są ubogo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-1956-0-48449000-1457030658_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Czy są jakieś "sprawdzone" modele DAT/MD, których przetworniki brzmią na poziomie przyzwoitego zewnętrznego DAC, powiedzmy irDAC?

 

Coś wydaje mi się to rozwiązanie zbyt piękne, żeby było tak mało popularne.

Sony DTC-57ES lub 55ES

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

SONY MDS-JB930 - w miarę tani i bardzo dobrze wyposażony. Próbkowanie oczywiście max 48kHz, rozdzielczość 24 bit.

3 cyfrowe wejścia, 2 cyfrowe wyjścia, cztery rodzaje filtra cyfrowego do wysboru, regulowany poziom wyjścia na analog out

 

Wyjątkowo słabe urządzenie.

 

Sony DTC-57ES lub 55ES

 

Od obu dźwiękowo lepszy jest 59 ES. Mimo wszystko sceptycznie patrzę na DATa jako zewnętrzny przetwornik. Wolę na nim nagrywać.

SONY MDS-JB930 - w miarę tani i bardzo dobrze wyposażony. Próbkowanie oczywiście max 48kHz, rozdzielczość 24 bit.

3 cyfrowe wejścia, 2 cyfrowe wyjścia, cztery rodzaje filtra cyfrowego do wysboru, regulowany poziom wyjścia na analog out

 

Dzięki, nie zauważyłem wcześniej odpowiedzi.

 

Wyjątkowo słabe urządzenie.

 

Od obu dźwiękowo lepszy jest 59 ES. Mimo wszystko sceptycznie patrzę na DATa jako zewnętrzny przetwornik. Wolę na nim nagrywać.

 

Widzę, że nie obejdzie się bez własnych testów :) Z tymi urządzeniami jest o tyle niefajnie, że w odróżnieniu od DAC zapewne są trudno sprzedawalne.

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem SONY MDS-JB930, powinien dotrzeć do mnie w tym tygodniu.

 

Nigdy nie miałem własnego MD, pomyślałem, że przy okazji testowania tego DAC trochę się tym formatem pobawię.

 

Tutaj mam pytanie jak na razie teoretyczne: skoro przetwornik A/D w tym modelu jest 24-bitowy, to czy wejście cyfrowe również przyjmuje dźwięk 24-bitowy i ATRAC jest w stanie z tego w pełni skorzystać? Jeśli tak, to czy przy 24-bitowym źródle mam szansę na nagranie MD o lepszej jakości, niż z CD? Mamy tu oczywiście do czynienia z kompresją, ale to jest ATRAC R.

Kupiłem SONY MDS-JB930

 

Tutaj mam pytanie jak na razie teoretyczne: skoro przetwornik A/D w tym modelu jest 24-bitowy, to czy wejście cyfrowe również przyjmuje dźwięk 24-bitowy

 

Tak, ten model przyjmuje na wejściu 24 bity

 

i ATRAC jest w stanie z tego w pełni skorzystać?

 

tak

 

Jeśli tak, to czy przy 24-bitowym źródle mam szansę na nagranie MD o lepszej jakości, niż z CD?

 

Nie

 

Kupowanie MD by na nim cokolwiek nagrywać mija się z celem.

MiniDisc by SONY z wysokiej półki to po prostu świetne przetworniki D/A za małe pieniądze.

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

> Jeśli tak, to czy przy 24-bitowym źródle mam szansę na nagranie MD o lepszej jakości, niż z CD?

 

Nie

 

Hmm… czy to znaczy, że podanie 24-bitowego dźwięku w ogóle nie poprawia jakości nagrania, czy poprawia, ale i tak nie ma to sensu, bo MD jest stratnym formatem?

 

Kupowanie MD by na nim cokolwiek nagrywać mija się z celem.

MiniDisc by SONY z wysokiej półki to po prostu świetne przetworniki D/A za małe pieniądze.

 

Widzę, że jesteś zniechęcony tym formatem… Ja chcę się pobawić minidiskiem, bo nigdy go nie miałem. Pewnie mi się znudzi po tygodniu, szczególnie, jeśli jakość nie będzie zadowalająca.

Taki mechaniczny format niby nie ma dziś sensu, ale wciąż jest przyjemnie posłuchać np. CD "jak za dawnych czasów".

 

Jeśli dobrze rozumiem, MDS-JB920 i MDS-JB930 mają ten sam DAC (Current Pulse), ale już MDS-JB940 ma — podobno słabszy — Hybrid Pulse.

 

Z ciekawości — czy uważasz, że filtry oferowane w tym modelu mają w ogóle sens, czy raczej niepotrzebnie zniekształcają sygnał?

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

MiniDisc by SONY z wysokiej półki to po prostu świetne przetworniki D/A za małe pieniądze.

 

 

Raczej dość przeciętne. Świetne na pewno nie. Słaba aplikacja a to jest najważniejsze.

 

Taki mechaniczny format niby nie ma dziś sensu, ale wciąż jest przyjemnie posłuchać np. CD "jak za dawnych czasów".

 

Jeśli dobrze rozumiem, MDS-JB920 i MDS-JB930 mają ten sam DAC (Current Pulse), ale już MDS-JB940 ma — podobno słabszy — Hybrid Pulse.

 

Z ciekawości — czy uważasz, że filtry oferowane w tym modelu mają w ogóle sens, czy raczej niepotrzebnie zniekształcają sygnał?

 

 

Te urządzenia Sony są bardzo słabe dźwiękowo. Lepszy efekt osiągniesz z chińskiego DACa. Każdy MD ma kompresję stratną dlatego nagrywanie na nim mija się z celem.

...ale i tak nie ma to sensu, bo MD jest stratnym formatem?

 

otóż to.

 

Taki mechaniczny format niby nie ma dziś sensu, ale wciąż jest przyjemnie posłuchać np. CD "jak za dawnych czasów".

 

CD to zupełnie inna bajka niż MD. CD to podstawowy format sprzedaży dzieł muzycznych a MD to format antyczny i technologicznie przestarzały. Obecnie używanie MD jako rejestratora nie ma absolutnie żadnego uzasadnienia.

 

Jeśli dobrze rozumiem, MDS-JB920 i MDS-JB930 mają ten sam DAC (Current Pulse), ale już MDS-JB940 ma — podobno słabszy — Hybrid Pulse.

 

Dobrze rozumiesz. To są przetworniki stosowane w odtwarzaczach CD by Sony serii ES. Wysokie modele MD by Sony oferują opcję przetwornika o jakości rodem z odtwarzaczy CD serii ES. Poza tym są tanie, wyglądają ładniej niż chińszczyzna, posiadają wyjścia cyfrowe (mało który przetwornik D/A to oferuje), kilka wejść cyfrowych.

 

Z ciekawości — czy uważasz, że filtry oferowane w tym modelu mają w ogóle sens, czy raczej niepotrzebnie zniekształcają sygnał?

 

Filtry mają sens. Całkiem ładnie i wyczuwalnie różnią się od siebie. Jak nie chcesz używać filtrów to je po prostu wyłączasz i sygnał pomija blok filtra

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

 

SONY MDS-JB930 - w miarę tani i bardzo dobrze wyposażony. Próbkowanie oczywiście max 48kHz, rozdzielczość 24 bit.

3 cyfrowe wejścia, 2 cyfrowe wyjścia, cztery rodzaje filtra cyfrowego do wysboru, regulowany poziom wyjścia na analog out

 

Zastrzegam, że nie nazwałbym się audiofilem, ale jestem bardzo zadowolony z zakupu, dziękuję za rekomendację. Jak na razie miałem tylko wczorajszy wieczór do zaznajomienia się i pobieżnych testów, ale pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne.

Sprzęt brzmi na poziomie moich odtwarzaczy CD — momentami mam wrażenie, że nieco lepiej, niż Harman Kardon HD740, a z filtrem "plain" jest niemal nie do odróżnienia od Marantza CD-67 Mk2 SE. Będę oczywiście testować dalej.

 

Filtry wyjściowe różnią się bardzo subtelnie, spodziewałem się czegoś bardziej nachalnego ze "złotych czasów DSP", a tu są różnice, których na razie nie jestem w stanie scharakteryzować, a pewnie i rozpoznać, gdyby ktoś przełączył filtr bez mojej wiedzy.

 

Moje główne źródło to AirPlay przez stary Apple AirPort Express (wersja A1264 z roku 2008), do kupienia za stówkę na Allegro, wpięty przez Toslink. Podaje bit-perfect sygnał z komputera czy iPhone/iPada. Tylko 44.1kHz/16bit, ale mi to wystarcza.

 

W testach porównywałem sygnał z plików lossless 44.1kHz/16bit oraz wyjść analogowych i cyfrowych odtwarzaczy CD. W pierwszych testach brał jeszcze udział wewnętrzny DAC AirPort Expressów (drugi AirPort w nowszej wersji, A1392, rok 2012), ale oba odpadły na starcie.

 

Dziś podłączę MacBooka przez Toslink, w odróżnieniu od Airplay będę mógł podać sygnał 48kHz/24bit (lub wyższy, jeśli się w ogóle zsynchronizuje).

No to gratuluje zakupu i życzę bezproblemowego użytkowania.

A tak z ciekawości to ile kolega zapłacił?

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

No to gratuluje zakupu i życzę bezproblemowego użytkowania.

 

Dziękuję :)

 

A tak z ciekawości to ile kolega zapłacił?

 

500 zł z wysyłką. Odrobinę więcej, niż planowałem na eksperyment, którym był ten zakup, ale eksperyment uważam za udany, do tego trafiła się zadbana sztuka. Patrząc na ceny DAC-ów, niedrogo. Ciekawostka: to wersja na rynek brytyjski, z czerwoną plakietką "UK Special Edition", podobno "dopasowana do brytyjskiego ucha", cokolwiek to znaczy :D

 

Na Allegro były dwie 920-ki po 370 zł z wysyłką, ale wiem, że mając ATRAC 4.5 zawsze zadawałbym sobie pytanie: a jeśli ATRAC-R to jest właśnie to?

 

Skoro mowa o ATRAC-R — zrobiłem pierwsze testy MD. Nie słyszę różnicy między nagraniami z 16 bit i 24 bit. Jedne i drugie mają bardzo nieznaczny, ale zauważalny spadek dynamiki.

Mam jednak wrażenie, że sygnał odtwarzany z MD jest cichszy, niż był na wejściu przy nagraniu i to wpływa na odbiór przy bezpośrednim porównaniu. Nagrałem to samo o pół decybela głośniej i różnica między MD i cyfrowym oryginałem jest prawie niezauważalna. Będę testować dalej.

500 zł z wysyłką. Odrobinę więcej, niż planowałem na eksperyment, którym był ten zakup, ale eksperyment uważam za udany, do tego trafiła się zadbana sztuka. Patrząc na ceny DAC-ów, niedrogo.

 

Hmm, niby trochę za drogo, ale z drugiej strony jeśli egzemplarz jest zadbany i w oryginalnym stanie to chyba warto.

To dobry sprzęt. Jakość dźwięku lepsza, niż z niejednego dzisiejszego przetwornika za duże pieniądze.

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

  • 4 tygodnie później...

Mam ogromną prośbę do kolegów,którzy wiedzą więcej ode mnie laika.

Chciałbym podłączyć denon dat dtr 2000 do zwykłego taniego laptopa i do wzmacniacza dual cv 1460 tak żeby dat robił za dac.

Niestety nie wiem jak to połączyć aby to grało... Co gdzie jakim przewodem i jak włączyć dac w dat ?

Nie mam żadnej taśmy,nie wiem czy jest potrzebna ?

Podłączam laptopa ze wzmacniaczem i gra,ale nie mam pojęcia za grosz jak w to włączyć dat-a.

Nie denerwujcie się,dopiero uczę się słuchać muzykę :)

Zamówiłem czystą taśmę-gdyby była potrzebna.

Proszę o pomoc i wyrozumiałość.

Chciałbym podłączyć denon dat dtr 2000 do zwykłego taniego laptopa i do wzmacniacza dual cv 1460 tak żeby dat robił za dac.

Niestety nie wiem jak to połączyć aby to grało... Co gdzie jakim przewodem i jak włączyć dac w dat ?

 

Jeśli dobrze rozumiem, potrzebujesz adaptera USB->TOSLINK (optyczny) lub USB->coaxial i wpinasz go jako digital in (optical albo coaxial, w zależności od adaptera, takiego też będziesz potrzebować kabla). DAT podłączasz do wzmacniacza tradycyjnie kablami RCA jako źródło przez analog out. Nie wiem, jak w Denonie, ale w SONY po prostu wciska się przycisk REC, żeby DAC zaczął działać (bez taśmy).

 

Nigdy nie korzystałem z adaptera USB, więc niech ktoś mnie poprawi, jeśli się mylę.

 

 

 

Nie widzę sensu w dawaniu 500zł czy więcej na MD czy DAT które mają robić za DAC skoro juz za 800zł można kupić Arcama rDACa .

 

500 to rzeczywiście górna granica i nie jest to rozwiązanie dla każdego. W moim przypadku to miało sens, bo…

 

1. Moje źródła to CD i AirPlay (przez AirPort Express), oba ograniczone do 44.1/16;

2. Arcam rDAC nie synchronizuje się dobrze AirPortem i potrafi się rozłączać (z winy AirPorta, ma niezbyt stabilny zegar). Stare SONY nie mają tego problemu;

3. Chciałem się pobawić MD.

Super,dzięki za radę,dat-a kupiłem w ładnym stanie za 430zł

Sprawia wrażenie mało używanego.

Muszę przemyśleć,zakupić i podzielę się wrażeniami jak już zacznie działać.

 

Miłego dnia,dzięki

  • 9 miesięcy później...

Pozdrawiam szanowne grono,

 

Mam taki sam problem jaki miał użytkownik sarlak. Jak podłaczyć denona DTR2000 żeby działał jako samodzielny DAC? Źródlo to airport express, wzmacniacz grundig V7000. Proszę o pomoc

Wszyscy, którzy myślą o zakupie magnetofonu DAT jako przetwornika!

Niektóre modele w celu aktywacji trybu ad-da czyli przetwornika wymagają kasety w napędzie. Tak na pewno działają tascamy DA20 i DA30, Sony zasadniczo działają bez kasety. Oczywiście nie jest problemem nabycie kasety, problemem może być to, że w większości magnetofonów dostępnych obecnie mechanika jest w stanie agonalnym i nie ma szans na wyciągnięcia taśmy z kasety a tym samym na aktywację Record-ready. To tak tylko dla przypomnienia...

nagrywamy.com

  • 3 tygodnie później...
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.