Skocz do zawartości
IGNORED

Monitor Audio BX6 - problem z tweeterami


Artur_50956

Rekomendowane odpowiedzi

Ampli: HK 3490

 

Kolumny stereo: Monitor Audio BX6

 

Zestaw ma 6 miesięcy. W niedzielę w trakcie słuchania muzyki przy mniej więcej -15dB coś "pyknęło" w głośnikach i przestały kompletnie grać tweetery.

 

Wczoraj zabrałem ampli do znajomego i podłączyłem jego kolumny - wszystko ok. Dzisiaj dodatkowo podłączyłem inny ampli do kolumn - brak wysokich tonów.

 

Kolumny są oczywiście na gwarancji. Tylko tak czytam warunki tej gwarancji i zastanawiam się, czy nie będą "kombinować" jeśli chodzi o gwarancję. Sprzedawca (nie tylko ten jeden w sumie) sam polecał taki zestaw ampli z kolumnami, mówiąc że dobrze będą do siebie pasować.

 

Czy to, że przestały w jednym momencie grać tweetery w obu kolumnach jest normalne? Jaka może być tego przyczyna?

 

Dodam, że głośniki były wygrzewane kilkadziesiąt godzin

Witam, koledze przytrafiło się dokładnie to samo, sprzedawcy zawsze jak chcą coś sprzadać to mówią że sprzęt pięknie do siebie pasuje. Wracając do kolumn, to po niewielkich sporach wymienili mu te tweetery, ok 3 tygodnie nie miał kolumn. Sprzedają badziewie i jeszcze łachę robią. W salonie wygadali się i powiedzieli że to częsta usterka w tych kolumnach. Teraz to lipę produkują ;(.

@tdziwosz Chodzi dokładnie o BX6?

 

 

 

Kontaktowałem się ze sprzedawcą i dystrybutorem.

 

Nie mam za bardzo technicznych możliwości aby oczekiwać w ciągu dnia kuriera, który miałby odebrać kolumny, więc postanowiłem oddać je do sprzedawcy.

 

Dzisiaj zadzwonili do mnie ze sklepu - są niby po kontakcie telefonicznym z serwisem.

 

No i na dzień dobry zaproponowali mi super korzystne rozwiązanie - wymiana tweeterów przez nich. Koszt 190 zł / sztuka plus 100 zł robocizna.

 

Twierdzą, że uszkodzenie wynika z mojej winy. Mogą wysłać kolumny do dystrybutora, ale mam ponosić koszty kuriera. Ewentualnie mogą wysłać same tweetery do diagnozy.

 

Oczywiście nie zgadzam się z decyzją. Najbardziej chory jest fakt, że mam płacić za kuriera jeśli ma być diagnoza serwisu.

 

Co robić?

No i na dzień dobry zaproponowali mi super korzystne rozwiązanie - wymiana tweeterów przez nich. Koszt 190 zł / sztuka plus 100 zł robocizna.

Co robić?

Super korzystne to rozwiązanie może i jest, ale dla sklepu, bo dla ciebie na pewno nie. Jak się uprzeć to na dobrą sprawę przy każdej jednej usterce można zwalić winę na uzytkownika, więc rodzi się pytanie: Po co (i dla kogo) w takim razie jest ta cała gwarancja?

Co robić? Kontaktować się bezpośrednio z dystrybutorem i załatwiać wszystko już tylko z nimi. Tutaj rozmowa jest zazwyczaj zupełnie inna niż w sklepie, bo to dystrybutor jest tak naprawdę gwarantem. Sklep chce załatwić sprawę po najmniejszej linii oporu i jeszcze przy okazji być na tym parę groszy do przodu.

Miałem kiedyś podobny przypadek - sklep wycenił gwarancyjną wymianę głośnika na 2000 zł, więc napisałem do dystrybutora, który bez większych ceregieli i na własny koszt przysłał mi nowy głośnik, nie żądając ode mnie nawet odesłania starego. Mało tego, dowiedziałem się później, że koszt zakupu takiego głośnika u producenta to niecałe 200 euro, tak więc sklep nie dość, że bezpodstawnie zakwestionował gwarancję, to jeszcze chciał na tym zarobić 1200 zł...

sklep nie dość, że bezpodstawnie zakwestionował gwarancję, to jeszcze chciał na tym zarobić 1200 zł...

 

Nie wiem czy mozna, ale w takich przypadkach jestem za podaniem nazwy sklepu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.