Skocz do zawartości

Audiostereo.pl: Audiostereo Forum - Audiostereo.pl


AD FONTES - "wędrówka do źródeł zapomnianych"


2827 odpowiedzi w tym temacie

#31 Użytkownik nie jest zalogowany   Less

  • Użytkownicy
  • 2193 postów
  • Rejestracja: 03.05.2004

Napisano 29.03.2012 - 08:44

Myślałem o drugim ramieniu "własnym". Z twojej strony potrzebowałbym na nie tylko miejsce z odpowiednim odtworem.
Less is more
Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

#32 Użytkownik nie jest zalogowany   ganzz_gut

  • Użytkownicy
  • 1986 postów
  • Rejestracja: 09.01.2006

Napisano 29.03.2012 - 08:46

A można zapytać co to za "nowy szwajcarski silnik"?

#33 Użytkownik nie jest zalogowany   andrzej analogowy

  • Użytkownicy+
  • 817 postów
  • Rejestracja: 19.05.2006

Napisano 29.03.2012 - 10:16

Wyświetl postUżytkownik Less dnia 29.03.2012 - 08:44 napisał

Myślałem o drugim ramieniu "własnym". Z twojej strony potrzebowałbym na nie tylko miejsce z odpowiednim odtworem.

Wyświetl postUżytkownik ganzz_gut dnia 29.03.2012 - 08:46 napisał

A można zapytać co to za "nowy szwajcarski silnik"?
Jak widać na załączonej fotografii nie mam miejsca na plincie.Pozostaje dorobić uchwyt mocowany z boku.Silniki prądu stałego firmy MAXON są teraz moimi ulubionymi.

Załączone miniatury

  • ramię 14 cali.jpg


#34 Użytkownik nie jest zalogowany   wit0

  • Użytkownicy
  • 147 postów
  • Rejestracja: 14.11.2011

Napisano 29.03.2012 - 10:59

Jakby minimalnie powiększyć plintę -tu gdzie z tyłu jest podcięcie --od miejsca mocowania oryginalnego ramienia pociągnąć równolegle do tylnej ściany  plinty -i łukiem zejść do boku -to z tyłu -znalazło by się miejsce na dodatkowe ramię -co prawda drugie Twoje cudo 14" nie wejdzie -ale spoko zmieści się do 10" jakieś fabryczne ciężkie -np pod drugą wkładnkę - MC  a mm  w lekkie  ramię 14".  byłoby fabryczne 9-10"  z mc -i oryginalne 14" z mm
można by "na bierząco używać różnych  wkładek.

ot taka luźna myśl.
2 ramiona 14" piękny pomysł -ale rozmiar gramofonu rzeczywiście "mało ustawny" W Polsce mało osób ma warunki do postawienia prawie metrowego monstrum...
nie wiem czy mój pomysł ma sens -czy nie zmieni czegoś w rozkładzie mas -wyważeniu i drganiach... żeby nie psuć tego co dobre. pozdrawiam serdecznie -Witek.

Załączone miniatury

  • ramię 14 cali.jpg

Użytkownik wit0 edytował ten post 29.03.2012 - 11:01


#35 Użytkownik nie jest zalogowany   andrzej analogowy

  • Użytkownicy+
  • 817 postów
  • Rejestracja: 19.05.2006

Napisano 29.03.2012 - 12:07

Miałem już gramofon z 3 ramionami 10 cali.Nic innego nie robiłem,tylko zmieniałem wkładki a one ciągle grały źle lub co najwyżej przeciętnie.Były ramiona lekko-średnie i ciężkie.Teraz po LATACH!!!!!doświadczeń zrobiłem coś,co mnie zadowoliło.Coś,co nie krępuje wkładki a wprost przeciwnie pozwala jej zagrać pełnym dźwiękiem.Twierdzę,że jeśli coś jest uniwersalne,to jest co najwyżej średnie.Mam prawie 60 lat i już nie uznaję średniactwa.Albo max albo wcale.Dlatego nie będę modyfikował mojej konstrukcji za wszelką cenę,a jedynie poprawiał i dążył do ideału.Tak powstała np.winda,która jest powtarzalna i precyzyjna,czy przeciwwaga w układzie niecentrycznym z silikonowym odsprzęgnięciem od belki ramienia.Obecnie pracuję nad koncepcją dzielonego talerz Akryl-Alu z tłumikami wibracji aby odizolować talerz od łożyska.Pierwsze próby dały obiecujący,jedwabisty dźwięk z ogromną masą szczegółów i super kontrolowanym basem,przy zachowaniu znakomitych średnich i wysokich, a cisza jest aksamitnie czarna.Eksperymentuję także nad antywibracyjną nóżką pod kolec,bo nie każdy ma odporny na drgania stolik,czy szafkę.Nie jest to proste,albowiem gramofon waży ok 20 kg i nacisk na igłę kolca jest gigantyczny!

#36 Użytkownik nie jest zalogowany   paul_67

  • Użytkownicy
  • 5385 postów
  • Rejestracja: 06.04.2008

Napisano 29.03.2012 - 16:36

Gratuluję konstruktorowi i właścicielom! Piękny gramofon i przemyślana konstrukcja.Szkoda,że na razie nie mogę sobie pozwolić na taki zakup:(

#37 Użytkownik nie jest zalogowany   robiz

  • Użytkownicy
  • 681 postów
  • Rejestracja: 27.10.2010

Napisano 29.03.2012 - 19:06

Fakt piękny sprzęt, szkoda że taki ogromny ( w sensie wymiarów ). Juz sam wygląd powoduje , że bym się na niego skusił, gdybym miał na niego miejsce : ).
A tak przy okazji, to trzeba by miec chyba z metr bieżący wolnej przestrzeni na niego ?

robiz

#38 Użytkownik nie jest zalogowany   andrzej analogowy

  • Użytkownicy+
  • 817 postów
  • Rejestracja: 19.05.2006

Napisano 29.03.2012 - 19:39

Wyświetl postUżytkownik robiz dnia 29.03.2012 - 19:06 napisał

Fakt piękny sprzęt, szkoda że taki ogromny ( w sensie wymiarów ). Juz sam wygląd powoduje , że bym się na niego skusił, gdybym miał na niego miejsce : ).
A tak przy okazji, to trzeba by miec chyba z metr bieżący wolnej przestrzeni na niego ?

robiz
Wcale nie jest taki duży!Półka o wymiarach 55 x45 cm pozostawia jeszcze sporo luzu,a regulator można postawić gdziekolwiek w odległości ok metra bo tyle kabla daję do silnika...Dopiero po kilku próbach udało mi się zminimalizować przestrzeń zajmowaną przez podstawę.Dla tych,co chcą wstawić w regał-wysokość pozwalająca na swobodny dostęp do mechanizmów to 35 cm.

#39 Użytkownik nie jest zalogowany   bat73

  • Użytkownicy
  • 697 postów
  • Rejestracja: 17.11.2005

Napisano 30.03.2012 - 08:57

Andrzeju, w  kwestii wyglądu. Rzecz gustu, ale myślę że gdybyś wykonał jeden egzemplarz nie w naturalnym fornirze tylko polakierował na jakiś efektowny kolor to mogłoby to przekonać sporą część tych którym fornir (oczywiście tylko na zdjęciach) kojarzy się wyłącznie z "bieszczadami" :) Nie jestem specem od tych spraw ale kształt plinty jest dość efektowny. Ja wiem że stolarza serce boli, ale wyobraź sobie go w jakimś kolorze który zagra z aluminium, albo przezroczysty akryl ( jeśli nie wpłynie negatywnie na dźwięk ).

#40 Użytkownik nie jest zalogowany   xniwax

  • Użytkownicy
  • 10615 postów
  • Rejestracja: 16.08.2005

Napisano 30.03.2012 - 09:36

Czarna plinta ale prostokątna jest w tym projekcie mozliwa?
Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

#41 Użytkownik nie jest zalogowany   andrzej analogowy

  • Użytkownicy+
  • 817 postów
  • Rejestracja: 19.05.2006

Napisano 30.03.2012 - 10:02

Wyświetl postUżytkownik xniwax dnia 30.03.2012 - 09:36 napisał

Czarna plinta ale prostokątna jest w tym projekcie mozliwa?
Wszystko jest możliwe,ale kompozycyjnie mi nie pasowało.Wymiar tego prostokąta byłby 60 x 40 centymetrów.Do tego dodatkowe 10 cm na półce na silnik.Oczywiście mogę zainstalować wszystko w dowolną plintę , którą mi dostarczycie.Jedyna kwestia,to otwór na łożysko z podcięciem od spodu i jej umiejscowienie jak najbliżej brzegu,oraz wyfrezowany otwór na gniazda.Minimalna wysokość plinty dla łożysk,które stosuję to 55 mm.Postaram sie zrobić w sobotę kilka zdjęć w plenerze,w dobrym świetle.Może wyższa jakość przekona Was do mojej estetyki.

#42 Użytkownik nie jest zalogowany   mamel

  • Użytkownicy
  • 4867 postów
  • Rejestracja: 23.11.2005

Napisano 30.03.2012 - 12:18

pamiętam  jak zagrał u Climaxa - Szacun !

jedynie wybór kolorystyki okleiny (w rozsądnym zakresie) mógłby być dostępny
innym sugestiom bym się nie poddawał, przecież to wyrób autorski

reszta to jak buty na zamówienie
czniać to . . .  jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

#43 Użytkownik nie jest zalogowany   andrzej analogowy

  • Użytkownicy+
  • 817 postów
  • Rejestracja: 19.05.2006

Napisano 30.03.2012 - 13:01

Okleina to nie problem,jeśli mam miesiąc czasu mój stolarz położy każdą.Najczęściej wybierana jest czeczotka orzechowa,robiłem dąb,mahoń,zebrano,palisander,zwykły orzech i brzozę....Robiliśmy też z powierzonej,bo pasowała do reszty elementów w mieszkaniu...

#44 Użytkownik nie jest zalogowany   xniwax

  • Użytkownicy
  • 10615 postów
  • Rejestracja: 16.08.2005

Napisano 30.03.2012 - 18:49

Andrzej
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
W takim układzie zmiana kształtu raczej bez sensu.
Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

#45 Użytkownik nie jest zalogowany   andrzej analogowy

  • Użytkownicy+
  • 817 postów
  • Rejestracja: 19.05.2006

Napisano 01.04.2012 - 18:41

Nie potrafię robić zdjęć w pomieszczeniu,a na dworze lało..Może jednak warto pokazać jak wygląda w wersji ostatecznej z ramionami alu i węglowymi..

Załączone miniatury

  • IMG_3316.jpg
  • IMG_3313.jpg


#46 Użytkownik nie jest zalogowany   nocturne

  • Użytkownicy
  • 46 postów
  • Rejestracja: 05.01.2012

Napisano 01.04.2012 - 18:54

miodne :P zwłaszcza te ramiona :) :)

#47 Użytkownik nie jest zalogowany   ricon

  • Użytkownicy
  • 2463 postów
  • Rejestracja: 22.10.2010

Napisano 01.04.2012 - 18:57

w miniaturze wygladało na warsztat perkusisty.W zbliżeniu na zestaw DJ AD"2056 " :)

Serio. Ciekawy zestaw lustrzanie zestawiony,Zróznicowany materiałem w ramionach .Smaku dodałoby anodowanie alu.a w zasadzie eloksacja , Wówczas można "pod kolor"  wykończyć.No i powłoka trwalsza odporna na utlenianie i slady po paluchach.Ale i bez tych finezji dzieło imponujące..Podziwiam.( i zazdroszczę :)

#48 Użytkownik nie jest zalogowany   Arku

  • Użytkownicy
  • 1415 postów
  • Rejestracja: 13.03.2004

Napisano 01.04.2012 - 19:55

Talerze są pełne czy wydrazone od spodu? Dałoby się taki zrobić z podtalerzykiem i napędem wewnątrz obrysu talerza, żeby był bardziej zwarty ? Choc pewnie długie ramie uniemozliwi zmniejszenie rozmiaru.
POCAŁUJTA W DUPĘ WÓJTA;    POCAŁUJTA W DUPĘ WÓJTA;     POCAŁUJTA W DUPĘ WÓJTA;     POCAŁUJTA W DUPĘ WÓJTA;    POCAŁUJTA W DUPĘ WÓJTA;    POCAŁUJTA W DUPĘ WÓJTA;
POCAŁUJTA W DUPĘ WÓJTA;     POCAŁUJTA W DUPĘ WÓJTA;     POCAŁUJTA W DUPĘ WÓJTA;     POCAŁUJTA W DUPĘ WÓJTA;    POCAŁUJTA W DUPĘ WÓJTA;    POCAŁUJTA W DUPĘ WÓJTA;

#49 Użytkownik nie jest zalogowany   Thorogood

  • Użytkownicy
  • 2526 postów
  • Rejestracja: 08.10.2010

Napisano 01.04.2012 - 20:28

Jeżeli talerz waży 12kg...
Bardzo ładne.
Chyba zacznę zbierać .

#50 Użytkownik nie jest zalogowany   wit0

  • Użytkownicy
  • 147 postów
  • Rejestracja: 14.11.2011

Napisano 01.04.2012 - 21:22

talerz jest pełny. i naprawdę jest co dźwignąć...

a  napęd wewnątrz obrysu talerza... Myslę, że konstruktor bardzo celowo odsunął napęd -żeby nieprzenosiły się zakłucenia.
Taki gramofon jest piękny -i pięknie gra.

i raczej z założenia jest  bezkompromisowy

-miniaturyzacja -to już byłby całkiem inny sprzęt -i na pewno inaczej grający -myslę, że gorzej... -to już nie byłoby "Andrzejowe Ad Fontes"

jedne gramofony są optymalizowane względem łatwości ustawienia , miniaturyzowane -sporo takich na allegro...  brzęczą jak brzęczą -a niektóre nawet jakoś grają.

Inne -sa optymalizowane względem jakości dźwięku ... i pięknego wyglądu. A nie wygody wciśnięcia w ciasne wnętrza.... Ad Fontes to gramofon bez wątpienia piękny i dobrze grający -a wielkość -po prostu jest wpisana w wymagania  konstrukcyjne...

mi się bardzo  podoba taki jaki jest -choć z ustawieniem dużej maszyny w małym mieszkaniu   trudno... -i boję, się żeby w jakimś przypadku losowym czymś nie zawadzić i nie uszkodzić ramienia...

wielkość... cóż jest takie powiedzenie "miłość wymaga poświęceń" -miłość do dobrego dźwięku i muzyki -też....

#51 Użytkownik nie jest zalogowany   jozwa maryn

  • Redaktorzy
  • 8772 postów
  • Rejestracja: 08.07.2003

Napisano 01.04.2012 - 23:43

Zastanawiam się, jak by ten gramofon (no, zasadniczo ramię) zagrał z wkładką MC ze średniej półki, jak na przykład AT OC-9 - popularny, ale bardzo dobrej klasy przetwornik.

#52 Użytkownik nie jest zalogowany   peezeet

  • Branża
  • 612 postów
  • Rejestracja: 28.11.2009

Napisano 02.04.2012 - 00:40

Ten egzemplaż z czeczotą orzechową ma chyba talerz z fi 350mm? Ciekawe ile waży?

#53 Użytkownik nie jest zalogowany   andrzej analogowy

  • Użytkownicy+
  • 817 postów
  • Rejestracja: 19.05.2006

Napisano 02.04.2012 - 07:07

 Użytkownik jozwa maryn dnia 01.04.2012 - 23:43 napisał

Zastanawiam się, jak by ten gramofon (no, zasadniczo ramię) zagrał z wkładką MC ze średniej półki, jak na przykład AT OC-9 - popularny, ale bardzo dobrej klasy przetwornik.
Nie mam tej wkładki i w okolicy nie mam od kogo pożyczyć.Gdyby ktoś chciał pobawić się ze mną i przywieźć to można wykonać testy.Pre MC posiadam,ale zawsze lepiej słuchać na swoim.Więc PRE także...Modyfikacje ramienia i dopasowanie do cięższej wkładki są wykonalne.Ponieważ wierzę w moją konstrukcję przewiduję przynajmniej dobrą współpracę.

#54 Użytkownik nie jest zalogowany   jozwa maryn

  • Redaktorzy
  • 8772 postów
  • Rejestracja: 08.07.2003

Napisano 02.04.2012 - 11:38

Jasne, trzeba będzie sprawdzić. A ciekaw jestem jeszcze jednego: znana mi wersja tego gramofonu miała kanapkowy, stosunkowo lekki talerz. Jak jaki jest bilans brzmieniowy zastąpienia go ciężkim aluminiowym?

#55 Użytkownik nie jest zalogowany   masza1968

  • W trakcie usuwania
  • 6789 postów
  • Rejestracja: 23.11.2008

Napisano 02.04.2012 - 12:02

Ja mam OC-9III jako redundancje do Dynavectora.
Jeśli chcecie sprawdzić ją z ramieniem Andrzeja do dajcie znać.

#56 Użytkownik nie jest zalogowany   anakonda

  • Użytkownicy
  • 55 postów
  • Rejestracja: 15.09.2011

Napisano 02.04.2012 - 12:25

gdybyście mieli  do wydania  tak pod  dobrą sumkę 50k  na bardzo bardzo  porządny gramofon- to jaki   sugerujecie?   z jaką wkładką?   słucham wszelkich  wykładów.  Dostałem nagle  w spadku duża płytotekę  świetnych winyli  i   chce czy nie cheć  posłuchać ich warto.  A ponieważ mam  duży  salon z porządną instalacją audio  (B@W +  bardzo dobry osprzęt Krell  i nie tylko  itp  )   chcę kupić do tego  bardzo dobry  gramofon. Cena nie gra raczej większej roli.  Choć są jakieś tam limity  (ale wysokie)  ciekaw jestem  sugestii  bo o ile w kolumnach  , wzmacniakach  czuje sie mocnym po latach eksplatacji  i jeżdżenia po wielu   wystawach  sam sobie skompletowałem znakomity  zestaw audio  to jednak  w gramofonie   temat  dawno nieruszony  i tu ejstem neptykiem .

Zastanawiam się nad   tzw wózkiem ,   tylko to  to ustawia w w Polsce,  do tego jaki preamp? myślę o   wkładce  MC bo te mają, z tego co wiem lepsze pasmo  ale  znów  jaki model,  jak wygląda serwis  gramofonów w Polsce????? czy to nie będzie lekkie  przegiecie......ciekaw  jestem   waszych opinii  o tym rynku.   Po za tym  mam pewien dylemat- w salonie mam duże  B@W    bardzo niski bas,  jak sie zabezpieczyć przed sprzężeniami?   Bo  do domu starców sie nie wybieram i radia z Torunia nie słucham cicho. Lubie słuchać  z realnymi poziomami głośności a nie "przykładać ucho" do cicho  szmerajacej słabo kolumny,  U mnie są realne waty a nie miliwaty.

NA As   był dobry fachowiec   z USA który pokazywał metody i procedury ustawiania  wkładek, ale  siedzialem  obok na odsłuchu mej CD na  cudnych kolumnach  w sali Arii  i było mi szkoda  tracić czas na niego bo nie miałem po co  a kolumny obok mnie zafascynowały    a teraz żałuję,  bo nagle spadło mi  w zimie paręnaście dużych pudeł  winyli  po  zmarłej osobie  i  muszę  tą okazją  wybadać-stałem sie czy che czy nie chce   tzw winylowcem  hahahaha. przecież nie sprzedam tych  rarytasów.  A są w śród nich serio rarytasy.

Niektóre  winyle są nierozpakowane nawet,  ale niektóre   brudne jak cholera....  buuuuuu.

Co sądzicie o  tzw myjkach?   I tu znów dylemat bo widzę że myjek  jest trochę na rynkach w  Europie ,  co sądzicie  o myciu płyt?  Ja sie boję,  Słysze  dosyć sprzeczne opinie w salonie  tu i ówdzie  , ale ufam  tylko praktykom a nie sprzedawcom bo ci często wciskają  tzw kit.  o czym sie nie raz przekonałem w temacie   chocby mego ulubionego  audio.  Chętnie posłucham kogoś kto ma duża płytotekę i ma  dłuuuuuuugoletnie opinie m. inn z mycia winyli.

Czy są  jakieś metody regeneracji  winyli?
cena by nie grała większej  roli.

słyszem  coś o silikonie  (??)   ale nie wiem w "ktorym kosciele dzwonią"  czekam na porady

#57 Użytkownik nie jest zalogowany   jozwa maryn

  • Redaktorzy
  • 8772 postów
  • Rejestracja: 08.07.2003

Napisano 02.04.2012 - 12:54

 Użytkownik anakonda dnia 02.04.2012 - 12:25 napisał

gdybyście mieli  do wydania  tak pod  dobrą sumkę 50k  na bardzo bardzo  porządny gramofon- to jaki   sugerujecie?   z jaką wkładką?   słucham wszelkich  wykładów.  Dostałem nagle  w spadku duża płytotekę  świetnych winyli  i   chce czy nie cheć  posłuchać ich warto.  A ponieważ mam  duży  salon z porządną instalacją audio  (B@W +  bardzo dobry osprzęt Krell  i nie tylko  itp  )   chcę kupić do tego  bardzo dobry  gramofon. Cena nie gra raczej większej roli.  Choć są jakieś tam limity  (ale wysokie)  ciekaw jestem  sugestii  bo o ile w kolumnach  , wzmacniakach  czuje sie mocnym po latach eksplatacji  i jeżdżenia po wielu   wystawach  sam sobie skompletowałem znakomity  zestaw audio  to jednak  w gramofonie   temat  dawno nieruszony  i tu ejstem neptykiem .
...


Może jednak zacznij od kupna czegoś niedrogiego i (zwłaszcza) łatwego w obsłudze i wtedy się przekonasz, czy ci jest z tą estetyką po drodze? Gramofon łatwo źle ustawić, wkładke można zepsuć... Powiedzmy ze polecę ci moją ulubioną wkładkę Koetsu Jade, kosztuje około 5 tys GBP. I przy drugim posiedzeniu niechcący urwiesz igłę. Szkoda. Druga rzecz: nie wiem, gdzie mieszkasz, ale znajdź sobie blisko kolegę sprawnego w analogu, który pomoże ci obchodzic sie ze sprzętem i z płytami. W ten sposób unikniesz większych strat.

Na początek proponowałbym jakiś dobry, prosty gramofon, ciężki z twardym zawieszeniem i ramieniem powiedzmy Rega lub modyfikacja Regi, no i żeby jakoś ładnie wyglądało (to wbrew pozorom wcale nei jest drobaizg, dobrze jest móc popatzreć na nowy zakup i stwierdzić, ze podoba się również oczom). Można coś takiego dostać powiedzmy firmy Acoustic Solid, ale jest sporo różnych. A jak już stwierdzisz, że jest super, będziesz wiedział, co chcesz dalej z tym zrobić. I wtedy proszę bardzo, może być i za 50 kzł.

#58 Użytkownik nie jest zalogowany   andrzej analogowy

  • Użytkownicy+
  • 817 postów
  • Rejestracja: 19.05.2006

Napisano 02.04.2012 - 13:27

 Użytkownik jozwa maryn dnia 02.04.2012 - 11:38 napisał

Jasne, trzeba będzie sprawdzić. A ciekaw jestem jeszcze jednego: znana mi wersja tego gramofonu miała kanapkowy, stosunkowo lekki talerz. Jak jaki jest bilans brzmieniowy zastąpienia go ciężkim aluminiowym?
Ponieważ priorytetem dla mnie była szczegółowość i zgranie z wkładkami o dużej podatności przeprowadziłem zaraz po naszym spotkaniu próby w układzie kanapki ale z metalu-miałem pod ręką mosiądz w układzie talerz 18 kg plus dokładka na wierzchu w formie placka stylizowanego na płytę gramofonową ok 4kg.Efekty były ciekawe,więc zastosowałem kombinację akryl 30 mm grubości plus talerz alu 25 mm.Różne kombinacje z tymi materiałami dają różne efekty,głównie w zakresie sprężystości basu,ostrości wysokich oraz mięsa w średnicy.Zdaniem mojego eksperta od odsłuchów niuansów,optymalne osiągnięcia uzyskałem na kanapce z dwóch elementów metalowych plus wibrastopy silikonowe stosowane przez tenisistów do wygaszania drgań naciągów rakiet jako przekładki pomiędzy talerzami.Talerz z litego aluminium daje doskonały dźwięk z nieco agresywnymi wysokimi.Ta agresywność u mnie na Focalach Electra nie przeszkadza,ale w niektórych przypadkach u kolegów wymagała zastosowania maty z miękkiej gumy/były takie w budżetowych sony i panasonicach.Poza tym większość kolegów chciała mieć ciężką bryłę metalu ze względu na dostojny wygląd i pewność,że żona tego nie ruszy podczas wycierania kurzu.....Całą tą zabawę określiłbym jako niekończące się gonienie króliczka,bo reszta toru musi pokazywać te zmiany w percepcji dźwięku.Tak czy inaczej ja aktualnie mam dwa gramofony :jeden ten z mosiądzu,oraz drugi gdzie talerz od spodu jest akrylowy-30 mm wysokości plus aluminiowy 20 mm na wierzchu.Mata antystatyczna angielska z lat 70 o dość dużej twardości.Jak za siedem lat z ogonkiem przejdę na emeryturę , to zajmę się produkcją seryjną i w standardzie będę oferował dwa wymienne ramiona: alu i węglowe oraz talerze z kilku materiałów plus przekładki-wtedy zadowolę wszystkich miłośników eksperymentów...Odpowiadając na pytanie pierwotne:Akrylowa kanapka leciutko wygładza dźwięk,metal go wyostrza..

#59 Użytkownik nie jest zalogowany   anakonda

  • Użytkownicy
  • 55 postów
  • Rejestracja: 15.09.2011

Napisano 02.04.2012 - 13:37

Bardzo dziękuję za  ciekawe sugestie!. Juz sobie sprawdzę tą wkładkę.  A czy Szanowny Kolega ma  opinię co   do   tej koncepcji   liniowego  napędu   gdzie wkładka  jedzie   na wózku  ? bo generalnie metoda  w teorii  wydaje mi sie doskonała.Z punktu widzenia mechaniki wydaje się znacznie lepsza od  tradycyjnego ramienia  gdzie tylko w jednym  punkcie  tj tylko w jednym jedynym rowku z całej spirali   powierzchnia  nazwijmy to przekroju  ostrza wkładki   jest  chwilowo idealnie równoległa     do   stycznej rowka w tym punkcie........


Czy są  jakieś nazwijmy to  hi-endowe  gramofony   tego typu tj z takim  ramieniem liniowym z wózkiem   serwo mechanizmowym  i jakie są ew  ich wady?  

co do kupowania czegoś tańszego, nie jest to zła droga ale  mam na tyle duży budżet że wole od razu  "wejść"  w wysoką półkę.bez etapów pośrednich.

 Użytkownik jozwa maryn dnia 02.04.2012 - 12:54 napisał

Może jednak zacznij od kupna czegoś niedrogiego i (zwłaszcza) łatwego w obsłudze i wtedy się przekonasz, czy ci jest z tą estetyką po drodze? Gramofon łatwo źle ustawić, wkładke można zepsuć... Powiedzmy ze polecę ci moją ulubioną wkładkę Koetsu Jade, kosztuje około 5 tys GBP. I przy drugim posiedzeniu niechcący urwiesz igłę. Szkoda. Druga rzecz: nie wiem, gdzie mieszkasz, ale znajdź sobie blisko kolegę sprawnego w analogu, który pomoże ci obchodzic sie ze sprzętem i z płytami. W ten sposób unikniesz większych strat.

Na początek proponowałbym jakiś dobry, prosty gramofon, ciężki z twardym zawieszeniem i ramieniem powiedzmy Rega lub modyfikacja Regi, no i żeby jakoś ładnie wyglądało (to wbrew pozorom wcale nei jest drobaizg, dobrze jest móc popatzreć na nowy zakup i stwierdzić, ze podoba się również oczom). Można coś takiego dostać powiedzmy firmy Acoustic Solid, ale jest sporo różnych. A jak już stwierdzisz, że jest super, będziesz wiedział, co chcesz dalej z tym zrobić. I wtedy proszę bardzo, może być i za 50 kzł.


#60 Użytkownik nie jest zalogowany   jozwa maryn

  • Redaktorzy
  • 8772 postów
  • Rejestracja: 08.07.2003

Napisano 02.04.2012 - 13:45

Jasne. Ogólnie nie jestem fanem akrylowych talerzy, również dlatego, że czasem sieją elektrycznością. Z kolei najbardziej tępo brzmiący gramofon jaki słyszałem miał chassis wykonane z masywnego tworzywa akrylowego (dodatkowo wypełnianego jakimś minerałem). Drewno lub coś w tym rodzaju, plus metal - wygląda dobrze.

A, zapominałem jeszcze: jak to znosi łożysko talerza, bo pięć czy dwadzieścia kilo, to może być różnica. Przepraszam za nadmiernie szczegółowe WTRANCANIE się, ale pamiętam twój gramofon i te konstrukcje bardzo mi sie podobają.




Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający to forum: 18

0 użytkowników, 18 gości, 0 anonimowych

Audiostereo Magazyn

 
Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

Audiostereo dokłada wszelkich starań, aby traktować użytkowników uczciwie i otwarcie, przy uwzględnieniu najlepszych praktyk. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania naszego serwisu. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj