Skocz do zawartości
IGNORED

Tani napęd hybrydowy


Less

Rekomendowane odpowiedzi

W pomyśłe wtrysku wody kwestia zamarzania wody jest najmniejszym problemem do pokonania. pracujący silnik spalinowy ma przeciez temperaturę "przewaznie" wyzszą od temperatury zamarzania wody.

Tylko że jak samochód stoi w mroźną noc, to cały chłodzi się poniżej zera, a woda na dodatek zamarzając rozsadza to w czym jest. Stąd zabawy z metanolem.

ale spalanie "sutkowe"

Znaczy "praca sutkowa" jesli chodzi już o ten czeski bład :-) W sumie ... brzmi bardzo podniecająco :-)

 

mam nadzieję że to zrobi karierę na forum większą niż słynne "czy wysraczy ?"

znalazłem wczoraj coś takiego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

co prawda zasada działania jest całkiem inna i nie polega na rozprężaniu, ale ciekawe do przeczytania.

 

 

Link był do ogniw paliwowych które wytwarzaja prąd elektryczny z wodoru. Gaz jest tam związany.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wodorowe ogniwa paliwowe sa na razie mało ekonomiczne. podobnie jak akumulatory z włewana elektrodą

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No wiem, ale ja to odnosiłem do wczesniejszego linku o ogniwach wodorowych.

 

Takie wielkie zbiorniki sa tez popularne w USA na CNG plus mała spręzarka do garażu która tankuje ten balon w nocy.

Moim zdaniem na razie jest to o tyle tylko lepsze od napędu elektrycznego że tańsze jest zmagazynowanie samej energii. Akumulatory kosztują drozej niż taki balon na CNG

Tak, pisałem o gazie ziemnym CNG wcześniej, właśnie w porównaniu do tankowania wodorem.

 

U nas niestety ministerstwo transportu ukręciło ostatnio łeb całemu przedsięwzięciu. Standardowo homologacja daje ważność - żywotność takiej butli na 20 lat. A u nas i tak po 10ciu trzeba co dwa lata robić testy szczelności. Nie jest problemem, jeżeli mamy jedną taką bańkę, ale w autach fabrycznych montuje się tak od 2 do 4rech(pod podłogą, zamiast zapasówki itp). Koszt badania jednej to jakoś 150-250zł, trzeba rozbebeszyć instalację i takie tam.

 

Zresztą przy obecnej cenie lpg a cng, lpg i tak jest najbardziej opłacalny.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.