Skocz do zawartości
IGNORED

JoLiDa JD302BRC JD502BRC ...


mateuszek

Rekomendowane odpowiedzi

mam male pytanko dotyczace tych wzmakow

otoz posiadaja one wyjscie preout

fixed i variable

mnie interesuje to drugie - "VARIABLE"

ludziska czesto podpinaja tam suba ale mozna by uzyc tego wzmaka jako pre do jeszcze jednej koncowki w tym wypadku i takie rozwiazanie mnie interesuje

moze ktos probowal i wie jaki przyblizony gain ma na wyjsciu gniazdo "viariable"

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/101238-jolida-jd302brc-jd502brc/
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w JD302, w JD502 jest to tak zrobione że do wyjścia fixed sygnał trafia bezpośrednio z tego źródła które jest odsłuchiwane, a do wyjścia variable sygnał ten jest podłączony przez szeregowy rezystor 51k. Poziom sygnału na wyjściu variable będzie zależał od tego jaką oporność wejściową będzie miało podłączone do niego urządzenie. Dla najczęściej chyba spotykanej oporności wejściowej wzmacniaczy równej 47k, na wyjściu variable wystąpi ok. połowa napięcia prezentowanego na wyjściu fixed.

"A little knowledge inclineth men's minds toward atheism, but greatness of knowledge bringeth men's minds back again to God" Lord Bacon

czyli wyjscie "variable" jest regulowane potkiem plus ten rezystor 51K?

 

Sensitivity 2.0 Volts

Input Impedance 75k Ω

tak wyglada wejscie koncowki

 

moge kupic JD502 ale nie da rady pocignac ona sama moich kolumn. dlatego tez myslalem o podpieciu jeszcze dodatkowej koncowki na sekcje niskotonowa. ale nie wiem czy podpasuje gain. jesli bedzie za wysoki to jeszcze mozna zalozyc jakies tlumiki albo pasywke ale jak bedzie za niski...

Nie, wyjście variable nie jest regulowane potkiem, sygnał jest wzięty z górnej końcówki potka, nie z suwaka.

 

Za niski gain to nie będzie, ponieważ w prawie każdą końcówkę można wysterować z zapasem poprzez standardowy poziom sygnału na wyjściu np. CD.

Problem tu jest inny, jeśli podłączysz dwie końcówki to regulacja głośności musi być zrealizowana przed tymi końcówkami np. w jakimś preampie z uwagi na to że poziom na obu wyjściach fix i var nie będzie się zmieniał wraz z obrotrm regulatora głośności

 

Chyba że sobie go przerobisz tak aby na wyjście sygnał szedł z suwaka potka

 

To co napisałem napisałem na podstawie schematu, który wygląda na fabryczny i oryginalny, ale nie mogę gwarantować że jest on poprawnie narysowany. Z tymi modelami Jolidy nie zetknąłem się osobiście. Może jest tu jakiś użytkownik tego modelu który mógłby potwierdzić lub zaprzeczyć że wyjścia variable nie da się regulować potencjometrem głośności.

"A little knowledge inclineth men's minds toward atheism, but greatness of knowledge bringeth men's minds back again to God" Lord Bacon

no i zonk

dorwalem instrukcje i jest tam podane ze sygnal "variable" jest regulowany od 0 do 1.8V

a sygnal "fixed" jest stale na 1.8V. wiec na schemacie moze masz opcje bypass?

dystrybutor mowi tez ze mozna regulowac swobodnie poziom sygnalu z "variable" ale o gainie nie w insrukcji nie znalazl

tak sobie mysle ze ten sygnal musi przejsc przez sekcje pre zeby uzyskac 1.8V ale moye sie myle...

No to w takim razie w schemacie był błąd, ale poza tym to wszystko jest już jasne. Ten wzmacniacz nie ma preampa jako takiego. Sygnały ze wszystkich wejść trafiają poprzez przełącznik od razu na potencjometr głośności a z niego na końcówkę mocy. O gainie dystrybutor mógł nic nie znaleźć, ponieważ w tej sytuacji nie bardzo można mówić o gainie, ponieważ na wyjściu variable nie pojawia się sygnał wzmocniony a jedynie w różnym stopniu tłumiony zależnie od położenia pokrętła aż do poziomu maksymalnego, takiego jaki otrzymuje ze źródła.

 

Na schemacie nie ma też przełącznika bypass.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A little knowledge inclineth men's minds toward atheism, but greatness of knowledge bringeth men's minds back again to God" Lord Bacon

no tak - wiec czemu producent deklaruje 1.8 V na wyjsciu pre out fixed?

 

jest jeszcze opcja ze ten schemat nie dotyczy obecnego modelu

JD502BRC tluka tez chinczycy a chlopaki z Maryland wypuscili jej tez pare wersji. w najnowszej jest niezbalansowane XLR, bypass no i te wyjscia pre out

nie wiadomo od ktorej jolki jest powyzszy schemat

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

no tak - wiec czemu producent deklaruje 1.8 V na wyjsciu pre out fixed?

Hihi trzeba się nauczyć czytać dane producentów:)

Producent może zagwarantować że na wyjściu fixed będzie 1,8V pod warunkiem że na którymś z wejść pojawi się takie napięcie i to pewnie wynika z danych producenta.

Nie da się przecież zagwaratować jakiegoś poziomu wyjściowego nie zaznaczając jednocześnie dla jakiego poziomu wejściowego jest on gwarantowany.

 

Jakby na to nie patrzeć jeśli ta jolida ma dwie małe lampy na kanał to nie może mieć preampa, ponieważ dwie małe lampy potrzebne są w końcówce mocy. Wynika z tego że napięcie na wyjściu fixed będzie równe napięciu wejściowemu jakie zostanie doprowadzone ze źródła a na wyjściu variable napięcie równe lub niższe w zależności od pokrętła.

"A little knowledge inclineth men's minds toward atheism, but greatness of knowledge bringeth men's minds back again to God" Lord Bacon

nie no - lamp ma 8 :) producent pisze ponadto o lampach pre:

Tube Complement: 2 matched pairs (4) of 6550/KT88 power output; 2 pcs. 12AX7A/ECC83 pre-amplifier; 2 pcs. 12AT7/ECC81 power drivers

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Miałem Jolidę 502 i do variable podpinałem suba.Działało znakomicie,ale fakt,że napięcia na tym wyjściu nie mierzyłem.Możesz pokombinować z końcówką z pasywną regulacją głośności to problem gain odpadnie.Nie wiem,czy warto bawić się w bi-amping z Jolidą,w sumie to dość mocny wzmacniacz a podobno można wsadzić lampy KT 120-tak mi odpowiedział na maila niejaki Michael Allen z Jolidy.Pozdrawiam.Tomek.

nie no - lamp ma 8 :)

Tak, ma 8 lamp z tego 4 to lampy mocy i pozostałe 4 to lampy pracujące w końcówkach mocy po 2 na kanał. Gdzie tu lampy od preampa?

"A little knowledge inclineth men's minds toward atheism, but greatness of knowledge bringeth men's minds back again to God" Lord Bacon

Miałem Jolidę 502 i do variable podpinałem suba.Działało znakomicie,ale fakt,że napięcia na tym wyjściu nie mierzyłem.Możesz pokombinować z końcówką z pasywną regulacją głośności to problem gain odpadnie.Nie wiem,czy warto bawić się w bi-amping z Jolidą,w sumie to dość mocny wzmacniacz a podobno można wsadzić lampy KT 120-tak mi odpowiedział na maila niejaki Michael Allen z Jolidy.Pozdrawiam.Tomek.

no tak ale nie sprawdzales przypadkiem czy po wymianie lamp jest zmiana w barwie dzwieku na subie?

to by swiadczylo o sekcji pre przed wyjsciem pre out... i gwarantowalo by w miare silny sygnal...

 

Tak, ma 8 lamp z tego 4 to lampy mocy i pozostałe 4 to lampy pracujące w końcówkach mocy po 2 na kanał. Gdzie tu lampy od preampa?

Tube Complement: 2 matched pairs (4) of 6550/KT88 power output; 2 pcs. 12AX7A/ECC83 pre-amplifier; 2 pcs. 12AT7/ECC81 power drivers

Tube Complement: 2 matched pairs (4) of 6550/KT88 power output; 2 pcs. 12AX7A/ECC83 pre-amplifier; 2 pcs. 12AT7/ECC81 power drivers

 

Spójrz na schemat i z niego dowiesz się że Jolida to końcówka mocy składająca się ze stopnia wejściowego opartego o jedną małą lampkę która składa się z dwóch triod zamkniętych w jednej bańce, ze stopnia sterującego lampami mocy składającego się z jednej małej lampki składającej się z dwóch triod zamkniętych w jednej bańce i z dwóch lamp mocy. Drugi kanał jest identyczny.

Gdzie tu preamp?

 

Z technicznego punktu widzenia jest to końcówka mocy z potencjometrem głośności, z marketingowego punktu widzenia może to być nawet rakieta kosmiczna, ten punkt widzenia nie odzwierciedla jednak rzeczywistości chociaż może się przyczynić do zwiększonej sprzedaży.

"A little knowledge inclineth men's minds toward atheism, but greatness of knowledge bringeth men's minds back again to God" Lord Bacon

no tak ale nie sprawdzales przypadkiem czy po wymianie lamp jest zmiana w barwie dzwieku na subie?

to by swiadczylo o sekcji pre przed wyjsciem pre out... i gwarantowalo by w miare silny sygnal...

 

 

Tube Complement: 2 matched pairs (4) of 6550/KT88 power output; 2 pcs. 12AX7A/ECC83 pre-amplifier; 2 pcs. 12AT7/ECC81 power drivers

Hmm.Po zmianie lamp sterujących zmiany barwy basu na subie nie zauważyłem,ale nie wiem czy ktokolwiek by zauważył.

Jeśli ktoś zauważyłby zmianę to oznaczałoby że zauważył nie istniejącą zmianę.

Łatwo się o tym przekonać wyłączając Jolidę. Sub dalej będzie grał :)

"A little knowledge inclineth men's minds toward atheism, but greatness of knowledge bringeth men's minds back again to God" Lord Bacon

Oj z tego co pamiętam to sub się wyłączał po wyłączeniu Jolidy,a był to Velodyne z opcją automatycznego wyłączenia się przy braku sygnału na wejściu.Na pewno nie grał jak słuchałem na wzmacniaczu słuchawkowym-mam CD z dwoma wyjściami i sygnał cały czas szedł na wyłączoną Jolidę.Pozdrawiam.

Hmm.Po zmianie lamp sterujących zmiany barwy basu na subie nie zauważyłem,ale nie wiem czy ktokolwiek by zauważył.

gdyby przechodzilo przez pre byla by szansa uslyszec - jak zmieniam lampy w pre to czesto zmienia sie brzmienie wiec gdyby sub byl sterowany przez pre byla by szansa uslyszec zmiane

ale wychodzi na to ze STERN ma racje - jest to koncowka z regulacja poziomu i nie ma pre.

Spójrz na schemat i z niego dowiesz się że Jolida to końcówka mocy składająca się ze stopnia wejściowego opartego o jedną małą lampkę która składa się z dwóch triod zamkniętych w jednej bańce, ze stopnia sterującego lampami mocy składającego się z jednej małej lampki składającej się z dwóch triod zamkniętych w jednej bańce i z dwóch lamp mocy. Drugi kanał jest identyczny.

Gdzie tu preamp?

a czym jest preamp? - taka obiegowa opinia - to jakieś dodatkowe wzmocnienie (nikomu do niczego nie potrzebne przy prawidłowo dobranym stopniu wejściowym), potek i selektor wejść

końcówka nie musi mieć stopnia wejściowego, tak robił np. HH. Scott w latach 50-tych i nie tylko

a ta jolka, mając jeszcze selektor wejść, to już całą gębą integra

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Dość trudno mi się odnieść do tego wpisu w jakikolwiek sposób ponieważ nie bardzo można z niego wywnioskować o co w nim chodzi.

"A little knowledge inclineth men's minds toward atheism, but greatness of knowledge bringeth men's minds back again to God" Lord Bacon

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.