W obecną naszą codzienność wpisana jest świadomość odpowiedzialności za swoje zdrowie ale i osób przebywających w naszym otoczeniu. Świat stanął na głowie i poszukujemy w tej "niecodziennej naszej codzienności" sposobu na normalne życie. Jednym z nich jest możliwość dokonywania zakupów sprzętu audio z uwzględnieniem wszystkich możliwych środków, jakie mogą nas chronić przed ewentualnym zarażeniem się COVID19.
Sprawa jest dosyć poważna patrząc na mapę świata pod względem ilości nowych zachorowań i ich skutków:
W dniu dzisiejszym nie czekając na kuriera postanowiłem odebrać osobiście sprzęt zamówiony do testów w krakowskim salonie Audiotrendt. Oczywiście różnica jaką już na samym początku dostrzegamy zapisana jest w słowie "odebrać", nie jak do tej pory "spotkać" się w salonie celem odsłuchu konkretnego sprzętu. Odpowiedzialność czyli świadomość jakie niesie za sobą ryzyko zachorowania wymusza na właścicielach salonów do tej pory niestosowanych w handlu działań. Przykładem niech będzie właśnie w/w firma. Klienci są jak zawsze mile widziani pod warunkiem "zero odsłuchów", "zero płatności gotówką", "utrzymujemy bezpieczną strefę z naszymi klientami". Jak się okazuje - część klientów nie czeka na możliwość realizacji zamówienia via kurier/paczkomat, lecz decyduje się na odbiór zamówionego przedmiotu osobiście. Miłym zaskoczeniem jest, że drzwi sklepu są otwarte także i dla takich klientów, ale należy spodziewać się "już od progu" działań i środków mających zapewnić nam w miarę bezpieczne dokonanie/odbioru zakupu.
Wprowadzone środki zaradcze z jakimi przychodzi nam się spotkać to: całkowity brak możliwości wykonania odsłuchów w pokoju odsłuchowym salonu, płatność tylko kartą, utrzymanie bezpiecznej odległości (wyznaczenie bezpiecznej strefy dla klienta). Jak się okazuje (i tu wielkie brawa dla właścicieli), to pracownicy wykonują tylko pracę zdalną - korzystając w domu ze wszystkich do tego im służących narzędzi. Za to sprzęt zamówiony wydawany jest jedynie przez właścicieli firmy, którzy jak mówią "odpowiedzialność za zdrowie naszych pracowników i klientów jest dla nas najważniejsza".
Jestem ciekaw jak w Waszej okolicy i w Waszych ulubionych salonach rozwiązano kwestię sprzedaży/wydawania zamówionego sprzętu. Liczę po cichu, że w każdym tego typu sklepie zdrowy rozsądek wziął górę i podjęto odpowiednie działania mające na celu wykluczyć możliwość przenoszenia wirusa z jakim zmaga się praktycznie cały świat.
A tak to wygląda w krakowskiej firmie Audiotrendt:
Pamiętajcie o tym, że najważniejsze jest właściwie stosowanie się do środków zaradczych, jakie mają uchronić nas i naszych bliskich przed ewentualnym zarażeniem się koronawirusem. Jeśli nie musicie - nie wychodźcie ze swoimi bliskimi z domów, utrzymujcie odpowiedni dystans z osobami sobie nieznanymi lub nawet z tymi bliskimi, z którymi nie przebywacie na codzień. Generalnie - dbajcie o siebie i swoich bliskich KONIECZNIE. Macie teraz okazję nadrobić wszystkie muzyczne zaległości? Warto więc wykorzystać ten czas dla rodziny i swojego hobby.
Trzymajcie się zdrowo!
AudioRecki