Jump to content

Leben CS600x

plastik1989
plastik1989
Sign in to follow this  

Wzmacniacz Leben CS 600x to najnowsza odsłona, najbardziej uniwersalnej lampowej konstrukcji Lebena, czyli modelu „600”. To klasyczny lampowy Push-Pull oparty o pentody mocy EL34 (opcjonalnie można użyć lamp 6L6). Lampy w stopniu wejściowym to kombinacja podwójnych triod: ECC82 oraz 12BH7A. Jest to konstrukcja w pełni lampowa – w torze audio nie znajdziemy ani jednego elementu półprzewodnikowego – żadnego opampa, tranzystora czy nawet cyfrowo regulowanej głośności. Wszystko jest całkowicie „analogowe”. Nawet zasilanie anody lamp wykonano przy pomocy prostownika lampowego (lampa 6CM3).


_DSC5971.thumb.jpg.adb944b0496d7d16fddd98cb40ad4f5c.jpg_DSC5972.thumb.jpg.a37664615a48e194aefe0cf49048b168.jpg_DSC5975.thumb.jpg.b499d185dcb41d9bef7ea17593128ffb.jpg


Obudowa to klasyczna dla Lebena mieszanina złotego koloru, drewna, lakierowanej na szaro stali, ozdobiona zielonymi wstawkami kolorystycznymi. Wszystko w stylu nawiązującym do sprzętów z lat 70tych. Na frontpanelu plejada gałek i przełączników oraz kilka diod sygnalizujących pracę urządzenia oraz jaki typ lamp jest wybrany. Solidne złote gałki służą do wyboru źródła, wyboru pętli magnetofonowej, odwrócenia kanałów w stereo (długo zastanawiałem się jaka może być użyteczność tej funkcji…), ustawienia siły głosu – to oczywiście zadanie największej gałki, kolejne dwie służą do regulacji balansu między kanałami i ewentualnego podbicia niskich tonów, w skokowym ustawieniu od 0dB przez +3dB do +5dB. Czarne przełączniki, znajdujące się nieco poniżej gałek odpowiadają za tryb pracy wzmacniacza: jako integra lub końcówka mocy, kolejny przełącznik służy do uruchomienia trybu „mute”, czyli wyciszenia, a ostatnim uruchomimy gniazdo słuchawkowe.


_DSC5971.thumb.jpg.adb944b0496d7d16fddd98cb40ad4f5c.jpg_DSC5974.thumb.jpg.97d343082944eaafb42f5c8befe54a4e.jpg_DSC5970.thumb.jpg.f504a3f42fb4485a3d4e6315db6164d4.jpg


Wewnątrz obudowy, po ściągnięciu górnej płyty widzimy olbrzymią schludność i dokładność wykonania. W środku, oprócz lampi wysokiej klasy, Japońskich transformatorów i dławika znajdziemy jeszcze dwa przełączniki do wyboru typu lamp mocy (EL34 lub 6L6). Jeden przełącznik służy do ustawienia rezystorów katodowych, a drugi do ustawienia napięcia anody – oba muszą być ustawione w odpowiedniej pozycji, odpowiadającej aktualnie używanym lampom. Nie można arbitralnie, czy testowo wybrać innego ustawiania, bo na przykład: komuś lepiej gra lampa EL34 ale z napięciem dla lampy 6L6 – grozi to uszkodzeniem (w najlepszym wypadku) lamp. Tak więc trzymamy się jasnych wytycznych producenta i gdy używamy lamp np. EL34 ustawiamy obie pozycja na poprawne miejsce. By mieć pewność, że wszystko jest ustawione poprawnie na frontpanelu są dwie małe, zielone diody sygnalizujące bieżące ustawienie.


_DSC5977.thumb.jpg.950a817bc180fad6126655da2889ca4b.jpg_DSC5953.thumb.jpg.b1af7197597e2105c882facc47007160.jpg

Na tylnej ściance gniazdo zasilanie IEC, gniazdo na bezpiecznik, solidne gniazda głośnikowe w stylu WBT, oraz seria gniazd RCA – niestety nie są tak dobrej jakości jak w topowym preampie RS-28 czy końcówce mocy CS-1000 – wprawdzie, taki zestaw jest prawie trzy razy droższy niż opisywana tu integra, ale ten wzmacniacz też nie jest wybitnie tani i według mnie można oczekiwać trochę lepszych gniazd RCA od takiej konstrukcji.

Z tyłu znajdziemy jeszcze jeden, bardzo użyteczny przełącznik – wyboru impednacji kolumn. We wzmacniaczach lampowych to w zasadzie norma, że ma mamy rożne odczepy dla kolumn 4 ohm i 8 ohm, ale dzięki rozwiązaniu wprowadzonym w Lebenie, nie musimy odpinać kolumn do przetestowania różnych odczepów, a ponadto zakres ustawień jest znacznie szerszy od 2 ohm do 16 ohm. Możemy więc precyzyjnie ustawić ten parametr, jest to łatwiejsze i mamy szeroki zakres ustawiania – bardzo podoba mi się takie rozwiązanie (notabene Leben stosuje je we wszystkich swoich konstrukcjach).


_DSC5947.thumb.jpg.06b59d15485d9e74902057e59dd0d39f.jpg_DSC5944.thumb.jpg.da293ebd16e424e58e52f52903d1645b.jpg_DSC5946.thumb.jpg.cd5010b5a86192086cacbc917f399383.jpg

Głębiej analizując budowę wzmacniacza, odkręciłem dolną pokrywę, tak by mieć dostęp do serca samego urządzenia. Zaznaczyć należy, że jest to sprzęt wykonany w technologii Point to Point, czyli by wyeliminować degradację dźwięku jaki powstaje przez małą średnicę miedzianej ścieżki płytki drukowanej, wszystkie połączenia wykonane są bezpośrednio do siebie. Jest to bardzo pracochłonne i wymagające doświadczonego montera, stąd mało która firma na coś takiego sobie pozwala. Ale proszę mi wierzyć, że tak wykonane urządzenia brzmią lepiej (wielokrotnie testowałem to na płaszczyźnie DIY). Wewnątrz znajdziemy podzespoły bardzo wysokiej jakości: srebrzone przełączniki, precyzyjny potencjometry, rezystory Takman, kondensatory elektrolityczne uznanych Japońskich firm (głównie Elna i Nichicon), jako kondensatory sygnałowe użyto tak zwanych pastylek, czyli zalewanych kondensatorów foliowych (w zasadzie jest to jedyny element, który można by zmienić na coś lepszego, ale to jak wiadomo już dobrać należy taki audiofilski kondensator pod własny gust.


_DSC5951.thumb.jpg.5f9ca6ca6af73c52701ba80b4f86766b.jpg_DSC5969.thumb.jpg.68df848f8cb74d694fe5cc1754ec10ca.jpg

Wrażenia odsłuchowe Lebena CS 600x w jednym zdaniu najprościej streścić jako kwintesencja lampy w lampie. Jest to wybitnie „lampowo” brzmiący wzmacniacz, a wcale nie zawsze jest to regułą. Ostatnio panująca moda nakazuje technicznie lampowym wzmacniaczom grać „tranzystorowo”, a tranzystory na siłę mają pokazywać swoje „lampowe ciepło”. Model 600x wydaje się ignorować te trendy i jest po prostu lampowcem, który gra tak, że te lampy wyraźnie słychać i czuć w każdym aspekcie dźwiękowym.


_DSC5976.jpg_DSC5963.thumb.jpg.fd3cd8a8a8fbbddd9e8672d7c3b2b259.jpg

Wypełnienie dźwięku, odrywającego się od kolumn jest wyjątkowe – mało które urządzenie jest mu w stanie w tym dorównać. Nie twierdzę, że jest to efekt wybitnie naturalny, ale z pewnością bardzo przyjemny i angażujący w słuchanie muzyki. Wokale są bardzo głębokie, nasycone, pięknie wybrzmiewają. Podobnie zachowują się wszelkiej maści instrumenty strunowe, gdzie ciężko oderwać uwagę od pojedynczych wybrzmień czy dźwięków. Całość przekazu jest gęsta, jednak równowaga tonalna jest zachowana. Bas jest mocny, twardy, ale również obszerny, w każdym razie nie dominuje przekazu. Wysokie tony przebijają się przez gęstą średnicę, pięknie wybrzmiewają - jak każdy dźwięk kreowany przez to urządzenie. Nie ma możliwości uzyskać syczących sybilantów, suchego ostrego dźwięku, każdy dźwięk jest przyjemny i chce się go chłonąć. Wszystko to okraszone sporą dawkę energii i dynamiką – bajeczne połączenie. Moc 30 Wattów to już całkiem sporo, taki wzmacniacz jest w stanie poradzić sobie ze zdecydowaną większością monitorów oraz sporą grupą kolumn trzy drożnych w metrażu do 30 metrów. Nie trzeba się więc martwić szukaniem egzotycznych kolumn o wyjątkowej dużej efektowności - pod tym względem wzmacniacz jest bardzo uniwersalny i łatwy w aplikacji. Ja osobiście proponowałbym jakieś kolumny z wysokiej klasy tweeterem, tak by uchwycić, jak najwięcej tego „powietrza” i „holografii” kreowanej przez ten wzmacniacz.

Z wszystkich obecnych modeli Lebena (a miałem przyjemność testować wszystkie z obecnej produkcji), Leben CS 600x najbardziej przypadł mi do gustu. Brzmi najbardziej lampowo (a moim zdaniem tak właśnie powinno być, lampa ma brzmieć jak lampa, gdy traci te cechy to po prostu lepiej kupić sobie tranzystor…). Mniejszy brat CS300 nieco mniej czaruje, gra mniejszym dźwiękiem. Z kolei duet RS28 + CS1000 jest znacznie droższy i gra nieco poważniej. Nie powiem, żeby 600x był najlepszy z całej obecnej oferty, ale jak dla mnie jest po prostu najfajniejszy i dał mi najwięcej frajdy. Wydaje się też mieć najlepszą relację do ceny (chociaż 300ka też pod tym względem jest wybitna, szczególnie gdy uwzględnimy gniazdo słuchawkowe). 

Dane techniczne:
Lampy:
4 x 6CA7/EL34 (opcjonalnie: 4 x 6L6WGC/5881), 2 x 12AU7A, 2 x 12BH7A, 1 x 6CM3/6DN3
Moc wyjściowa: 2 x 32 W (6L6WGC); 2 x 28 W (6CA7)
Pasmo przenoszenia: 10 Hz – 100 kHz
Zniekształcenia: 0,7%
Czułość wejściowa: 900 mV
Impedancja wejściowa: 100 kΩ
Impedancja obciążenia: 4-16 Ω (regulowana)
Pobór mocy: 195 W (max.)
Wymiary: 450 x 360 x 142 mm
Waga: 23 kg
Cena: 26900 zł

Za dostarczenie do testów dziękujemy: www.nautilus.net

Sign in to follow this  


User Feedback

Recommended Comments

Słuchałem tego piecyka. Brzmi - jak opisano - lampowo:  ciepło i obszernie, przyjemnie do potęgi entej, ale to nie jest Hi-Fi. Pierwsze wrażenie jest: "co to tak muli?". Ale jak fajnie muli!  🙂

Zdecydowanie dla miłośników lampy. Jeśli nie jesteście miłośnikami lampy to posłuchajcie tego Lebena - i zostaniecie miłośnikami lampy.

Jeśli po prostu kochacie muzykę, to odpalcie sobie na tym Lebenie "10 New Songs" Cohena i trzymajcie pod ręką nabity czarnoprochowiec do odstraszania tych, co zechcą Wam przeszkadzać. Przerywanie odsłuchu na tym zamulaczu to bolesne doświadczenie. Zdecydowanie wart swojej ceny ale tylko dla świadomych nabywców. Na pewno nie zadowoli każdego. Jest zbyt różny od wzmacniaczy, które znacie. 🙂

Share this comment


Link to comment
Share on other sites
Godzinę temu, cir napisał:

z jakimi głosnikami to zamulanie ?

Podłogowy Audiovector nie pamiętam modelu.

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

Dla mnie ta lampa zagrała jak nie lampa - płaski, bezbarwny, zupełnie bez powietrza dźwięk... 😳. Nie wiem z jakimi kolumnami trzeba odnaleźć "legendarnego" Lebena, ale ze Spenodrami D7 i D9 ( SPL 90dB/ 8 ) z którymi słuchałem, tej synergii sonicznej było brak, a autor recenzji niestety nie pochwalił się w tekście w jakiej konfiguracji audio słuchał tej integry, że go tak oczarował ilością " holografii i powierza" bo to musiały być wybitnie skuteczne i łatwe w wysterowaniu kolumny bo prądu ten Leben to daje malutko...😎.

Share this comment


Link to comment
Share on other sites
19 godzin temu, Yasior napisał:

Dla mnie ta lampa zagrała jak nie lampa - płaski, bezbarwny, zupełnie bez powietrza dźwięk... 😳. Nie wiem z jakimi kolumnami trzeba odnaleźć "legendarnego" Lebena, ale ze Spenodrami D7 i D9 ( SPL 90dB/ 8 ) z którymi słuchałem, tej synergii sonicznej było brak, a autor recenzji niestety nie pochwalił się w tekście w jakiej konfiguracji audio słuchał tej integry, że go tak oczarował ilością " holografii i powierza" bo to musiały być wybitnie skuteczne i łatwe w wysterowaniu kolumny bo prądu ten Leben to daje malutko...😎.

Słuchałem z kilkoma różnymi kolumnami, a wnioski uśredniłem. Jeśli chcesz usłyszeć holografie i powietrze posłuchaj ich na przykład z nowymi Tannoy Cheviot. Ze Spendora to zdecydowane bardziej poleciłbym Classic 2/3 lub (nawet bardziej) Classic 1/2 - mi one się podobają bardziej niż seria D. Prądu i dynamiki mu nie brakuje, tylko trzeba sensownie spiąć i mieć też odpowiednie źródło. 

  • Like 1

Share this comment


Link to comment
Share on other sites
14 godzin temu, plastik1989 napisał:

Słuchałem z kilkoma różnymi kolumnami, a wnioski uśredniłem. Jeśli chcesz usłyszeć holografie i powietrze posłuchaj ich na przykład z nowymi Tannoy Cheviot. Ze Spendora to zdecydowane bardziej poleciłbym Classic 2/3 lub (nawet bardziej) Classic 1/2 - mi one się podobają bardziej niż seria D. Prądu i dynamiki mu nie brakuje, tylko trzeba sensownie spiąć i mieć też odpowiednie źródło. 

Wnioski uśrednione, a informacja z jakimi kolumnami słuchałeś i reszta toru audio utajniona 🙈 - no ciekawa konkluzja za sponsorowany tekst, że nie ma w tej "recenzji" konfiguracji z jaką słuchałeś...😋. Idąc Twoim tokiem myślenia - uśredniam swoje preferencje, że nie lubię konstrukcji podstawowych, a Spendor 1/2 czy 2/3 mają niski SPL 87/88 (niższy niż D7 i D9 (sic!)), no ale wierzę na słowo, że może być lepiej, bo tylko wiara czytelnikom pozostaje...👍.

Pozdro.

P.S. Tannoy Legacy Cheviot nie znam...

Share this comment


Link to comment
Share on other sites
3 godziny temu, Yasior napisał:

Wnioski uśrednione, a informacja z jakimi kolumnami słuchałeś i reszta toru audio utajniona 🙈 - no ciekawa konkluzja za sponsorowany tekst, że nie ma w tej "recenzji" konfiguracji z jaką słuchałeś...😋. Idąc Twoim tokiem myślenia - uśredniam swoje preferencje, że nie lubię konstrukcji podstawowych, a Spendor 1/2 czy 2/3 mają niski SPL 87/88 (niższy niż D7 i D9 (sic!)), no ale wierzę na słowo, że może być lepiej, bo tylko wiara czytelnikom pozostaje...👍.

Pozdro.

P.S. Tannoy Legacy Cheviot nie znam...

Jak testuje jakieś kolumny (zreszta każdy inny sprzęt) to słucham na conajmniej trzech różnych systemach i zawsze w dwóch różnych pomieszczeniach. To kilkanaście różnych sprzętów, m.in Mcintosh MCD 1000, Accuphase DP560, Thorens TD3001+2m Black, Rega RP5, Burmester CD 061, kolumny Tannoy Cheviot, kolumny DIY 3-way 91dB, Dynaudio S40, Spendor Classic 2/3 oraz Spendor Classic 1/2 - te konkretne urządzenia towarzyszyły mi podczas odsłuchu Lebena 600. Czasem z pewnych przyczyn nie chcę pisać o niektórych sprzętach (chociażby dlatego, że są pożyczone od osób prywatnych, które nie chcą by publicznie ta informacja widniała). 

Patrzenie tylko na SPL i w ciemno sugerowanie się że 87 zawsze zagra z gorszą dynamiką niż inna kolumna 90 dB - proponuje Ci się tym nie kierować tak jednoznacznie. Sam nauszne (nie raz, nie dwa) stwierdziłem, że dane z pomiarów to jedno, a jak realnie kolumna się zachowuje to drugie. Już nie będę przywoływał oklepanego przykładu plastikowy 100W Technics vs 8W lampa na 300B i jakie może być wrażenie mocy i dynamiki, gdzie teoretycznie 10x mocniejszy tranzystor powinien deklasować ( nie mówię już o 30W triodzie SE). Tak samo 50W A-klasowy PASS czy Accuphase vs taki "mocny" 100W Technics. 

Co do twojego uśredniania, że nie lubisz monitorów - wcale do nich nie namawiam. Miej tylko świadomość, że taki monitor jak Spendor Classic 1/2 obudowę i litraż wewnętrzny ma tak lekko dwa razy większy niż Spednor D9... 

Pozdrawiam.  

  • Like 1
  • Confused 1

Share this comment


Link to comment
Share on other sites
2 godziny temu, plastik1989 napisał:

Jak testuje jakieś kolumny (zreszta każdy inny sprzęt) to słucham na conajmniej trzech różnych systemach i zawsze w dwóch różnych pomieszczeniach. To kilkanaście różnych sprzętów, m.in Mcintosh MCD 1000, Accuphase DP560, Thorens TD3001+2m Black, Rega RP5, Burmester CD 061, kolumny Tannoy Cheviot, kolumny DIY 3-way 91dB, Dynaudio S40, Spendor Classic 2/3 oraz Spendor Classic 1/2 - te konkretne urządzenia towarzyszyły mi podczas odsłuchu Lebena 600. Czasem z pewnych przyczyn nie chcę pisać o niektórych sprzętach (chociażby dlatego, że są pożyczone od osób prywatnych, które nie chcą by publicznie ta informacja widniała). 

Patrzenie tylko na SPL i w ciemno sugerowanie się że 87 zawsze zagra z gorszą dynamiką niż inna kolumna 90 dB - proponuje Ci się tym nie kierować tak jednoznacznie. Sam nauszne (nie raz, nie dwa) stwierdziłem, że dane z pomiarów to jedno, a jak realnie kolumna się zachowuje to drugie. Już nie będę przywoływał oklepanego przykładu plastikowy 100W Technics vs 8W lampa na 300B i jakie może być wrażenie mocy i dynamiki, gdzie teoretycznie 10x mocniejszy tranzystor powinien deklasować ( nie mówię już o 30W triodzie SE). Tak samo 50W A-klasowy PASS czy Accuphase vs taki "mocny" 100W Technics. 

Co do twojego uśredniania, że nie lubisz monitorów - wcale do nich nie namawiam. Miej tylko świadomość, że taki monitor jak Spendor Classic 1/2 obudowę i litraż wewnętrzny ma tak lekko dwa razy większy niż Spednor D9... 

Pozdrawiam.  

Piszesz tekst konkretnego mebla audio na zamówienie i za pieniądze od dystrybutora i wstawiasz go na portal internetowy ogólnie dostępny, to szanuj swoich potencjalnych czytelników i informuj co gra w torze audio bo tego wymaga profesjonalizm, a ludzi nie interesuje czy grasz na pożyczonym sprzęcie czy swoim bo kogo to obchodzi, a zasłanianie się, że to od osób prywatnych jest cokolwiek dziecinne - nie podajesz przecież numeru Pesel czy danych personalnych konkretnych osób, no zlituj się proszę nad inteligencją swoją i innych... 

Nie patrzę sztywno na SPL jak mi to imputujesz uprzejmie ( trzeba chyba wierzyć producentowi jak podaje, tak jak Ty chcesz, aby wierzyć w to co piszesz w tekście sponsorowanym na portalu, no chyba, że jest inaczej... 😉), ale słuchałem tego Lebena z łatwymi niby do wysterowania kolumnami niż 1/2 i 2/3 (  D7 i D9 przypominam z uprzejmości), a Leben padł na pysk, (a niby powinien zagrać, bo przeciez łatwe kolumny ) gdzie inne lampy ( z takimi też słuchałem ) w systemie push pull np., Octave na bańce KT-88, nie mówiąc już o integrze lampowej tylko (aż) 20 W ( Audio Reveal Second )  wysterowaly te kolumny z dziecinną łatwością więc nie wmawiaj uporczywie, że wydajność prądowa tego Lebena na bankach EL34 i niby tylko (aż) 34 W jest taka super bo nie jest -  dla mnie dźwięk tej integry to był taki właśnie  "muł" jak to napisał w pierwszym poście kol. Il Dottore... 

Co do uśredniania kolumn czy lubię czy nie lubię monitorów - to był mój sarkazm, a propos Twojego tekstu gdzie napisałeś o: "uśrednianiu Twoich wniosków" ze swojej  "recenzji", to tak gwoli zrozumienia intencji piszącego na przyszłość... 😋.

P.S. A propos mojej świadomości to uświadamiam kolegę iż litraż i obudowę Spendor Classic 1/2 ma 2 x MNIEJSZY niż Spendor D9, a nie większy jak napisałeś, ale spoko, pewnie czeski błąd wkradł się przy pisaniu, a nie Twój brak wiedzy i można Ci wybaczyć... 😎. Tak na przyszłość : D9 - 91 litrów, Classic 1/2 - 68 l. - może to przez te litry tak słabo Leben zagrał, a nie wydajność prądową, hmm może... 🤔😁.

pozdro

Edited by Yasior
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this comment


Link to comment
Share on other sites
43 minuty temu, Yasior napisał:

Piszesz tekst konkretnego mebla audio na zamówienie i za pieniądze od dystrybutora i wstawiasz go na portal internetowy ogólnie dostępny, to szanuj swoich potencjalnych czytelników i informuj co gra w torze audio bo tego wymaga profesjonalizm, a ludzi nie interesuje czy grasz na pożyczonym sprzęcie czy swoim bo kogo to obchodzi, a zasłanianie się, że to od osób prywatnych jest cokolwiek dziecinne - nie podajesz przecież numeru Pesel czy danych personalnych konkretnych osób, no zlituj się proszę nad inteligencją swoją i innych... 

Nie patrzę sztywno na SPL jak mi to imputujesz uprzejmie ( trzeba chyba wierzyć producentowi jak podaje, tak jak Ty chcesz, aby wierzyć w to co piszesz w tekście sponsorowanym na portalu, no chyba, że jest inaczej... 😉), ale słuchałem tego Lebena z łatwymi niby do wysterowania kolumnami niż 1/2 i 2/3 (  D7 i D9 przypominam z uprzejmości), a Leben padł na pysk, (a niby powinien zagrać, bo przeciez łatwe kolumny ) gdzie inne lampy ( z takimi też słuchałem ) w systemie push pull np., Octave na bańce KT-88, nie mówiąc już o integrze lampowej tylko (aż) 20 W ( Audio Reveal Second )  wysterowaly te kolumny z dziecinną łatwością więc nie wmawiaj uporczywie, że wydajność prądowa tego Lebena na bankach EL34 i niby tylko (aż) 34 W jest taka super bo nie jest -  dla mnie dźwięk tej integry to był taki właśnie  "muł" jak to napisał w pierwszym poście kol. Il Dottore... 

Co do uśredniania kolumn czy lubię czy nie lubię monitorów - to był mój sarkazm, a propos Twojego tekstu gdzie napisałeś o: "uśrednianiu Twoich wniosków" ze swojej  "recenzji", to tak gwoli zrozumienia intencji piszącego na przyszłość... 😋.

P.S. A propos mojej świadomości to uświadamiam kolegę iż litraż i obudowę Spendor Classic 1/2 ma 2 x MNIEJSZY niż Spendor D9, a nie większy jak napisałeś, ale spoko, pewnie czeski błąd wkradł się przy pisaniu, a nie Twój brak wiedzy i można Ci wybaczyć... 😎. Tak na przyszłość : D9 - 91 litrów, Classic 1/2 - 68 l. - może to przez te litry tak słabo Leben zagrał, a nie wydajność prądową, hmm może... 🤔😁.

pozdro

Po co się tak napinasz i po co ten sarkazm...? Po pierwsze to odnoszę wrażenie, że Twój kontakt z CS600x opiera się na jednym krótkim słuchaniu w sklepie - czy się mylę? Bardzo proszę napisz jak duży miałeś kontakt z tym sprzętem. 

Ja miałem go u siebie ponad 3 tygodnie i łączyłem ze sporą ilością sprzętów. To czy piszę z jakimi sprzętami grałem czy nie to moja sprawa, jeśli uważasz, że moja recenzja nie ma wartości bo nie wytłumaczyłem dokładnie z czym gram - to po prostu ją olej. Jak pisałem we wcześniejszych recenzjach zbiór sprzętów na jakim testowałem to byłam atakowany a) że promuje te sprzęty b) że jest to bez sensu bo było kilka zestawów i powinno być kilka recenzji. Więc wybrałem inną drogę staram się uśrednić wnioski, odrzucić skrajnie złe konfiguracje, a jeśli ktoś spyta wprost z czym grało zawijam bardziej temat i opisuje co i jak wypadało z czym dokładnie - w recenzji byłoby to zbyt duże rozmydlenie tekstu. Jeśli Ci ona nie pasuje na prawdę możesz iść czytać recki gdzie więcej jest o sprzętach towarzyszących. 

Co do wielkości obudów, to nie był Czeski błąd. Myśle, że nie do końca rozumiesz o co chodzi w realnym litrażu kolumny. Policzyłeś pojemność zewnętrzną brutto kolumn i myślisz, że D9 to większa kolumna... Otóż w Spendor Classic1/2 są dosyć cienkie ścianki, cała kubatury kolumny jest wykorzystana dla potężnego głośnika niskotonowego. Z kolei konstrukcja "słupków" D9 jak policzysz dokładnie wewnętrzne komory głośników nisko tonowych, odejmiesz przy tym grube ścianki, komora z tunelem bas refleks (jest schowana wewnątrz obudowy i odejmuje realną objętość) liczne wzmocnienia, komory wysokotonowego i średniotnowego to zrozumiesz czemu D9 pomimo zewnętrznie dużych gabarytów, traktować należy jako konstrukcję o relatywnie małym litrażu... Zresztą jak będziesz miał kiedyś możliwość w pomieszczeniu 30m słuchać obok siebie D9 i Classic 1/2 zrozumiesz o co mi chodzi od razu i bardzo możliwe, że zmienisz swój pogląd która kolumna realnie jest większa. 

Kończąc już, jeśli podoba Ci Audio Reveal oraz Octave w jakimś systemie, to masz 100% pewności, że wpinając tam Lebena uzyskasz muła. Z kolei tam gdzie dobrze gra Leben, zarówno Octave na KT88 jaki i Audio Reveal Second (nota bene bardzo dobry wzmacniacz) zagra krzykliwo, chudo, ostro. Ale wierz, że pomimo Twego (jak zakładam pojedynczego) kontaktu z CS600 na prawdę potrafi ten wzmacniacz zagrać zarówno z dynamiką jak i lampowym ciepłem. A Audio Reveal (seconda słuchałem tylko na premierze, ale first miałem dobre dwa tygodnie u siebie) to po prostu całkiem inny styl grania i wymaga całkiem innych preferencji słuchacza jak i kolumn/źródła. 

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

cóż- ja tam bardzo lubie pomysł na dzwięk Lebena

chyba nikt nigdy nie napisał ze 30 watowa lampa to wzmacniacz uniwersalny

niestety trzeba dobrac do niego kolumny bo nie zagrają z czymś co tam akurat mamy w domu

jasne ze kolumny które dobrze grają z Lebenem można wysterowac jeszcze lepiej , zwłaszcza w temacie "szybkosci"  dzwięku , precyzji basu ale finansowo  inwestycja zwiększa sie wielokrotnie

Share this comment


Link to comment
Share on other sites
21 godzin temu, cir napisał:

cóż- ja tam bardzo lubie pomysł na dzwięk Lebena

chyba nikt nigdy nie napisał ze 30 watowa lampa to wzmacniacz uniwersalny

niestety trzeba dobrac do niego kolumny bo nie zagrają z czymś co tam akurat mamy w domu

jasne ze kolumny które dobrze grają z Lebenem można wysterowac jeszcze lepiej , zwłaszcza w temacie "szybkosci"  dzwięku , precyzji basu ale finansowo  inwestycja zwiększa sie wielokrotnie

Tu pełna zgoda, tylko odniosłem wrażenie, że część osób które się tu wypowiedziała mylnie uważa, że ponieważ Leben 600 gra ciepło i lampowo to jednoznacznie wynika z tego, że jest przymulony i mało dynamiczny - a to nie prawda. Moc to jedno ale dopasowanie dźwiękowo kolumn to drugie, jak da się zwiewnie grające kolumny o wysokiej efektywności to gra i dynamicznie i nasyconym/lampowym dźwiękiem. Mając tego Lebena z kolumnami 3 way ponad 91 dB i przeskakując na 200W Dan Deagostino nie odczułem wyraźnej poprawy dynamiki - jeśli moc nie jest problemem to dynamika z tego wzmacniacza jest bardzo dobra. 30W z lampy PP to wcale nie tak mało i starczy na wiele kolumn, w większości przypadków zmulenie nie wynika zza małej mocy tylko złego dobrania dźwiękowego stylu grania kolumny do wzmacniacza. 

Faktycznie jak podłączy się go do ciemno i gęsto grających kolumn typu stary Sonus Faber to wyjdzie z tego muł niesamowity i wcale nie chodzi o to, że mocy braknie, bo nawet jakby miał 500W to dalej by to grało mułowato - kto słuchał takich Sonus Faberów z kilkuset wattowym Mcintshem wie o czym mówie. Byle głupi Krell KAV300i lepiej pogoni takie Sonus Fabery niż kilkukrotnie mocniejszy Mcintosh i wcale nie wynika to z mocy tylko charakteru grania... Z kolei podłączyć takiego Krella to Focali to taka krew z uszu wyjdzie, że szkoda gadać... 

Lebeny też od zawsze mi się podobały, z tych obecnie produkowanych to (moim zdaniem) właśnie 600x ma najwięcej "Lebena w Lebenie". 

Share this comment


Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Focal Sopra Nº3 prezentacja w Audiotrendt

    Ostatnimi czasy miałem przyjemność zostać zaproszonym na prezentację, bardzo ciekawych kolumn, jakże uznanej marki jaką jest Focal. Mowa nowym modelu Focal Sopra Nº3 który, jak się wydaje jest mniejszą kopią czy wariacją na temat topowych Utopi. Już na pierwszy rzut oka widać podobieństwo tej kolumny, a także szereg rozwiązań konstrukcyjnych jawnie nawiązują do topowego modelu. To co odróżnia, to prócz gabarytów, to zdecydowanie bardziej przyziemna cena, która w tej kategorii kolumn mieści się w

    plastik1989
    plastik1989
    Tests 9

    Tannoy Cheviot

    Słynny Brytyjski Tannoy mocno odbiega od głównego nurtu głośników. Już pierwszy rzut oka wystarczy, że kolumna ta znacznie więcej ma związku z techniką lat 50 tych ubiegłego wieku, niż z obecnymi sprzętami. Brytyjczycy lubują się w klasycznych rozwiązaniach i w przypadku bardzo wielu kwestii uważają, że jeśli coś się sprawdza to nie ma sensu tego zmieniać. Moda swoim torem, nurty światowe swoim torem, a Brytyjczycy trzymają się swojej architektury, mody, nie wspominając już o ustroju państwowym,

    plastik1989
    plastik1989
    Kolumny 2

    Leben CS600x

    Wzmacniacz Leben CS 600x to najnowsza odsłona, najbardziej uniwersalnej lampowej konstrukcji Lebena, czyli modelu „600”. To klasyczny lampowy Push-Pull oparty o pentody mocy EL34 (opcjonalnie można użyć lamp 6L6). Lampy w stopniu wejściowym to kombinacja podwójnych triod: ECC82 oraz 12BH7A. Jest to konstrukcja w pełni lampowa – w torze audio nie znajdziemy ani jednego elementu półprzewodnikowego – żadnego opampa, tranzystora czy nawet cyfrowo regulowanej głośności. Wszystko jest całkowicie „anal

    plastik1989
    plastik1989
    Wzmacniacze 11

    Spendor Classic 2/3

    Spendor Classic to kolejna odsłona, a raczej odświeżenie jednej z najbardziej klasycznych linii rozwojowych sprzętu, jakim są Brytyjskie monitory o „grających” ściankach. Wywodzi się ona z lat 70 tych, gdy BBC zleciło zaprojektowanie kolumn optymalnie nadających się do wykorzystania w studio, kładących nacisk na naturalny, a jednocześnie niemęczący odbiór dźwięku. Liczyła się łatwość w ustawieniu w małym pomieszczeniu, zachowanie rytmu i timmingu nagrania, bez utraty naturalności brzmienia ludzk

    plastik1989
    plastik1989
    Kolumny 1

    Copland CSA 100

    Pomimo zauważalnego spadku popularności, a tym samym rozpoznawalności na naszym rynku, mając niejako na uwadze sentyment z dawnych lat do jednego z wielu moich ówczesnych obiektów westchnień, staram się w miarę regularnie zaglądać do portfolio, a gdy koniunkcja planet temu sprzyja również posłuchać we własnych czterech kątach, wyrobów jednego z przedstawicieli „starej gwardii” europejskiego Hi-Fi, czyli duńskiego Coplanda. Młodszym akolitom audiofilskich doznań nazwa ta może niewiele mówić, ale

    Fr@ntz
    [email protected]
    Wzmacniacze 1
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.